Wszystko co powinnaś wiedzieć o biotynie nie tylko w kontekście skóry, włosów i paznokci

O witaminach z grupy B pisałam Wam w piątek. Wiecie już jak są ważne i dlaczego należy zwracać na nie baczną uwagę i bez potrzeby nie wylewać ich z wodą. Serce ściska. Kto nie czytał piątkowego wpisu, zapraszam (klik).
Pod jednym z ostatnich postów pytałyście o reklamowany preparat na włosy z biotyną w składzie. Nie znam tego specyfiku, ale dziewczyny w komentarzach chwaliły za skuteczność. Postanowiłam więc opisać Wam szerzej biotynę ponieważ włosy i paznokcie to tylko wierzchołek góry lodowej. Biotyna ma szereg innych, cudownych właściwości o których warto wiedzieć.

Biotyna czyli witamina B7 lub H to koenzym. Co to znaczy? To znaczy że inne enzymy należące do grupy tzw. karboksylaz biotynozależnych nie mogą prawidłowo katalizować reakcji jeśli biotyny jest za mało. Biotyna bierze udział w syntezie i rozkładzie aminokwasów, cukrów i kwasów tłuszczowych. Sama syntetyzowana jest przez florę bakteryjną jelit co ma kluczowe znaczenie jeśli występują u Ciebie objawy niedoboru biotyny a przeprowadzałaś ostatnimi czasy kurację antybiotykami lub stosujesz dietę bogatą w węglowodany oczyszczone.

Biotyna wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Warto wiedzieć że:

Zapotrzebowanie na biotynę wzrasta w sytuacjach stresowych. Pamiętacie co pisałam Wam w piątek. Jak poprzez tempo życia wtłaczani jesteśmy w spiralę stresu. Wówczas aby walczyć o homeostazę niepotrzebnie tracimy wiele witamin i minerałów. Wiedzcie też że biotyna nie wchłania się ani przez skórę, ani przez włosy więc wszelkie preparaty do stosowania zewnętrznie wzbogacone biotyną to wyrzucenie pieniędzy.

Jak objawia się niedobór biotyny? 

Najwięcej biotyny znajdziemy w wątróbce, drożdżach,  żółtku jaja, soji i soczewicy.  Jest też w nabiale, rybach, niektórych owocach i warzywach ale odpowiednią jej ilość zapewnimy sobie spożywając kasze. Dlaczego? Ponieważ biotyna syntetyzowana w jelicie potrzebuje flory jelitowej. A flora jelitowa potrzebuje błonnika ponieważ jest on podłożem do rozwoju bakterii acydofilnych. Jedzcie więc kasze i cieszcie się i piękną skórą, pięknymi włosami, paznokciami i szybkim tempem przemian metabolicznych.  




Copyright 2017 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved