Img

Soczysty dorsz na warzywach z orientalną nutą

Zgodnie z tradycją, na Wigilię podaje się smażonego karpia. Bardzo szanuję tradycję, ale jednocześnie szanuję indywidualność każdego człowieka i jestem zdania, że nikogo do niczego nie wolno zmuszać, a już zwłaszcza w Święta. Osobiście nie mam nic przeciwko karpiowi i jadam go w Święta, ale mam w rodzinie osoby, które karpia nie lubią i wielokrotnie słyszałam pod ich adresem komentarze, że jak to, w święta nie zjeść karpia? Co ciekawe, te osoby od lat karpia nie jedzą i jeszcze się świat nie zawalił ;).
Wszyscy, którzy karpia nie lubicie, nie dajcie sobie wmówić, że macie go jeść, bo taka tradycja. W święta ważni są ludzie i atmosfera, a nie to, co na stole. Osobiście mogę zjeść nawet wędzoną szprotkę i to na papierowym talerzu byle z rodziną i w przyjaznej atmosferze.
Dla tych, którzy karpia nie jedzą, przygotowałam dziś atlantyckiego dorsza (jest zdecydowanie lepszy niż bałtycki) na warzywach przygotowanych na sposób orientalny.
Rybka jest delikatnie podsmażona na oleju kokosowym i pieczona w piekarniku. To sprawia, że jest soczysta i bardzo aromatyczna.
Co jest ważne w tym przepisie? Trzymajcie się dokładnie czasu. Dorsz ma to do siebie, że łatwo go przeciągnąć, a wtedy jest suchy. Wszystkie podane czasy są bardzo istotne.

Kaloryczność:
100 gramów dorsza ma ok. 80 kcal 
Łyżka sosu z warzywami ma ok. 15 kcal
Składniki dla 4 osób:
 Przygotowanie:
  1. Rybę nacieramy solą, pieprzem cytrynowym i sosem teriyaki. Odstawiamy na godzinę.
  2. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju kokosowego. Smażymy dorsza od strony mięsa przez 30 sekund. Od strony skóry nie smażymy.
  3. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni (bez termoobiegu).
  4. Naczynie żaroodporne wykładamy folią aluminiową zostawiając spore marginesy. Kładziemy dorsza. Zawijamy folię tak, aby cała ryba była dokładnie przykryta. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 10 minut.
  5. Warzywa kroimy w paski. W wysokim naczyniu (ja używam woka) rozgrzewamy olej kokosowy. Wrzucamy warzywa, solimy, smażymy ok. 2-3 minut często mieszając. Jak warzywa się zeszklą, wlewamy passatę pomidorową. Gotujemy bez przykrycia, na małym ogniu ok. 5 minut. Dodajemy sos sojowy i przyprawy. Gotujemy kolejne 5 minut.
  6. Rybę serwujemy na warzywach.
 



Copyright 2020 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved