AZS, odwodnienie, zaburzenia neurodegeneracyjne … Co jeszcze w nowym wydaniu Food Forum?

  • Szukasz sprawdzonych rozwiązań dietetycznych w chorobach dietozależnych, takich jak otyłość, cukrzyca, miażdżyca, celiakia, nadciśnienie tętnicze i wiele innych?
  • Chcesz komponować posiłki zgodnie z aktualnymi zaleceniami dla całej swojej rodziny?
  • Potrzebujesz wskazówek dotyczących żywienia Twojego dziecka, zarówno w zdrowiu jak i chorobie?
  • Zależy Ci na wypracowaniu zdrowych nawyków żywieniowych?
  • Jesteś w ciąży i właściwe odżywianie ma dla Ciebie duże znaczenie?
  • Oczekujesz rzetelnych informacji w odpowiedzi na pytanie: jaka dieta i suplementacja będzie dla najwłaściwsza podczas aktywności fizycznej?
  • Borykasz się z alergiami i nietolerancjami pokarmowymi?
  • Interesujesz się naturalnym wzmacnianiem odporności?

Jeśli, na któreś z powyższych pytań odpowiedź była twierdząca oznacza to, że czasopismo Food Forum jest również dla Ciebie.
Dlaczego o tym piszę? Bo kolejne wydanie Food Forum – numer czerwiec/lipiec już niedługo będzie miało swoją premierę w salonach Empik. Ja jednak już teraz chciałabym przybliżyć Wam tematy, z którymi spotkacie się w tym letnim wydaniu.
Najpierw jednak niespodzianka!
Wraz z Food Forum przygotowaliśmy dla Was promocję.
Zamawiając prenumeratę za pośrednictwem mojego bloga, do swojego zamówienia otrzymacie 80-stronnicowy casebook, w którym znajdują się sprawdzone schematy żywieniowe w chorobach tarczycy, celiakii, nadwadze i otyłości wprost z wiodących gabinetów dietetycznych.
Oferta aktywna jest przez najbliższe dwa tygodnie, do 26 czerwca. Wystarczy przejść na stronę i w miejsce na kod rabatowy wpisać hasło qchenne-inspiracje
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące prenumeraty lub promocji śmiało piszcie na adres ffprenumerata@fmp.pl.

A teraz do rzeczy.

Ospałość, ból i zawroty głowy, nudności, ogólne poczucie znużenia, brak apetytu, problemy z koncentracją… Objawy te mogą świadczyć o odwodnieniu organizmu. Szczególnie niebezpiecznym u dzieci i osób starszych.
Na niedobór wody bardzo wrażliwe są dzieci, a szczególnie niemowlęta, gdyż w ich przypadku jej dzienna utrata może stanowić nawet 15% ich całkowitej masy ciała. Należy na to przede wszystkim zwrócić uwagę w letnim, wakacyjnym czasie.
Woda stanowi ok. 60% masy ciała człowieka, jednak wartość ta zmienia się w różnych okresach życia. Jest najważniejszym składnikiem ludzkiego organizmu oraz środkiem transportu pożywienia, hormonów, enzymów. Wspomaga usuwanie toksyn oraz reguluje procesy przemiany materii. Sygnałem alarmowym, że należy po nią sięgnąć, jest pragnienie, ale nie jest to pożądany objaw. Organizm należy nawadniać stale, małymi porcjami.
Doskonałym sposobem na utratę wody jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów i obserwowanie barwy moczu. Pożądany jest kolor bladożółty. Badacze z Uniwersytetu w Connecticut odkryli, że kolor moczu jest nierozerwalnie związany ze stanem nawodnienia organizmu.
Utrata potu w trakcie upałów lub podejmowanej aktywności fizycznej zmniejsza rezerwy płynów w organizmie. Jeżeli jest pozostawiona bez kontroli, przyczynia się do odwodnienia. Gdy ubytek płynów jest względnie duży, mechanizm utraty ciepła ulega zahamowaniu, aby zachować wodę w organizmie. Następstwem tego zjawiska jest podwyższenie temperatury ciała powyżej poziomu bezpieczeństwa, co może prowadzić do udaru cieplnego.
To obszerny materiał na temat odwodnienia i tego jak zapobiegać lub jeśli już nastąpi jak sobie z nim radzić, dlatego zachęcam Was do zapoznania się z artykułem w całości.

W Food Forum znaczącą rolę odgrywają warzywa sezonowe i ich wpływ na organizm ludzki. Dzięki temu nie przegapicie momentu, w którym warto wspomóc się naturalnymi produktami dostępnymi na regionalnym rynku.
W tym wydaniu szparagi, które są źródłem cennych dla organizmu witamin i związków mineralnych, zapobiegają powstawaniu nowotworów, odpowiadają za prawidłowy rozwój płodu, wspomagają kobiety karmiące piersią, odchudzają, a także są jednym z najsilniejszych afrodyzjaków. Związki chemiczne znajdujące się w szparagach działają pobudzająco na pracę nerek i regulują gospodarkę wodną organizmu ludzkiego. Jednocześnie mogą negatywnie wpływać na organizm, dlatego warto sprawdzić, kiedy powinno ograniczyć się ich spożycie.
Dodatkowo w numerze przepis na letnią sałatkę ze szparagami, truskawkami i miętą. Nie do końca oczywiste połączenie warte wypróbowania.
Czy wiecie, że zdrowe jedzenie nie musi być drogie? Z artykułu o tym samym tytule dowiecie się z jakich kilku podstawowych zasad warto korzystać, aby dobrze gospodarować swoim czasem, pieniędzmi, a także zadbać o sylwetkę i zdrowie. Organizm człowieka to nie śmietnik, dlatego by prawidłowo funkcjonować, należy utrzymywać zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę. Autorka zwraca uwagę na kwestię planowania, a także sezonowość produktów i aktualną modę.

Food Forum to miejsce, w którym znajdziesz aktualne zalecenia poparte najnowszymi badaniami. Ma to miejsce i w tym numerze, w którym spotkacie się z artykułem pt. „Najnowsze schematy żywieniowe przy nietolerancji glutenu”.
Według aktualnego stanu wiedzy nieprawidłowe reakcje na gluten występują pod postacią: celiakii, choroby Dühringa, enteropatii pozapalnej, IgE-zależnej bądź IgE-niezależnej alergii pokarmowej względem produktów zawierających gluten czy nieceliakalnej nadwrażliwości na gluten. Obecnie gluten uznaje się za drugi (po mleku) najczęstszy alergen pokarmowy, a „ponowne odkrycie” nieceliakalnej nadwrażliwości na gluten doprowadziło do częstszego uwzględniania jej w procesie diagnostycznym zakładającym obserwację stanu pacjenta po wyeliminowaniu go z diety. W konsekwencji powstają coraz nowsze diety i schematy żywieniowe wykluczające produkty zawierające ten składnik. Czy warto korzystać z tych innowacji? Czy dieta bezglutenowa, będąca standardem terapii żywieniowej u pacjentów z diagnozą nietolerancji glutenu, wymaga żywieniowej korekty?

 W wydaniu także:

  • neofobia żywieniowa u dzieci – jak odróżnić zwykłe grymaszenie od zaburzenia?
  • problem nadwagi i otyłości u dzieci – okiem dietetyka i trenera
  • suplementacja i probiotyki w sporcie
  • wskazówki diagnostyczno-żywieniowe w atopowym zapaleniu skóry
  • żywienie w zaburzeniach neurodegeneracyjnych
  • znaczenie stresu oksydacyjnego i wolnych rodników w rozwoju chorób cywilizacyjnych
  • dietetyczny ring: pestki moreli

29 komentarzy

HaniaDodano:  12 Czerwiec 2017 - 9:42
Kochana Małgosiu, dla mnie to czasopismo jest drogie, Ty jesteś dla mnie źródłem zweryfikowanej wiedzy. Jeśli ty coś napiszesz to napewno jest prawda i można na tym polegać. A Teraz najważniejsze co chcę napisać Tobie i czytelniczkom Twojego Bloga. Zdarzył sie CUD CZARNUSZKOWY. Dzięki Twojemu postowi o oleju z czarnuszki! Dostałam uczulenia na rękach i trochę na twarzy (od maści na ból stawów rąk Traumon). Dermatolog zapisał mi maść sterydową i jakąś inną, lista skutków ubocznych na pół kilometra, dodatkowo lek odczulający, po jednej tabletce chodziłam na czworakach cały następny dzień. Po przeczytaniu ulotek postanowiłam , że spróbuję sama się leczyć olejem z czarnuszki. Pierwszy tydzień smarowałam ręce i twarz kilka razy dziennie, spałam w rękawiczkach bawełnianych, piłam 2x dziennie łyżeczkę. Po tygodniu uczulenie prawie zeszło!!!!!! Potem smarowałam tylko sporadycznie przez tydzień. Dzięki Tobie i Twojemu postowi nie ma śladu uczulenia. DZIĘKI. Może ktoś też skorzysta...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Czerwiec 2017 - 14:38
Super. Bardzo się cieszę.
Odpowiedz
agnieszkaDodano:  12 Czerwiec 2017 - 10:00
Małgosiu, robiłam poziom żelaza w surowicy i wyszło mi 104 przy normie 37-145, czy to nie za mało?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Czerwiec 2017 - 14:37
W normie. Nie ma powodów do niepokoju.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  12 Czerwiec 2017 - 11:48
Witam czy będzie post dotyczący zaburzenia odżywiania OES?(przezuwanie i wypluwanie jedzenia?)zwłaszcza słodyczy? Czy kcal z przeżutego jedzenia przenikają do organizmu? mam z tym problem i nie wiem jak ztym walczyć...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Czerwiec 2017 - 14:21
Będzie.
Odpowiedz
SylwiaDodano:  12 Czerwiec 2017 - 15:46
Gosiu, mam pytanie z innej beczki. Jakiś czas temu wspominałaś, że raz w roku z całą rodziną się odrobaczacie. Czy możesz podać nazwę leku, który stosujecie? Dziękuję z góry!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Czerwiec 2017 - 19:32
Vermox.
N.Dodano:  19 Czerwiec 2017 - 21:36
Czy planuje może Pani rozwinąć temat w osobnym poście? Ciężko znaleźć rzetelne informacje nt. pasożytów, a sądzę, że uzasadnienie takiej profilaktyki, metody diagnostyczne i charakterystyczne objawy zarażeń rozjaśniły by sytuacje wielu czytelnikom. Wydaje mi się, że niestety jest to temat mocno zaniedbany przez lekarzy pierwszego kontaktu, co jest przerażające biorąc pod uwagę statystyki WHO.
Odpowiedz
MartaDodano:  12 Czerwiec 2017 - 16:52
Małgosiu czy to prawda,że jeśli mam nietolerancję np. na mleko a w ciąży jadam produkty nabiałowe to przekazuje potem te nietolerancje dziecku?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Czerwiec 2017 - 18:57
Nie zawsze.
MDodano:  12 Czerwiec 2017 - 21:01
Czyli nie ma reguły? To w takim razie jaka jest lepsza droga? Jeść nabiał mimo nietolerancji ale dla dobra maluszka że wzg na wapń czy jednak uzupełniać z innych źródeł? Choć wiadomo, że 1:1 nie uda się zastapic?
AnonimDodano:  14 Czerwiec 2017 - 11:35
Gosiu jesteś dla mnie autorytetem u proszę cię bardzo o odpowiedź.. tylko tobie ufam najbardziej
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  14 Czerwiec 2017 - 16:41
uzupełniać z innych źródeł
Odpowiedz
Ania K.Dodano:  13 Czerwiec 2017 - 7:14
Małgosiu proszę powiedz czy lykasz cynk i selen ? Jeśli tak to możesz jakieś polecić? Obawiam się, ze z jedzeniem nie dostarczam odpowiednich ilości a mam niedoczynnosc tarczycy.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:55
Nie łykam.
Odpowiedz
agnieszkaDodano:  13 Czerwiec 2017 - 12:59
Małgosiu, moja kaloryczność to około 1500 kcal. Jeżdżę na rowerze codziennie przez dwie godziny, średnia prędkość 17/h i wieczorem robię trening 45 minutowy (zazwyczaj Skalpel). Nie chcę już schudnąć, tylko bardziej wymodelować sylwetkę. Czy przy moim wysiłku fizycznym zwiększyć kaloryczność? Przy tych 1500 jestem nieco głodna :(
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:52
Oj zwiększyć pewnie.
KasiaDodano:  14 Czerwiec 2017 - 6:20
nie jestem autorką 1 pytania ale podobnie mam.Do ilu autorka powinna zwiększyć kaloryczność?
Odpowiedz
PaulaDodano:  13 Czerwiec 2017 - 13:59
Małgosiu mam do Ciebie pytanie z innego tematu. Otóż ogólnie zdrowo się odzywiam i stosuje się do zasad opisywanych na Twoim blogu w wielu kwestiach. Jestem bardzo rygorystyczna zwłaszcza jeśli chodzi o antybiotyki. Jestem obecnie w 5 miesiącu ciazy. W moczu został wykryty paciorkowiec w dużej ilości. Dostałam od mojego lekarza antybiotyk najbezpieczniejszy w ciazy dobrany zgodnie z antybiogramem -amoksycyline na 8dni. Ufam mojemu lekarzowi bardzo bo prowadzi mnie od 10lat i bardzo indywidualnie traktuje moją ciążę (bardzo długie starania). Jednakże dając antybiotyk zaznaczył ze ma nie brać żadnych probiotykow tabletkowych. Wytłumaczył trochę czemu ale ja nie wiele zrozumiałam. Dostałam tylko globulki dopochwowe jako osłonę. I powiem szczerze, że średnio mi z tym ze nie biorę probiotykow. Czy stosowanie się do Twoich zasad z artykułu i amtybiotykach wystarczy? Czy czymś szczególnym mogę się wspomóc? Z góry dziękuję!!!!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:56
Ja bym włączyła probiotyki.
Odpowiedz
DomiDodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:04
Gosiu czy znasz jakieś książki albo coś co może pomóc w radzeniu sobie z jedzeniem podczas stresu? Podczas każdej sesji na studiach to jest jakaś masakra. Jeszcze okres dostałam i w ciągu 3 dni 3 czekolady i paczki płatków śniadaniowych pochłonięte... owoców też jem na potęgę. Najgorsze ze mimo że ćwiczę cały czas to bardzo szybko tyję, jestem niska i jest to zauważalne. Nie wiem jak sobie z tym radzić, czytałam Twoje rady ale to na nic :(
Odpowiedz
hania25Dodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:44
Dzień dobry. Czy przy nietolerancji na nabiał można jeść produkty kozie? Czytałam, że produkty kozie nie zawierają kazeiny, o którą się rozchodzi przy wykluczeniu nabiału.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Czerwiec 2017 - 17:48
Odstawiamy cały nabiał zwierzęcy.
Odpowiedz
KasiaDodano:  14 Czerwiec 2017 - 6:25
Witam:-) Gosiu ile powinnam dziennie przyjmować kalorii? 6 dni w tygodniu ćwiczę po ok 50 min po za tym cały dzień jestem w ruchu pranie,sprzatanie praca na działce generalnie cały dzień w ruchu nie mogę usiedzieć w miejscu;_) obecnie jem 1530 kalorii mam 32 lata 167 wzrost waga 50 kg zmienić coś w kaloryczności?
KasiaDodano:  14 Czerwiec 2017 - 11:19
Gosiu czy mam cos zmienić w kaloryczności?
Odpowiedz
AnkaDodano:  15 Czerwiec 2017 - 22:33
Witam, Małgosiu ja nie w temacie, czy warto zrobić testy genetyczne na nietolerancje pokarmowe i metabolizm witamin i antyoksydantów. Mam na myśli badanie geno diag dieta. Małgosiu chcę zamówić u Ciebie dietę ale nie wiem którą, mam insulinooporność, wyciętą tarczycę, pcos, zgagi wzdęcia i pewnie jeszcze coś o czym teraz nie pamiętam ;) . Którą dietę wybrać ?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  16 Czerwiec 2017 - 8:08
Dietę układam ja na podstawie informacji z formularza więc wypisz wszystko dokładnie. Testy genetyczne ? Nie ma potrzeby. Wystarczą zwykłe.
Odpowiedz
Dodano:  17 Czerwiec 2017 - 17:43
Twój komentarz został wysłany do zatwierdzenia przez administrację.
Odpowiedz
Dodano:  5 Wrzesień 2017 - 12:59
Twój komentarz został wysłany do zatwierdzenia przez administrację.
Odpowiedz
Dodano:  13 Wrzesień 2017 - 6:16
Twój komentarz został wysłany do zatwierdzenia przez administrację.
Odpowiedz
Oferty
img1
ZAMÓW DIETĘ INDYWIDUALNĄ
ZAMÓW
img1
TESTY NA NIETOLERANCJE POKARMOWE
wraz ze szczegółową interpretacją
ZAMÓW
img1
MOJA KSIĄŻKA
165 przepisów, dzięki którym pokochasz gotowanie
oraz porady żywieniowe
ZAMÓW
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
O mnie
USER IMG
Małgosia
Qchenne Inspiracje
Prywatnie: mężatka, mama dwójki dzieci.
Zawodowo: dietetyk, doradca żywieniowy, specjalizujący się w dietoterapii i racjonalnej redukcji masy ciała bez efektu jojo.
JESTEŚ TYM, CO JESZ - w to wierzę i to promuję!
Kluczem do zdrowia i szczupłej sylwetki jest właściwe odżywianie (70%) i aktywny tryb życia (30%) . Udowadniam, że zdrowe jedzenie to smaczne jedzenie, a odżywiając się według określonych reguł i ruszając się na co dzień, nie będziemy mieli kłopotów z wagą. Właściwie dopasowane odżywianie (dieta) to także najlepsze lekarstwo w chorobach współczesnej cywilizacji.
Szukasz pomysłu na prezent?
 
KUP KSIĄŻKĘ