fbpx

O mnie

Ukończyłam studia wyższe na kierunku dietetyka, specjalność psychodietetyka.

Posiadam pięcioletnie doświadczenie i specjalizuję się w dietoterapii zaburzeń żołądkowo – jelitowych (SIBO, IBS, WZJG, choroba Leśniowskiego – Crohna, refluks, dysbioza, dolegliwości trawienne), problemów skórnych (trądzik, AZS, egzema), zaburzeń glikemii (cukrzyca, insulinooporność), chorób autoimmunologicznych (Hashimoto, łuszczyca, RZS), niedoczynności tarczycy, oraz zaburzeń hormonalnych (PCOS).

Stale poszerzam swoją wiedzę i kompetencje regularnie uczestnicząc w dodatkowych szkoleniach z zakresu dietoterapii w/w schorzeń pod okiem najlepszych specjalistów oraz najważniejszych konferencjach dla dietetyków.
Do pacjenta podchodzę holistycznie i jako psychodietetyk zwracam ogromną uwagę na styl życia, rytm dobowy, poziom stresu.
To czynniki które w ogromny sposób oddziałuj na stan zdrowia i przebieg wielu chorób.
Dietoterapią i holistycznym podejściem do człowieka można wyeliminować dokuczliwe objawy, zmniejszyć ilość stosowanych leków, w wielu przypadkach zupełnie je wyeliminować i poprawić komfort życia chorego.
Moja praca, efekty moich podopiecznych, każdego dnia dają mi ogromną energię i motywują do działania.

Poradnia Dietoterapia-Lenartowicz mieści się w Otwocku w Gabinety Lekarskie Centrum przy KOT Center
ul.
Powstańców Warszawy 3.
Pacjentów konsultuję stacjonarnie w gabinecie oraz online z wykorzystaniem komunikatora SKYPE.

Zapisy na konsultację i indywidualną współpracę prowadzone się wyłącznie online przez stronę internetową – UMÓW KONSULTACJĘ

Dowiedz się jak wygląda opieka indywidualna (KLIK).
Sprawdź czy możesz skorzystać z diety gotowej (KLIK).

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Moja droga do tego, aby robić w życiu to co kocham była dość kręta, ale doprowadziła do celu.
Pierwsze studia ukończyłam na kierunku finanse przedsiębiorstw i rachunkowość.
Mimo iż zdrowie i żywienie człowieka było moją pasją odkąd skończyłam czternaście lat, wybierając po maturze kierunek studiów, nie od razu wybrałam dietetykę.
Dlaczego?
Mając w rodzinie umysły ścisłe i piątkę z matematyki na maturze, jakoś nie wypadało wybrać inaczej, tym bardziej, że dookoła wszyscy przekonywali, że finanse/rachunkowość to kierunek z przyszłością, gwarantujący dobrą pracę.
Pracę zaczęłam równo ze studiami, bo taka też była wówczas tendencja. Pracowałam w działach finansowych dwóch dużych firm. Dietetyka była cały czas obecna, ale zawsze obok, na drugim planie. Czytałam cokolwiek wpadło mi w ręce. Śledziłam nowinki. Analizowałam różne punkty widzenia. Brałam udział w szkoleniach i kursach z zakresu dietetyki i żywienia człowieka.
W końcu nie wytrzymałam. Zaczęłam pisać bloga, aby dzielić się pasją i wiedzą. Pisałam artykuły, publikowałam przykładowe jadłospisy będące inspiracją, jak jeść zdrowo, smacznie i ciekawie. Doradzałam czytelnikom w kwestiach zdrowotnych i związanych z redukcją masy ciała.
Odzew był fantastyczny. Ludzie gubili kilogramy, czuli się świetnie, a ich wyniki badań poprawiały się.
Blog stał się odskocznią od pracy, która w pewnym momencie przestała dawać mi satysfakcję. Czułam, że zawodowo stoję w miejscu, a dni niewiele się od siebie różnią. W końcu przyszedł dzień, w którym doszłam do ściany. Myślałam tylko o blogu, o moich czytelnikach, o tym jaki artykuł dziś napiszę, jaką tematykę poruszę.

I stało się. Podjęłam decyzję, że zajmę się tylko tym. Pójdę drogą, która jest mi pisana.
W końcu na poważnie zacznę robić to, co mnie interesuje i interesowało od zawsze. To, co daje mi ogromną satysfakcję.
Na wieść o tym że chcę iść na kolejne studia moje otoczenie pukało się w czoło. “Po co Ci to? Masz przecież dobrą pracę. Mało tego, masz dzieci. Chce ci się studiować mając małe dzieci?”
Dziś te same osoby nie mogą uwierzyć że te kolejne studia mam już za sobą. Czas płynie nieubłaganie.  

Czy żałuję lat spędzonych nad fakturami i bilansami i tego że nie od razu poszłam na dietetykę? Absolutnie nie.
Wierzę, że w życiu wszystko dzieje się po coś. Praca w finansach nauczyła mnie odpowiedzialności, dokładności, skrupulatności i terminowości. To cechy, które są mi niezbędne do prowadzenia własnej firmy.

Dumna jestem z tego, że nie zabrakło mi odwagi, aby w końcu pójść za marzeniami i odważyć się robić w życiu to, co kocham i to, co sprawia mi radość i satysfakcję.
Mimo przeciwności.
Życie mamy tylko jedno! Nigdy nie jest za późno na zmiany.

 

Wyróżnienie za najlepiej napisany egzamin (jako jedna z pięciu osób) na kursie Ekspert Probiotykoterapii (350 uczestników, w tym dietetycy i lekarze).
Zobacz na stronie Instytutu Medycyny Zapobiegawczej (klik).

 

W Pytaniu na Śniadanie o diecie w trądziku – styczeń 2021 (obejrzyj materiał)

 

Co oferuję?
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

This message is only visible to admins:
Unable to display Facebook posts

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Click here to Troubleshoot.
Instagram
Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym ś Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę), 
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu), 
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia. 

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe. 

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu? 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia

Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę),
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu),
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia.

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe.

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu?

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia
...

1129 71
NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o n NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję! 

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu. 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność

NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję!

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu.

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność
...

885 34
Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). 
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam. 

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA) 

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację, 
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia, 
✅obniżają poziom cholesterolu, 
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów, 
✅działają przeciwmiażdżycowo, 
✅działają przeciwzakrzepowo, 
✅stabilizują ciśnienie tętnicze, 
✅pozytywnie wpływają na stan skóry, 
✅spowalniają starzenie się komórek, 
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze

Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA)

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację,
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia,
✅obniżają poziom cholesterolu,
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów,
✅działają przeciwmiażdżycowo,
✅działają przeciwzakrzepowo,
✅stabilizują ciśnienie tętnicze,
✅pozytywnie wpływają na stan skóry,
✅spowalniają starzenie się komórek,
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze
...

825 50
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.


Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej