Gotowe jadłospisy na cały rok

Poniżej znajdziecie gotowe jadłospisy na cały rok dla osób zdrowych. Nie są one dietą odchudzającą, a inspiracją, jak jeść zdrowo, naturalnie i różnorodnie. Nie mniej jednak sam fakt zmiany sposobu odżywiania, który tu proponuję, powoduje utratę zbędnych kilogramów, o czym przekonały się już setki moich czytelników (dowody w komentarzach pod jadłospisami).

Kaloryczność jadłospisów oscyluje w granicach 1500-1600 kcal, co nie oznacza, że rekomenduję taką ilość dla każdego.

Aby skorzystać z jadłospisów, oblicz swoją optymalną kaloryczność korzystając ze wzoru:

PPM (Podstawowa Przemiana Materii)
dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie, aby zapewnić mu podstawowe funkcjonowanie (siedząc i nic nie robiąc)
PPM = (10 x masa ciała) + (6,25 x wzrost w cm) – (5 x wiek) – 161

Ale nas interesuje CPM (Całkowita Przemiana Materii) uwzględniająca codzienną aktywność.

CPM =
PPM x 1,2 jeśli nasza aktywność ogranicza się do codziennych domowych czynności + wykonujemy ćwiczenia podczas których puls nie wzrasta powyżej 130 uderzeń na minutę
PPM x 1,4 jeśli jesteśmy średnio aktywni – ćwiczenia dwa, trzy razy w tygodniu (chodzi o ćwiczenia np. na siłowni, lub bieganie, kiedy puls wzrasta powyżej 130 uderzeń)
PPM x 1,9 jeśli prowadzimy bardzo aktywny tryb życia (sportowcy, osoby ćwiczące codziennie, intensywnie, wyczynowo)

NZP czyli Najczęściej Zadawane Pytania

STYCZEŃ:

50
51
52
1

 

 

LUTY:

3
4
5-2
 

 

MARZEC:

3
4
9-1
 

 

KWIECIEŃ:

11
12
13-1
 
14
 

 

MAJ:

16
17
18
 

 

CZERWIEC:

20
21
22
23
 

 

LIPIEC:

25
26
27
 

 

SIERPIEŃ:

29
30
31
32
 

 

WRZESIEŃ:

34
35
36
 

 

PAŹDZIERNIK:

38
39
40
 

 

LISTOPAD:

42
43
44
 

 

GRUDZIEŃ:

46
47
48
 
Oferty
img1
ZAMÓW DIETĘ INDYWIDUALNĄ
ZAMÓW
img1
TESTY NA NIETOLERANCJE POKARMOWE
wraz ze szczegółową interpretacją
ZAMÓW
img1
MOJA KSIĄŻKA
165 przepisów, dzięki którym pokochasz gotowanie
oraz porady żywieniowe
ZAMÓW
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
O mnie
USER IMG
Małgosia
Qchenne Inspiracje
Prywatnie: mężatka, mama dwójki dzieci.
Zawodowo: dietetyk, doradca żywieniowy, specjalizujący się w dietoterapii i racjonalnej redukcji masy ciała bez efektu jojo.
JESTEŚ TYM, CO JESZ - w to wierzę i to promuję!
Kluczem do zdrowia i szczupłej sylwetki jest właściwe odżywianie (70%) i aktywny tryb życia (30%) . Udowadniam, że zdrowe jedzenie to smaczne jedzenie, a odżywiając się według określonych reguł i ruszając się na co dzień, nie będziemy mieli kłopotów z wagą. Właściwie dopasowane odżywianie (dieta) to także najlepsze lekarstwo w chorobach współczesnej cywilizacji.
Szukasz pomysłu na prezent?
Kup zestaw świąteczny: 2 torby na zakupy + książka z dedykacją
PRZEJDŹ DO SKLEPU