Img

Lekka po świętach, czyli jak pozbyć się obrzęków, wzdęć i nadprogramowych kilogramów które przybyły w święta

Święta Wielkanocne to czas radosnego biesiadowania. Spotykamy się z rodziną, gawędzimy i spożywamy świąteczne smakołyki. Na stołach królują babki, mazurki, serniczki, faszerowane jajeczka, pieczone mięsa, kiełbasy, pasztety i wymyślne dania obiadowe. Nasz mózg bardzo lubi ten czas, ponieważ jedzenie to ogromna przyjemność i sprzyja wytwarzaniu endorfin. Niestety innego zdania jest nasz przewód pokarmowy. Dla niego dwa dni siedzenia za stołem, praktycznie bez ruchu, to prawdziwa męka. W święta jemy zdecydowanie więcej i częściej niż na co dzień, do tego tłusto, słodko i słono. Perystaltyka jelit zwalnia, zatrzymuje się woda, powstają obrzęki, wzdęcia, gazy, zaparcia i bóle brzucha.
Odważni śmiałkowie, którzy zdecydują się stanąć na wagę po świętach, zauważają na niej nawet dwa do czterech kilogramów więcej.  
Jak się tego pozbyć?
Co zrobić, aby dojść do siebie po świętach?
Jak zrzucić nagromadzoną wodę?
Pozbyć się obrzęków, wzdęć, gazów i zaparć?
W tym celu polecam moje 2-dniowe oczyszczanie.
Zawarte w nim składniki działają oczyszczająco, odśluzowująco i rewitalizująco. Poprawiają perystaltykę jelit, zrzucają nagromadzoną wodę, poprawiają trawienie, dostarczają mnóstwa witamin, minerałów i antyoksydantów. 
Zasady są bardzo proste, a sama kuracja smaczna i bardzo skuteczna.
W trakcie oczyszczania ćwiczymy 40 minut dziennie. Polecam ćwiczenia rozciągające, izometryczne, rower, nordic walking, szybki spacer.
 
Podstawowe zasady:

Dzień 1:
Śniadanie:  
* 3 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej blendujemy razem z łyżką sezamu, całym jabłkiem, połową banana, łyżką otrębów, łyżeczką cynamonu i 300 ml mleka owsianego.

Przekąska:
* 300 ml soku warzywnego z dodatkiem korzenia selera.
np. seler, burak, marchew,

Obiad:
* kasza gryczana (palona lub niepalona) z warzywami, oliwą i pestkami dyni.
Używamy 50 gramów suchej kaszy, 200 gramów warzyw, 20 gramów oliwy.
Warzywa należy pokroić w drobną kosteczkę, może to być cukinia i papryka lub marchew i zielony groszek (mrożony, nie z puszki) poddusić na oliwie i zmieszać z ugotowaną kaszą.
Całość posypujemy dowolną zieleniną np. natką pietruszki, kolendrą, bazylią i czubatą łyżką pestek dyni.

Przekąska:
* koktajl z jabłka, garści szpinaku, kiwi, cytryny, połowy banana i łyżki sezamu.
Wszystkie składniki należy zblendować z 300 ml wody.

Kolacja:
* krupnik z kaszy jaglanej gotowany bez wywaru mięsnego, wegetariański - porcja 400 gramów.
Kaszę gotujemy w wodzie, dodajemy warzywa, przyprawy i natkę pietruszki.
Możecie skorzystać z tego przepisu (klik).

Dzień 2:
Śniadanie:  
* 3 łyżki kaszy jaglanej ugotowanej na wodzie mieszamy ze 100 gramami gruszki lub melona. Dodajemy 20 gramów rozkruszonych orzechów, migdałów lub nasion słonecznika oraz łyżeczkę otrębów. Całość zalewamy 250 ml mleka owsianego.

Przekąska:
* koktajl z połowy banana, cytryny, kiwi, łodygi selera naciowego, garści szpinaku, jednego małego ogórka gruntowego i łyżki sezamu.
Wszystkie składniki należy zblendować z 300 ml wody.

Obiad:
* cukinia faszerowana.
Średnią cukinię przekrawamy na pół. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut. Po wyjęciu, przy pomocy łyżeczki wydrążamy środek aż powstaną łódeczki. Wydrążony i posiekany drobno środek mieszamy z 40 gramami ugotowanej kaszy jaglanej, startą na drobnej tarce marchewką, łyżeczką curry, szczyptą imbiru i łyżką oliwy z oliwek. Farszem napełniamy łódeczki z cukinii i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na kolejne 15 minut.
Gotowe danie posypujemy świeżą kolendrą.

Przekąska:
* 300 ml soku warzywnego z dodatkiem selera np. seler, burak, marchew

Kolacja:
* krupnik z kaszy jaglanej gotowany w dniu wczorajszym - porcja 400 gramów




Copyright 2017 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved