fbpx
NZP: Jak sobie poradzić z kąśliwymi uwagami rodziny na temat tego, co jecie?
Img

Zanim zaszłam w ciążę nosiłam rozmiar 38. Mogłam jeść wszystko. Metabolizm miałam jak Pendolino. Niestety, mówiąc kolokwialnie, rozwaliła go moja niefrasobliwość w ciąży. W pierwszej przytyłam 21 kilogramów. Jadłam za dwoje, bo dookoła słyszałam, że ciąża rozgrzesza. Do dziś nie mogę zrozumieć, że w to uwierzyłam, ale wtedy ta teoria bardzo mi pasowała. Po urodzeniu córki nie mieściłam się w żadne spodnie sprzed ciąży. W drugiej bardziej się pilnowałam (przytyłam już tylko 12 kilo) ale pozostałości z pierwszej nie pomagały. Po urodzeniu synka nosiłam spodnie w rozmiarze 42.

W końcu powiedziałam dość i stało się to w szatni w sklepie z dżinsami. Dżinsowa rozmiarówka 32 cale w pasie okazała się dla mnie za mała. Dopinałam się ale na mocnym wdechu. Większych nie mieli i to było jak kubeł zimnej wody na głowę. Ocknij się kobieto i weź się za siebie, bo za rok będziesz jak piłka treningowa!!!
U mnie jest tak, że jak powiem A, to leci już cały alfabet, aż do Z. Bezkompromisowo. Nigdy się nie cofam, nie użalam nad sobą, nie patrzę do tyłu. Jak coś postanowię, to nie ma odwrotu.
Grubą krechą przekreśliłam wszystkie złe nawyki i cały mój dotychczasowy tryb życia.
Zmieniłam sposób odżywiania i zaczęłam dużo ćwiczyć. Chudłam i czułam się świetnie.
W sumie schudłam 21 kilo. Od 4 lat noszę rozmiar 36 a dżinsy kupuję w rozmiarze 28 cali.
Jak zaczęłam, rodzina patrzyła na mnie jak na dziwaka.

„Czego Ty chcesz ?”.
„Masz męża, dwoje dzieci ……. figury nastolatki mieć już nie będziesz”.
„Komu chcesz się jeszcze podobać ?”.
„Kobieta po urodzeniu dzieci ma prawo mieć tu i ówdzie więcej”. „Wszystkim coś zostaje”.
Zgoda, ma prawo, ale nie ma obowiązku! A to czy chce, aby jej zostało tu i ówdzie, zależy tylko od niej.Masz prawo żyć jak chcesz!Jak zaczniecie, będą na Was patrzeć jak na dziwaka i dla własnego zdrowia psychicznego lepiej się z tym pogodzić. Uwierzcie, z taką łatką da się żyć ;). Jadłaś schabowego i było dobrze. Ziemniaki ze skwarką i żyłaś. Dwie dokładki czekoladowego tortu i byłaś szczęśliwa.
Byłaś, ale teraz chcesz być szczęśliwa inaczej i MASZ DO TEGO PRAWO!
Twoja rodzina nie musi tego akceptować, nie musi pochwalać. Ale powinna zaakceptować bo każdy ma prawo żyć jak chce.
Mogą doradzać, wyrażać swoje zdanie, ale decyzja należy do Ciebie. Doradzający powinien ją uszanować, ale jeśli tak się nie stanie, nie zawracaj sobie tym głowy.
Nigdy nie polemizuj, nie umoralniaj, nie ucz i na siłę nie zmuszaj do podzielania Twoich koncepcji. Żyj i daj żyć innym!
Nigdy nie czułam potrzeby tłumaczenia się z moich decyzji. Nigdy nie patrzę innym w talerz i nie komentuje tego, co się tam znalazło. Odżywianie wpływa na stan zdrowia, o czym przekonałam się wielokrotnie. NFZ jak działa, każdy widzi. W tej kolejce nie ma już miejsca, więc nasze zdrowie jest w naszych rękach. Każdy jest dorosły i wybiera za siebie. Jeśli ktoś to bagatelizuje, to trudno.
Polacy mają tę manierę, że muszą wszystko komentować, wyrażać swoje opinie, „a ja na Twoim miejscu to …..”.
Pamiętaj, że nikt nie jest i nigdy nie będzie na Twoim miejscu i nikt za Ciebie życia nie przeżyje!
Jeśli chcesz zacząć żywić się zdrowo i zrzucić nadprogramowe kilogramy, to to zrób i nie oglądaj się na nikogo. 
Mąż

Mój mąż, jak zaczęłam jeść inaczej, czy tego chciał czy nie, musiał dołączyć do mnie. Dom to nie restauracja. Tu dwóch obiadów nie ma i albo je to co ugotowane, albo gotuje sobie sam ;).
Jadł dzielnie i choć na początku mówił, że nie muszę się odchudzać, bo ładnie wyglądam etc., to z czasem, jak schudłam, stwierdził, że wyglądam jeszcze ładniej.
Początkowo, choć fantastycznie się przystosował, nie rozumiał tej zmiany. Będąc u mamy na obiedzie rzucał się na schabowego jak wygłodniały pies na golonkę. Dziś jest bardzo świadomy tego co je. Czyta moje książki, śledzi nowinki w internecie, pasjonuje się najnowszymi badaniami dotyczącymi wpływu odżywiania na zdrowie. Tematem amigdaliny zainteresował mnie właśnie mój mąż i to on dzień w dzień pilnuje abyśmy zjedli po 2 pestki ;).
Dajcie czas swoim mężom. Tłumaczcie, po co te zmiany, czemu mają służyć. Poproście, że jeśli nie popiera i nie wspiera to niech chociaż uszanuje i nie przeszkadza.
Z czasem się przyzwyczai 😉Nie umoralniaj Bardzo często jest tak, i wiem to z Waszych listów, że tłumaczycie się z obranej drogi. Na rodzinnych obiadach mówicie, że trzeba jeść to czy tamto, a tego czy tamtego nie etc.
Nie róbcie tego bo narażacie się na śmieszność. Pamiętaj, żyj i daj żyć innym.
Ja nigdy nie komentuję, chyba że mnie ktoś pyta. Jak nie pyta, to sobie obserwuję, jak ciocia z nadwagą wcina kolejną porcję sernika a za chwilę nałoży sobie sałatkę w majonezie. Smacznego.
Jak zaczynałam, traktowana byłam jak dziwak. Już się ta łatka odkleiła, bo teraz stoją za mną moi klienci, którzy są twardymi dowodami wszystkich moich teorii.
Jak mnie pytają o cukrzycę, nadciśnienie, chorą wątrobę to wiedzą, że mam wiedzę i doświadczenie i nie mówię czegoś, bo tak mi się wydaje. Mówię, bo wiem i sprawdziłam na swoich klientach.
Tu jestem w lepszej sytuacji niż Wy, ale nie przejmujcie się tym.

Bądź asertywna
Jeśli ktoś chce Cię uraczyć czymś, czego nie jadasz lub dokładką czekoladowego tortu, stanowczo ale grzecznie odmawiaj.
Jest smaczne, ale dziękuję. Proszę, nie nalegaj. Jestem już najedzona.
Nie daj sobie nałożyć na talerz czegoś, czego nie chcesz jeść.

Tylko spokojnie

Pół roku temu dostałam list od dziewczyny, która non stop kłóciła się z mamą o to, co je. Napisała mi, że nie ma już siły, że w kółko się spierają, udowadniają jedna drugiej, która ma rację. Mijają się w kuchni, ponieważ każda najmniejsza uwaga kończy się awanturą.
Poradziłam jej aby na spokojnie porozmawiała z mamą. Bez wyrzutów, bez emocji. Szczerze, od serca. O tym, dlaczego chce zmienić sposób w jaki je. W jaki sposób chce to zrobić. Co chce osiągnąć. Że głodzenie się i anoreksja to nie to samo co zdrowe, naturalne, nieprzetworzone jedzenie.
Podziałało. Spokojna rozmowa, szczera, bez podnoszenia głosu i pretensjonalnego tonu sprawiła, że mama powiedziała „nie będę przeszkadzać, zobaczymy co z tego wyjdzie”.
To dużo. Na tamten moment był to milowy krok.Przygotowując się do napisania tego tekstu odświeżyłam kontakt. Okazało się, że mama przeszła na „jasną stronę mocy” i dziś je tak samo jak córka.
Pamiętajcie, agresja rodzi agresję i do swoich racji jesteśmy w stanie przekonać kogoś tylko i wyłącznie na spokojnie.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Nowa piramida zdrowego żywienia! Rewolucja czy nic nowego? Co oznaczają te zmiany dla statystycznego Kowalskiego?

Instytut Żywności i Żywienia, po analizie najnowszych badań, zaprezentował nową piramidę, czyli nowe żywieniowe zalecenia mające na celu profilaktykę i Czytaj dalej

Życzenia Świąteczne i kilka słów na okoliczność świątecznego biesiadowania

Moi drodzy, chciałabym życzyć Wam zdrowych i spokojnych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,  w rodzinnym gronie, pełnych ciepła, wzajemnego szacunku, akceptacji i Czytaj dalej

Jak poprawić trawienie przy wielkanocnym stole. Jak uniknąć wzdęć i jak utrzymać równowagę kwasowo – zasadową ?
jak nie przytyć w święta

Święta Wielkanocne, to nie jest łatwy czas dla naszego żołądka. Zasiadamy za stołem pełnym produktów mięsnych, jaj i ciast. Statystyczny Czytaj dalej

NZP: Urlop na redukcji czyli jak pogodzić wakacyjny wyjazd z dietą redukcyjną?

Jak pogodzić wakacyjny wyjazd z dietą redukcyjną? Takich pytań ostatnimi czasy otrzymuję bardzo dużo. Co ciekawe także od moich koleżanek Czytaj dalej

169 komentarzy

AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:26
Rok temu mój mąż patrzył na mnie jak na dziwaka... Teraz nie zje innego obiadu niż ten " od Ciebie", musi byc lekko i dietetycznie.... Dojrzewało to w nim ponad pół roku, ale warto było, po prostu widzi efekty :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:28
Witam Małgosiu bardzo dobry tekst. Mam pytanie minimum ile dni wcześniej przed wykonaniem testu Food Detective należy spożyć dane alergeny ?
Dodano:  8 maj 2015 - 10:38
Wystarczy kilka dni.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:29
Dziekuję Gosiu:)) A jaki masz pomysł na taką sytuację w domu. Mąż nie chce słyszeć o zdrowych daniach z warzywami, lubi tzw schabowego i gulasze z ziemniakami.Kopą! Surówka tylko kupna bo wygodniej i tylko trzy łyżeczki....
To on wraca wcześniej do domu i przygotowuje dla nas obiad. Czyli odgrzewa jakąś zupę, czy wspomniany gulasz. Praktycznie wychodzi tak ,ze jeśli chce zjeść jakąs kaszę lub gotowane warzywa to muszę czekać godzinę ąż on ugotuje ziemniaki dla siebie i dzieci, na drugim palniku jest ten gulasz czy inne mięso duszone i dla mnie nie ma już praktycznie miejsca:(((

Zero makaronu z warzywami, zero surówki domowej( bo nawet jeśli zrobie to zjadam ja sama trzy dni).
Gdybyśmy zamienili sie rolami to obiad byłby na 18 a to późno.
Nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji.

Dzieci też mają złe nawyki, bo skoro tata kupuje colę to dlaczego nie mogą wypić? A z drugiej strony mąż wypija nam "nasze" soki jednodniowe.........pomimo ze obok stoi kupiona oranżada czy cola. Skoro tata nakupuje całą siatę białych bułek to czemu nie mogę zjeść? Tata może..........
No i jak wybrnąć z tego impasu?
Już mam nieraz dosyć czekania na swoją kolejkę w kuchni:pp
Dodano:  8 maj 2015 - 10:45
Pomoże szczera rozmowa. Jaką mąż ma wizję żywienia wiadomo, Ty przedstaw mu swoją ale na spokojnie, bez nerwów. Powiedz jak chciałbyś jeść. Poproś aby to uszanował.
Szczerze poproś : wracasz wcześniej i obierasz ziemniaki, wstaw mi kaszę i oskrob ogórki na sałatkę. Jeśli powie że nie, zapytaj dlaczego ?
Szczera rozmowa zawsze pomaga.
Jest duża szansa na to że ja będzie coś gotował dla Ciebie to raz czy dwa tego spróbuje.
Możecie się też umówić tak że w weekend gotujesz Ty i jecie po Twojemu. W zamian za to drapiesz go po plecach przez pół godziny. U mnie to działa zawsze ;)))
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:28
Dziwna sytuacja. Ja bym się tak nie dała facetowi :D
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:34
Ja nie mam problemów z dalszą rodziną i spotkaniami.
Problemem jest mąż który nie może sie odzwyczaic od parówek, pasztetowej i białego chleba.
Nie chce nic innego tylko kanapki. Ciągle ma jakieś wymówki by nie zjeść warzyw.
Tego nie lubi, tamtego też nie-----------chociaż nawet nie wie jak smakuje bakłążan, ale uważa ze jak 40 lat nie jadł to napewno niedobry;p
Kaszy nie lubi, makaronu też nie.
I o dziwo jest szczupły, zdrowy i uwaga, ze takie jedzenie nie sprzyja jego zdrowiu nie ma sensu. Wytrąca mi argumenty z ręki.
Dodano:  8 maj 2015 - 10:40
Ty gotujesz i robisz zakupy więc Ty rządzisz w kuchni. Rób obiad po swojemu. Nie je. Trudno.
Zgłodnieje to skruszeje ;)))
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:07
Oj raczej szybciej zje parówki czy pizze mrożoną niż mięso w warzywnym sosie a'la leczo;))

Co z tego ze ja zrobię zakupy, jak potem sam poleci do Biedry po te cole czy bułki i inne świństwa.

A dzieci na to patrzą i nie bardzo rozumieją ten cały chaos.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:42
A ja właśnie ze względu na męża zmieniłam styl odżywiania. Miał do zrzucenia 20 kg i po obejrzeniu jakiegoś programu chciał się odchudzać Dukanem ale mnie się to nie spodobało. Przypadkiem trafiłam na Twój blog, w ciągu ostatnich dwóch tygodni wypróbowałam sporo przepisów i mąż stracił prawie 4 kg. W tym tygodniu juz widzę, że trochę wolniej go ubywa ale chyba tak ma być.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:12
Ale masz fajnie:)) Ja walczę sama bo mąż ani myśli jeść to co ja. Ja sie odchudzam, mąż nie i nie wspiera mnie. w tym. Znaczy nie przeszkadza, ale gotuję często osobno i już nieraz mam dosyć.....
Kolacje też jemy różne, o różnych porach;p
Facet ani myśli sie przyłączyć nawet z racji tego by mi było miło jeść razem jakąś sałatkę. On kanapki:(( ja sałatki
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 18:15
To raczej mój mąż ma dobrze ze mną ;) W sumie to chyba jednak dużo robią predyspozycje genetyczne bo jedliśmy z mężem podobne ilości nawet i on dorobił się 20 kg nadwagi a ja mimo urodzenia dwójki dzieci nawet nadwagi nie mam i BMI koło dolnej granicy normy. W każdym razie zdrowe żywienie na pewno nam nie zaszkodzi ale najbardziej buntuje się czteroletnia córka bo wszystko jest fuj i ble i dla niej często przygotowuję coś osobno. Za to młodsze dziecko pokochało nowy styl odżywiania, nawet mix śniadaniowy z jogurtem naturalnym. Tylko suszone pomidory wydłubuje.
AnonimowyDodano:  11 maj 2015 - 23:16
Sposób jedzenia bardzo dużo mówi o człowieku. Mam nadzieję # Anonimowy8 maja 2015 11:12#, że nie prowadzisz podwójnej kuchni - dla siebie i dla niego. Inaczej wypadałoby się zastanowić z kim jesteś
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:50
Super tekst szczególnie o tym,że dom to nie restauracja :) choć na razie mojemu mężowi bardzo smakują Twoje potrawy:) Trzeba być twardym bo tak jak piszesz nikt za nas tego życia nie przeżyje. Dziękuję Ci Małgosiu za te mądrości :) i zazdroszczę Ci Twojej konsekwencji. Muszę ibja w końcu powiedzieć A. Julia
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 15:16
A ja rowniez jako mezatka uwazam, ze nalezy dac zyc innym, to znaczy przede wszystkim wlasnemu mezowi. Jezeli chce jesc cos innego, niech je. Ja gotuje dla siebie, ale w kuchni wisi lista potraw na najblizsze kilka dni. Jesli ma na cos ochote, zaznacza na kolorowo i wtedy gotuje wiecej :) jezeli nie, niech je swoje parowki i pszenne buly z lidla. Oczywiscie tego nie popieram i martwie sie o jego zdrowie i wage, ale jednak jest to dorosly czlowiek i ma swoj rozum. Nie to nie.
Marta Ż.Dodano:  9 maj 2015 - 0:34
Bardzo, bardzo sprytne !
gratuluję pomysłu :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 9:55
A ja poruszę temat w drugą stronę. Zawsze była szczupła, ale o wagę musiałam dbać. Rok temu bardzo przytyłam (10 kilo) i rodzina ciągle mi docinała. Postanowiłam - DLA SIEBIE - schudnąć (choć dochodzenie do tego, że robię to dla siebie trochę czasu mi zajęło) i w tym trudnym dla mnie czasie te docinki mi nie pomagały, walczyłam sama - po cichu. Dziś schudłam 8 kilo i teraz rodzina nic nie komentuje. Trochę to przykre, ale chcę wesprzeć te osoby, które mają podobnie. Róbcie swoje i tyle. To walka o siebie, a inni niech zazdroszczą efektów!!
Karolina DziedzicDodano:  9 maj 2015 - 18:03
Dokładnie! Mam podobnie. Przytyłam. Schudłam korzystając z tego bloga za co jestem ogromnie wdzięczna. Ale anu wsparcia ani otuchy ze strony reszty domowników,ew. jakieś docinsię.Ach, no i zaznaczanie przy znajomych 'Karolinka nie zje ciasta bo się odchudza '.
To przykre ale nie poddam się. W grupie siła !
Odpowiedz
Ewa ŚródkaDodano:  8 maj 2015 - 9:55
Fajny artykuł. Ja nie mam tego problemu, bo cała rodzina je w miarę zdrowo, babcie z obydwu stron także. Wszyscy raczej szczupli, ja po 4 dzieci przy wzroście 168 cm też noszę rozmiar 36. Mamy problem tylko z 3 synem, ktory jest niejadkiem, doprowadza się sam do anemii. Z racji tego, że jest 3 dzieckiem a po nim jeszcze siostra, nie cudowalismy nigdy z nim, nie mielismy na to czasu:)...a jednak on je inaczej. Po wielu obserwacjach, badaniach wiemy, że ma zaburzone kubki smakowe-nie czuje smaków (Gosiu czytalas o czyms takim), on w ogole, mimo, ze ma juz 9 lat, nie potrafi rozroznic smakow-ostrego, kwasnego, slonego. Jak zakrywamy mu oczy i podajemy jakas produkt, ktory bardzo dobrze zna, nie potrafi go nazwac ani nawet smaku okreslic. Przyjmowal ostatnio pierwszy raz Komunie sw i powiedział, ze jest ostra:(. Od urodzenia tez mial niedojrzalosc ukladu pokarmowego (za maly w stosunku do calego ciala)...do tego nadwrazliwosc jelit-poza tym super z niego gość:)...no i, wracajac do tematu, slyszymy wciaz komentarze, ale odwrotne: dom to nie restauracja, dziecko sie nie zaglodzi itd. Mozna sobie wyobrazic...mam z nim problem, bo on nie odzywia sie tak zdrowo jak my:(, lubi smak slodki i megaostry (jego zupa jest czarna od pieprzu-ja bym tego nie zjadla a tez lubie pikantne rzeczy:((. Pozdrawiam i zachecam, za Gosia, do niekomentowania, bo mozemy komus przykrosc wyrzadzic, a po co?
Odpowiedz
LucyDodano:  8 maj 2015 - 10:00
Gosiu ja właśnie jestem na takim etapie jak ty byłaś na początku-czasami wydaje mi sie ze nawet jestem odtrącona przez dotychczasowych znajomych :). To przykre uczucie jak wiem ze robię cos dobrego dla siebie a inni uważają mnie za "nawiedzoną" , bo i takie określenie usłyszałam na swój temat :). Mysle, ze teraz pytają " po co to robisz?" ale za jakiś czas będą pytać"jak ty to robisz?". Efekty są spektakularne, a moje poczucie rewelacyjne :). W niedziele czeka mnie impreza rodzinna i ten artykuł spadł mi z nieba-będę widziała jak sie zachować gdy zaczną padać stwierdzenia- "bidulo jak nie będziesz jadła mięsa, to sobie zrobisz krzywdę :). Tym optymistycznym akcentem kończę i pozdrawiam autorkę super bogatego w porady bloga :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:00
Małgosiu tekst w dziesiątkę! Wczoraj pokłóciłam się z moim partnerem, o to jak jem/jemy. Co piątek przygotowuję sobie jadłospis na przyszły tydzień na podstawie Twoich notatek i w niedziele robię zakupy na 3-4 dni do przodu. Bardzo dużo jest warzyw, owoców, sałatek i chyba wczoraj on już miał dość.. Uważa, że po co tyle "zieleniny" kupować, że to drogo wychodzi, że on chciałby jeść porządne obiady, że ta cała moja lista jadłospisy to bez sensu.. Nie rozumie mnie.. Ah czeka mnie ciężka, długa rozmowa dziś jak wrócę do domu :(
Dodano:  8 maj 2015 - 10:36
Tylko pamiętaj żeby na spokojnie, bez emocji. Rzeczowo.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:33
Mojemu kiedyś też się wydawało, że owoce i warzywa drogo wychodzą, ale zbierałam paragony i czarno na białym udowodniłam, że wychodzi tyle samo na tydzień co za jego mięso, które kocha (ja jem rzadko, bo nie przepadam). Teraz już jest dobrze, doszliśmy do kompromisu ;)
AnonimowyDodano:  29 maj 2015 - 10:04
Dziewczyny ja mam to samo, co chwilę kłótnie, że za drogo wychodzi "to twoje zdrowe jedzenie", znowu tyle wydałaś itd.. też nie mam pomysłu co z tym zrobić, bo ile można tłumaczyć, że zdrowie jest ważne, że teraz owszem może wydaję więcej na jedzenie ale za to za jakiś czas oszczędzimy na lekach na cukrzyce, nadciśnienie...
Mamy małe dziecko, które widzi co jemy i wiadomo, że będzie wolało parówkę z ketchupem które mąż tak lubi..
Ciężko jest samemu walczyć o takie rzeczy tym bardziej, że faktycznie tania pasztetowa z kajzerką wyjdzie taniej niż grahamka z pastą z avocado i warzywkami czy jajkiem :/ także nie mam więcej argumentów niż to że chcę abyśmy żyli zdrowo, aby nasza córka miała dobre nawyki żywieniowe, ale to za mało..
Co z tego, że za pół godziny obiad, skoro on w te 30 minut zje dwie bułki, 4 parówki i zapije colą? a córeczka widzi i chce to, co tatuś bo ma dwa latka i nie rozumie o co chodzi i tak rozpętuje się u nas kolejna wojna domowa..:)
Odpowiedz
Szybko Tanio SmacznieDodano:  8 maj 2015 - 10:01
Ojjjjj znam takie docinki. O tyle o ile ze strony mamy czy taty można to potraktowac w przymrórzeniem oka (nazywają mnie Grubciem itp) i wiem, że mnie chcą tym zmotywować do działania (średnio działa) albo porównywanie jak moja szwagerka schudła (mam w nosie co robi szwagierka i nie znoszę być z nią porównywana)... to po prostu pewne uwagi bolą.
A chudniemy dla siebie samych stety niestety czasami padnie z moich usta cięta wiązanka i jest spokój :)
I cieszę się strasznie, że poruszyłaś ten temat, bo miałam wrażenie, że to jakieś tabu!
Mi udało się zrzucić 8 kg i walczę dalej - o siebie :D
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:05
Ciekawy artykuł, sporo racji :-). Mogłabyś tylko przybliżyć nieco temat "amigdaliny"? Przyznam się, że nigdy o tym nie słyszałam. To działa również prewencyjnie? Pozdrawiam serdecznie
Dodano:  8 maj 2015 - 10:32
Na blogu jest post o gorzkich pestkach moreli. Tam jest o amigdalinie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:06
Ja wciąż jestem takim dziwakiem w pracy :-) Ja się tylko śmieję i zjadam ze smakiem to co mam.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:10

"Pamiętaj że nikt nie jest i nie będzie na Twoim miejscu i nikt za Ciebie życia nie przeżyje."

To zdanie powinno być pogrubione i dużą czcionką! Dziewczyny, wryjcie je sobie do mózgu, wdrukujcie je tam na stałe i nie dajcie nikomu go stamtąd wyrzucić!!!

Bierzcie przykład z facetów! Czy oni pytają o pozwolenie na wszystko? Przejmują zrzędzeniem ciotki, gdakaniem sąsiadek czy dobrymi radami kuzynek? NIE! I żyją. I w dodatku są tego życia zadowoleni :)
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:24
Dokłądnie faceci sie nie przejmują, co nie oznacza, że sami nie gdakają;pp i doprowadzają do łez nieraz. nie przeszkadzaja w obranej drodze, ale i nie pomagają.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:16
Super post Gosiu, jak zawsze motywujesz! :) ale o co chodzi z tą amigdaliną?
Dodano:  8 maj 2015 - 10:31
Przeczytaj post o gorzkich pestkach moreli.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:26
Malgosiu, po pierwsze dziękuję za bloga. Przed snem zawsze zaglądam i traktuje go jako lekturę :) Kawał dobrej roboty...
Studiuje i pracuje (praca biurowa, siedząca, kawka i te sprawy....). Nie daje rady zjeść 5 posiłków dziennie. Mój harmonogram: 8 - śniadanie, 12 - obiad, 16 - podwieczorek, 20 - lekka kolacja. Ćwiczę raz dziennie (35-60 min w zależności od nastroju). Jest ok? Będę wdzięczna za odp.
Dobrego dnia!
/m.
Dodano:  8 maj 2015 - 10:34
Jest ok.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 10:42
Znakomity tekst Gosiu :) Dzięki wielkie za twojego bloga :D
Beata.
Odpowiedz
MonikaDodano:  8 maj 2015 - 10:46
Witam ja trochę tego nie rozumiem, ponieważ jak mogą osoby z rodziny dawać rady skoro sami to samo jedzą bo przecież siedza przy wspólnym stole. Chyba, że chodzi, o odżywianie się oddzielne bez nich. Mnie wkurza to, że zjadą się tacy z dwa razy, na rok i już udają jacy to oni są mądrzy i tak dalej. Zawsze mnie to wkurzało i pewnie jeszcze nie raz mnie wkurzy pozdrawiam.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:18
Wiesz, jedna ciotka sądzi ze jak całe życie jadła sałatkę z majonezem i jej ciągle smakuje to podanie czegoś innego to już wydziwianie. Dla niektórych jajko ma być tylko z majonezem i nawet nie spróbują np. z łososiem, bo to też wydziwianie. I to nic ze mają z 20 kilo nadwagi:))
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:10
Jak robię kolejny raz zakupy i kupuję np. drogiego granata i dużo zielonego i słyszę, że ostatnio wydajemy na jedzenie sporo pieniędzy, to mówię, że przynajmniej nie będziemy wydawać na leki:)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:15
Ojjj ile ja sie nasłuchałam po tym jak kupiłam raz jedyny kurczaka zagrodowego;p
Ze po co, ze drogi, ze nie ma to znaczenia, bo smakuje tak samo, jak taki zwykły itp.
Niby sie nie przejelam, ale po przemyśleniu jednak bolało serce. Bo przecież chce dobrze.
Teraz to nie będę po prostu mówiła i już.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:22
Gosiu, a co zrobić jeśli rodzina najbliższa ani myśli spróbować czegoś innego niż duszone mięso w sosie własnym czy pulpeciki w pomidorowym?
Gotować inne rzeczy i liczyć ze może zasmakuje? Wysłuchiwać uwag z cierpliwością
i ciągle mrozić resztę z garnka?
Zabraknie mi miejsca w zamrażarce:DD
Dodano:  8 maj 2015 - 12:31
A ci jedzą jak nie chcą Twojego ?
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:50
ha, i tu jest pies pogrzebany;pp
Gotuję dwa obiady;PPPPPP
Jakoś nie mam odwagi wysłuchiwać utyskiwań o moich dziwactwach żywieniowych.
(zmieniłam sposób odżywiania jakieś 10 miesięcy temu------------wcześniej wogole nie przeszkadzał mi cukier, tłuszcz utwardzony i kebaby):)) oraz o chęci przestawienia rodziny na cukinię i paprykę.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:40
Witaj Małgosiu,

super post, a powiedz mi jak to jest z wypiciem lampki czy wina? Jak często można zaszaleć?
Dodano:  8 maj 2015 - 12:30
2-3 razy w tygodniu lampka.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:35
a czy też można jak ma się indywidualny jadłospis od Ciebie?:) pewnie nie, ale wolę zapytać;)
Dodano:  8 maj 2015 - 21:36
Można ;)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 11:47
Małgosiu, ja mam pytanie do ciebie jako ekspertki najwyższej klasy:))
Czy senność po obiedzie skladającym sie ze sporej ilości ziemniaków gotowanych, jakiegoś mięsa i znikomej ilości warzyw jest normalna? Czy ma to związek z wyrzutem insuliny?
Czy zwalać wszystko na karb zmęczenia po pracy fizycznej, ciepełko domowe i tzw. 15 minut na kanapie trzeba poleżeć po obiadku?---------takie to polskie przyzwyczajenia sa.
Dodano:  8 maj 2015 - 12:30
Insulina to jedno a sam proces trawienia to drugie. Krew idzie do żołądka i mniej jest jej w mózgu stąd uczucie zmęczenia.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:46
a ja nie mam takich napadów. nie jem ziemniaków gotowanych, białego pieczywa, zwykłych makaronów. I nie potrzebuję tzw. pół godziny dla słoniny;p Więc pomyslałam, ze to ma zwiazek z węglowodanami prostymi i insuliną.
FitnesowiecDodano:  9 maj 2015 - 15:35
Ma to tylko i wyłącznie związek z tym ile mamy wolnego czasu. Jak nie masz nic zaplanowane, nudzisz się, siadasz przed telewizorem i kimono. Jak masz dużo rzeczy na głowie, ciągle biegu to nie ma problemów ze spaniem ;-)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:11
Wszystko super, też nie lubię głupich komentarzy przy stole i "zachęcania" do zjedzenia jeszcze troszkę, albo tekstów "po co Ty sie głodzisz, przecież dobrze wyglądasz". Według mnie każdy jada tak jak chce i nie ma co komentować.
Z ciążą...no cóż w pierwszej przytyłam 18 kg chociaż wcale się nie objadałam. Teraz jestem w drugiej i kilogramów będzie jeszcze więcej mimo, że staram sie jeść zdrowo. Niestety jest to też czas kiedy ochota na słodycze jest tak ogromna, że powoduje mdłości. Na co dzień potrafię sobie odmowic cukru czekolady, praktycznie nie jadam lodów ani chipsów. W ciąży jest mi bardzo trudno. Mimo, że nie są to częste napady łakomstwa to jednak są. A za lody dałabym sie pokroić :) Walczę na ile mogę, dużo spaceruję i mimo 7 miesiąca regularnie cwiczę. Niewiele to daje, woda zatrzymuje mi się w organizmie, więc pewnie do rozwiązania będzie powyzej 20 kg. Po pierwszej ciaży wrocilam szybko do swoich rozmiarow mam nadzieje ze tym razem tez tak bedzie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:16
A ja zaś mam inny problem. Odżywiam się od dwóch lat zdrowo, codziennie gotuję sama, piekę chleb, nie jem słodyczy ze sklepu (jak chcę coś słodkiego to piekę jakieś ciasto / ciasteczka sama w wersji zdrowej). Jestem aktywna fizycznie. Tak samo mój chłopak. "Przeciągnęłam" na swoją stronę brata, który mimo że jest pracującym studentem to znajduje czas na gotowanie sobie posiłków. W pracy ludzie również bardziej lub mniej podzielają moje zdanie odnośnie zdrowego jedzenia, więc nie jestem traktowana jako dziwak ale....czasami zdarza mi się zjeść w restauracji, kupić sałatkę w barze w pracy, wspomnieć w rozmowie w pracy że byłam na lodach czy spędziłam weekend majowy przy grillu. I wtedy pojawiają się głośne i nieustające komentarze typu "Przecież ty nie jesz takich rzeczy!", "Myślałam że się zdrowo odżywiasz a tu mówisz że jadłaś lody z lodziarni z cukrem i utwardzonymi tłuszczami!" albo inne tego typu... Zawsze wtedy podkreślam, że w 95% odżywiam się zdrowo a w tych 5% pozwalam sobie na odstępstwa i jem to, na co mam ochotę (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku :) ). Zjedzenie czegoś "niezdrowego" od czasu do czasu kiedy ogólnie odżywiamy się zdrowo nie sprawi, że przytyjemy, zachorujemy na miażdżycę, cukrzycę czy inne schorzenia. Niestety to nigdy nie trafia do komentujących. I właśnie w takich sytuacjach jestem traktowana jako dziwak. Bo przecież jak można prowadzić zdrowy tryb życia i zjeść pierogi ze szpinakiem z pracowniczego baru (bom pewnie robione z białej mąki). Takie sytuacje sprawiają, że wychodzę na człowieka dwulicowego, niekonsekwentnego w swoich przekonaniach itp.
Pozdrawiam :)
Dodano:  8 maj 2015 - 12:33
Powiedz " sprawdzam czy dożyję jutra" ;)
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:41
Dobre:))))dobre:))))))))
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:38
Gosiu karmie corke piersia i staram sie jesc zdrowo. Odstawilam kupowane slodycze na rzecz twoich ciasteczek zytnich. Mala ma 1.5miesiaca i dostala alergii pokarmowej. Pediatra kazala odstawic nabial i jajka. Jak zmodyfikowac przepis ns te ciastecxka. Moge jesc zoltka myskalam zeby zamiast masls dac banana lub olej ake ile tego . Podpowiesz??
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 12:53
Przykład z życia: żona mojego kuzyna wyglądała jak pulpet. Postanowiła schudnąć i zdrowo się odżywiać. Wszyscy jej odradzali, bo wpadnie w anoreksję. Przecież źle nie wygląda. Inne dziewczyny są grubsze i żyją. Zaczeła chodzić na fitness- step, siłownia, bieganie. Tylko, że to zajmowało dużo czasu w tygdoniu. Więc jej teściowa mówiła: "Łazi na fitness zamiast siedzieć w domu przy mężu". Posiłki które do dziś sobie przygotowuje są 2 razy większe niż ja jem. Wiem bo widziałam. I mówię: "Jak Ty dajesz radę to wszystko zjeść?" Je 5 razy dziennie. Dziś wygląda fantastycznie. Rozmiar 36. Praktycznie same mięśnie. Kuzynowi wszyscy mężczyźni zazdroszczą żony, a faceci oglądają się za nią na ulicy. Teściowa nic się nie odzywa, bo widzi, że dziewczyna wygląda szczupło i zdrowo. A jej samej jest wstyd, że nie potrafi się wziąć za siebie. Kuzynka znalazła wiele przyjaciółek i kolegów na zajęciach fitness i odkryła, ze uwielbia step. Dziś jest instruktorką i dorabia w klubach fitness. Podziwiam ludzi, którzy mają silną wolę wytrwać w postanowieniach. Nie przejmujcie się komentarzami rodziny i znajomych. W przyszłości będą oni Wam zazdrościć.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:02
a piwo jest bardzo kaloryczne? jak to wygląda, bo krążą różne opinie..? tym bardziej teraz - ciepłe wieczory, grill, wyjazdy, można sobie pozwolić 1/2 piwka raz w tygodniu czy popijać sobie winko w towarzystwie?
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 0:22
Kalorie swoją drogą, ale indeks glikemiczny piwa jest strasznie wysoki przez maltoze, winko czerwone na pewno lepsze będzie ;-)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:40
Małgosiu, podaj mi jakiiś argument proszę odnośnie takiej sprawy. Mój mąż jeździ na rowerze. Ok. 50 km. i do picia robi sobie takie tabletki musujące multiwitamina a do jedzenia kupuje sobie drożdżówki lub pączki. W ten dzień nie je obiadu, bo jeździ. tylko te ciacha. Po przyjeździe jest b. głodny i wymiata z lodówki dosłownie wszystko co naprędce. Czyli zwykle kanapki z kiełbasą szt. 5 albo kupi sobie po drodze bułki i zjada je. Potem pada na kanapie i podsypia.....
Już nie ma argunentów co do tego zywienia. Dodam ze jest to ok. 1 razy w tygodniu
Dodano:  8 maj 2015 - 21:39
50 km to ogromny dystans. Spali te pączki aczkolwiek nie popieram tego.
Jeśli w pozostałe dni żywi się dobrze to rozgrzeszę.
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 21:57
A nie może wziąć ze sobą np. kanapek? Albo, jak już musi być słodkie, to np. Gosiowe kieszonkowe owsianki albo granola?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 13:45
Witam wszystkich, Gosiu super to wszystko ujęłaś, u mnie sytuacja jest taka że ja uporczywie dążę do wymarzonej wagi i figury jednakże pojawiają się u mnie napady jedzenie, kompulsywne jedzenie przez co przytyłam w ciągu 5 miesięcy 6 kg lato tak szybko się zbliża a w dodatku sam mąż powiedział mi wczoraj że dobrze by było jakbym te 5 kg chociaż schudła, mam pytanie Gosiu ile należy odjąć kalorii od dziennego zapotrzebowania abym mogła tracić 1 kg tygodniowo? Parę tygodniu udawało mi się jeść zgodnie z Twoimi jadłospisami wszystkim bardzo smakowało, u mnie gorsza sytuacja jest z moją mamą która do wszystkich potraw dodaje gotową vegetę a w jej przyprawach królują gotowce do mielonego, kurczaka, gyrosa itd. pełnych soli i glutaminianu, według niej sól jest POTRZEBNA, najgorsze jest to że często przyjeżdżamy do mamy i zawsze jest prawie rosół bo wie że mężowi i 3 letniej córce smakuje, tak rosół ale oczywiście z vegetą i naprawdę przetłusty, mama ma podwyższony cholesterol, nie ma problemów z wagą niby nie je tłustych rzeczy ale zupy jak widziałam zawsze są na prawdę tłuste a jak nie zupa to rzeczy smażone sałatki do obiadów to słoiki które robi ogórki kiszone czy korniszone i buraczki z papryką nigdy surówka ze świeżych warzyw, gadanie o zdrowym jedzeniu nigdy nie skończyło się spokojnie
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 22:00
Zrób domową "vegetę" czy przyprawę do kurczaka i podaruj mamie. U Gosi jak i na innych blogach jest mnóstwo przepisów na takie domowe mieszanki przypraw.
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 0:11
Jejku, widzę, że nie tylko moja mama kocha gotowe sosy hamburgerowe, tysiąca wysp, pomidorowe, proszki do mielonego, proszek do karkówki, proszek do ryby, proszek kebab, kostki rosołowe w hurtowej ilości. Nienawidzę tego...
Jeśli mogę się wypowiedzieć na temat schudnięcia to po prostu jedz 5 posiłkow, pij dużo wody i postaraj się chociaż 3 razy w tygodniu po 40 minut pocwiczyc. Bieganie, rower czy chociażby godzinny spacer. Unikaj białego pieczywa, białego ryzu, makaronu, zastąp brązowym. W swój jadłospis wrzuć dużo warzyw i owoców. Jadaj chude mięsa. Nie pij kolorowych napojów, alkohol okazjonalnie. I wszystko pojdzie z górki, ja jestem 13 kg lżejsza i idę dalej po swoje upragnione 59 :). Zaczynałam z wagą 75. Pozdrawiam i głowa do góry!!!
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 18:26
Ja tez używam gotowych mieszanek przypraw z prymatu, ale na opakowaniu jest napisane, ze nie zawiera glutaminianu i skład tez ok się wydaje... Moja teściowa gotuje wszystko na kostkach, ale że widzimy się kilka razy w roku to zjadam, bo mi głupio :/ Zastanawia mnie właśnie dlaczego starsze osoby używają tych wspomagaczy, przecież kiedyś tego nie było więc powinno być wręcz odwrotnie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 14:16
Oj tak, chyba każdy przechodził przez ten etap :) Mam taki sam problem z moim tatą. Biegam, jem zdrowo i za nic bym tego nie zmieniła. Nie staram się schudnąć, wręcz przeciwnie chciałabym nawet trochę przybrać na wadze, ale nie chcę robić tego, opychając się niezdrowymi rzeczami :) Jednak mój tata sądzi, że skoro przyjęłam taki styl życia, to się odchudzam. Twierdzi, że nic nie jem, choć jestem największym łakomczuchem w rodzinie, potrafię zjeść całą michę surówki sama :) Na szczęście, mam wsparcie w mamie. Na początku dziwiła się, kiedy mówiłam, żeby przestała kupować mi batony za każdym razem, gdy wyjdzie do sklepu, ale w końcu przyzwyczaiła się do tego i stara się respektować moje wybory - gdy gotuje rosół, żadnych kostek, jogurt grecki zamiast śmietany, kupuje razowe makarony czy chleb. Ostatnio zrobiłam domowe masło orzechowe i z wielkim zdziwieniem zauważyłam, że moja młodsza siostra (słodyczoholik i niejadek) wciąż prosi, czy może uszczknąć trochę i zrobić sobie kanapkę :) Mówi, że to lepsze niż nutella! Dziękuję Ci Małgosiu, za pracę, którą wykonujesz. Wiele dzięki Tobie zmieniłam i dowiedziałam. Jesteś wielka :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 14:23
Gosiu błagam przypomnij mi przepis na surówkę z rzodkiewki i... no właśnie, kompletnie nie pamiętam co tam szło i nie mogę odnaleźć...
Dodano:  8 maj 2015 - 21:26
Młoda kapusta + rzodkiewka + ogórek + koper + doprawiony do smaku jogurt
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 18:20
Dziękuję :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 14:39
A ja chcialbym zapytac o cukier. Wiem ze najlepiej byloby go wyeliminowac ale nie lubie kawy bez cukru. Pije jedna dziennie i slodze plaska lyzeczke. Prosze doradz jaki cukier kupic. Z gory dziekuje.
Aneta
Dodano:  8 maj 2015 - 21:29
Płaską łyżeczkę spokojnie sobie dodawaj. Może być nawet zwykły cukier. Może być trzcinowy. Idealna byłaby stewia bo ma 2/3 mniej kcal od cukru.
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 8:17
Małgosiu, a dlaczego nie ksylitol?
Dodano:  10 maj 2015 - 15:35
Może być ksylitol pewnie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 14:48
Nurtuje mnie jedna sprawa od dawna. Co dac dzieciom do picia po posilku, cos cieplego. Wode pija ale jak jest zimno to chce zeby pily cieply napoj. Niestety lubia tylko sok malinowy do wody z Lowicza, a tam sama chemia. czy moglabys zaproponowac co maoglabym im dac w zamian? Prosze i dziekuje:)
Zaczytuje sie w tego bloga, uzalezniam kazdego dnia:)
Aneta
Dodano:  8 maj 2015 - 21:23
Rób herbatki owocowe. Możesz dosłodzić stewią.
AnonimowyDodano:  11 maj 2015 - 9:43
Nie ma soku z Łowicza, tylko syrop, a to duża różnica. Cukier plus dodatek smakowy. Nie kupuj tego. Nie warto się truć.
Odpowiedz
biedronkowe szycieDodano:  8 maj 2015 - 17:38
Fajny tekst, podoba mi się:))
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 17:52
Małgosi, a co radzisz odpowiadać w sytuacji, gdy jestem szczupła (dzięki prowadzeniu zdrowego stylu życia) i słyszę:
- ''przecież jesteś chuda, możesz jeść do woli ile chce słodyczy, nie zaszkodzą Tobie, a jak przytyjesz to nawet lepiej. Masz takie chude rączki, a nogi...
Jem ok. 1800 zdrowych kcal i najbardziej irytuje mnie gdy słyszę:
- ''Ty nic nie jesz, po tej zieleninie i sałacie nie można dobrze wyglądać, zjadałabyś normalny obiad, kawał mięsa i ziemniaki''. To jakaś panująca fobia na punkcie warzyw. Ludzie jak widzą, że jem warzywa albo owoce to stale pytają czy się odchudzam i jestem na diecie. Słyszę: ''jesteś taka chuda, nie musisz!''. Nie rozumieją, że to część zdrowego odżywiania. TO TAKIE IRYTUJĄCA. MAM JUŻ DOSYĆ TŁUMACZENIA SIĘ, BO NIE ROBIĘ NIC ZŁEGO!
Dodano:  8 maj 2015 - 21:22
Powiedz że dziękujesz za troskę ale dobrze Ci tak jak jest.
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 11:38
Mam dokładnie taką samą sytuację. Niestety większości osób wydaje się, że produkty takie jak owoce czy warzywa stosuje się na co dzień tylko w czasie diety odchudzającej. Wielu z nich nie rozumie, że można świadomie wybrać zdrowy sposób odżywiania w celu poprawy zdrowia i zadbania o siebie.
Ostatnio moja mama ugotowała zupę kapuścianą, bo wyczytała, że zaleca się ją przy odchudzaniu. Kiedy ją jadłam, mój tata (który po zmianie mojego stylu życia zaczął wmawiać mi anoreksję, nie mając pojęcia o tej chorobie i nie wiedząc, że dostarczam sobie dziennie około 2000 kcal) stwierdził, że nie powinnam jej jeść, bo "to jest na odchudzanie", tak jakbym po jednym posiłku w postaci zupy miała zacząć chudnąć. Takie podejście innych może być naprawdę irytujące, ale staram się nie przejmować takimi sytuacjami.
Świetny wpis, na pewno bardzo pomocny dla wielu osób. ;)
Odpowiedz
FitHealthyLifeDodano:  8 maj 2015 - 19:19
Zgadzam się co to znaczy, ze może zostać tu i w owdzie i komu ma się podobać? jak ja nie lubię takich tekstów, masakra.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 19:55
świetny tekst-jak zwykle :)
jest to dla mnie bardzo ważny temat, bo niemal każdego dnia spotykam się z docinkami na temat mojego odżywiania.. najbardziej mnie śmieszy gdy ktoś zauważy jak jem sałatkę, owoc, pije sok warzywny i mówi: a ty co odchudzasz się? To owoce/warzywa można jeść tylko podczas odchudzania?! ludzie nie rozumieją niestety, że można prowadzić zdrowy tryb życia zawsze a nie tylko "sezonowo", gdy chce się zgubić trochę ciałka..
Odpowiedz
MarcoDodano:  8 maj 2015 - 20:07
Podsumowanie: "nikt nie przeżyje życia za Ciebie" podsumowuje post w 100%. Moja żona podczas ciąży przytyła 12 kg, ale "poszło" to w boczki i pupę. No i przez wiele lat, nosiła i "pielęgnowała" ten nadmiar tu i ówdzie. Nie krytykowałem bo przecież nie na tym rzecz polega. Pewnego dnia żona sama stwierdziła, że musi parę kg zrzucić bo czuje się ze sobą źle. Wiem, że ta decyzja to pierwszy krok do jej szczęścia. I biada temu, kto by ją krytykował.
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 0:31
No i brawo Marco, wspieraj żonkę i tak trzymaj :-D
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 7:20
Twoja żona ma super męża, tak trzymać!:)
AnonimowyDodano:  12 maj 2015 - 1:55
Brawo Marco. Więcej takich mężów. Ja polecam żonie Callanetics. Pupa już po 10 godzinach jest 'zbita' a po 20 to już rewelacja. Boczki znikają jeszcze szybciej. Ja ćwiczę choć nie mam złej figury ale z wiekiem ciało już nie jest takie sprężyste. Mąż jest zachwycony zmianami. Choć robię to głównie dla siebie.
Odpowiedz
Aleksandra FicDodano:  8 maj 2015 - 20:43
Oj, wiem jakie to uczucie :(
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 21:51
A moja mama nie chce mi gotowac obiadow jakie ja chce. Gotuje tlusto i ciezko bo tata pracuje ciezko fizycznie i mama boi sie ze nam zniknie. Mam 16 lat a po powrocie ze szkoly nie czeka na mnie zdrowy obiad tylko musze gotowac sobie sama. Probowalam rozmawiac z mama, ze nie powinno tak byc, ze ja tez chce cos zjec, ale schabowe i frytki to nie dla mnie(zawsze konczy sie klotnia bo mowi ze wydziwiam). Probowalam pokazac kilka blogow z przepisami, bo myslalam ze moze nie ma pomyslu co moglaby mi ugotowac..no ale jakos pominela temat kompletnie. Juz jestem zmeczona codziennym gotowaniem i ciaglym mysleniem czy bede miala cos jutro do jedzenia...
AnonimowyDodano:  11 maj 2015 - 13:05
Tak jak Gosia napisała - dom to nie restauracja. Kto gotuje ten decyduje co rodzina je. Twoja mama to nie kelnerka i nie ma obowiązku gotować Ci to co sobie wymyślisz albo osobno Tobie osobno reszcie rodziny. Właśnie o tym są komentarze tutaj - wiele kobiet właśnie ma z tym problem w domu, bo to one gotują i to one czują się w obowiązku gotować 2 obiady bo rodzina nie chce jeść jednego, a tak nie powinno być. Powinno być kto gotuje ten decyduje. Nie dokładaj mamie roboty wymagając od niej żeby gotowała tacie osobno a Tobie osobno.

I przykro mi to mówić, ale skoro masz 16 lat i gotujesz ile dla siebie? Kilka miesięcy? Rok? I już czujesz się zmęczona, to się postaw w miejscu swojej mamy - ona gotuje całe życie. Gotowanie wymaga wiele czasu i wysiłku o czym powoli przekonujesz się sama, więc proszenie mamy żeby robiła dwa razy tyle roboty co dotychczas jest zupełnie nie na miejscu. A to że się uczysz nie jest żadnym argumentem. Potem pójdziesz na studia, a tam też trzeba coś jeść i jakoś pogodzić grafik. Małgosia przewiduje uczące się osoby w jadłospisach to raz, a dwa - mnóstwo kobiet w komentarzach i pracuje i gotuje i jeszcze rodzina chce osobnych obiadów i jakoś sobie muszą radzić.

Jeśli RZECZOWA rozmowa o zmianie żywienia dla całej rodziny nie pomogła, to niestety słonko ale musisz zadbać o swoje żywienie sama. Co najwyżej możesz się umówić z mamą żeby Ci trochę poszła na rękę - jeśli ona też jest osobą w rodzine która robi zakupy, to poproś ją żeby zmniejszyła ilość kupowanego dotychczasowego jedzenia (w sensie żeby nie brała Ciebie pod uwagę w standardowym jadłospisie) i zamiast tego kupowała dla Ciebie to czego potrzebujesz. Przygotowywuj wtedy szczegółowe listy z dokładnie wyliczonymi ilościami (my tak robimy na cały tydzień, zakupy raz w tygodniu) żeby się jej nie dokładać ilościowo i pieniężnie i nie będziesz się musiała martwić czy będziesz mieć jedzenie na jutro, bo wszystko będzie w lodówce.

Inna sprawa, jeśli RZECZOWO wam się nie udało porozmawiać i całość sprowadzała się do tego że Ty przysłowiowo tupiesz nóżką i krzyczysz "bo ja tak chcę" i oczekujesz że w sekundę Twoja mama zmieni wieloletnie nawyki wyrabiane przez całe życie, to niestety ale musisz trochę zmienić podejście i jak najszybciej próbować nazwiązać dialog o żywieniu w sposób jak najbardziej spokojny, cierpliwy i rzeczowy pamiętając że nie możesz zmusić drugiej osoby do usługiwania Tobie jeśli tego nie chce, co najwyżej próbuj wypracować kompromis (tak jak zaproponowałam z zakupami) i poprosić żeby rodzina Ci chociaż nie przeszkadzała. Możesz także zaproponować że jeden dzień będziesz dla rodziny gotować Ty i wtedy ugotujesz to co uważasz za zdrowe Ty, licząc na to że może im zasmakuje i małymi kroczkami zmienią zdanie co jeść na co dzień.
AnonimowyDodano:  11 maj 2015 - 22:48
A ja uważam, że mama mogłaby trochę pójść córce na rękę. Chyba nic by się nie stało jakby przed jej powrotem kaszę wstawiła (sama się gotuje), a zamiast schabowego smażonego w panierce wrzuciła kawałek mięsa do piekarnika.Może nie wszystko da się zmodyfikować, ale wiele rzeczy tak. Zresztą jakby tata zjadł taki obiad jak podałam w przykładzie to również by się najadł i to zdrowo. Zupy też można zrobić smaczne bez zasmażek. Po prostu mama mogłaby gotować potrawy tradycjonalne tak jak lubi, ale lżej - każdemu by na zdrowie wyszło. I skąd u ludzi przekonanie,że pracujący fizycznie mężczyzna naje się tylko górą tłuszczu i cholesterolu? Mój też tak pracuje, a je to co ja tylko więcej i nie narzeka. W ogóle to w szoku był, że tak dobrze smakują mielone czy placki ziemniaczane z piekarnika. A wracając to tematu, nie uważam absolutnie, ze mama powinna gotować oddzielnie wymyślne dania dla córki, ale na jakiś kompromis pójść by mogła - chyba każdy członek rodziny jest ważny nie tylko "pan domu"?
AnonimowyDodano:  12 maj 2015 - 11:55
Ja też zaproponowałam kilka kompromisów. Poza tym nie wiemy jak autorka posta "rozmawiała" ze swoją mamą. Mogła spokojnie, ale mogła histerycznie. Nie spodobało mi się strasznie zdanie "A moja mama nie chce mi gotowac obiadow jakie ja chce", co świadczy że autorce może się wydawać że matka powinna jej usługiwać z jakiegoś powodu, a tak nie jest.

A najbardziej nie podoba mi się, że wielu ludzi jedzących "zdrowo" zakłada że to automatycznie daje im przyzwolenie do wciskania swoich racji wszystkim na około, że to że jemy zdrowo znaczy że niby zawsze mamy rację w sprawach żywieniowych. A guzik! Jak napisałam - kto gotuje, ten rządzi w kuchni i ten ma władzę decyzyjną. I nie pan domu jest tutaj ważny, ale właśnie osoba która sterczy w tej kuchni, więc ma prawo gotować to co chce, z takich powodów jakie jej się podobają.

To że mama tej osoby gotuje tłusto - no trudno, ale do takiego tematu trzeba podejść delikatnie i ultra-grzecznie POPROSIĆ czy mama mogła by tu czy ówdzie pójść na rękę, a nie od razu się kłócić bo "mama nie chce mi gotowac obiadow jakie ja chce", o bu-hu-hu dzieciątko rączki masz sprawne zakładam (bo już sobie gotowałaś), więc z głodu nie padniesz. To że chcesz jeść zdrowo nie znaczy że jesteś lepsza od reszty rodziny i nie znaczy to że reszta ma się dostosować do twojego sposobu żywienia. Tak samo jak nikt tutaj z obecnych nie lubi jak się go nazywa dziwakiem i non stop nagabuje bo je warzywa, czy nie je sałatek utaplanych w majonezie, tak samo inni ludzie nie lubią jak Wy się z Waszymi warzywami pchacie do ich talerza.

Poza tym jak większość rodziny przez naście lat żywi się w pewien konketny sposób do którego się wszyscy przyzwyczaili, a nagle jedna jedyna osoba wyskakuje że chce wszystko zmienić i narzucić innym jedzenie czegoś czego mogą nie chcieć, to logiczne że może się spotkać z oporem. I ponieważ ta osoba jest w mniejszości i występuje przeciwko wieloetniemu porządkowi MUSI podjeść do sprawy ultra-spokojnie i ultra-dyplowatycznie. Jak zaczyna od "ja chcę" i doprowadza do kłótni, to niech się nie dziwi że nikt jej na rękę nie pójdzie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 22:20
Pomocy! Mieszkamy razem z teściową. Kiedy nie pracowałam to ja gotowałam. Starałam się zdrowo gotować. Mąż na dobre pożegnał tłuste potrawy.... Ale... Teraz kiedy ja pracuję, mój mąż również, a teściowa przesiaduje w domu, dawne obiadki powróciły. Jak przekonać teściową, nie urażając jej, aby gotowała zdrowo? Dodam, że nie mamy czasu na gotowanie..
Dodano:  10 maj 2015 - 15:45
I tu jest kłopot bo jak ja twierdzę, w kuchni decydujące zdanie ma ten kto gotuje.
Jeśli oboje z mężem macie ten sam stosunek do potraw i gotowania, wspólnie porozmawiajcie z teściową. Gorzej jeśli mąż obstaje za mamą. Wtedy masz problem.
AnonimowyDodano:  10 maj 2015 - 16:49
Mąż jest po mojej stronie, ale je to co jest przygotowane, jak mówi nie ma innego wyboru. Ja przygotowuję śniadania i kolacje. Gdy wcześniej gotowałam i obiady teściowa nie marudziła. Teraz gdy ona gotuje, wydaje mi się, że wszystko jest za słone, za słodkie, wszędzie wyczuwam chemię. Chyba zwariowałam!

Dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedz
Ewelina HamernikDodano:  8 maj 2015 - 23:05
Cieszę się że poruszyłaś ten temat Gosiu, ponieważ mieszkam z narzeczonym to nikt nie wtrąca mi się do tego co jem i ile ćwiczę. Natomiast w pracy mam styczność głównie z ludźmi około 40 roku życia i na początku było naprawdę ciężko, teraz przestali się wtrącać bo widzą że nie mają najmniejszego wpływu na moje decyzję, ale nie do pojęcia dla nich było że ja lubię w ten sposób jejść i że bardzo polubiłam moją codzienną aktywność siłownię oraz bieganie, schudłam w sumie około 20 kg i czuje się świetnie, wszystko dzięki tobie i twoim jadlospisom dziękuję, twój blog to skarbnica wiedzy
Odpowiedz
AlexandraDodano:  8 maj 2015 - 23:05
Akurat u mnie sytuacja w rodzinie ma się odwrotnie. Mama pamięta, że staram się dobrze odżywiać, a jak jestem w domu to tata domaga się owsianki na śniadanie czy czegokolwiek co tam robię. Gorzej z moim chłopakiem, który je to co gotuje ale jadąc do domu rzuca się na schabowego. Chociaż od coli go odzwyczaiłam (no nie całkowicie) yo nie da się mu przegadać, że dieta ma wpływ oprócz tego, że na zdrowie to na wyniki sportowe (oboje trenujemy).
Ewelina HamernikDodano:  12 maj 2015 - 10:02
Mój chłopak ma słabość do hot dog ów i jada je w niedzielę na śniadanie, okazjonalnie wypije szklanke coli, czy czasem sobie zje schabowego którego ja nie lubię bo mam uraz z dzieciństwa, a i tak schudł ponad 12 kg bez aktywności fizycznej (twierdzi że jak wraca z pracy to jest zbyt zmęczony) chociaż aktywność odpręża i pozwala odpocząć i odstresować się, ale nie będę go zmuszać i tak jest bardzo zadowolony że ubiera swoje spodnie z okresu studiów
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 23:19
A ja troszkę w innej sprawie.. Być może to głupie pytanie, ale proszę powiedz Gosiu, jak to jest z gotowaniem i kosztowaniem potraw? Staram się jeść w regularnych odstępach czasu, co 3 godziny. Jednak kiedy przygotowuję potrawy, wypadałoby je kosztować, ale od razu kojarzy mi się to z podjadaniem między posiłkami... Czy mogłabyś napisać, jak Ty do tego podchodzisz? Pozdrawiam A.
Dodano:  10 maj 2015 - 15:43
Nie wliczaj tego. W końcu kosztując np. zupę nie zjadamy połowy talerza.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  8 maj 2015 - 23:59
Mocno pocieszajacy tekst,jak się czyta to wiadomo ze nie jestem osamotniona w swoich poglądach na temat odżywiania :))Małgosiu, przy okazji chciałam zapytać czy masz do polecnia jakąś wyciskarke do soków? Bo mam sokowirówke ale czas ja wymienić ale tym razem już na wyciskarke...tylko tyle tego jest ze ciężko się zdecydować.jesli byś mogła coś doradzić będę wdzięczna :)
Dodano:  10 maj 2015 - 15:42
Mam zelmera i jestem zadowolona.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 0:04
Ja również jestem u kresu wytrzymałości. Swoja metamorfozę zaczęłam tak jak Ty, impuls, nagle w lustrze zobaczyłam dwudziestolatkę ważącą 75 kg, rozmiar 42/44, kochającą sandwiche z podwojnym serem, pizze i kopę ziemniaków. Jednego ranka powiedziałam sobie KONIEC! Mam ten komfort, ze większość potraw gotuję ja i mogę je modyfikować. Jedzac wszystko prócz wszystkiego co białe, gazowane i z milionem chemii od grudnia schudłam 13 kg. Jem ziemniaczki, jem mięska, wszystko jak dawniej. Tylko unikam potraw ociekających tłuszczem, schabowy z naczynia żaroodpornego smakuje mi bardziej niż ten w bułce. Proste triki, które czynia mój talerz zdrowszym. Spożywam 1700 kcal dziennie, uprawiam sport przez 4 dni w tygodniu. Myslałam ze moja rodzina będzie szczesliwa, ze spiełam się w sobie, przeszłam na dobra strone mocy, z osoby która sapała przy zawiązywaniu butów do osoby która dzień bez 40 minutowego biegu uważa za dzień stracony. A tu zonk i to konkretny... Wszyscy uważają mnie za dziwaka. Pytają po co biegam. Po co liczę kalorie. Czemu nie jem ciasta godzinę po obiedzie albo że przecież sok marchwiowy który ma w sobie 30 g cukru mnie nie zabije... Jestem wykonczona, moje baterie ładuja się tylko dzięki ćwiczeniom i temu, ze widze rezultaty. Rodzina tez je widzi, ale komentuje z przekąsem. Wiem, że sami chcieliby schudnąć, ale mnie traktują jak ufo. Jednak gdy robie sobie swoje odtłuszczone zdrowe specjały to chętnie podskubują.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 0:07
Super post - dzięki. Czekam na taki gdzie więcej napiszesz rad o powrocie do formy po ciąży. Też jestem po dwóch ciążach ( mam dzieci z różnicą wieku 2 lata). Doszłam do wagi sprzed ciąży - mieszczę się w rozmiar 36/34 ale stan skóry, zwłaszcza na brzuchu to jakaś tragedia. Mam 32 lata a skóra jak 60+ :/
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 6:40
ja wole się nie chwalić przed rodziną co jem, czego oczy nie widzą temu sercu nie żal, oni mają spokój i ja też. ZA to mąz kompletnie nic nie rozumie, jak zobaczy jakies koktajle czy owsianki to twierdzi że to moje "bebłoty" , że wymyślam, ale ja mu jeszcze pokaże, choć nie powiem że wsparcie byłoby mile widziane.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  9 maj 2015 - 7:34
Małgosiu ja mam inny problem... Mąż nie chce słyszeć o obiedzie "do pracy". Nie ma możliwości zjedzenia go. Wiec zjadamy pierwsze i drugie śniadanie, przekąska /podwieczorek staje sie trzecim śniadaniem, w domu obiad.. Wracamy późno i często na kolacje nie mamy juz ani czasu ani miejsca w żołądku :( jak sobie z tym poradzić?
Dodano:  10 maj 2015 - 15:41
Porozmawiać z mężem.
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Miejsca i produkty, które szczególnie polecam z uwagi na jakość.
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze? 

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać” 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze?

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać”

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

467 50
Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych. 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych.

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

518 22
Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem. 
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie. 
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to? 
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO? 

#sibo #imo

Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem.
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie.
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to?
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO?

#sibo #imo
...

1388 114
Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK! 

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet

Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK!

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet
...

1998 3206

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej

MOJA KSIĄŻKA


"Smacznie i zdrowo na diecie ograniczającej mięso" to książka dla tych, którzy szukają inspiracji na zdrowe posiłki i preferują tradycyjną formą książkową.

Ponad 70 stron porad żywieniowych oraz 65 pysznych i prostych w przygotowaniu przepisów. Dzięki podanym przy każdej potrawie wymiennikom węglowodanowym i białkowo-tłuszczowym szczególnie polecam ją osobom cierpiącym na cukrzycę typu I, kiedy kluczowe jest określenie dawki insuliny.

Idealny prezent dla każdego, kto chce zacząć przygodę ze zdrowym odżywianiem, ale nie koniecznie jest gotowy na ścisłe trzymanie się diety. 

 

PRZEJDŹ DO SKLEPU

This will close in 20 seconds