Wiecznie głodny? Dr med. David Ludwig – recenzja książki

Wydana w 2017 roku, a opisująca model odżywiania, który promuję na blogu i stosuję w moich dietach indywidualnych od 4 lat. Czytając książkę dr med. David’a Ludwig’a Wiecznie Głodny czułam się jakbyśmy byli razem na kawie i gawędzili sobie o tym, jak każde z nas postrzega żywienie, dietę, wpływ żywienia na zdrowie, sposób na skuteczną i trwałą redukcję masy ciała itp. I jakbym pomiędzy kolejnym łykiem latte przytakiwała „tak, masz rację, uważam tak samo, trzeba o tym mówić, to istotne”.

O czym jest książka "Wiecznie głodny?". O tym, jak zmienić myślenie o jedzeniu, kaloriach, oraz jak żywieniem wpływać na stan zdrowia.
Fragment „jak wielu młodych lekarzy, mnie także właściwie w ogóle nie uczono dietetyki. W tamtych czasach, podobnie jak i teraz, w akademiach medycznych koncentrowano się niemal wyłącznie na farmakologii i chirurgii, chociaż to tryb życia odpowiada za większość przypadków chorób serca i innych poważnych, przewlekłych problemów zdrowotnych” jakże trafnie opisuje sytuację wielu pacjentów, leczonych często niepotrzebnie farmakologicznie podczas gdy wystarczyłaby zmiana diety. Być może czytając ten fragment widzisz siebie.
Ja widzę w tym fragmencie moich podopiecznych, którzy piszą „Gosia, poziom cholesterolu spadł, poziom glukozy we krwi w końcu w normie, w końcu przestał mnie boleć żołądek, czuję się pełna energii, chce mi się żyć”.

Kolejna kwestia to podejście dr Ludwig’a do redukcji masy ciała, która nie może odbywać się kosztem zdrowia. Pisałam Wam o tym już wiele razy. Żywienie poprzez działanie na organizm od wewnątrz ma stworzyć w organizmie takie warunki, aby chudnięcie następowało w sposób naturalny.
A kalorie? Czy wszystkie są takie same?
Dlaczego większość dietetyków koncentruje się wyłącznie na kaloriach?
Czy 100 kcal = 100 kcal.
Czy organizm tak samo potraktuje 100 kcal z czekoladowego batonika i 100 kcal z migdałów?
Czy obydwa pokarmy będę miały taki sam wpływ na metabolizm mimo identycznej kaloryczności?
Czy hormony zachowają się tak samo? Czy zajdą identyczne reakcje chemiczne? No oczywiście, że nie.

Dr David Ludwig to mój mentalny bliźniak. Gdybyśmy mieli okazję się spotkać, z pewnością przegadalibyśmy niejeden dzień. Podpisuję się pod wszystkim, co jest przedstawione w tej książce. Dowiecie się m.in.  jak biologia kontroluje masę naszego ciała, po co nam tkanka tłuszczowa, jakie pełni funkcje, jakie znaczenie w procesie odchudzania ma insulina, czym jest indeks glikemiczny i ładunek glikemiczny, dlaczego musimy jeść więcej tłuszczu, jak ważny jest ruch, ale i odpoczynek oraz sen i w końcu jak ogromną rolę, jeśli chodzi o stan zdrowia, odgrywają probiotyki, prebiotyki i polifenole.

Książka Wiecznie głodny pokazuje, jak przestać być głodnym. Jeść i nie tyć. To mnóstwo wiedzy teoretycznej i drogowskazów, jak tę wiedzę wykorzystać.
Doktor David Ludwig eliminuje z popularnych diet (m.in. paleo, niskowęglowodanowej, Atkinsa, śródziemnomorskiej) szkodliwe elementy, wybiera te dobre i łączy je w kompleksowy program, który nie tylko odchudza, ale też poprawia zdrowie i samopoczucie.
Polecam do poczytania.




Copyright 2017 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved