Pieczone warzywa z aromatycznym zielonym sosem. Bez glutenu, nabiału, jaj.

Szybkie, pyszne, aromatyczne, w sam raz na ciepłą, rozgrzewającą kolację w chłodny jesienny wieczór. Pieczony batat z papryką, cebulką i pieczarkami z zielonym sosem. Już sam zapach użytych do tego dania przypraw sprawi, że zacznie Wam burczeć w brzuchu i wyostrzy się apetyt. 
Osobom z cukrzycą i insulinoopornością polecam posypać danie 2 łyżkami pestek słonecznika lub dyni. 

Kto jest zainteresowany tematem, a pominął mój wpis na temat dietoterapii insulinooporności, zapraszam: Insulinooporność część1. Podejście logiczne i holistyczne.

 

Kaloryczność:
Porcja dla jednej osoby razem z sosem ma ok. 430 kcal

Składniki na kolację dla 2 osób:

Sposób przygotowania:

  1. Bataty kroimy w małe kawałki, cebulę w piórka, paprykę i pieczarki w kawałki. Bataty układamy w naczyniu do zapiekania. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 10 minut. W tym czasie pozostałe warzywa przesmażamy na klarowanym maśle. Dodajemy wszystkie przyprawy. Przesmażamy. Układamy na batatach. Ponownie wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 30 minut. 
  2. Gotowe danie polewamy zielonym sosem.

Składniki na zielony sos:

Sposób przygotowania.

Przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku blendujemy z natką pietruszki i mlekiem kokosowym na gładką masę. Doprawiamy solą i ksylitolem. 




Copyright 2018 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved