fbpx
Dietoterapia trądziku – metamorfoza pacjentki
Img

Każdy kto kiedykolwiek zmagał się z problemem trądziku, lub zmaga się nadal ten wie, jaki ma to wpływa na stan emocjonalny, poczucie własnej wartości, kontakty społeczne.
Dziś chciałabym przedstawić Wam jedną z moich pacjentek, która zgłosiła się do mnie z problemem trądziku. Współpracujemy od maja 2020.
Publikuję tę metamorfozę w porozumieniu z pacjentką, aby wielu z Was dodać otuchy i wiary w to że naprawdę może być lepiej.
Jak osiągnąć taki efekt? Przede wszystkim zaadresować przyczynę problemów skórnych i podziałać bezpośrednio na nią. To po pierwsze. Kwestia druga to praca i zaangażowanie samej zainteresowanej. Ja sama bez pracy i zaangażowania Ani tych efektów bym nie dokonała, więc brawa dla Niej!!
U Ani podłożem problemu były zaburzenia hormonalne i to co działo się w jelitach, w szczególności SIBO.

Przyczyną problemów skórnych mogą być:

  • dysbioza jelitowa (także SIBO),
  • zaburzenia hormonalne,
  • zaburzenia endokrynologiczne,
  • zaburzenia gospodarki węglowodanowej,
  • nieprawidłowa dieta rozumiana jako sposób odżywiania,
  • stres,

Obejrzyj wywiad ze mną w programie Pytanie na Śniadanie na temat diety w trądziku (klik)

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Dieta anti-aging. Część 3 + przykładowy jadłospis

Dzisiejszy wpis jest kolejnym, trzecim już wpisem w cyklu Dieta anti-aging. Jeśli nie czytałaś poprzednich wpisów, zapoznaj się z nimi Czytaj dalej

Japońska dieta wodna i specjalny rytuał picia wody – o co w tym chodzi? Cóż w tym odkrywczego?

Japońska dieta wodna staje się ostatnimi czasy coraz bardziej popularna. Świadczy o tym chociażby ilość pytań i próśb o komentarz Czytaj dalej

Dieta anti–aging. Część 2

Dzisiejszy wpis jest kolejnym w cyklu Dieta anti – aging (czytaj pierwszy wpis). W poprzednim wpisie szczegółowo wyjaśniłam Wam dlaczego Czytaj dalej

Dieta w chorobach skóry – metamorfoza pacjentki
problemy skórne trądzik

Kochani, dziś chciałabym przedstawić Wam jedną z moich pacjentek, która zgłosiła się do mnie przede wszystkim z prośbą o pomoc Czytaj dalej

24 komentarze

KatarzynaDodano:  16 Luty 2021 - 14:33
Brawo super współpraca!!sama zmagałam sie długo z trądzikiem i wiem co to płacz i patrzenie na siebie po ciemku w lusterko...strasznie to psychicznie wykańcza.efekt wow!
Odpowiedz
GosiaDodano:  16 Luty 2021 - 17:41
Malgosiu, ja mam pytanie w troche innym temacie, bylabym wdzieczna za odpowiedz. Czytalam Twoj wpis dotaczacy diety na Candide i pisalas tam, ze trzeba ograniczyc bialko. Ile gramow bialka dziennie mozna w takim razie jesc? (Mam podwyzszony p-krezol, wiec chyba tego bialka za dobrze nie trawie) I czy majac Hashimoto i Candide rownoczesnie powinno sie to bialko ograniczyc? Czekam z niecierpliwoscia na Twoj ebook o jelitach!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  16 Luty 2021 - 18:23
To już jest kwestia indywidualna zależna od stanu zdrowia.
Odpowiedz
MajaDodano:  17 Luty 2021 - 8:43
Wow kawał świetnej roboty! Również przeszłam podobną historię z tym, że u mnie jedna dieta od Ciebie dała mi bardzo dużo, a potem kontynuowałam już sama na bazie diety z bloga plus książki. Kiedyś nie wierzyłam, że dieta może wyleczyć tradzik, ale tu kluczowa jest cierpliwość, a efekty wszystko wynagrodzą.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Luty 2021 - 8:57
Dokładnie tak ;)
Odpowiedz
AniaDodano:  17 Luty 2021 - 12:18
Dzien dobry, czy do koktajlu z owocow i warzyw mozna dodac olej lniany i ocet jabłkowy równocześnie? Czy te dwa składniki w jakiś sposób się wykluczają? Dziękuję z góry!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Luty 2021 - 8:56
Olej lniany poprawi wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. W jakim celu chcesz dodać jeszcze ocet?
Odpowiedz
AgataDodano:  17 Luty 2021 - 15:24
Malgosiu, À co w przypadku malych dzieci? Moj syn ma 1,5 roku i niemal od zawsze zmaga sie z tradzikiem okreslonym przez lekarza jako niemowlecy. Problem mial sam zniknac do roku czasu a jednak ciagle z nami jest i narasta. Zaczerwienione krosty pojawiaja sie i zablizniaja zeby potem sie odnowic. Mowisz o odstawieniu mleka u doroslych i nastolatkow, ale dziecko w tym wieku? Dodam ze w 4 miesiecu z powodow zdrowotncyh musialam zakonczyc karmienie piersia. Bede wdzieczna za opinie.
Odpowiedz
LuizaDodano:  17 Luty 2021 - 17:02
Małgosiu którą z gotowych diet wykupić na pozbycie się trądziku i jaką kaloryczność wybrać dla kobiety ćwiczącej nie chcącej schudnąć?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Luty 2021 - 8:53
To zależy czy występują gazy/wzdęcia/ dolegliwości jelitowe. Jeśli występują - zaczekaj tydzień na nową dietę którą będę publikowała. Jeśli nie występują, skorzystaj z bezmlecznej. kaloryczność dobierz licząc całkowitą przemianę materii. Możesz skorzystać z dostępnych w sieci kalkulatorów.
Odpowiedz
AnkaDodano:  17 Luty 2021 - 19:37
fakt, najważniejsza jest diagnoza. Ja już zaliczyłam alergologa, endokrynologa, ginekologa, kosmetyczkę i paru dermatologów. Od dwóch lat nie jem nabiału, od ponad pół roku korzystam z diet o niskim indeksie glikemicznym z tego bloga. I że tak powiem... szału nie ma... Już chyba skończyli mi się specjaliści i muszę się pogodzić ze swoim losem :( pozdrawiam wszystkich trądzikowców
Odpowiedz
SylwiaDodano:  18 Luty 2021 - 15:00
Gosiu, a jeśli u mnie powodem wyprysków są roztocza (z poduszki, szalika itp) oraz niektóre składniki kosmetyków... Czyli jakaś taka alergia na te czynniki lub nadwrażliwość..to co mi pomoże? Pomaga jak piorę i prasuje poduszkę co tydzień i używam głownie olejków do twarzy..co jeszcze mogę zrobić ?
Odpowiedz
WiolaDodano:  19 Luty 2021 - 13:37
Od 13 roku życia zmagam się z trądzikiem. Brałam mnóstwo antybiotyków doustnych, jak i w postaci maści. Dwa lata temu brałam również Izotek. Badania hormonalne w normie. Własnie skończyłam dietę LOW FOODMAP wykluczającą laktozę i gluten(trwała 4 miesiące). oczywiście w międzyczasie odwiedzanie kosmetyczki na różne zabiegi oczyszczające. Niestety zero poprawy. Cały czas ta sama walka. Jedynie Izotek poprawił mi stan skóry na jakieś dwa miesiące.. Wstydzę się tego jak wyglądam. Mam ponad 30 lat i przez tyle lat zmagam się z trądzikiem a przez to i z ogromnymi kompleksami.. Już nie wiem czego jeszcze spróbować.
Odpowiedz
MagdaDodano:  19 Luty 2021 - 21:17
Małgosiu, Moja 11 letnia córka od wielu miesięcy zmaga się z trądzikiem. Od jesieni stosujemy maści i płyny od dermatologa, póki co bez większych efektów. Myślałam o tym, aby ograniczyć nabiał, ale czy w tym wieku można dziecku ograniczyć mleko, jogurty, sery - trochę boję się o kości i zęby... Czy w tym wypadku możemy zrezygnować z mleka w czystej postaci, a zostawić w diecie na przykład jogurty, maślankę/kefir, twaróg czy od czasu do czasu żółty ser. Chciałabym bardzo pomóc córce. Widzę że się tym bardzo przejmuje i boję się , że jak dzieci wrócą do szkół to po prostu będzie się wstydziła przed rówieśnikami.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  22 Luty 2021 - 8:52
Spokojnie ogranicz nabiał - zakup moją gotową dietę bez nabiału aby zobaczyć jakie produkty powinny się znaleźć aby zaspokoić wapń ze źródeł roślinnych.
Odpowiedz
AWDodano:  20 Luty 2021 - 19:55
Gosiu byl u mnie taki moment ze juz prawie wyleczylam sie z tradziku, ale zalecono mi wykonanie krzywej glukozowo insulinowej, i nie wiem czy to ilosc wypitej glukozy, ale po badaniu dostalam biegunek i tradzik znowu sie na twarzy pojawil i trwa do teraz. Co moglo byc tego przyczyna? Czy to badanie moglo miec jakis wplyw?
Odpowiedz
ZuzaDodano:  20 Luty 2021 - 23:58
Małgosiu, czy insulinoopornosc może być przyczyną nadmiernej potliwości całego ciała?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  22 Luty 2021 - 8:40
Tak.
Odpowiedz
KasiaDodano:  1 Marzec 2021 - 20:43
Małgosiu, długi czas zmagam się z trądzikiem usłyszałam o wspaniałych efektach olejku jojoba. Czy słyszałaś może o tym olejku ? czy jest on dobrym lekiem na trądzik, warto po niego sięgnąć ? Bardzo proszę o odpowiedź :)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  2 Marzec 2021 - 9:12
Nie jest lekiem. Sam w sobie bez zmiany diety, suplementacji, zmian w stylu życia nie pomoże.
Odpowiedz
KatiaDodano:  7 Marzec 2021 - 18:28
Witam Też zmagam się z trądzikiem, wykupiłam dietę bezmleczną mam tylko pytanie co należy suplementować?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  8 Marzec 2021 - 7:46
Suplementację układa się indywidualnie biorąc pod uwagę przyczynę problemu. Może Pani skorzystać z suplementacji dla osób z problemami skórnymi opisanej w ebooku low FODMAP.
Odpowiedz
gośćDodano:  31 Marzec 2021 - 16:03
Ile trwała ta przemiana?
Odpowiedz
AgaDodano:  15 Maj 2021 - 11:12
Czy przy trądziku należy całkowicie wykluczyć nabiał czy można kupować ten bez laktozy? Czy słodycze również mają wpływ na trądzik?
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

This message is only visible to admins:
Unable to display Facebook posts

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Click here to Troubleshoot.
Instagram
Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym ś Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę), 
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu), 
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia. 

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe. 

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu? 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia

Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę),
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu),
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia.

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe.

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu?

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia
...

1129 71
NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o n NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję! 

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu. 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność

NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję!

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu.

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność
...

885 34
Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). 
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam. 

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA) 

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację, 
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia, 
✅obniżają poziom cholesterolu, 
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów, 
✅działają przeciwmiażdżycowo, 
✅działają przeciwzakrzepowo, 
✅stabilizują ciśnienie tętnicze, 
✅pozytywnie wpływają na stan skóry, 
✅spowalniają starzenie się komórek, 
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze

Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA)

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację,
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia,
✅obniżają poziom cholesterolu,
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów,
✅działają przeciwmiażdżycowo,
✅działają przeciwzakrzepowo,
✅stabilizują ciśnienie tętnicze,
✅pozytywnie wpływają na stan skóry,
✅spowalniają starzenie się komórek,
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze
...

825 50
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.


Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej