30 dniowe wyzwanie z zakwasem z buraka! Sprawdź jak działa ta odżywczo – oczyszczająca petarda!

Kochani dziś chciałabym namówić Was do udziału w wyzwaniu polegającym na piciu przez 30 dni rano na czczo 250 ml buraczanego zakwasu. Ja sama robiłam już sobie takie wyzwania nie raz lata temu, ale jakieś trzy tygodnie temu, na progu wiosny, postanowiłam powrócić do tematu.  

Czuję się tak fantastycznie, że żałuję że miałam tak długą przerwę, bo prawie dwa lata. Zakwas piję od początku majówki i zachodzę w głowę jak mogłam tak długo nie korzystać z tak dobroczynnych właściwości buraka poddanego działaniu bakterii kwasu mlekowego. To przecież absolutny hit.
Zakwas oczywiście robiłam w małych ilościach do czerwonego barszczu, botwinki czy chłodniku, ale nie piłam go solo. Od tygodnia czuję się tak, jakby mi ktoś dołożył dodatkowe dwie bateryjki. I mimo iż po wolnej majówce pracy mam tyle że ledwo daję radę, to mam na to siłę i chęci ;)
Picie zakwasu połączyłam z piciem dwa razy dziennie zielonych koktajli, ale o tym w przyszłym tygodniu.

Cel!

Mamy maj, za chwilę wakacje, wszyscy o tej porze roku pracujemy nad formą, nad energią, witalnością, odpornością, dobrym samopoczuciem więc zachęcam Was do wzięcia udziału w tym nazwijmy to, burakowym wyzwaniu. Nie pożałujecie. Wasza skóra nabierze pięknego kolorytu, poprawi się praca przewodu pokarmowego, będziecie lepiej trawiły, lepiej przyswajały, będziecie miały więcej energii.

UWAGA! Wyzwania nie mogą podjąć osoby z cukrzycą i insulinoopornością.
Niestety. Burak ma wysoki indeks glikemiczny.

Co wartościowego ma w sobie burak i dlaczego warto zaprosić go do swojej kuchni na bardzo długo.

Burak to bogactwo:

Najwięcej wartości ma oczywiście burak surowy choć w takiej formie nikt go oczywiście nie jada. Idealnym rozwiązaniem na wyciągnięcie z buraka wszystkiego co się da w największej ilości, jest poddanie go działaniu bakterii kwasu mlekowego i przyrządzenie pysznego zakwasu. Wówczas stanie się on prawdziwą odżywczą petardą. 

Dzięki wymienionym wyżej wartościom odżywczym oraz jak każda kiszonka, bakteriom probiotycznym, zakwas z buraków:

Buraczany zakwas jest szczególnie polecany osobom zmagającym się z anemią, kobietom w ciąży i po porodzie, osobom po chemioterapii, antybiotykoterapii a także po typowych infekcjach w celu ogólnego wzmocnienia organizmu. Dla mnie od tygodnia jest hitem na progu wiosny i będzie kolejnym hitem na jesieni i w styczniu. Planuję przeprowadzać sobie takie buraczane kuracje trzy raz do roku.

Kochane jeśli macie problemy z poziomem żelaza i ferrytyny, zakwas buraczany pijecie rano na czczo. Za 15 minut jecie śniadanie bogate w białko i żelazo. Mogą to być jajka, może to być pieczywo z domowym chudym pasztetem i warzywami, mogą to być plastry domowego pasztetu z warzywną sałatką czy łosoś z warzywami.

Jak zrobić pyszny, naturalny, domowy zakwas buraczany

Składniki:

Dodatkowo:

Sposób przygotowania:

Mi ta ilość starcza na 7 dni (ja piję 300 ml). Robiąc następny zakwas nie musicie już dolewać soku z ogórków czy wkładać skórki od chleba na zakwasie. Wystarczy jak do świeżo nastawionych buraków wlejecie 250 ml poprzedniego, już ukiszonego zakwasu.
Z buraków po zrobieniu zakwasu ja robię jarzynkę do obiadu.

Smacznego ;)
Działajcie i piszcie jak się czujecie i jak efekty ;)

Tak wygląda mój zakwas po 6 dniach. Gotowy do zlania.




Copyright 2018 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved