Regeneracja paznokci po hybrydzie w 2 krokach

Ostatnią "hybrydę" udało mi się wykonać tuż przed zamknięciem się salonów kosmetycznych. Nie przypuszczałam że przyjdzie mi ją samodzielnie ściągać. Szczerze …. byłam tym faktem lekko przerażona.
O moje paznokcie od 3 lat dbała profesjonalistka. Wizyty w salonie były formą relaksu, a tu szykował się stres bo w domu ani frezarki, ani acetonu, ani stosownych umiejętności. Bogu dzięki za You Tube i nieocenioną pomoc Pauliny na messengerze. Udało się.
Wyglądem paznokci po zdjęciu hybrydy nie byłam ani zaskoczona, ani zmartwiona.  Zawsze miałam naturalnie mocne i twarde paznokcie. Wielokrotnie byłam, nawet przez Was na instagramie pytana czy moje paznokcie są naturalne czy żelowe. Do tego mam długą płytkę więc nawet jak paznokcie są krótko ścięte, wydają się długie.

Manicure hybrydowy robiłam nieprzerwanie przez ostatnie 3 lata co 3, czasem co 4 tygodnie.  Ściągając hybrydę w salonie za każdym razem oglądałam i sprawdzałam stan moich paznokci. Nie widziałam powodu dla którego musiałabym robić przerwę co nie ukrywam, cieszyło mnie bardzo bo uwielbiam pomalowane paznokcie.

Stan paznokci odzwierciedla stan odżywienia organizmu, nasycenie kluczowymi witaminami i minerałami które „wysyłane” są do paznokci, ale i włosów wtedy, kiedy nie są już niezbędne w innych ważniejszych miejscach. 
Jeśli więc paznokcie się kruszą, łamią, rozdwajają, a do tego wypadają włosy to jest to sygnał ostrzegawczy który powinien skłonić do refleksji.
Być może to wcale nie hybryda jest przyczyną problemów z Twoimi paznokciami, a niedożywienie jakościowe?
Jeśli Twoja dieta jest uboga zarówno energetycznie jak i jakościowo, hybryda owszem pogorszy stan paznokci choć nie będzie głównym winowajcą.

W swojej pracy bardzo często spotykam się z sytuacją kiedy Panie redukują masę ciała w sposób który ja nazywam rozpaczliwym. 
Co to oznacza? Nie ważne jakim kosztem, byle skutecznie.
Tną więc kalorie, ale nie dbają o to, aby spożywany pokarm zaspokajał zapotrzebowanie na białko (niedożywienie białkowe to wciąż spory problem) i kluczowe witaminy i minerały.
Uprzedzając Wasze pytania, wiem że dostać się do mnie na indywidualną konsultację nie jest łatwo (do połowy października nie ma już wolnych terminów dla nowych pacjentów), ale jeśli chcesz zobaczyć jak powinna wyglądać dobrze skomponowana dieta, co powinna zawierać aby nasycić Cię żelazem, wapniem, cynkiem, selenem, magnezem, witaminami z grupy B, skorzystaj z jednej z moich diet gotowych. Nie ma znaczenia czy akurat chcesz stracić na wadze czy Twoja masa ciała jest prawidłowa. Potraktuj tę dietę jak kurs. Szkolenie co jeść, aby Twoje paznokcie, skóra, włosy dostały to czego potrzebują (wybierz dietę której potrzebujesz).   

Krok 1 - dieta na paznokcie

Aby wiedzieć jakich składników potrzebujemy w diecie na zdrowe paznokcie musimy wiedzieć z czego są zbudowane. Głównym budulcem paznokcia jest keratyna, nierozpuszczalne w wodzie białko zbudowane głównie z aminokwasów siarkowych. Do budowy keratyny potrzebna jest więc siarka, która niczym klej sklei keratynowe cegiełki. W płytce paznokcia znajdziemy także wapń, cynk, miedź, żelazo i magnez dlatego niedobór tych minerałów w znacznym stopniu wpłynie na stan paznokci.

Źródłem siarki w diecie są:

Źródła żelaza to:

Źródła wapnia to:

Źródła cynku to:

Źródła miedzi to:

Źródła magnezu to:

Mocne paznokcie potrzebują także:

Jedz więc:

Krok 2 - pielęgnacja regeneracyjna

Jeśli zdjęłaś hybrydę, a Twoje paznokcie są w opłakanym stanie oprócz zmian w diecie wprowadź dodatkową, naturalną pielęgnację:

Oprócz tego:

Wypróbujcie pełnej kuracji (dieta i w/w zabiegi) i dajcie mi znać za 30 dni. Jestem ciekawa Waszych efektów.

 




Copyright 2020 Qchenne-inspiracje.pl

All rights Reserved