Wiosenne wydanie dwumiesięcznika Food Forum – co w numerze?
Img

Już po świętach światło dzienne ujrzy kolejne wydanie Food Forum.  Stacjonarnie, wydanie kwiecień/maj będziecie mogli kupić w wybranych salonach Empik już od 21 kwietnia, ja jednak namawiam Was do prenumeraty, w której oprócz 6 numerów czasopisma dostarczanych pod wskazany adres otrzymacie także – do wybranych wydań – dodatki Food Forum EXTRA. Dodatkowo przy zamówieniu złożonym za pośrednictwem mojego bloga (KLIK) dla pierwszych 15 osób redakcja przygotowała w prezencie książkę „La Veganista SUPERFOOD”
W książce, w przepisach zaproponowanych przez autorkę zamiast egzotycznych owoców oraz drogich nasion i pestek z odległych krajów pojawia się najlepsza superżywność wprost z warzywniaka.

W prenumeracie wraz z wydaniem kwietniowym czasopisma otrzymacie odświeżone wydanie dodatku Food Forum EXTRA – Interpretacja badań laboratoryjnych w gabinecie dietetyka: Morfologia krwi obwodowej.
W ramach, którego:

  • przegląd najczęściej wykonywanych badań z krwi wraz z oznaczeniami i interpretacją wyników
  • wskazania jakie badania warto wykonać, a z jakich można zrezygnować
  • pełny opis przypadku – case study pacjenta: wyniki badań, ich interpretacja, pełny opis diagnozy oraz zalecony plan żywieniowy.

A teraz to, na co czekacie najbardziej, czyli przegląd tematów, które pojawią się w wiosennym wydaniu Food Forum. W numerze między innymi:

„Topinambur – skarbnica fruktanów o właściwościach prozdrowotnych”

Topinambur to bulwa, która dzięki swoim unikatowym walorom odżywczym może pretendować do miana superfoods. Oprócz podstawowych makro- i mikroskładników topinambur zawiera szereg substancji o właściwościach bioaktywnych. Jego spożycie może wspomagać leczenie otyłości, cukrzycy, zaburzeń trawiennych, chorób układu sercowo-naczyniowego, a także wpływać na spowolnienie procesów starzenia.

„Wody smakowe – czy dzieci powinny je pić?”

Jednym z ważnych czynników kształtujących dobry stan zdrowia jest prawidłowa dieta. Nawyki żywieniowe kobiet w ciąży, a następnie sposób żywienia dzieci w dużym stopniu decydują o wyborach żywieniowych na dalszym etapie życia. W etiologii wielu chorób cywilizacyjnych ogromną rolę przypisuje się diecie. Jakość żywienia dzieci wpływa na ich rozwój, ale również umożliwia utrzymanie dobrego stanu zdrowia w dorosłym życiu. Rodzice i opiekunowie są odpowiedzialni za wybory i przyzwyczajenia żywieniowe dzieci. Spożywanie odpowiedniej ilości wody to jeden z prawidłowych nawyków żywieniowych, który należy kształtować u dzieci od najwcześniejszych lat życia.

„Dieta wegańska w trakcie ciąży”

Dobrze zaplanowana dieta wegetariańska jest odpowiednia dla kobiet ciężarnych. Jadłospis ciężarnej weganki powinien być urozmaicony, zawierać nasiona roślin strączkowych, orzechy, zielone warzywa i być wzbogacony o suplementację składników niewystępujących w roślinach. Mgr Iwona Kibil zwróciła w swoim artykule uwagę na najważniejsze składniki odżywcze w diecie ciężarnej weganki oraz ich źródła pokarmowe, a także przedstawiła przykładowy jadłospis jednodniowy.

„Znaczenie diety dla koncentracji i pamięci”

Z każdym rokiem można zaobserwować wzrastające zainteresowanie zdrowym trybem życia, w tym racjonalnym odżywianiem. Zwiększa się świadomość społeczeństwa odnośnie zależności pomiędzy sposobem żywienia a zdrowiem  i samopoczuciem. Niewiele osób jednak zastanawia się, jak nasze pożywienie może wpływać na koncentrację i pamięć. A to właśnie bez odpowiedniego „paliwa” nasze neurony wolniej przewodzą impulsy nerwowe, spada szybkość uczenia się i zapamiętywania. Niestety dopiero gdy stoimy przed jakimś dużym wyzwaniem umysłowym, próbujemy zasilić dodatkowo nasze szare komórki, aby sprostać trudnym zadaniom oraz poprawić swoją koncentrację i pamięć. Najchętniej sięgamy wówczas po suplementy lub szukamy cudownych rozwiązań dostępnych od zaraz. Warto jednak zadbać o właściwe paliwo dla naszego mózgu na stałe, ale także wiedzieć, po co sięgnąć w momentach szczególnie intensywnej pracy umysłowej, aby było skuteczne i bezpieczne.

„Jedzenie mi (nie) służy – krótki przewodnik po zaburzeniach odżywiania”

Zaburzenia odżywiania stanowią istotny problem kliniczny. Aktualnie coraz większa liczba osób rozpoczyna działania w kierunku redukcji masy ciała i jest skoncentrowana na zmianie sposobu żywienia i tym samym wyglądu zewnętrznego. W Stanach Zjednoczonych już dziewięciolatki rozpoczynają proces odchudzania i stosują czynności kompensacyjne, a wiele doniesień wskazuje, że wiek inicjacji działań odchudzających jest nawet niższy. Lwow wskazuje, że 70% badanych przez niego dziewcząt przyznało się do odchudzania w przeszłości lub pozostawało cały czas na diecie. Z innych badań wynika, że ponad 25% nastolatków deklaruje chęć obniżenia swojej masy ciała, z czego połowa zgłasza nadmierną konsumpcję, 40% odczuwa lęk przed otyłością, 28% odczuwa jadłowstręt, a prawie co dziesiąta osoba prowokuje wymioty. Przebieg zaburzeń odżywiania jest bardzo ciężki, a leczenie długotrwałe i kosztowne. Nie obejmują one jedynie anoreksji i bulimii, aktualne klasyfikacje psychiatryczne uwzględniają coraz więcej zaburzeń karmienia i odżywiania, które nie są zarezerwowane już jedynie dla nastolatków, ale mogą dotyczyć każdej grupy wiekowej.

Przeczytasz również o przyswajaniu witamin D3 ,K1 i K2,  berberynie, probiotykach w chorobach zapalnych jelit. W numerze znajdzie się także wywiad z profesorem Arturem Mamcarzem kierownikiem III Kliniki Chorób Wewnętrznych i Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Poza tym jak zwykle jeszcze wiele innych „palących” tematów w kontekście zdrowego odżywiania  oraz przepis na wiosenną sałatkę.

11 komentarzy

ewulaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 9:38
Gosiu mam niedoczynność tarczycy i zbyt duży poziom selenu :-( 106,70 przy normie 75-85... Dodam że jestem na diecie wege... O czym to może świadczyć?
Odpowiedz
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  10 Kwiecień 2017 - 11:23
Wpisz w wyszukiwarkę blogową "aronia" lub otwórz kategorię "odporność"
Odpowiedz
AniaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 14:22
Cześć Małgosiu, Ja z innej beczki, czy mogłabyś napisać o diecie dla kobietek borykających się z endometriozą? Gratuluję nowej strony:)
Odpowiedz
MariaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 18:43
Witam, Pani Małgorzato,mam problemy z nową stroną.Pisałam wcześniej brak jednak opcji drukuj - pogodziłam się z tym, po prostu interesujący mnie post przeczytam, przepis zapiszę. Otóż pojawił się nowy problem -od dnia dzisiejszego tj.10.04.2017 godz.9:38 /jeden komentarz/ nie wyświetlają się komentarze. Ponieważ nie wiem czy mój komentarz przejdzie i ewentualnie będę mogła odczytać odpowiedź podam swój adres mailowy - mariahankiewicz@onet.eu Mam też prośbę o pomoc do czytających mój komentarz, z pewnością są Panie obeznane z tematem komputerowo-informatycznym. Serdecznie pozdrawiam
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  11 Kwiecień 2017 - 9:04
Mario opcja drukowania jest na końcu posta w pasku.Komentarze także się wyświetlają. Nie wiem dlaczego nie widzisz tego u siebie.
Odpowiedz
ulaDodano:  12 Kwiecień 2017 - 16:37
Witaj Małgosiu :) kIEDY badać hormony żeńśkie ? jeden lekarz sugeruje że w 20/21 dniu cyklu , inny że np. w 2 dniu a na internecie różńe są informacje...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Kwiecień 2017 - 16:43
To zależy w jakim celu badamy.
ulaDodano:  13 Kwiecień 2017 - 11:11
Aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku ,czy jej owulacja oraz czy gospodarka hormonalna kobieca jest w porządku .
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Kwiecień 2017 - 12:19
To wówczas po 16-tym dniu cyklu.
Odpowiedz
KatarzynaDodano:  18 Kwiecień 2017 - 19:34
Małgosiu czy mogłabyś napisać coś o nieswoistym zapaleniu jelit (CU). W ostatnim czasie interesuje mnie ten temat a w internecie jest niedużo rzetelnych informacji na temat diety w tej chorobie. Z góry dziękuję
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  19 Kwiecień 2017 - 8:15
Napiszę.
Odpowiedz
Co oferuję?
img1
ZAMÓW DIETĘ INDYWIDUALNĄ
ZAMÓW
img1
MOJA KSIĄŻKA
165 przepisów, dzięki którym pokochasz gotowanie
oraz porady żywieniowe
ZAMÓW
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
O mnie
USER IMG
Małgosia
Qchenne Inspiracje
Prywatnie: mężatka, mama dwójki dzieci.
Zawodowo: dietetyk, doradca żywieniowy, specjalizujący się w dietoterapii i racjonalnej redukcji masy ciała bez efektu jojo.
JESTEŚ TYM, CO JESZ - w to wierzę i to promuję!
Kluczem do zdrowia i szczupłej sylwetki jest właściwe odżywianie (70%) i aktywny tryb życia (30%) . Udowadniam, że zdrowe jedzenie to smaczne jedzenie, a odżywiając się według określonych reguł i ruszając się na co dzień, nie będziemy mieli kłopotów z wagą. Właściwie dopasowane odżywianie (dieta) to także najlepsze lekarstwo w chorobach współczesnej cywilizacji.
Szukasz pomysłu na prezent?
PRZEJDŹ DO SKLEPU