fbpx
Diety gotowe Zima wersja 5 “Dobre bo Polskie” – niski IG, przeciwzapalne
Img

Diety gotowe zima wersja 5 “Dobre bo polskie” to plany dietetyczne dla całych rodzin. Dzieci i seniorów.
Kuchnia polska w lekkim, przeciwzapalnym wydaniu. O niskim indeksie glikemicznym.
Koniec gotowania na dwa garnki jeśli masz w domu tradycjonalistów.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym to zgodnie z najnowszymi wynikami badań najzdrowszy model żywienia, stanowiący profilaktykę wielu chorób, dlatego powinna być stosowana przez osoby zdrowe chcące cieszyć się zdrowiem długie lata.
Oferowane diety przeciwzapalne o niskim IG rekomenduję osobom z:

  • insulinoopornością
  • cukrzycą,
  • niedoczynnością tarczycy,
  • chorobą Hashimoto,
  • endometriozą,
  • wysokim poziomem cholesterolu i triglicerydów,
  • PCOS,
  • kobietom w ciąży (profilaktyka oraz postępowanie żywieniowe w cukrzycy ciążowej), 

Z uwagi na zastosowane makro są to diety dla osób ze spowolnionym metabolizmem. Osób którym ciężko zredukować masę ciała mimo dotychczas stosowanych diety.

W tej edycji także przychyliłam się do próśb osób ze współistniejącymi dolegliwościami typu wzdęcia, zaparcia, uczucie pełności, gazy, i powstała dieta lekkostrawna którą rekomenduje także osobom z WZJG (wrzodziejące zapalenie jelita grubego) oraz LC (chorobą Leśniowskiego – Crohna) w remisji, celem jej jak najdłuższego utrzymania.
Jeśli dodatkowo współistnieją problemy skórne (trądzik, AZS, egzema) rekomenduję dietę lekkostrawną bez nabiału.
Dieta lekkostrawna to także dieta dla osób które nie lubią roślin strączkowych.

Dostępne wersje diety Zima wersja 5 “Dobre bo polskie” to:

  • wersja klasyczna o niskim IG,
  • wersja bez nabiału o niskim IG,
  • wersja bez nabiału i glutenu o niskim IG,
  • wersja lekkostrawna o niskim IG klasyczna (nie zawiera strączków, cebuli, czosnku i składników mocno wzdymających),
  • wersja lekkostrawna o niskim IG bez glutenu i nabiału (nie zawiera strączków, cebuli, czosnku i składników mocno wzdymających),

Dostępne kaloryczności: 1600 kcal, 1800, kcal, 2000 kcal,

Co ważne:

  • wszystkie produkty do przygotowania potraw w diecie są produktami powszechnie dostępnymi (przy każdej diecie znajduje się lista zakupów do przejrzenia przed zakupem), 
  • jeśli macie którąkolwiek z poprzednich diet gotowych, POTRAWY W NOWEJ DIECIE SĄ INNE.
    NIE POWTARZAJĄ SIĘ Z POPRZEDNIMI DIETAMI.
  • po kliknięciu w interesującą Was dietę dowiecie się które przepisy (jest lista potraw) określiłam jako TOP tej edycji i szczególnie Wam polecam 😉

Dieta zawiera:

  • 7 różnych śniadań,
  • 7 różnych lunchboxów,
  • 7 różnych obiadów,
  • 7 różnych kolacji,
  • listę zakupów z podaniem dokładnych ilości poszczególnych składników0

Aktualnie do końca sierpnia 2022 nie ma do mnie żadnych wolnych terminów na współpracę indywidualną dla nowych pacjentów.
Liczba chętnych na konsultację i indywidualną dietoterapię każdorazowo przekracza liczbę dostępnych miejsc, dlatego powstały gotowe plany i ogromnie się cieszę że z nich korzystacie.

Podstawą skutecznej diety jest jej dobre zbilansowanie pod względem udziału białka, tłuszczu i węglowodanów.
Z ebooka dowiecie się jakie są zalecenia Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego i sprawdzicie jak ma się to do makro jakie zastosowałam w diecie.

Dowiecie się min.:

  • dlaczego nie trzeba bać się węglowodanów przy zaburzeniach glikemii, jak je selekcjonować,
  • ile węglowodanów dziennie potrzebuje mózg,
  • dlaczego wysokobiałkowa dieta nie jest dobrym rozwiązaniem,
  • dlaczego śniadania białkowo – tłuszczowe nie są rozwiązaniem dla każdego,
  • czym jest magiczny “indeks glikemiczny” konkretnego składnika, 
  • jak samodzielnie obliczyć indeks glikemiczny całego posiłku,
  • poznacie mnóstwo pysznych przepisów,
  • a także wiele informacji praktycznych,

E-book zawiera:

E-book zawiera:

  • informacje dotyczące zasad komponowania diety o niskim indeksie glikemicznym w oparciu o wytyczne Instytutu Żywności i Żywienia oraz Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego (8 stron) – treść identyczna jak w poprzednich edycjach,
  • 7-dniowy jadłospis o niskim indeksie glikemicznym,
  • listę zakupów,

Dieta klasyczna o niskim indeksie glikemicznym:

Kaloryczność – 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 
Ilość posiłków dziennie – 4
Rozkład makro: 20% białka, 40% tłuszczu, 40% węglowodanów,

Dieta bezmleczna (bez nabiału) o niskim indeksie glikemicznym:

Kaloryczność – 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 
Ilość posiłków dziennie – 4
Rozkład makro: 20% białka, 40% tłuszczu, 40% węglowodanów,

Dieta bezmleczna (bez nabiału) i bezglutenowa o niskim indeksie glikemicznym:

Kaloryczność – 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 
Ilość posiłków dziennie – 4
Rozkład makro: 20% białka, 40% tłuszczu, 40% węglowodanów,

Dieta lekkostrawna klasyczna o niskim indeksie glikemicznym:

Kaloryczność – 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 
Ilość posiłków dziennie – 4
Rozkład makro: 22% białka, 40% tłuszczu, 38% węglowodanów,

Dieta lekkostrawna bez glutenu i nabiału o niskim indeksie glikemicznym:

Kaloryczność – 1600 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 
Ilość posiłków dziennie – 4
Rozkład makro: 19% białka, 40% tłuszczu, 41% węglowodanów,

UWAGA!
Potrawy we wszystkich poniższych planach są podobne więc jeśli np. Twój partner potrzebuje diety 2000 kcal, a Ty diety 1600 kcal ale bez nabiału, bez najmniejszych problemów możecie gotować razem.
JEŚLI MASZ POPRZEDNIE MOJE DIETY GOTOWE, POTRAWY W NOWEJ DIECIE SĄ INNE. NIE POWTARZAJĄ SIĘ.

Kliknij w interesujący Cię plan żywieniowy, poznaj szczegóły i sprawdź czy masz wszystkie wykorzystane produkty w domu.

 

SPRAWDŹ INNE OFEROWANE DIETY (klik).

Jeśli jesteś osobą zabieganą i nie masz czasu na gotowanie, zachęcam do skorzystanie z diety zimowej TURBO SZYBKIEJ (klik).

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Dieta o niskim indeksie glikemicznym 1600 i 1800 kcal ebook – gotowy plan

Kochani, po tym jak nie wszystkim osobom udało się zapisać do mnie na konsultację na luty, obiecałam napisać dla Was Czytaj dalej

Pieczone warzywa z aromatycznym zielonym sosem. Bez glutenu, nabiału, jaj.

Szybkie, pyszne, aromatyczne, w sam raz na ciepłą, rozgrzewającą kolację w chłodny jesienny wieczór. Pieczony batat z papryką, cebulką i Czytaj dalej

Dieta gotowa zima wersja 3 – dobrze zbilansowane plany dietetyczne

Kochani, z ogromną przyjemnością, onieśmielona Waszymi wiadomościami i tym jak na nią czekaliście, ogłaszam premierę diety gotowej zimowej w wersji Czytaj dalej

Jesień grecko-polska. Gotowe dobrze zbilansowane plany dietetyczne.

O tym, że powstanie dieta gotowa w wersji jesiennej, wiadomo było od dawna. Ilość osób jaka korzysta z diet gotowych Czytaj dalej

6 komentarzy

UlaDodano:  2 luty 2022 - 10:20
Dzien dobry! Czy mozna zastapic borowiki? Dziekuje i zycze milego dnia :)
Małgosia, DIETOTERAPIA LENAROWICZDodano:  3 luty 2022 - 16:27
Ula zastąp pieczarkami. Jeśli nie lubisz pieczarek to cukinią. Dania wyjdą super po tej zamianie.
Odpowiedz
Dorota Dodano:  2 luty 2022 - 11:13
Czy potrawy z diety nadają się dla rocznego dziecka?
Małgosia, DIETOTERAPIA LENAROWICZDodano:  3 luty 2022 - 16:27
Oprócz grzybów tak.
Odpowiedz
edyta.jargielo92Dodano:  3 luty 2022 - 14:53
Witam, Pani Gosiu, czym można zastąpić jabłko w diecie lekkostrawnej np. jeśli występuje w 2 śniadaniu w daniu, które jest zapiekane w piekarniku? Niestety jestem uczulona. Z góry dziękuję za podpowiedź jak również za wiedzę, jaką się Pani z nami dzieli :) Pozdrawiam, Edyta
Małgosia, DIETOTERAPIA LENAROWICZDodano:  3 luty 2022 - 16:25
Edytko spróbuj z mango. Wyjdzie super.
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Tradycyjne korzenne pierniczki last minute - gotowe do zjedzenia natychmiast 🍪

Składniki na ok. 60 pierniczków: 
🍪300 gramów masła
🍪250 gramów płynnego miodu
🍪100 gramów cukru
🍪3 żółtka
🍪5 łyżek śmietany kremówki 30%
🍪1 kg mąki orkiszowej typ. 700 lub 650
🍪3 łyżki przyprawy do piernika
🍪łyżka kakao
🍪czubata łyżka cynamonu
🍪2 łyżeczki imbiru mielonego
🍪1 łyżeczka proszku do pieczenia
🍪2 łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie:
1. W rondelku rozpuszczamy masło. Dodajemy cukier, miód, przyprawę do piernika, kakao, imbir i cynamon. Podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Zestawiamy z ognia, studzimy.
2. Wystudzoną masę miodową wlewamy do miski. Miksujemy dodając żółtka, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Cały czas miksując dodajemy mąkę. Zagniatamy ciasto. Ma być gładkie i sprężyste jak plastelina. Polecam użyć robota planetarnego lub poprosić o wyrobienie mężczyznę o silnych dłoniach.
3. Zagniecione ciasto wstawiamy do lodówki na 1,5 godziny. Rozwałkowujemy partiami na posypanej mąką silikonowej (najlepiej) stolnicy. Przy pomocy foremek wykrawamy dowolne kształty i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 7 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (bez termoobiegu).
4. Wystudzone pierniczki dowolnie dekorujemy.

#pierniczki #pierniki #pierniczkiświąteczne #piernikiświąteczne #klimatświąt

Tradycyjne korzenne pierniczki last minute - gotowe do zjedzenia natychmiast 🍪

Składniki na ok. 60 pierniczków:
🍪300 gramów masła
🍪250 gramów płynnego miodu
🍪100 gramów cukru
🍪3 żółtka
🍪5 łyżek śmietany kremówki 30%
🍪1 kg mąki orkiszowej typ. 700 lub 650
🍪3 łyżki przyprawy do piernika
🍪łyżka kakao
🍪czubata łyżka cynamonu
🍪2 łyżeczki imbiru mielonego
🍪1 łyżeczka proszku do pieczenia
🍪2 łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie:
1. W rondelku rozpuszczamy masło. Dodajemy cukier, miód, przyprawę do piernika, kakao, imbir i cynamon. Podgrzewamy na małym ogniu cały czas mieszając, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Zestawiamy z ognia, studzimy.
2. Wystudzoną masę miodową wlewamy do miski. Miksujemy dodając żółtka, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Cały czas miksując dodajemy mąkę. Zagniatamy ciasto. Ma być gładkie i sprężyste jak plastelina. Polecam użyć robota planetarnego lub poprosić o wyrobienie mężczyznę o silnych dłoniach.
3. Zagniecione ciasto wstawiamy do lodówki na 1,5 godziny. Rozwałkowujemy partiami na posypanej mąką silikonowej (najlepiej) stolnicy. Przy pomocy foremek wykrawamy dowolne kształty i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 7 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (bez termoobiegu).
4. Wystudzone pierniczki dowolnie dekorujemy.

#pierniczki #pierniki #pierniczkiświąteczne #piernikiświąteczne #klimatświąt
...

1684 131
Świąteczne odliczanie czas zacząć🎄 
Obiecuję raczyć Was w tym okresie nie tylko wiedzą i pysznymi świątecznymi przepisami, ale i spokojem, harmonią, równowagą, aby przedświąteczny czas nie był szaloną gonitwą. Abyśmy w Święta nie podpierały się nosem ze zmęczenia i nie marzyły tylko o tym, aby położyć się spać. 
To ma być piękny czas 🎄

Snujecie już świąteczne plany? 
Ja Wigilię przygotowuję u siebie w domu dla kilkunastu osób. Poza uszkami od A do Z sama, z pomocą męża i dzieci ☺️
Jak u Was? Święta w domu, czy idziecie w gościnę? 

#świątecznyklimat #swiatecznedekoracje #świątecznyczas #swiatecznewypieki #spokój #odpoczynek

Świąteczne odliczanie czas zacząć🎄
Obiecuję raczyć Was w tym okresie nie tylko wiedzą i pysznymi świątecznymi przepisami, ale i spokojem, harmonią, równowagą, aby przedświąteczny czas nie był szaloną gonitwą. Abyśmy w Święta nie podpierały się nosem ze zmęczenia i nie marzyły tylko o tym, aby położyć się spać.
To ma być piękny czas 🎄

Snujecie już świąteczne plany?
Ja Wigilię przygotowuję u siebie w domu dla kilkunastu osób. Poza uszkami od A do Z sama, z pomocą męża i dzieci ☺️
Jak u Was? Święta w domu, czy idziecie w gościnę?

#świątecznyklimat #swiatecznedekoracje #świątecznyczas #swiatecznewypieki #spokój #odpoczynek
...

1320 81

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej