fbpx
Dietoterapia – czy doczekasz efektów?

W swojej pracy mam kontakt z bardzo różnymi osobami i jako psychodietetyk w wolnych chwilach pewne postawy lubię analizować i rozkładać na czynniki pierwsze pod względem np. możliwych przyczyn.
Prywatnie lubię obserwować ludzi, analizować ich zachowania, mowę ciała. Zawsze jednak szukam głębiej bo to kim jesteśmy, co nami kieruje, co wpływa na podejmowane przez nas decyzje ma zawsze głębsze podłoże. Ale dziś nie o tym.

Współpracując z pacjentami obserwuję osoby zdeterminowane i nastawione na pracę, świadome że problemów i zaniedbań które “uskładało” się przez miesiące a nawet lata nie rozwiąże się w miesiąc czy dwa.
Osoby początkowo zdeterminowane ale oczekujące szybkich, spektakularnych efektów i jeśli tych efektów w krótkim czasie nie ma to odpuszczają twierdząc że dieta nie działa, a cały proces nie ma sensu. Są też osoby które mam wrażenie, nie dopuszczają do siebie myśli, że oprócz samej diety są jeszcze inne czynnik zależne tylko od nich. Niby wiedzą że te czynniki są (mają tę wiedzę przekazaną), że mają znaczenie ale w codziennym funkcjonowaniu jakby zamykali je w wielkim kufrze gdzieś głęboko w szafie. Na zasadzie co z oczu to nie obowiązuje.

Czy efekty zawsze będą spektakularne i szybkie? U każdego?
Jak to w dietetyce i medycynie bywa – to zależy.
Zależy od:

  • podłoża problemów (zwłaszcza w przypadku chorób z autoagresji ale i zaburzeń hormonalnych, żołądkowo – jelitowych),
  • stopnia zaawansowania problemów (zaburzenia glikemii, zaburzenia hormonalne, zaburzenia żołądkowo – jelitowe),
  • ilości i rodzaju nakładających się problemów i dolegliwości (kilka chorób, często wzajemnie się wykluczających w zaleceniach),
  • specyfiki problemów,
  • stylu życia pacjenta (rodzaj wykonywanej pracy, rytm dobowy, sen, regeneracja – wielu osobom wydaje się że to jak żyją, jak śpią, jakie są ich emocje nie ma wpływu na stan zdrowia a ma kolosalny),
  • poziomu stresu (i nie chodzi tu o stres w stylu nakrzyczał na mnie szef, ale o stres biologiczny),
  • zaangażowania w proces zdrowienia,
  • nastawiania na pracę i akceptacji etapów które się z tym wiążą – pogodzenie z procesem,

Chcę przedstawić Wam przypadek Patrycji. Bardzo trudny i skomplikowany. Dietoterapia trwała bardzo długo. Patrycja po raz pierwszy trafiła pod moje skrzydła w październiku 2018. Intensywnie, ale tak już bez taryfy ulgowej pracujemy od 10 tygodni.
Nie będę zagłębiała się w szczegóły ale celem nakreślenia specyfiki były to zaawansowane problemy żołądkowo – jelitowe, refluks żółciowy, borelioza, alergie. Bardzo dokuczliwe objawy, niespecyficzne reakcje (bez zmiany założeń dietetycznych raz było ok, raz nie). Bardzo trudny i skomplikowany przypadek wymagający od pacjentki dużej dyscypliny i samozaparcia.
Dziś jestem z Patrycji bardzo dumna bo osiągnęła bardzo wiele i jest gotowa na wyfrunięcie z gniazda. Łezka kręci się w oku ♥

 

Jakiś czas temu mówiłam na Instastory oraz pisałam na Facebooku że nie każdy kto rozpoczął dietoterapię doczeka efektów. Taka jest niestety smutna prawda wynikająca myślę ze specyfiki czasów w jakich żyjemy. Chcemy efektów na już, na zaraz. Najlepiej bez wkładu pracy i zaangażowania.
Wiecie że ja sama mam niedoczynność tarczycy. Do równowagi dochodziłam swego czasu rok. Każda infekcja to wywrócenie hormonów do góry nogami i znów tygodnie walki o równowagę. Wiem jak ważny jest sen. Jak ważna jest równowaga i balans. Aktywność fizyczna, kontakt z przyrodą, odpoczynek. Nie ma mowy o byciu zdrowym jeśli całe dnie siedzimy w murach przy komputerze, nie mamy kontaktu z przyrodą, wieczory spędzamy nadrabiając braki na facebooku naświetlając się niebieskim światłem. Źle śpimy, żyjemy w napięciu, źle postrzegamy samych siebie, otoczenie. Czujemy wewnętrzną złość, zazdrość do kogoś. Ogromnie ważna jest jakość naszych myśli. Wewnętrzny zen. To wszystko ma znaczenie.

Często jest tak że zaczynamy dietę, wydaje nam się że to panaceum na nasze problemy a to jak żyjemy nie ma znaczenia. Uwierzcie że ma i gdyby zdrowie zależało wyłącznie od ułożenia diety to po 6 latach pracy miałabym już złożony patent na idealne makro i idealną kompozycję. Proces zdrowienia jest jak obrazek z rozrzuconych puzzli i każdy element jest równie ważny. Powtarzam to jak mantrę na konsultacjach.

Poniżej historia Pauli. Kobiety która wysoko stawia sobie poprzeczkę i konsekwentnie dąży do celu.

Paula działa już sama wspierając się dietami gotowymi.

Takich historii jest dużo, dużo więcej. Więcej opinii pacjentów znajdziecie w zakładce OPINIE.

Kochani wiem, piszę to bo wiem że pojawią się takie głosy w komentarzach że przecież nie ma do mnie terminów na dietoterapię indywidualną do końca tego roku, ale jeśli nie macie zaburzeń żołądkowo – jelitowych oraz zaawansowanych problemów zdrowotnych, wspomagajcie się dietami gotowymi. Dieta o niskim indeksie glikemicznym oparta na założeniach diety śródziemnomorskiej oraz DASH to najzdrowszy model żywienia w profilaktyce chorób cywilizacyjnych.
Ze swojej strony obiecuję, że jeszcze w tym roku pojawi się dieta gotowa w candidzie oraz anemii no i oczywiście dieta jesienna o niskim indeksie glikemicznym. Sprawdźcie klikając w interesującą Was dietę czy w swojej jednostce chorobowej możecie z niej skorzystać (KLIK).

Więcej opinii o dietach gotowych publikuję na instagramie. Zachęcam do obserwacji i korzystania z porad które pojawiają się na instastory.  

 

12 komentarzy

KatarzynaDodano:  30 Lipiec 2020 - 9:36
super!! jest się czym chwalić Gosiu :*pozdrawiam i życzę jeszcze więcej sukcesów :)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  30 Lipiec 2020 - 9:46
Dziękuję:)
Odpowiedz
GosiaDodano:  30 Lipiec 2020 - 12:01
Brawo Ty :D
Odpowiedz
Claudia Dodano:  30 Lipiec 2020 - 12:37
Małgosiu GRATULUJĘ ❤️ efekty Twoich pacjentów pokazują jaką jesteś profesjonalistką w tym co robisz :***
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  31 Lipiec 2020 - 14:33
Dziękuję ❤️
Odpowiedz
JustynaDodano:  30 Lipiec 2020 - 14:31
musze sobie do serca wziac przyklad Pauli. jestem lub jestesmy (bo maz) na Twoich dietach juz 2 miesiace, a waga raz w gore, raz w dol. wiem gdzie jest problem - wino i okazjonalnie zjedzone ciacho. rozgrzeszam sie tym, ze biegam, cwicze i mam zdecydowanie wiecej energii. nie czuje sie napuchnieta, choc jem wiecej miesa, ryzu i makaronow. no i Twoj chleb jest po prostu doskonaly. uwielbiam kanapki z hummusem i pomidorem :)
Odpowiedz
Ange76Dodano:  30 Lipiec 2020 - 14:33
Małgosiu, gratuluję sukcesów i Tobie, i Twoim pacjentkom. Wyjście z takich chorób to nie jest łatwa sprawa, ale fajnie, że jesteś i pomagasz ludziom :) Czekam na tę dietę w anemii, bo właśnie odebrałam wynik ferrytyny i jest na poziomie 3,3 :( Już wcześniej miałam sygnały, ze coś jest nie tak, bo miałam hemoglobinę poniżej normy, ale teraz sytuacja chyba jest poważna. Czy do czasu kiedy będzie można kupić dietę konkretnie na anemię, Twoja gotowa dieta (niewegetariańska) pomoże trochę podnieść ferrytynę i poziom żelaza we krwi?
Odpowiedz
AniaDodano:  31 Lipiec 2020 - 9:56
Gratulacje sukcesow, Gosiu. Mam nadzieje ze i mi sie uda kiedys do Ciebie dostac kochana xxx
Odpowiedz
nikaDodano:  31 Lipiec 2020 - 14:31
Czekam na wersję na anemię <3
Odpowiedz
Gosia F.Dodano:  2 Sierpień 2020 - 11:33
Wow super. Czekam na dietę w anemii. W canddzie zresztą też. Zreztą Zapewne kupię wszystkie bo to inwestycja w siebie. No i będę próbować dostać się do ciebie. Fajnie, że robisz te diety gotowe i dajesz szansę skorzystać z Twojej wiedzy osobom, którym nie uda się dostać. A efekty dziewczyn super ;))
Odpowiedz
MonikaDodano:  28 Sierpień 2020 - 12:19
Małgosiu gdzie proponujesz zakupić wit D3? Sklep metabolicfood, gdzie zawsze sie zaopatrywałam jest zawieszony.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  28 Sierpień 2020 - 12:47
W internecie lub aptece.
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

Kochani pracuję nad dietą gotową jesień kuchnia polska👩🏻‍🍳. Trwają testy potraw 😋
Przewidywana premiera za ok. 2 tygodnie🔥
Szykuje się turbo pyszna jesień a tymczasem aktualnie dostępne diety gotowe mają się turbo dobrze 💚💙❤️
Jak tam Wasze efekty 🔥🔥❓❓❓❓
... Zobacz więcejZobacz mniej

Skomentuj na Facebooku

Gosiu, a może jakaś dieta na thermomix?

Czy można zamieniać sobie posiłki pomiędzy dniami ? 😊

Czekam z niecierpliwością na jesień kuchnia polska😊, grecka - nie moje smaki, ale po małych „przeróbkach” daję radę😃

Chyba się skuszę ☺️

Ja się wstydzę przyznac ile przytyłam po 11 dniowym urlopie 🙄👎🤔 ale wracam już na właściwe tory. Ból głowy i litry kawy żeby się ogarnąć

Super! A będzie dieta na anemię 🙏🙏🙏?

Czekam z niecierpliwością 😁

A będzie wegańska?

Czekam na te przepisy😊😊

View more comments

Pokaż poprzedni wpis
Instagram
Omlet na słodko 🥚😋 Dla osób z Celiakią 🔥
Idealny po treningu 🔥💪 lub jako śniadanie, także dla insulinoopornych. 

Składniki: 
✅ 2 jajka
✅ łyżka mąki ryżowej, 
✅ łyżka mielonych migdałów
✅ mały banan 
✅ łyżeczka klarowanego masła 
✅ łyżeczka dowolnego dżemu bez dodatku cukru‼️

🧮 430 kcal 

Sposób przygotowania: 
🔖Jajka miksuj na najwyższych obrotach aż masa stanie się gęsta jak budyń. Dodaj mąkę i migdały. Zmiksuj. 
🔖Usmaż na maśle. Posmaruj dżemem, obłóż kawałkami banana. 

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #dietetyczneprzepisy #bezglutenu #bezglutenowe #bezmleka #celiakia #glutenfree #śniadaniebezchleba #sniadanie #zdrowesniadanie #zdroweśniadanie

Omlet na słodko 🥚😋 Dla osób z Celiakią 🔥
Idealny po treningu 🔥💪 lub jako śniadanie, także dla insulinoopornych.

Składniki:
✅ 2 jajka
✅ łyżka mąki ryżowej,
✅ łyżka mielonych migdałów
✅ mały banan
✅ łyżeczka klarowanego masła
✅ łyżeczka dowolnego dżemu bez dodatku cukru‼️

🧮 430 kcal

Sposób przygotowania:
🔖Jajka miksuj na najwyższych obrotach aż masa stanie się gęsta jak budyń. Dodaj mąkę i migdały. Zmiksuj.
🔖Usmaż na maśle. Posmaruj dżemem, obłóż kawałkami banana.

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #dietetyczneprzepisy #bezglutenu #bezglutenowe #bezmleka #celiakia #glutenfree #śniadaniebezchleba #sniadanie #zdrowesniadanie #zdroweśniadanie
...

Tłuszcz 😱 Nie bój się ☺️ To ważny składnik diety‼️

Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅
Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA)

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację,
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia,
✅obniżają poziom cholesterolu,
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów,
✅działają przeciwmiażdżycowo,
✅działają przeciwzakrzepowo,
✅stabilizują ciśnienie tętnicze,
✅pozytywnie wpływają na stan skóry,
✅spowalniają starzenie się komórek,
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich jesiennych propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos
...

Tarczyca – gruczoł o kształcie motyla zlokalizowany na szyi, poniżej krtani, składający się z dwóch połączonych cieśnią płatów.
Objętość prawidłowej tarczycy u dorosłej kobiety to 18-20 ml.

Tarczyca wydziela tyroksynę (T4 – około 85% produkcji), trójjodotyroninę (T3), niewielkie ilości rT3 (odwrócone T3) oraz kalcytoninę. Kontrolę nad T4 i T3 sprawuje hormon tyreotropowy TSH wytwarzany przez przedni płat przysadki mózgowej w rytmie dobowym.
TSH nie jest hormonem tarczycy ‼️

Dlaczego wykonując badania krwi nie badamy T3 i T4, a wolne hormony ft3 i ft4?
Ponieważ T3 i T4 to postać nieaktywna, związana z białkami.

Gruczoł tarczycowy jest mały (waży około 30 gramów), ale wspiera wszystkie funkcje organizmu (określa też ich prędkość) ponieważ wszystkie komórki naszego organizmu są uzależnione od hormonów tarczycy‼️.
Pomagają one min.
✅regulować rytm serca (przyspieszają lub spowalniają jego bicie),
✅oddychanie,
✅metabolizm,
✅ciśnienie krwi,
✅odczuwanie zimna i gorąca,
✅cykl menstruacyjny (regularność),
✅równowagę hormonalną.
✅odpowiadają za samopoczucie, nastrój, stan emocjonalny,
✅płodność,
✅wzrost włosów,
✅stan skóry,
✅kondycję stawów,

Ponieważ sposób w jaki:
✅żyjemy (przewlekły stres psychofizyczny, zaburzenia rytmu dobowego, nadmierna lub niedostateczna aktywność fizyczna, brak regeneracji),
✅jemy (niedobory pokarmowe, dieta wykazująca negatywny wpływ na mikrobiom jelitowy),
ale i:
✅stosowane leki (np. antybiotyki, leki z grupy IPP, NLPZ, sterydy),
✅infekcje (HP, zaburzenia odporności)
mogą zaburzać pracę tarczycy, zanim zaczniesz leczyć objawy, sprawdź jak pracuje tarczyca oraz wyeliminuj to co może ją obciążać.

Aby sprawdzić jak pracuje tarczyca, należy wykonać badania które określą poziom wytwarzanych przez tarczycę hormonów (badamy TSH,ft3, ft4) oraz ocenić obraz gruczołu w badaniu ultrasonograficznym (USG- ocenia oczywiście lekarz endokrynolog).

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #dietetyczneprzepisy #mindset
...

Kruche, delikatne, rozpływające się w ustach Kruche, delikatne, rozpływające się w ustach zrazy wołowe w sosie z leśnych grzybów 🦔🐿🍁
Z kiszonym ogórkiem i cebulką. 
Na niedzielny, lub świąteczny obiad.

Zrazy robiłam wczoraj na obiad, a zdjęcie jest efektem mojego sobotniego szkolenia u Piotra @ambrozinio ☺️

Tego typu zdjęć totalnie nie umiałam robić, a Piotr zdradził mi kilka świetnych trików🔥
Zapaliłam się do tego ogromnie i dziś po pracy będę zapoznawała się z resztą trików opisanych w ebooku Piotra @apetyczne_zdjecia 
Jak oceniacie to zdjęcie?
Po przepis zapraszam oczywiście na bloga. 
Danie idealne dla insulinoopornych i z hashimoto 👍

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #zrazywołowe

Kruche, delikatne, rozpływające się w ustach zrazy wołowe w sosie z leśnych grzybów 🦔🐿🍁
Z kiszonym ogórkiem i cebulką.
Na niedzielny, lub świąteczny obiad.

Zrazy robiłam wczoraj na obiad, a zdjęcie jest efektem mojego sobotniego szkolenia u Piotra @ambrozinio ☺️

Tego typu zdjęć totalnie nie umiałam robić, a Piotr zdradził mi kilka świetnych trików🔥
Zapaliłam się do tego ogromnie i dziś po pracy będę zapoznawała się z resztą trików opisanych w ebooku Piotra @apetyczne_zdjecia
Jak oceniacie to zdjęcie?
Po przepis zapraszam oczywiście na bloga.
Danie idealne dla insulinoopornych i z hashimoto 👍

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #zrazywołowe
...

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej