fbpx

O mnie

Ukończyłam studia wyższe na kierunku dietetyka, specjalność psychodietetyka.

Posiadam pięcioletnie doświadczenie i specjalizuję się w dietoterapii zaburzeń żołądkowo – jelitowych (SIBO, IBS, WZJG, choroba Leśniowskiego – Crohna, refluks, dysbioza, dolegliwości trawienne), problemów skórnych (trądzik, AZS, egzema), zaburzeń glikemii (cukrzyca, insulinooporność), chorób autoimmunologicznych (Hashimoto, łuszczyca, RZS), niedoczynności tarczycy, oraz zaburzeń hormonalnych (PCOS).

Stale poszerzam swoją wiedzę i kompetencje regularnie uczestnicząc w dodatkowych szkoleniach z zakresu dietoterapii w/w schorzeń pod okiem najlepszych specjalistów oraz najważniejszych konferencjach dla dietetyków.
Do pacjenta podchodzę holistycznie i jako psychodietetyk zwracam ogromną uwagę na styl życia, rytm dobowy, poziom stresu.
To czynniki które w ogromny sposób oddziałuj na stan zdrowia i przebieg wielu chorób.
Dietoterapią i holistycznym podejściem do człowieka można wyeliminować dokuczliwe objawy, zmniejszyć ilość stosowanych leków, w wielu przypadkach zupełnie je wyeliminować i poprawić komfort życia chorego.
Moja praca, efekty moich podopiecznych, każdego dnia dają mi ogromną energię i motywują do działania.

Poradnia Dietoterapia-Lenartowicz mieści się w Otwocku w Gabinety Lekarskie Centrum przy KOT Center
ul.
Powstańców Warszawy 3.
Pacjentów konsultuję stacjonarnie w gabinecie oraz online z wykorzystaniem komunikatora SKYPE.

Zapisy na konsultację i indywidualną współpracę prowadzone się wyłącznie online przez stronę internetową – UMÓW KONSULTACJĘ

Dowiedz się jak wygląda opieka indywidualna (KLIK).
Sprawdź czy możesz skorzystać z diety gotowej (KLIK).

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Moja droga do tego, aby robić w życiu to co kocham była dość kręta, ale doprowadziła do celu.
Pierwsze studia ukończyłam na kierunku finanse przedsiębiorstw i rachunkowość.
Mimo iż zdrowie i żywienie człowieka było moją pasją odkąd skończyłam czternaście lat, wybierając po maturze kierunek studiów, nie od razu wybrałam dietetykę.
Dlaczego?
Mając w rodzinie umysły ścisłe i piątkę z matematyki na maturze, jakoś nie wypadało wybrać inaczej, tym bardziej, że dookoła wszyscy przekonywali, że finanse/rachunkowość to kierunek z przyszłością, gwarantujący dobrą pracę.
Pracę zaczęłam równo ze studiami, bo taka też była wówczas tendencja. Pracowałam w działach finansowych dwóch dużych firm. Dietetyka była cały czas obecna, ale zawsze obok, na drugim planie. Czytałam cokolwiek wpadło mi w ręce. Śledziłam nowinki. Analizowałam różne punkty widzenia. Brałam udział w szkoleniach i kursach z zakresu dietetyki i żywienia człowieka.
W końcu nie wytrzymałam. Zaczęłam pisać bloga, aby dzielić się pasją i wiedzą. Pisałam artykuły, publikowałam przykładowe jadłospisy będące inspiracją, jak jeść zdrowo, smacznie i ciekawie. Doradzałam czytelnikom w kwestiach zdrowotnych i związanych z redukcją masy ciała.
Odzew był fantastyczny. Ludzie gubili kilogramy, czuli się świetnie, a ich wyniki badań poprawiały się.
Blog stał się odskocznią od pracy, która w pewnym momencie przestała dawać mi satysfakcję. Czułam, że zawodowo stoję w miejscu, a dni niewiele się od siebie różnią. W końcu przyszedł dzień, w którym doszłam do ściany. Myślałam tylko o blogu, o moich czytelnikach, o tym jaki artykuł dziś napiszę, jaką tematykę poruszę.

I stało się. Podjęłam decyzję, że zajmę się tylko tym. Pójdę drogą, która jest mi pisana.
W końcu na poważnie zacznę robić to, co mnie interesuje i interesowało od zawsze. To, co daje mi ogromną satysfakcję.
Na wieść o tym że chcę iść na kolejne studia moje otoczenie pukało się w czoło. “Po co Ci to? Masz przecież dobrą pracę. Mało tego, masz dzieci. Chce ci się studiować mając małe dzieci?”
Dziś te same osoby nie mogą uwierzyć że te kolejne studia mam już za sobą. Czas płynie nieubłaganie.  

Czy żałuję lat spędzonych nad fakturami i bilansami i tego że nie od razu poszłam na dietetykę? Absolutnie nie.
Wierzę, że w życiu wszystko dzieje się po coś. Praca w finansach nauczyła mnie odpowiedzialności, dokładności, skrupulatności i terminowości. To cechy, które są mi niezbędne do prowadzenia własnej firmy.

Dumna jestem z tego, że nie zabrakło mi odwagi, aby w końcu pójść za marzeniami i odważyć się robić w życiu to, co kocham i to, co sprawia mi radość i satysfakcję.
Mimo przeciwności.
Życie mamy tylko jedno! Nigdy nie jest za późno na zmiany.

 

Wyróżnienie za najlepiej napisany egzamin (jako jedna z pięciu osób) na kursie Ekspert Probiotykoterapii (350 uczestników, w tym dietetycy i lekarze).
Zobacz na stronie Instytutu Medycyny Zapobiegawczej (klik).

 

W Pytaniu na Śniadanie o diecie w trądziku – styczeń 2021 (obejrzyj materiał)

 

Co oferuję?
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Akcje promocyjne na moje produkty są baaaaaardzo rzadko. 
Ta która rozpoczęła się wczoraj i potrawa do piątku do północy to pierwsza taka obniżka w tym półroczu 🔥
Nie nadążam odpowiadać na wiadomości - zaplanowałam odpisywanie na piątek, ale szybciej będzie chyba w komentarzach😅

#dietetyk #dietoterapia #dietetykkliniczny #dietalowcarb #smacznieizdrowo #smacznieiprosto #zdrowadieta #zdrowaredukcja #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzamyiwspieramy #zdroweodchudzanie

Akcje promocyjne na moje produkty są baaaaaardzo rzadko.
Ta która rozpoczęła się wczoraj i potrawa do piątku do północy to pierwsza taka obniżka w tym półroczu 🔥
Nie nadążam odpowiadać na wiadomości - zaplanowałam odpisywanie na piątek, ale szybciej będzie chyba w komentarzach😅

#dietetyk #dietoterapia #dietetykkliniczny #dietalowcarb #smacznieizdrowo #smacznieiprosto #zdrowadieta #zdrowaredukcja #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzamyiwspieramy #zdroweodchudzanie
...

420 153
Gotowany bób ma wysoki indeks glikemiczny. IG gotowanego bobu to 80!

Na jaką porcję możesz sobie pozwolić, aby ładunek glikemiczny pozostał niski? 🤔

Indeks glikemiczny (IG) to orientacyjny wskaźnik klasyfikacji produktów żywnościowych na podstawie ich wpływu na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi.
Określa procentowo jak wzrośnie stężenie glukozy we krwi po spożyciu określonego produktu zawierającego 50 gramów węglowodanów przyswajalnych w porównaniu do 50 gramów czystej glukozy lub białego pieczywa. 
Jako podstawę skali przyjęto, że po spożyciu 50g czystej glukozy lub białego pieczywa poziom cukru we krwi wzrośnie o 100 %.

100 gramów bobu zawiera średnio 14 gramów węglowodanów i 5,8 gramów błonnika. To 8,2 gramy węglowodanów przyswajalnych. 
Aby uzyskać 50 gramów przyswajalnych węglowodanów należałoby spożyć 600 gramów bobu (waga przed ugotowaniem). 

Ładunek glikemiczny to wskaźnik określający wpływ określonej porcji produktu zawierającego węglowodany na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Można obliczyć go za pomocą następującego wzoru:
Ładunek glikemiczny = indeks glikemiczny × zawartość węglowodanów przyswajalnych w porcji produktu w gramach/ 100.

W przypadku ładunku glikemicznego porcji 150 g bobu (waga przed ugotowaniem) = 80 x 12,3 g/100 = łagunek glikemiczny wynosi 9,84. 

Ładunek glikemiczny (<10) klasyfikowany jest jako niski, od 11-19 jako sredni, powyżej 20 jako wysoki. 

Lubicie bób?
Jecie solo, w formie pasty, sałatki? 

Dowiedzieliście się czegoś nowego? Dajcie mi znać, zostawiajac 💚
To dla mnie informacja, że cenisz moją pracę. 

#dietetyk #dietaśródziemnomorska #dietoterapia #dietetykkliniczny #indeksglikemiczny #niskiindeksglikemiczny #niskiig #insulinooporność #insulinoopornosc #odchudzanie #odchudzamsie #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzaniezgłową #redukcja #redukcjatkankitłuszczowej #redukcjawagi #redukcjatrwa #poradydietetyka

Gotowany bób ma wysoki indeks glikemiczny. IG gotowanego bobu to 80!

Na jaką porcję możesz sobie pozwolić, aby ładunek glikemiczny pozostał niski? 🤔

Indeks glikemiczny (IG) to orientacyjny wskaźnik klasyfikacji produktów żywnościowych na podstawie ich wpływu na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi.
Określa procentowo jak wzrośnie stężenie glukozy we krwi po spożyciu określonego produktu zawierającego 50 gramów węglowodanów przyswajalnych w porównaniu do 50 gramów czystej glukozy lub białego pieczywa.
Jako podstawę skali przyjęto, że po spożyciu 50g czystej glukozy lub białego pieczywa poziom cukru we krwi wzrośnie o 100 %.

100 gramów bobu zawiera średnio 14 gramów węglowodanów i 5,8 gramów błonnika. To 8,2 gramy węglowodanów przyswajalnych.
Aby uzyskać 50 gramów przyswajalnych węglowodanów należałoby spożyć 600 gramów bobu (waga przed ugotowaniem).

Ładunek glikemiczny to wskaźnik określający wpływ określonej porcji produktu zawierającego węglowodany na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Można obliczyć go za pomocą następującego wzoru:
Ładunek glikemiczny = indeks glikemiczny × zawartość węglowodanów przyswajalnych w porcji produktu w gramach/ 100.

W przypadku ładunku glikemicznego porcji 150 g bobu (waga przed ugotowaniem) = 80 x 12,3 g/100 = łagunek glikemiczny wynosi 9,84.

Ładunek glikemiczny (<10) klasyfikowany jest jako niski, od 11-19 jako sredni, powyżej 20 jako wysoki.

Lubicie bób?
Jecie solo, w formie pasty, sałatki?

Dowiedzieliście się czegoś nowego? Dajcie mi znać, zostawiajac 💚
To dla mnie informacja, że cenisz moją pracę.

#dietetyk #dietaśródziemnomorska #dietoterapia #dietetykkliniczny #indeksglikemiczny #niskiindeksglikemiczny #niskiig #insulinooporność #insulinoopornosc #odchudzanie #odchudzamsie #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzaniezgłową #redukcja #redukcjatkankitłuszczowej #redukcjawagi #redukcjatrwa #poradydietetyka
...

1103 83
Post przerywany (Intermittent Fasting) polega na czasowym ograniczeniu spożywania pokarmów i może przybierać różne formy np. 
✅spożywanie pokarmu przez 10, 8 lub 6 godzin i niespożywanie przez (post trwający) 14, 16 lub 18 godzin, 
✅post co drugi dzień (niespożywanie kalorii w dni postu), 
✅post modyfikowany co drugi dzień (spożywanie mniej niż 25% zapotrzebowania kalorycznego w dni postu), 
✅okresowe posty (poszczenie od jednego do dwóch dni w tygodniu).

Post przerywany w połączeniu z restrykcjami energetycznymi jest skuteczną opcją terapeutyczną dla pacjentów z zaburzonym metabolizmem glukozy, lipidów oraz zespołem metabolicznym. W połączeniu z dietą o niskim indeksie i ładunku glikemicznym daje rewelacyjne efekty!

📍Zachowaj 12-14 godzinny post nocny! 
📍Dodaj do tego moje diety gotowe o niskim indeksie oraz ładunku glikemicznym lub dietę low carb (to także dieta o niskim indeksie oraz ładunku glikemicznym) z deficytem energetycznym. 
Efekty powinnaś zauważyć już po 4 tygodniach! 
📍Nie zapominaj o nawodnieniu oraz ilości i jakości snu (minimum 6 godzin - poniżej gorsza insulinowrażliwość i tolerancja glukozy). 

Te informacje okazały się dla Ciebie przydatne? Daj mi znać zostawiając ❤️ Do dla mnie informacja, że moja praca jest dla Ciebie ważna. 

#dietetyk #niskiindeksglikemiczny #dietetykkliniczny #cukrzyca #cukrzycatypu2 #insulinooporność #insulinoopornosc #insulina #redukcjatkankitłuszczowej #redukcja #redukcjawagi #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzanie.

Post przerywany (Intermittent Fasting) polega na czasowym ograniczeniu spożywania pokarmów i może przybierać różne formy np.
✅spożywanie pokarmu przez 10, 8 lub 6 godzin i niespożywanie przez (post trwający) 14, 16 lub 18 godzin,
✅post co drugi dzień (niespożywanie kalorii w dni postu),
✅post modyfikowany co drugi dzień (spożywanie mniej niż 25% zapotrzebowania kalorycznego w dni postu),
✅okresowe posty (poszczenie od jednego do dwóch dni w tygodniu).

Post przerywany w połączeniu z restrykcjami energetycznymi jest skuteczną opcją terapeutyczną dla pacjentów z zaburzonym metabolizmem glukozy, lipidów oraz zespołem metabolicznym. W połączeniu z dietą o niskim indeksie i ładunku glikemicznym daje rewelacyjne efekty!

📍Zachowaj 12-14 godzinny post nocny!
📍Dodaj do tego moje diety gotowe o niskim indeksie oraz ładunku glikemicznym lub dietę low carb (to także dieta o niskim indeksie oraz ładunku glikemicznym) z deficytem energetycznym.
Efekty powinnaś zauważyć już po 4 tygodniach!
📍Nie zapominaj o nawodnieniu oraz ilości i jakości snu (minimum 6 godzin - poniżej gorsza insulinowrażliwość i tolerancja glukozy).

Te informacje okazały się dla Ciebie przydatne? Daj mi znać zostawiając ❤️ Do dla mnie informacja, że moja praca jest dla Ciebie ważna.

#dietetyk #niskiindeksglikemiczny #dietetykkliniczny #cukrzyca #cukrzycatypu2 #insulinooporność #insulinoopornosc #insulina #redukcjatkankitłuszczowej #redukcja #redukcjawagi #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia #odchudzanie.
...

1654 106
Czy produkt o wysokim indeksie glikemicznym powinien zostać automatycznie wykreślony z jadłosposu osoby z insulinoopornością lub cukrzycą? 

Indeks glikemiczny (IG) to orientacyjny wskaźnik klasyfikacji produktów żywnościowych na podstawie ich wpływu na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Określa procentowo jak wzrośnie stężenie glukozy we krwi po spożyciu określonego produktu zawierającego 50 gramów węglowodanów przyswajalnych w porównaniu do 50 gramów czystej glukozy lub białego pieczywa. 
Jako podstawę skali przyjęto, że po spożyciu 50g czystej glukozy lub białego pieczywa poziom cukru we krwi wzrośnie o 100 %.

Bardziej precyzyjnym wskaźnikiem jest ładunek glikemiczny określający wpływ określonej porcji produktu zawierającego węglowodany na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Można obliczyć go za pomocą następującego wzoru:

Ładunek glikemiczny = indeks glikemiczny × zawartość węglowodanów przyswajalnych w porcji produktu w gramach/ 100.
W przypadku ładunku glikemicznego naszej 170 gramowej porcji arbuza wynosi on = 72 x 13 g/100 = 9,3 czyli jest niski ✌️. 

Ładunek glikemiczny (<10) klasyfikowany jest jako niski, od 11-19 jako średni, powyżej 20 jako wysoki. 
Jeśli dodatkowo do porcji arbuza zjesz garść orzechów spowolnisz uwalnianie glukozy, co pozytywnie wpłynie na poposiłkowe stężenie glukozy i insuliny w surowicy krwi. 

Smacznego ✌️
Przydały Ci się te informacje? 
Daj mi znać klikając ❤️

#dietetyk #dietoterapia #niskiindeksglikemiczny #insulinooporność #insulinoopornosc #niedoczynnośćtarczycy #cukrzyca #indeksglikemiczny #niskiig #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia

Czy produkt o wysokim indeksie glikemicznym powinien zostać automatycznie wykreślony z jadłosposu osoby z insulinoopornością lub cukrzycą?

Indeks glikemiczny (IG) to orientacyjny wskaźnik klasyfikacji produktów żywnościowych na podstawie ich wpływu na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Określa procentowo jak wzrośnie stężenie glukozy we krwi po spożyciu określonego produktu zawierającego 50 gramów węglowodanów przyswajalnych w porównaniu do 50 gramów czystej glukozy lub białego pieczywa.
Jako podstawę skali przyjęto, że po spożyciu 50g czystej glukozy lub białego pieczywa poziom cukru we krwi wzrośnie o 100 %.

Bardziej precyzyjnym wskaźnikiem jest ładunek glikemiczny określający wpływ określonej porcji produktu zawierającego węglowodany na poposiłkowe stężenie glukozy w surowicy krwi. Można obliczyć go za pomocą następującego wzoru:

Ładunek glikemiczny = indeks glikemiczny × zawartość węglowodanów przyswajalnych w porcji produktu w gramach/ 100.
W przypadku ładunku glikemicznego naszej 170 gramowej porcji arbuza wynosi on = 72 x 13 g/100 = 9,3 czyli jest niski ✌️.

Ładunek glikemiczny (<10) klasyfikowany jest jako niski, od 11-19 jako średni, powyżej 20 jako wysoki.
Jeśli dodatkowo do porcji arbuza zjesz garść orzechów spowolnisz uwalnianie glukozy, co pozytywnie wpłynie na poposiłkowe stężenie glukozy i insuliny w surowicy krwi.

Smacznego ✌️
Przydały Ci się te informacje?
Daj mi znać klikając ❤️

#dietetyk #dietoterapia #niskiindeksglikemiczny #insulinooporność #insulinoopornosc #niedoczynnośćtarczycy #cukrzyca #indeksglikemiczny #niskiig #odchudzaniezgłową #odchudzaniezprzyjemnoscia
...

1500 43

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej