fbpx

O mnie

Małgorzata Lenartowicz, dietetyk

Ukończyłam studia wyższe na kierunku dietetyka, specjalność psychodietetyka.

Posiadam pięcioletnie doświadczenie i specjalizuję się w dietoterapii zaburzeń żołądkowo – jelitowych (SIBO, IBS, WZJG, refluks, dysbioza, dolegliwości trawienne), zaburzeń glikemii (cukrzyca, insulinooporność), chorób autoimmunologicznych (Hashimoto, łuszczyca, RZS), niedoczynności tarczycy, problemów skórnych (trądzik, AZS, egzema), oraz zaburzeń hormonalnych (PCOS).
Redukcja masy ciała nie ma dla mnie tajemnic.

Stale poszerzam swoją wiedzę i kompetencje regularnie uczestnicząc w dodatkowych szkoleniach z zakresu dietoterapii w/w schorzeń oraz najważniejszych konferencjach dla dietetyków.
Do pacjenta podchodzę holistycznie i jako psychodietetyk zwracam ogromną uwagę na styl życia, rytm dobowy, poziom stresu.
To czynniki które w ogromny sposób oddziałuj na stan zdrowia i przebieg wielu chorób. Dietoterapią i holistycznym podejściem do człowieka można wyeliminować dokuczliwe objawy, zmniejszyć ilość stosowanych leków, w wielu przypadkach zupełnie je wyeliminować i poprawić komfort życia chorego.
Moja praca, efekty moich podopiecznych, każdego dnia dają mi ogromną energię do działania.
Kocham to co robię. 

 

Moja droga do tego, aby robić w życiu to co kocham była dość kręta, ale doprowadziła do celu.
Pierwsze studia ukończyłam na kierunku finanse przedsiębiorstw i rachunkowość.
Mimo iż zdrowie i żywienie człowieka było moją pasją odkąd skończyłam czternaście lat, wybierając po maturze kierunek studiów, nie od razu wybrałam dietetykę.
Dlaczego?
Mając w rodzinie umysły ścisłe i piątkę z matematyki na maturze, jakoś nie wypadało wybrać inaczej, tym bardziej, że dookoła wszyscy przekonywali, że finanse/rachunkowość to kierunek z przyszłością, gwarantujący dobrą pracę.
Pracę zaczęłam równo ze studiami, bo taka też była wówczas tendencja. Pracowałam w działach finansowych dwóch dużych firm. Dietetyka była cały czas obecna, ale zawsze obok, na drugim planie. Czytałam cokolwiek wpadło mi w ręce. Śledziłam nowinki. Analizowałam różne punkty widzenia. Brałam udział w szkoleniach i kursach z zakresu dietetyki i żywienia człowieka.
W końcu nie wytrzymałam. Zaczęłam pisać bloga, aby dzielić się pasją i wiedzą. Pisałam artykuły, publikowałam przykładowe jadłospisy będące inspiracją, jak jeść zdrowo, smacznie i ciekawie. Doradzałam czytelnikom w kwestiach zdrowotnych i związanych z redukcją masy ciała.
Odzew był fantastyczny. Ludzie gubili kilogramy, czuli się świetnie, a ich wyniki badań poprawiały się.
Blog stał się odskocznią od pracy, która w pewnym momencie przestała dawać mi satysfakcję. Czułam, że zawodowo stoję w miejscu, a dni niewiele się od siebie różnią. W końcu przyszedł dzień, w którym doszłam do ściany. Myślałam tylko o blogu, o moich czytelnikach, o tym jaki artykuł dziś napiszę, jaką tematykę poruszę.

I stało się. Podjęłam decyzję, że zajmę się tylko tym. Pójdę drogą, która jest mi pisana.
W końcu na poważnie zacznę robić to, co mnie interesuje i interesowało od zawsze. To, co daje mi ogromną satysfakcję.
Na wieść o tym że chcę iść na kolejne studia moje otoczenie pukało się w czoło. “Po co Ci to? Masz przecież dobrą pracę. Mało tego, masz dzieci. Chce ci się studiować mając małe dzieci?”
Dziś te same osoby nie mogą uwierzyć że te kolejne studia mam już za sobą. Czas płynie nieubłaganie.  

Czy żałuję lat spędzonych nad fakturami i bilansami i tego że nie od razu poszłam na dietetykę? Absolutnie nie.
Wierzę, że w życiu wszystko dzieje się po coś. Praca w finansach nauczyła mnie odpowiedzialności, dokładności, skrupulatności i terminowości. To cechy, które są mi niezbędne do prowadzenia własnej firmy.

Dumna jestem z tego, że nie zabrakło mi odwagi, aby w końcu pójść za marzeniami i odważyć się robić w życiu to, co kocham i to, co sprawia mi radość i satysfakcję.
Mimo przeciwności.
Życie mamy tylko jedno! Nigdy nie jest za późno na zmiany.
Zawsze chciałam pomagać innym i cieszę się, że przyszedł dzień, w którym odważyłam się zmienić swoje życie. Kocham moją pracę. Kocham momenty, w których zadowolony pacjent przyprowadza członka swojej rodziny, znajomego, przyjaciółkę i mówi „tej pani zaufaj, ona Ci pomoże” :).
Dowody na to, jak poprawiają się wyniki badań na moich dietach indywidualnych, znajdziecie w zakładce Opinie (klik) oraz na Facebooku (klik).

Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Cię do lektury mojego bloga i czerpania pełnymi garściami z mojej wiedzy.

 

 

Co oferuję?
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

23 godzin temu

Qchenne Inspiracje - doradztwo żywieniowe

Witamina D3 ☀️☀️☀️
Czy monitorujesz jej stężenie w organizmie?
Jest bardzo dużo badań naukowych które wskazują związek między niedoborem witaminy D3 a chorobami autoimmunologicznymi, depresją, cukrzycą, chorobami sercowo – naczyniowymi czy nawet nowotworami.

Niedobór witaminy D3 wpływa na występowanie i rozwój wielu chorób przewlekłych takich jak:

✅choroba hashimoto,
✅bielactwo,
✅stwardnienie rozsiane,
✅cukrzyca typu I,
✅pozostałe choroby autoimmunologiczne nie wymienione powyżej,
✅osteoporoza,
✅osteopenia,
✅zaburzenia gospodarki wapniowo – fosforowej,
✅nadczynność i niedoczynność przytarczyc,
✅bóle kostno – stawowe,
✅drgawki o nieustalonej etiologii,
✅dystrofia mięśniowa,
✅choroby nowotworowe (zwłaszcza rak jelita grubego, prostaty i piersi),
✅choroby układu sercowo – naczyniowego (zwłaszcza miażdżyca),
✅insulinooporność (witamina D3 zwiększa wrażliwość komórek na insulinę),
✅cukrzyca typu II,
✅otyłość,
✅atopowe zapalenie skóry,
✅mózgowe porażenie dziecięce,
✅nawracające infekcje i przewlekłe stany zapalne, także w obrębie jelit,
✅ADHD czyli zespół deficytu uwagi/nadpobudliwości,
✅depresja (kilka badań wykazało wpływ witaminy D na szlaki syntezy dopaminy, serotoniny i szeregu czynników neurotroficznych. Także u dzieci w wieku szkolnym z ADHD. Wykazano iże suplementacja witaminy może zwiększać poziom dopaminy w surowicy).
✅zespół przewlekłego zmęczenia,
✅choroba Alzheimera,
✅zaburzenia gospodarki lipidowej,
✅niewydolność wątroby i nerek,
✅nadczynność i niedoczynność tarczycy,
... Zobacz więcejZobacz mniej

Witamina D3 ☀️☀️☀️
Czy monitorujesz jej stężenie w organizmie? 
Jest bardzo dużo badań naukowych które wskazują związek między niedoborem witaminy D3 a chorobami autoimmunologicznymi, depresją, cukrzycą, chorobami sercowo – naczyniowymi czy nawet nowotworami.

Niedobór witaminy D3 wpływa na występowanie i rozwój wielu chorób przewlekłych takich jak:

✅choroba hashimoto,
✅bielactwo,
✅stwardnienie rozsiane,
✅cukrzyca typu I,
✅pozostałe choroby autoimmunologiczne nie wymienione powyżej,
✅osteoporoza,
✅osteopenia,
✅zaburzenia gospodarki wapniowo – fosforowej,
✅nadczynność i niedoczynność przytarczyc,
✅bóle kostno – stawowe,
✅drgawki o nieustalonej etiologii,
✅dystrofia mięśniowa,
✅choroby nowotworowe (zwłaszcza rak jelita grubego, prostaty i piersi),
✅choroby układu sercowo – naczyniowego (zwłaszcza miażdżyca),
✅insulinooporność (witamina D3 zwiększa wrażliwość komórek na insulinę),
✅cukrzyca typu II,
✅otyłość,
✅atopowe zapalenie skóry,
✅mózgowe porażenie dziecięce,
✅nawracające infekcje i przewlekłe stany zapalne, także w obrębie jelit,
✅ADHD czyli zespół deficytu uwagi/nadpobudliwości,
✅depresja (kilka badań wykazało wpływ witaminy D na szlaki syntezy dopaminy, serotoniny i szeregu czynników neurotroficznych. Także u dzieci w wieku szkolnym z ADHD. Wykazano iże suplementacja witaminy może zwiększać poziom dopaminy w surowicy).
✅zespół przewlekłego zmęczenia,
✅choroba Alzheimera,
✅zaburzenia gospodarki lipidowej,
✅niewydolność wątroby i nerek,
✅nadczynność i niedoczynność tarczycy,

Skomentuj na Facebooku

Żeby to było takie łatwe. Mam prywatną opiekę w medicover. Poszłam do internisty i ten stwierdził, że nie może mi wystawić skierowania na to badanie. Na B12 i insulinę też nie. Muszę się udać na 2kolejne wizyty do 2różnych specjalistów, aby otrzymać skierowanie. Także nic tylko się badać 😬

Ja faszerowałam się dawkami iście amerykańskimi, ale co z tego jak nic się niw wchłaniało z powodu żołądka, tak jak u 90 % populacji... więc przestałam wydawać setki złotych na vit i inne suplementy i zaczęłam pic soki warzywne, domowej produkcji. Poprzedzone woda z octem jabłkowym, i teraz czuje ze żyje:) szkoda kasy na suplementy stwierdzam po 20 latach ... człowiek uczy się całe zycie 🙂

Dopisz do listy toczen rumieniowaty układowy. Synek id dwóch lat choruje i Wit d to postawa pomimo, se słońce to brać trzeba żeby się lepiej wssystko wchłaniało biorąc sterydy i leki malaryczne.

Czy ktoś może polecić jaką witaminę D najlepiej kupić by była dobrze wchłanialna? Bez recepty

Moja wit.d3 była na poziomie 14 😱 po 5 msc brania 4 tys.jedn. jest 19 więc wolno ale idzie w górę 😁

Ja badalam mc temu i wyszlo 15 czyli bardzo nisko. Ostatnio tez sama “z powietrza” dosyc duzo przytylam. Czy moze miec to ze soba jakis zwiazek? Mam tez hashimoto do kompletu

Nie stosujcie tych rakotwórczych filtrów, one zapobiegają wchłanianiu witd3

Jak się nazywa dokładnie badanie wit D3?

A jakie są skutki nadmiaru witaminy D w organizmie?

Można zbadać poziom witaminy D3 u lekarza rodzinnego?

U mnie jest w porządku, za to mam za mało ferrytyny

Myslisz ze mozna nie suplementowac mieszkajac we Wloszech ? Nawet jako noworodek Moj syn nie dostal takiego zalecenia 🤷🏼‍♀️

Donna Jurczak to ty lepiej pilnuj tego stezenia D3

Super Gosiu, że o tym piszesz! Syn obecnie 10 lat od 1 roku życia zmagał się z zespołem Pfapa, żaden lekarz, nawet na oddziale immunologii, nie podpowiedział mi, by dodatkowo suplementować syna. Dopiero po moim dochodzeniu i drążeniu tematu dostałam wytyczne dotyczące wit D! Obecnie syn od 4 lat nie ma już rzutów choroby i jest to zasługa mojego uporu w leczeniu go innymi lekami, niż stosowane powszechnie sterydy, oraz właśnie stałego nadzoru nad poziomem wit D!

Ja ostatnio badałam, mam niski poziom ale w normie. Obecnie dużo przebywam na słońcu i mam nadzieję że trochę podskoczy :) Gosiu jaki cudowny jest ten grecki relaks :) zazdroszczę :) mój urlop dopiero we wrzesniu, ciekawe czy znowu nie zamkną granic do tej pory 🙄 pozdrawiam serdecznie!

Malgosiu wygladasz swietnie,super figura, taka kobieca, tylko pozazdroscic

Malgosiu ty nigdy nie zapominasz o swoim powolaniu. Nawet na wakacjach😁

Gosiu wygladasz zniewalająco😍😍😍widac, ze dbasz o poziom witaminy d3 😊😊😊😘😘😘

Czytałam, że mając Hashimoto i insulinooorność trzeba mieć poziom vit D3 w górnych granicach normy. Też tak uważasz?

Super informacja.....dziękuję i pozdrawiam

W takim razie , czy latem korzystając ze słońca należy także łykać wit d?

A która wit D3 jest najlepiej przyswajalna?

View more comments

Pokaż poprzedni wpis
Instagram

Witamina D3 ☀️☀️☀️
Czy monitorujesz jej stężenie w organizmie?
Jest bardzo dużo badań naukowych które wskazują związek między niedoborem witaminy D3 a chorobami autoimmunologicznymi, depresją, cukrzycą, chorobami sercowo – naczyniowymi czy nawet nowotworami.

Niedobór witaminy D3 wpływa na występowanie i rozwój wielu chorób przewlekłych takich jak:

✅choroba hashimoto,
✅bielactwo,
✅stwardnienie rozsiane,
✅cukrzyca typu I,
✅pozostałe choroby autoimmunologiczne nie wymienione powyżej,
✅osteoporoza,
✅osteopenia,
✅zaburzenia gospodarki wapniowo – fosforowej,
✅nadczynność i niedoczynność przytarczyc,
✅bóle kostno – stawowe,
✅drgawki o nieustalonej etiologii,
✅dystrofia mięśniowa,
✅choroby nowotworowe (zwłaszcza rak jelita grubego, prostaty i piersi),
✅choroby układu sercowo – naczyniowego (zwłaszcza miażdżyca),
✅insulinooporność (witamina D3 zwiększa wrażliwość komórek na insulinę),
✅cukrzyca typu II,
✅otyłość,
✅atopowe zapalenie skóry,
✅mózgowe porażenie dziecięce,
✅nawracające infekcje i przewlekłe stany zapalne, także w obrębie jelit,
✅ADHD czyli zespół deficytu uwagi/nadpobudliwości,
✅depresja (kilka badań wykazało wpływ witaminy D na szlaki syntezy dopaminy, serotoniny i szeregu czynników neurotroficznych. Także u dzieci w wieku szkolnym z ADHD. Wykazano iże suplementacja witaminy może zwiększać poziom dopaminy w surowicy).
✅zespół przewlekłego zmęczenia,
✅choroba Alzheimera,
✅zaburzenia gospodarki lipidowej,
✅niewydolność wątroby i nerek,
✅nadczynność i niedoczynność tarczycy,

________________________________________________________#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #hashimoto #insulinooporność #niedoczynnosctarczycy #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweprzepisy #healthyfoods #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #iodieta #greekfood #crete🇬🇷 #creteisland #saladrecipe
...

Osoby będące pod moją indywidualną opieką oraz stosujące moje diety gotowe często zgłaszają że:
✅nie są w stanie dojeść porcji,
✅to cud że chudną bo jedzą tyle ile nigdy nie jedli,
✅to niewiarygodne że na diecie je się tyle i chudnie,
Dlaczego tak się dzieje?
Żywność konwencjonalna jest niskoenergetyczna w dużej objętości. Żywność wysokoprzetworzona odwrotnie, wysokoenergetyczna w małej objętości. To sprawia że żywiąc się tzw.”gotowcami” jemy mało, a przyswajamy dużo kalorii. Tyjemy oraz trudno nam utrzymać szczupłą sylwetkę.
Żywność wysokoprzetworzona to bogactwo cukrów prostych i tłuszczu, zwłaszcza tłuszczów nasyconych, natomiast żywność konwencjonalna to bogactwo:
✅witamin,
✅składników mineralnych,
✅błonnika,
✅antyoksydantów mających działanie przeciwnowotworowe oraz anti-aging,
✅niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych które budują nasze błony komórkowe i wspierają układ nerwowy.

________________________________________________________#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #creteisland #crete🇬🇷 #greekfood #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #insulinoopornoscdieta #jedzeniemaznaczenie #zdrowadieta #zdroweprzepisy #smacznieizdrowo #healthyfoods #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz
...

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej