Kurczak zapiekany w kremowym sosie ze szparagami i szpinakiem. Dlaczego warto maksymalnie wykorzystać sezon szparagowy?


Kurczak zapiekany w kremowym sosie ze szparagami i szpinakiem. Dlaczego warto maksymalnie wykorzystać sezon szparagowy?

Sezon na szparagi A.D. 2018 uważam za otwarty. Co prawda w sklepach nie ma jeszcze naszych krajowych, ale te przyjezdne też dają radę. 
Z uwagi na wartości odżywcze, i dość krótki sezon, ja zawsze najadam się na zapas.
Szparagi mają niski indeks glikemiczny, zaledwie 15 kcal w 100 gramach i aż w 95% składają się z wody.

Warto najeść się a zapas z uwagi na:

1)  chlorofil (tylko w zielonych), który:

2) asparaginę, która: 

3) Błonnikktóry :

4) Witaminy z grupy B kluczowe dla sprawnego funkcjonowania układu nerwowego, sercowo - naczyniowego i ogólnie całego organizmu. Wśród nich:

5) Działające przeciwnowotworowo silne antyoksydanty, witaminę C (najwięcej znajdziemy w główce) i witaminę E.

6) Żelazo, którego wchłanialność poprawia obecność witaminy C (patrz punkt 5).

7) Wapń  - kluczowy, jeśli chodzi o mocne kości, zęby i prawidłową krzepliwość krwi.

8) Potas - kluczowy w gospodarce wodno - elektrolitowej oraz do prawidłowej pracy mięśni, mózgu i całego układu nerwowego. Uwaga cukrzycy! Potas pobudza organizm do wydzielania insuliny.

9) Glutation - rodzaj białka składającego się z trzech aminokwasów posiadających zdolność wiązania toksyn. Cysteiny, kwasu glutaminowego i glicyny. Glutation działa przeciwnowotworowo, zapobiega mutacji genów i wspomaga proces regeneracji wątroby.

10) Inulinę - naturalny prebiotyk. Stymuluje wzrost bakterii acidofilnych. Genialnie działa na układ pokarmowy.

Dziś mam dla Was kurczaka zapiekanego w kremowym sosie w stylu azjatyckim, ze szparagami i szpinakiem baby. Pyszne, aromatyczne, delikatne. Można podać z makaronem lub ryżem.
Polecam ;)

Kaloryczność:

Porcja samego sosu z kurczakiem (75 gramów) ma ok. 270 kcal
Porcja makaronu ma ok. 200 kcal
Całe danie ma ok. 470 kcal

Składniki na obiad dla 4 osób:

Sposób przygotowania:

  1. Pokrojone w kosteczkę mięso oprószamy solą, imbirem, curry, czosnkiem i cebulą. Odstawimy do lodówki na noc lub na minimum 4 godziny.
  2. W wysokim rondelku rozpuszczamy masło. Dodajemy mąkę, zasmażamy. Powoli, małym strumieniem wlewamy bulion wymieszamy z mlekiem kokosowym (gęstym, minimum 60% kokosa). Gotujemy cały czas mieszając aż sos będzie miał konsystencję gęstej śmietany. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, imbirem i gałką muszkatołową. Mieszamy. Jeśli jest za gęsty, dolewamy bulionu. 
  3. Na oleju ryżowym przesmażamy pokrojone w kawałki szparagi i szpinak. Dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Przesmażamy. Solimy delikatnie. Zdejmujemy z patelni. Na tej samej patelni przesmażamy kurczaka. 
  4. Do naczynia żaroodpornego wlewamy sos. Na sosie układamy mięso i szparagi ze szpinakiem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut.
  5. Podajemy z ugotowanym al dente makaronem.




Copyright 2018 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved