Wiosenne wydanie dwumiesięcznika Food Forum – co w numerze?
Img

Już po świętach światło dzienne ujrzy kolejne wydanie Food Forum.  Stacjonarnie, wydanie kwiecień/maj będziecie mogli kupić w wybranych salonach Empik już od 21 kwietnia, ja jednak namawiam Was do prenumeraty, w której oprócz 6 numerów czasopisma dostarczanych pod wskazany adres otrzymacie także – do wybranych wydań – dodatki Food Forum EXTRA. Dodatkowo przy zamówieniu złożonym za pośrednictwem mojego bloga (KLIK) dla pierwszych 15 osób redakcja przygotowała w prezencie książkę „La Veganista SUPERFOOD”
W książce, w przepisach zaproponowanych przez autorkę zamiast egzotycznych owoców oraz drogich nasion i pestek z odległych krajów pojawia się najlepsza superżywność wprost z warzywniaka.

W prenumeracie wraz z wydaniem kwietniowym czasopisma otrzymacie odświeżone wydanie dodatku Food Forum EXTRA – Interpretacja badań laboratoryjnych w gabinecie dietetyka: Morfologia krwi obwodowej.
W ramach, którego:

  • przegląd najczęściej wykonywanych badań z krwi wraz z oznaczeniami i interpretacją wyników
  • wskazania jakie badania warto wykonać, a z jakich można zrezygnować
  • pełny opis przypadku – case study pacjenta: wyniki badań, ich interpretacja, pełny opis diagnozy oraz zalecony plan żywieniowy.

A teraz to, na co czekacie najbardziej, czyli przegląd tematów, które pojawią się w wiosennym wydaniu Food Forum. W numerze między innymi:

„Topinambur – skarbnica fruktanów o właściwościach prozdrowotnych”

Topinambur to bulwa, która dzięki swoim unikatowym walorom odżywczym może pretendować do miana superfoods. Oprócz podstawowych makro- i mikroskładników topinambur zawiera szereg substancji o właściwościach bioaktywnych. Jego spożycie może wspomagać leczenie otyłości, cukrzycy, zaburzeń trawiennych, chorób układu sercowo-naczyniowego, a także wpływać na spowolnienie procesów starzenia.

„Wody smakowe – czy dzieci powinny je pić?”

Jednym z ważnych czynników kształtujących dobry stan zdrowia jest prawidłowa dieta. Nawyki żywieniowe kobiet w ciąży, a następnie sposób żywienia dzieci w dużym stopniu decydują o wyborach żywieniowych na dalszym etapie życia. W etiologii wielu chorób cywilizacyjnych ogromną rolę przypisuje się diecie. Jakość żywienia dzieci wpływa na ich rozwój, ale również umożliwia utrzymanie dobrego stanu zdrowia w dorosłym życiu. Rodzice i opiekunowie są odpowiedzialni za wybory i przyzwyczajenia żywieniowe dzieci. Spożywanie odpowiedniej ilości wody to jeden z prawidłowych nawyków żywieniowych, który należy kształtować u dzieci od najwcześniejszych lat życia.

„Dieta wegańska w trakcie ciąży”

Dobrze zaplanowana dieta wegetariańska jest odpowiednia dla kobiet ciężarnych. Jadłospis ciężarnej weganki powinien być urozmaicony, zawierać nasiona roślin strączkowych, orzechy, zielone warzywa i być wzbogacony o suplementację składników niewystępujących w roślinach. Mgr Iwona Kibil zwróciła w swoim artykule uwagę na najważniejsze składniki odżywcze w diecie ciężarnej weganki oraz ich źródła pokarmowe, a także przedstawiła przykładowy jadłospis jednodniowy.

„Znaczenie diety dla koncentracji i pamięci”

Z każdym rokiem można zaobserwować wzrastające zainteresowanie zdrowym trybem życia, w tym racjonalnym odżywianiem. Zwiększa się świadomość społeczeństwa odnośnie zależności pomiędzy sposobem żywienia a zdrowiem  i samopoczuciem. Niewiele osób jednak zastanawia się, jak nasze pożywienie może wpływać na koncentrację i pamięć. A to właśnie bez odpowiedniego „paliwa” nasze neurony wolniej przewodzą impulsy nerwowe, spada szybkość uczenia się i zapamiętywania. Niestety dopiero gdy stoimy przed jakimś dużym wyzwaniem umysłowym, próbujemy zasilić dodatkowo nasze szare komórki, aby sprostać trudnym zadaniom oraz poprawić swoją koncentrację i pamięć. Najchętniej sięgamy wówczas po suplementy lub szukamy cudownych rozwiązań dostępnych od zaraz. Warto jednak zadbać o właściwe paliwo dla naszego mózgu na stałe, ale także wiedzieć, po co sięgnąć w momentach szczególnie intensywnej pracy umysłowej, aby było skuteczne i bezpieczne.

„Jedzenie mi (nie) służy – krótki przewodnik po zaburzeniach odżywiania”

Zaburzenia odżywiania stanowią istotny problem kliniczny. Aktualnie coraz większa liczba osób rozpoczyna działania w kierunku redukcji masy ciała i jest skoncentrowana na zmianie sposobu żywienia i tym samym wyglądu zewnętrznego. W Stanach Zjednoczonych już dziewięciolatki rozpoczynają proces odchudzania i stosują czynności kompensacyjne, a wiele doniesień wskazuje, że wiek inicjacji działań odchudzających jest nawet niższy. Lwow wskazuje, że 70% badanych przez niego dziewcząt przyznało się do odchudzania w przeszłości lub pozostawało cały czas na diecie. Z innych badań wynika, że ponad 25% nastolatków deklaruje chęć obniżenia swojej masy ciała, z czego połowa zgłasza nadmierną konsumpcję, 40% odczuwa lęk przed otyłością, 28% odczuwa jadłowstręt, a prawie co dziesiąta osoba prowokuje wymioty. Przebieg zaburzeń odżywiania jest bardzo ciężki, a leczenie długotrwałe i kosztowne. Nie obejmują one jedynie anoreksji i bulimii, aktualne klasyfikacje psychiatryczne uwzględniają coraz więcej zaburzeń karmienia i odżywiania, które nie są zarezerwowane już jedynie dla nastolatków, ale mogą dotyczyć każdej grupy wiekowej.

Przeczytasz również o przyswajaniu witamin D3 ,K1 i K2,  berberynie, probiotykach w chorobach zapalnych jelit. W numerze znajdzie się także wywiad z profesorem Arturem Mamcarzem kierownikiem III Kliniki Chorób Wewnętrznych i Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Poza tym jak zwykle jeszcze wiele innych „palących” tematów w kontekście zdrowego odżywiania  oraz przepis na wiosenną sałatkę.

11 komentarzy

ewulaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 9:38
Gosiu mam niedoczynność tarczycy i zbyt duży poziom selenu :-( 106,70 przy normie 75-85... Dodam że jestem na diecie wege... O czym to może świadczyć?
Odpowiedz
AniaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 14:22
Cześć Małgosiu, Ja z innej beczki, czy mogłabyś napisać o diecie dla kobietek borykających się z endometriozą? Gratuluję nowej strony:)
Odpowiedz
MariaDodano:  10 Kwiecień 2017 - 18:43
Witam, Pani Małgorzato,mam problemy z nową stroną.Pisałam wcześniej brak jednak opcji drukuj - pogodziłam się z tym, po prostu interesujący mnie post przeczytam, przepis zapiszę. Otóż pojawił się nowy problem -od dnia dzisiejszego tj.10.04.2017 godz.9:38 /jeden komentarz/ nie wyświetlają się komentarze. Ponieważ nie wiem czy mój komentarz przejdzie i ewentualnie będę mogła odczytać odpowiedź podam swój adres mailowy - mariahankiewicz@onet.eu Mam też prośbę o pomoc do czytających mój komentarz, z pewnością są Panie obeznane z tematem komputerowo-informatycznym. Serdecznie pozdrawiam
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  11 Kwiecień 2017 - 9:04
Mario opcja drukowania jest na końcu posta w pasku.Komentarze także się wyświetlają. Nie wiem dlaczego nie widzisz tego u siebie.
Odpowiedz
ulaDodano:  12 Kwiecień 2017 - 16:37
Witaj Małgosiu :) kIEDY badać hormony żeńśkie ? jeden lekarz sugeruje że w 20/21 dniu cyklu , inny że np. w 2 dniu a na internecie różńe są informacje...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  12 Kwiecień 2017 - 16:43
To zależy w jakim celu badamy.
ulaDodano:  13 Kwiecień 2017 - 11:11
Aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku ,czy jej owulacja oraz czy gospodarka hormonalna kobieca jest w porządku .
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  13 Kwiecień 2017 - 12:19
To wówczas po 16-tym dniu cyklu.
Odpowiedz
KatarzynaDodano:  18 Kwiecień 2017 - 19:34
Małgosiu czy mogłabyś napisać coś o nieswoistym zapaleniu jelit (CU). W ostatnim czasie interesuje mnie ten temat a w internecie jest niedużo rzetelnych informacji na temat diety w tej chorobie. Z góry dziękuję
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  19 Kwiecień 2017 - 8:15
Napiszę.
Odpowiedz
Oferty
img1
ZAMÓW DIETĘ INDYWIDUALNĄ
ZAMÓW
img1
TESTY NA NIETOLERANCJE POKARMOWE
wraz ze szczegółową interpretacją
ZAMÓW
img1
MOJA KSIĄŻKA
165 przepisów, dzięki którym pokochasz gotowanie
oraz porady żywieniowe
ZAMÓW
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
O mnie
USER IMG
Małgosia
Qchenne Inspiracje
Prywatnie: mężatka, mama dwójki dzieci.
Zawodowo: dietetyk, doradca żywieniowy, specjalizujący się w dietoterapii i racjonalnej redukcji masy ciała bez efektu jojo.
JESTEŚ TYM, CO JESZ - w to wierzę i to promuję!
Kluczem do zdrowia i szczupłej sylwetki jest właściwe odżywianie (70%) i aktywny tryb życia (30%) . Udowadniam, że zdrowe jedzenie to smaczne jedzenie, a odżywiając się według określonych reguł i ruszając się na co dzień, nie będziemy mieli kłopotów z wagą. Właściwie dopasowane odżywianie (dieta) to także najlepsze lekarstwo w chorobach współczesnej cywilizacji.
Szukasz pomysłu na prezent?
 
KUP KSIĄŻKĘ