fbpx
Nowa piramida zdrowego żywienia! Rewolucja czy nic nowego? Co oznaczają te zmiany dla statystycznego Kowalskiego?
Img

Instytut Żywności i Żywienia, po analizie najnowszych badań, zaprezentował nową piramidę, czyli nowe żywieniowe zalecenia mające na celu profilaktykę i poprawę naszego stanu zdrowia.
Co się zmieniło i co to dla nas oznacza?
Filarem poprzedniej piramidy były produkty zbożowe. To one miały stanowić podstawę naszego dziennego żywienia. Na dalszym miejscu warzywa i owoce, nabiał, mięso i ryby, oraz na samym szczycie tłuszcze i słodkości, czyli to czego spożywać powinniśmy najmniej.
To, co mnie osobiście zawsze wprawiało w zdumienie, to kolor zalecanych węglowodanów.
O kolorach, jak i o gustach, nie powinno się dyskutować, bo to jest ładne, co się komu podoba, ale w przypadku żywienia ta zależność się kompletnie nie sprawdza.
Kolorystyka w piramidzie miała niestety swoje uzasadnienie. Omawiana piramida stworzona została w 1992 roku przez Amerykański Departament Rolnictwa i zalecenia miały po cichu sprzyjać interesom amerykańskiego przemysłu spożywczego. Przekaz był jasny. Węglowodany o kolorystyce takiej jak w piramidzie, to zdrowie. Bagietki, bułki od hamburgerów, ciastka. Wszystko zgodne z zaleceniami z piramidy. Jakie przyniosło to rezultaty? Otyłość wśród Amerykanów to prawdziwa plaga.
Nasz polski Instytut Żywności i Żywienia także rekomendował piramidę w tym kształcie. Nie będę się rozpisywała jakie to ma skutki, bo każdy widzi jak wygląda obecne pokolenie 50 plus, a jak wygląda pokolenie 70 plus.
Ostatnio w telewizji wypowiadał się Pan mający 94 lata. Był więźniem obozu w Auschwitz więc przeżył wiele. Szczupły, przystojny, wypowiadający się mądrze i rzeczowo. Życzyłabym sobie takiej światłości umysłu w tym wieku. Od razu wspomniałam mojego dziadka, który zmarł mając 84 lata. Również szczuły, do końca aktywny, oczytany, do końca sprawny na umyśle.
Dlaczego o tym mówię? Tyle jest teraz teorii, że mleka nie, glutenu nie, tego nie, tamtego nie, a to w takiej konfiguracji, a tamto w takim i takim ostępie od tego.
Kluczem kochani jest ILOŚĆ! Jeść mamy z umiarem, tyle ile potrzebujemy. I jeśli nie mamy nietolerancji, czyli jeśli nie ma pokarmu, który nam szkodzi, jedzmy wszystko.
Obecne pokolenie 70, czy 80 plus nie miało nadmiaru jedzenia. Raczej niedojadali niż przejadali się.
I to pokolenie jest zdrowsze niż pokolenie 50 plus, które po opadnięciu żelaznej kurtyny zachłysnęło się pełnymi półkami w sklepach i jadło po kokardę. Obżarstwo to grzech, bo szkodzi naszemu ciału.
Kluczem jest ilość i jakość pokarmu. Im bardziej naturalne, mniej przetworzone, tym lepiej. 

Nowa piramida i zmiany jakie w niej zaszły?

Cieszę się że weszła nowa piramida. Nie jest idealna, ale jest lepsza, niż poprzednia.
To, że warzywa i owoce w końcu wyprzedziły węglowodany, to ogromny sukces.
Dla utrzymania homeostazy kluczowy jest bilans kwasowo – zasadowy, czyli właściwy stosunek między produktami zakwaszającymi a odkwaszającymi. I tu kluczem są warzywa i owoce. Oprócz działania alkalizującego mają także mnóstwo witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, a te są nie do przecenienia jeśli chodzi o profilaktykę wielu chorób. Obecne tempo życia obfituje w stres, a stres sprzyja powstawaniu wolnych rodników. Wiemy, jak wielkie żniwo zbierają choroby nowotworowe, dlatego jedyna broń, jaką mamy, to żywienie. Przeciwutleniacze są tu kluczowe. Węglowodany złożone, z pełnego ziarna, z uwagi na zawartość błonnika, witamin z gruby B, magnezu, cynku i wielu innych, są ogromnie ważne, ale nie najważniejsze. Filarem powinny być produkty alkalizujące.
Kolor węglowodanów w nowej piramidzie dalej pozostawia wiele do życzenia, ale to grafika tymczasowa. Mam nadzieję, że zostanie to zmienione.
Nabiał, mięso i ryby osobiście dałabym w tej samej tabelce. Można je wzajemnie zastępować, bez szkody dla zdrowia. Dziwi mnie tłuszcz na samej górze. Nie mówimy przecież o jedzeniu smalcu łyżkami, czy kanapek z baleronem. Zdrowe tłuszcze typu nieoczyszczone, tłoczone na zimno oleje roślinne, orzechy i nasiona są źródłem wielu wartości o których wielokrotnie pisałam na blogu.
Myślę, że pojęcie „tłuszcz” jest w u nas w dalszym ciągu źle rozumiane. Tłuszcz kojarzy się z czymś złym, dlatego tu ważna jest żywieniowa edukacja, która niestety cały czas kuleje. Ja bym je umieściła w piramidzie zaraz za węglowodanami. Słodycze oczywiście na samej górze. To jasne.
Bardzo się cieszę, że u podstaw w końcu pojawiła się aktywność fizyczna. Jak wiemy ruch to zdrowie i warto mówić o tym jak najwięcej. Polacy wciąż za mało się ruszają.
To, czego mi zabrakło w tej piramidzie, to płyny. To, że pić powinniśmy, wydaje się oczywiste, ale z obserwacji moich podopiecznych mogę powiedzieć, że wcale tak nie jest. Wciąż pijemy za mało i wciąż nie jesteśmy dobrze nawodnieni.
Jak Wy oceniacie nową piramidę?
Słyszeliście w ogóle, że coś się zmieniło?

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Koktajl baza do samodzielnej modyfikacji! Na zdrową tarczycę, mocne kości, czyste żyły i dobre samopoczucie! Co zawiera, że działa jak petarda?
fit koktail owocowy

Koktajl to jest takie, nazwijmy to danie, na które zawsze mam ochotę. Nawet jak się nie wyśpię bo długo pracuję Czytaj dalej

Dieta bez węglowodanów ? Cóż to za pomysł ?
Dieta bez węglowodanów

Bazując na lekturze listów od Was mogłabym napisać książkę na temat stosowanych przez Was przeróżnych "modnych" diet, tendencji, zasłyszanych teorii Czytaj dalej

Laktoferyna. Co to za substancja? Gdzie jej szukać? Kto powinien zwrócić na nią szczególną uwagę?
Laktoferyna. Co to za substancja? Gdzie jej szukać? Kto powinien zwrócić na nią szczególną uwagę?

Dziś chcę poruszyć temat odporności i infekcji. Rozkręca się wiosna, pojawiają się pierwsze ciepłe promienie słońca, coraz chętniej zdejmujemy kolejne Czytaj dalej

Obesogeny a otyłość. Masz świadomość co jesz ?

Przed nami majówka, czas dla wielu wolny od pracy. Kolejny czas pokus, z którymi wielu z Was nie do końca Czytaj dalej

167 komentarzy

EdiksaDodano:  25 styczeń 2016 - 9:14
cieszę sie z tych zmian i obserwuję tą piramidowa rewoluję już od pewnego czasu. Nadal martwi mnie - tak samo jak Pania, to podejscie do tluszczy. Coz, jeszcze wiele edukacji nam by sie przydalo.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:17
Dania maja byc alkaizujace, wiem ze jajko zakwasza i jak doda sie warzywo to juz zakwaszenia nie bedzie tak? A jak zjem owsianke na mleku z bananem to bedzie to danie zakwaszajace czy juz nie? Gdzie znalesc proporcje? Ile tego niezakwaszajacego produktu powinno byc w zakwaszajacym daniu?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 9:21
Banan jest silnie odkwaszający. Jest w czołówce produktów odkwaszających.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:30
Gosiu czyli ta owsianka bedzie jaka? Zasadowa? Gdzie jest zloty srodek? Jak dobrac odpowiednie proporcje dania?
EdiksaDodano:  25 styczeń 2016 - 9:40
a ja czytalam ze z tym zakwaszaniem to mit, a powinno sugerować sie indeksem i tym jak szybko wzrosnie nam cukier we krwi po spozyciu danego produktu, a organizm niby sam broni sie przed zakwaszeniem organizmu
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:15
Ciekawa jestem, czy ktos z entuzjastów zakwaszania/odkwaszania mierzył sobie kiedykolwiek RKZ, czyli równowagę kwasowo-zasadową krwi. To badanie mozna zrobic tylko w szpitalu, bo krew pobiera sie z tetnicy i trzeba zbadac natychmiast po pobraniu. Myślę że nie. Organizm czlowieka dysponuje olbrzymimi zdolnosciami adaptacyjnymi i jesli ktos ma zdrowe nerki, pluca i nie choruje na czestsze (np. cukrzyca) lub rzadsze (np. kwasice cewkowo-nerkowe) schorzenia, to jego organizm sam sobie poradzi z utrzymaniem pH krwi we wlasciwym zakresie. A nawet chorujac na nerki, pluca czy choroby metaboliczne to oraganizm tez sobie z tym radzi w sporym zakresie. Natomiast brutalne interwencje typu picie sody, dlugofalowo przyniosa wiecej szkody niz pozytku.
Co nie oznacza, ze dieta nie powinna byc zrownowazona.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:23
No broni sie tylko ze cos za cos...
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:01
zdrowy organizm ma bufory, zakwaszenie jest moim zdaniem trochę "przereklamowane"-przecież enzymy działają w środowisku kwaśnym
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:57
Również podłączam się pod pytanie jak wyważyć proporcje między produktami zakwaszającymi i alkalizującymi. Np. do jajecznicy wystarczy jak się doda szczypiorek i cebulę, czy trzeba np. jeszcze całego pomidora. Czy nie ma ogólnych wytycznych, że to powinno być np. 1:3, etc.
SmaczkaDodano:  26 styczeń 2016 - 9:21
Myślę, że jak jesz zdrowo to nie masz się czym przejmować, bo zakwaszaja glownie produkty ktore nie sa zdrowe, tak mi sie wydaje, te wysoko przetworzone. Dziadkowie nie jedli chemi i żyja po 90 lat, mieli na wychowaniu cale rodziny i nik nie myslal czy go zakwasi czy tez nie... Jak dla mnie to troche nadmuchane to wszystko, byleby sprzedac odpowiedni lek.
Odpowiedz
Ana MiDodano:  25 styczeń 2016 - 9:19
Uwielbiam pieczywo i staram się jeść jak najzdrowsze, poza tym warzywa i owoce to must have.

Pozdrawiam i zapraszam
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:25
Ta piramida dostosowuje sie do stylu życia paleo? gdzie właśnie warzywa mieso ryby i tluszcze odgrywają ważną rolę.Gluten jest szkodliwy za granica w Stanach jest robionych bardzo duzo badan właśnie na temat wpływu glutenu na powstawanie chorób m.in autoimmunologicznych.Na ten temat można poczytać na blogu tlustezycie gdzie jest to bardzo dobrze wytkumaczone i szczerze bardzo polecam.Jak dla mnie zmiana na plus?
Karolina JaroszyńskaDodano:  25 styczeń 2016 - 18:20
Chyba na odwrót tą piramidę zinterpretowałeś/łaś... Im szersza tabelka tym więcej danych produktów powinno się jeść. :)
Odpowiedz
Emilia SzymańskaDodano:  25 styczeń 2016 - 9:28
"To czego mi zabrakło w tej piramidzie, to płyny."
Ale jest woda w tej piramidzie, taka malutka po lewej stronie. ;d
Dodano:  25 styczeń 2016 - 9:46
Powinna być bardziej zaakcentowana. Płyny są bardzo ważne więc należy im się widoczne miejsce.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 18:02
W niemieckiej piramidzie żywnościowej woda jest na samym dole w tabelce razem ze sportem. Picie wody jest podstawą zdrowego odżywiania! Pozdrawiam, Aga
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:28
Iżż powoli wprowadza zmiany, ale w dalszym ciągu jest daleka od ideału. Na plus na pewno wskazuje podział grupy warzywa owoce w stosunku 1/4 owoce i 3/4 warzywa a tak poza tym, to nadal marnie to wygląda. Dla mnie najbliższa jest taka piramida, i w codziennym życiu skutkuje idealnie, co prawda nie wiem czy link przejdzie, ale wstawiam znaleziony w czeluściach internetu http://1.bp.blogspot.com/-qdz2EWKW7q0/UX_oXwOx7mI/AAAAAAAAASA/gGTVrXsj4Uk/s1600/Piramida_zdrowia-1024x978.jp
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:30
Z tluszaczami niestety masz racje, Tylko jesli piramida pokazywalaby ze powinmismy ich wiecej spozywac... niestety co do zywienia ludzie sa w wiekszosci niedoedukowani i pewnie wszystko by smazyli bez wzgledu na jakosc. Mam takie wrazenie ze duzo ludzi wie o zywieniu cos na zasadzie "dzwoni , ale nie wiem w ktorym kosciele" :p
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:33
Pani Małgosiu, dziękuję za komentarz do nowej piramidy. Wydrukowałam ja i dam tacie (lat 64, galopująca cukrzyca). Cieszą mnie te zmiany, które są konieczne bo zmienia się nasz tryb życia na coraz bardziej siedzący.
Napisała Pani o edukacji w żywieniu. Tego jest bardzo mało. Owszem jeśli chodzi o dzieci to są różne programy (np. u mojej córki w przedszkolu), jednak mnie bardzo martwi brak wiedzy i opór na nią u dorosłych. Przekonanie ludzi w wieku moich rodziców, że coś co jedli całe życie np. panierowany w bułce schabowy z ziemniakami i buraczkami to nie do końca takie zdrowie, graniczy z cudem. Podobno lepiej się odżywiamy i więcej uwagi zwracamy na styl życia ale mam wrażenie, że to dotyczy młodych i wykształconych mieszkańców dużych miast. Tradycyjna kuchnia polska nadal mocno się trzyma. Niestety.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za super bloga.
Ida27
Odpowiedz
KingaDodano:  25 styczeń 2016 - 9:34
Jak dla mnie nowa piramida jest lepsza od tamtej. Cieszy mnie, że ruch został przeniesiony na pierwszy plan. :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 9:37
Małgosiu mam pytanko nie związane z tematem. Miałam do zrzucenia tylko 3kg.Udało sie ich pozbyć po odstawieniu slodyczy. Nie chcę juz bardziej chudnąć, ale nie wiem jak się dalej odżywiać, aby waga ladnie stała w miejscu. Czy należy zwiększyć kaloryczność posiłków, dodać dodatkowy posiłek? Dziękuję za odpowiedź :-)pozdrawiam K.
Dodano:  25 styczeń 2016 - 9:45
Nie umiem Ci odpowiedzieć ponieważ nie wiem jakie ilości jesz, jaką kaloryczność etc.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 11:32
Małgosiu jem około 1600 kcal i się tym najadam. Mam 170cm, 58 kg.Ćwiczę 2 razy dywanówki i raz zumbę
Dodano:  25 styczeń 2016 - 13:04
Jedz zatem ok. 1800 kcal.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 14:54
Dziękuję bardzo. Zawsze można na Ciebie liczyć :-) K
Odpowiedz
AnamariaDodano:  25 styczeń 2016 - 9:37
Mam pytanie trochę nie na temat artykułu. Chciałam zacząć stosować gotowe jadłospisy z Pani strony, jednak widzę, że na każdy dzień jest ok 1500 kcal i tak się zastanawiam czy to wystarczająca ilość? Moja siostra na diecie odchudzającej (Pani autorstwa) ma 1800 kcal, dlatego już się pogubiłam i nie rozumiem :)
Dodano:  25 styczeń 2016 - 9:44
Gotowe jadłospisy należy sobie zmodyfikować.To nie jest tak że ja zalecam taką ilość.Instrukcja jest przy każdym jadłospisie. Należy przeczytać to co jest napisane przy każdym jadłospisie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:05
Gosiu jeśli ćwiczę rano po przebudzeniu to mogę przed treningiem zjeść banana a po treningu normalne śniadanie będąc na diecie ?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 11:23
Tak.
Odpowiedz
fanka zielonej herbatyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:13
W kuchni mojej szkoly wisi piramida, w ktorej na samym dole znajduja sie napoje: bardzo duzo wody, kilka filizanek herbaty, dwie kawy. Nie pamietam co bylo powyzej, choc przypuszczam, ze warzywa i owoce (zaraz obok przyczepiona jest tablica przedstawiajaca sezonowa dostepnosc poszczegolnych), a nad nimi weglowodany. Wlasciwie chetnie sie jej jeszcze raz przyjrze :-)
Odpowiedz
Ange76Dodano:  25 styczeń 2016 - 10:26
Zawsze jest to krok w dobrym kierunku, zwłaszcza, ze pod piramidą pojawiła się aktywność fizyczna :)

Chlebki wciąż białe, ale na szczęście nie są wskazane jako podstawa diety, poza tym dużo więcej miejsca niż poprzednio zajmują kasze, makarony i ryż, to tez ważne.
I masz rację - powinna być też wyraźna informacja, ze trzeba pić i nawadniać organizm. Niewielki dzbaneczek z boku to trochę za mało.

Wydrukowałam do powieszenia na lodówce, żeby dzieci widziały te warzywa jako podstawę. Mąż zresztą też :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:27
Ha, ruch jako podstawe zdrowego stylu zycia nasze wytyczne dawaly juz od kilku lat, tylko drugim stopniem piramidy byly nie warzywa>owoce, tylko weglowodany. Moim zdaniem zmiana jest korzystna. Tylko moge zaprewnic, ze nikt nie bedzie sie do tego stosował, niestety. Ludzie pragna wygody i komfortu, wiec zalecenie zwiekszenia ilosci ruchu jest traktowane jako zamach na wolnosc i godnosc osobistą, a sugestia spotkania z dietetykiem - jak obraza majestatu. Cóż, wytyczne wytycznymi, a zycie zyciem.
Dodano:  25 styczeń 2016 - 11:23
Zgadzam się z Tobą. Wygoda i komfort to niestety zmora tych czasów.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 19:06
ale ktoś nas tego nauczył ;)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 10:52
Aha, dodam jeszcze ze slusznie zwrociłaś, Gosiu, uwage na ilość zjadanego jedzenia. Niestety, dzisiejsze spoleczenstwo zatracilo umiejetnosc rozrozniania glodu i apetytu, glodu i nudy, glodu i smutku. Ale przede wszystkim tej pierwszej pary. Glod jest uczuciem fizycznym, pozostale maja charakter psychiczny. Bardzo fajna ksiazkę, lacznie z fajnymi trikami na nauke odrozniania glodu , napisał Paul McKenna "Możesz schudnąć". Dietetycy nie wszystkie jego zasady lubią ;) ale moze warto poczytać i zapoznac się w celu chocby zaspokojenia ciekawości?
• Jedz, kiedy odczuwasz głód.
• Jedz to, na co masz ochotę.
• Jedz świadomie i delektuj się każdym kęsem.
• Przestań jeść, kiedy odczuwasz sytość (co jest kluczowe)

Dlaczego ludzie spozywajacy posilki (eksperymentalnie oczywiscie) z zaslonietymi oczami jedza mniej? Bo szybciej wychwytuja uczucie sytosci. Roznica jest znaczaca - nawet 1/3 posilku zostaje na talerzu, a czlowiek jest syty. To istotne dzis, kiedy standartowe porcje sa znacznie wieksze niz w latach 80-tych. Czasami w ramach reedukacji osob, ktorych problem wynika z wielkosci spozywanych posilkow moze warto sie o cos takiego pokusic.
Aha, jeszcze jedno. Na Twoim blogu pojawiaja sie ewidentnie osoby z cechami anoreksji, uwazaj na nie, chocby ze wzgledow prawnych.
Dodano:  25 styczeń 2016 - 11:21
Dlatego też nie prowadzę osób z anoreksją.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 20:25
A czemu ze względów prawnych?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 20:41
No właśnie, wyjaśnij dlaczego? Pytałam mojego prawnika. Powiedział że nie mam powodów do obaw.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 23:21
Bardzo proste. W przypadku anorektyczek choruje cała rodzina, zaburzony jest cały układ rodzinny. W obliczu ogromnego cierpienia swojego dziecka i praktycznie bezsilności w opanowywaniu objawów choroby, czasem szuka sie tego "złego człowieka" na zewnątrz - koleżanki, przyjaciele, moze nawet dietetyczki ktora zle podpowiedziala...Co prawa Twoja poglądowa dieta, ktora publikujesz na stronie to stanowczo zbyt obfita dla nawet najbardziej liberalnego motylka, ale licho nie spi. Uwierz mi, znam psychiatrów prowadzących anorektyczki a oni widzieli naprawde takie jazdy, jak oskarzenia o wpedzenie anoreksję trenera osobistego takiej chorej.
Wiec jeszcze raz - licho nie spi, co zrozumiałe.
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:58
Na stronie nie ma przykładowej czy poglądowej diety. Żadnej.
Nie ma porad dla anorektyczek. Niczego.
Może mnie z kimś pomyliłaś?
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 13:28
Nie, nie, nie to miałam na myśli, musiałaś mnie zle zrozumieć. Pisząc o "diecie" - mialam na mysli Twoja 52-tygodniowa rozpiske,pt. Gotowe jadłospisy z ktorej czesto korzystam. O niej pisalam, ze anorektyczki po nia NIE sięgną, bo jest zbyt kaloryczna.
W KOMENTARZACH odzywają się osoby z tym problemem i to ewidentnym. Nie potrafie teraz pokazac gdzie, bo czytalam wszystko hurtem, ktos z czytelników też zwrocił uwagę na taką chorą.
Moze to nadmiar ostroznosci, ale zawsze przy blogach o zdrowym odzywianiu, zwlaszcza o odchudzaniu, kręcą się motylki w nadziei znalezienia czegos, co pozwoli im jeszcze bardziej stracic na wadze. I dlatego warto zwracac uwage i nie dac sie wciagać ...
I tyle.
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 17:43
Przepraszam że się wtrącę, ale takie myślenie jest trochę nie fair wobec osób które naprawdę chcą wyzdrowieć. Jeśli każdy od razu z góry spisze je na straty bo to zbyt trudne przypadki, to na pewno im to nie pomoże.
Odpowiedz
M.Dodano:  25 styczeń 2016 - 11:06
Ja myślę, ze nabiału i mięsa nie mozna razem umieścić, bo nie jest on źrodłem wapnia, a nabiał wciąż sie u nas traktuje jako jego główne zródło. Zapominając o innych. Tego tu brakuje.
Dodano:  25 styczeń 2016 - 11:20
Umieszczając razem miałam na myśli źródło białka. Nie wapnia.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 11:36
Gosiu ja mam pytanie z innej beczki, wiem że pisałaś o czystku, od tygodnia zaczęłam pić czystek i pojawiły mi się pryszcze na buzi. Czy to może być od tego ze mój organizm się oczyszcza? Ania
Dodano:  25 styczeń 2016 - 12:07
Tak. To częsty objaw. Kup sobie w aptece Visaxium D. Szybciej się oczyścisz i pozbędziesz pryszczy
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 11:39
Tyje się od węglowodanów i cukru.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 19:08
węglowodany (proste i złożone) + tłuszcz = tycie
nikt kto je tłusto a niskowęglowodanowo jeszcze nie przytył
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:11
Bo tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów.
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 10:26
hmm to w końcu trzeba jeszcze tłuszcz z węglowodanami czy nie ????
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 12:10
Jak Pani zauważyła, do tej pory 'obowiązująca' piramida sprzyjała interesom amerykanskiego przemyslu spozywczego, ta nowa sprzyja interesom wlascicieli przybytkow 'fitness', absurdem jest umieszczenie tłuszczów na szczycie, tak damo jak pozwalanie na emisje reklamy specyfiku ograniczajacego wchlanianie tluszczow, który ma niby byc lekiem na nadwagę...
Dodano:  25 styczeń 2016 - 13:03
Nie trzeba ćwiczyć w "przybytkach fitness". Biegać można wszędzie, ćwiczyć w domu.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 19:09
ja bym z chęcią zobaczyła Pani Małgosiu wymarzoną, zdrową piramidę żywienia....
Co Pani na to?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 12:12
Z innej beczki- czy sery żółte,które kupujesz mają w składzie barwnik annato albo stabilizator chlorek wapnia? Przepatrzyłam skład większości popularnych serów w wszędzie są te składniki. Jeśli Twoje sa bez tego dziadostwa to proszę podaj producenta. Dziękuje :)
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 14:19
Sierpc królewski?
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:10
Sprawdzałam :(
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 14:18
Biotrend Bio-Wiesentaler, ser kozi w kawału, oba czyste składnikowe oba dostępne w Lidlu
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 22:41
Polecam emmentaler w lidlu tez czysty skład
AnonimowyDodano:  27 styczeń 2016 - 20:58
Dzięki za informacje. W Lidlu bywam raz w tygodniu.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 13:07
Chetnie poczytalabym porady jak sobie samemu skomponowac menu, na co zwracac uwage, co z czym laczyc itd, jakie peoporcje powinny byc zachowane
Odpowiedz
bullfDodano:  25 styczeń 2016 - 13:15
woda jest obecna na poziomie warzyw i owoców, więc jest ok
polecam każdemu do przeczytania książkę 'Dobre bakterie' Robynne Chutkan, w której jest sporo informacji o tym co jeść, aby nasz mikrobiom był zdrowy, a co za tym idzie - my sami (jak powiedział Hipokrates: wszelka choroba ma źródło w trzewiach), ogrom informacji w jednej książce, szczerze polecam!
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 13:31
Gosiu! proszę o jakieś wskazówki dot. żywienia 11-letniego koszykarza. Treningi 1,5 h dziennie + mecze w weekendy.
Trudno go przeforsować na menu z mojej diety od Ciebie . Ale to pewnie metoda małych kroków .
Co mu dać jeść w dni turniejowe - gdzie grają po 2 -3 mecze .
Ania
aneczkazDodano:  25 styczeń 2016 - 23:10
Anie maja dietetyka w klubie?
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 9:17
nie mają , to zwykła szkoła sportowa ...
Małgosiu , proszę jeśli możesz jakieś wskazówki , wiem że nie piszesz diet dla dzieci ,tym niemniej uważam że jakieś sugestie możesz ...
Co uważasz na temat napoju woda+sok pomarańczowy+odrobina soli - słyszałam taką sugestię ostatnio. Taki jakby napój izotoniczny to miałby być ... ?
Albo rodzynki pomiędzy meczami ,że dają energię ?
Chciałabym synowi pomóc w naturalny sposób .
Ania
Dodano:  26 styczeń 2016 - 14:39
Piecz mu batony z ziarnami. Koktajle na bazie wody kokosowej + owoce + otręby. Kanapki z pełnoziarnistego chleba z warzywami, wędliną lub mozzarellą. Sałatki ryżowe lub makaronowe z warzywami, szynką i ziarnami/orzechami.
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 15:14
dziękuję :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 14:12
Gosiu,
kilka dni temu dostałam od koleżanki grzybka tybetańskiego.
Nie wiem czy wypowiadałaś sie już w tym temacie. Chcialam spytać co o tym sądzisz?
Kefir z niego zbiera sie codziennie i teraz, czy codziennie można go pić. Może lepiej co drugi?
Nie wiem co będę z tym codziennie robić, wiem, że koleżanka robi też twaróg, podobno b.dobry.
Czytając o grzybku wyczytałam wiele pozytywów. Ciekawa jestem czy miałaś kiedyś z tym " styczność" ;-)
Pozdrawiam
Anita
Dodano:  25 styczeń 2016 - 16:14
Tak. To fajna alternatywa dla nabiału. Spokojnie co drugi dzień możesz wprowadzać do diety.
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 8:23
czy mozna go jesc w dalszej fazie candidy, jesli mam nieszczelne jelita i kilka nietoletancji (bialko jaja, pszenica no i mleko) dla odbudowy flory bakteryjnej? Justyna
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 14:47
Nowa piramida na pewno jest lepsza, może uświadomi niektórym ludziom, że plaster pomidora do kanapki to za mało na dzienną porcję warzyw.
Widziałam, że w niektórych dietach nie wlicza się zielonych warzyw (czasami także innych kolorów) do bilansu kalorycznego. Co sądzisz o takim rozwiązaniu? W końcu chyba trudno będzie zjeść ponad 200kcal w szpinaku czy brokułach ;)
Dodano:  25 styczeń 2016 - 16:15
Uważam że to duży błąd. Ja wliczam zawsze. To daje obrazowy pogląd ile czego powinno w diecie być.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:40
To prawda, ale z drugiej strony zbyt duża ilość warzyw chyba nikomu nie przeszkodziła w schudnięciu, a brak liczenia kalorii z warzyw może zachęcić do jedzenia ich większej ilości.
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 14:41
Moim zdaniem chodzi tu bardziej o tzw.parawarzywa, czyli takie które zawierają w sobie mało węglowodanów przyswajalnych, np.szpinak czy sałata,
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 16:13
Małgosiu, jem regularnie co 3h , 5 posiłków . W domu śniadanie np. owsianeke , później 2 śniadanie , np.chleb pełnoziarnisty warzywa i jako , i później przekąska z reguły owoc i orzechy . Po tej przekąskę po godzinie zaczyna mi okropnie burczec w brzuchu , to jest aż śmieszne . Obiad za 3 godziny jem w domu , i nie wiem czy zignorować to burczenie , czy jeść jeszcze jakieś warzywo między obiadem a przekąska ? To tylko 3 godziny , nie odczuwam głodu , a mimo tego brzuch jest głośny. Dodam , że kalorii jem tyle ile trzeba, obliczylam swoje zapotrzebowanie .
Dodano:  25 styczeń 2016 - 16:59
W przypadku takiego burczenia wypij sok warzywny np. Tymbark vega lub pochrup np. marchewkę.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 16:16
Malgosiu, stosuje siemie lniane na czczo, sama miele i zalewam goraca woda. Czy myslisz, ze takie siemie firmy SANTE jest dobrej jakosci? Czy lepsze jakies bio? Nie wiem czy jest jakas roznica w dzialaniu, te bio pochodza spoza Unii, jakie Ty polecasz, moze stosujesz....
Uzywam na poprawienie wlosow, zwiekszenie dobrych tluszczow diecie itp. Z gory Ci dziekuje;)
Dodano:  25 styczeń 2016 - 16:58
Sante jest ok.
Odpowiedz
Lizzy_RDodano:  25 styczeń 2016 - 17:30
p.Małgosiu, co myśli pani o diecie opartej na grupie krwi ?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 17:37
Czy kolacja może być zjedzona 4,5 h przed snem ?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 17:59
Za długi odstęp. Złapie Cię głód późno w nocy i niepotrzebnie się najesz na noc.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 18:12
A czy to źle jeśli np. położymy się głodni spać, nawet z uczuciem ssania w żołądku?
AnonimowyDodano:  27 styczeń 2016 - 13:38
zle nie, ale mi osobiscie ciezko sie zasypia z takim ssaniem :) a sen jest wazny.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 17:39
Jeśli miałam rozregulowany metabolizm i brak miesiączki , a po wprowadzeniu diety wszystko wróciło do normy, to czy normalne jest to, ze waga nie chce spadać , mimo mądrego odchudzania teraz , zgodnie z Pani wskazówkami? Trzeba przeczekać trochę czasu ?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 17:59
Tak. Organizm niestety pamięta wszystkie takie huśtawki.
Daj sobie czas.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 18:01
1. Pani Małgorzato, czy wafle ryżowe (ryż brązowy 99%, sól himalajska 1%) bądź pieczywo chrupkie (zboża 92% (mąka jęczmienna, mąka owsiana), koncentrat pomidorowy 4,1%, przyprawy, sól morska, substancja spulchniająca: węglany amonu, przeciwutleniacz: mieszanina tokoferoli) lepiej zjeść w takiej samej porcji jak chleb razowy (np. 80 g na śniadanie) czy lepiej pomieszać trochę tego i razowca? Normalnie nie jem takich produktów, ale dostałam kilka opakowań a że nie lubię marnować jedzenia to oczywiście mam zamiar je zjeść ;)
2. Mogłaby Pani poradzić jak zwiększyć kaloryczność i ilość tłuszczu w posiłku na słodko ograniczając przy tym białko? Niestety mam go już nadmiar w diecie przez co ciężko mi dołożyć kolejną porcję jakiś ziaren czy orzechów, a nie pasuje mi olej rzepakowy do kaszy czy owsianki z owocami.
EllaCantoDodano:  26 styczeń 2016 - 7:30
Awokado jest dobrym źródłem tłuszczu.
Odpowiedz
Kleoo OoDodano:  25 styczeń 2016 - 18:10
Głupota :/ jak ktoś pracuje fizycznie to chyba by padł po takiej diecie :( owszem zawrzywa owoce codziennie jak najbardziej ale do tego zdrowe węglowodany i porządne białko codziennie . Po za tym czemu tłuszcz na samej gorze. W koncu witaminy ADEK sa rozpuszczalne w tłuszczach czyli nie bd wchłaniać tych witamin, spoko zmiany..
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:44
W tej chwili niewiele ludzi ciężko pracuje fizycznie, na pewno więcej ma problem niedoborem ruchu niż z nadmiarem. Przecież ta piramida nie wyklucza węglowodanów i białka, tylko zamienia proporcje. Dodatkowa porcja surówki na pewno nie zaszkodzi osobie, która pracuje fizycznie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 19:01
mimo wszystko uważam, że gluten i nabiał to zło
moja koleżanka mająca hashimoto (a nie mająca nietolerancji czy alergii na wyżej wymienione) jest obecnie w dłuższej remisji
najpierw dieta dr Dabrowskiej
teraz na stałe Paleo
nie zgadzam się wiec ze zdaniem że wszystko z umiarem....
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 23:14
Mówimy o zdrowych ludziach, a nie chorujących na jakiekolwiek schorzenia, a zwlaszcza takie, gdzie komponenta alergii/nietolerancji jest chociażby podejrzana.
Odpowiedz
Marta SalamuchaDodano:  25 styczeń 2016 - 19:02
Gosiu trzy lata temu po porodzie dziecka pojawiły mi sie ogniska łuszczycy. Zalecze to i od nowa sie ojawia co najgorsze jakies nowe ogniska. Gosiu czy myślisz że dietą da sie to jakos uspokoic??? Do tego mam niedoczynnosc tarczycy czy to moze miec jakies powiazanie???
Dodano:  25 styczeń 2016 - 20:47
* odstaw nabiał
* pij 2 kubki czystka dziennie
* jedz łyżkę kurkumy dziennie
* pij rano i na noc łyżeczkę oleju z czarnuszki
* gotuj sama, nie jedz nic obcego na mieście
* pij 200 ml soku warzywnego z dodatkiem selera i czegoś zielonego
* pieczywo i węglowodany tylko pełnoziarniste, żadnych białych bułek
* CAŁKOWICIE odstawiasz cukier i słodycze
* maksymalnie 5 g soli dziennie na cały dzień
* ugotuj sobie amarantusa i dodawaj do potraw, w sumie 4 łyżki ugotowanego amarantusa dziennie
* 40% Twojej diety powinny stanowić warzywa, 20 % zdrowe tłuszcze (orzechy, nasiona, awokado etc), 10 % białko, 15 % owoce, 15 % węglowodany (kasze, ryż etc)
Marta SalamuchaDodano:  25 styczeń 2016 - 20:56
Wysłałam formularz ale do tego czasu moge cos zrobic. Bardzo dziękuję!!! Jesteś Kochana!!!
Odpowiedz
VeggieDodano:  25 styczeń 2016 - 20:29
Nowa piramida jest lepsza od poprzedniej, ale dla mnie zmiany są zbyt małe. Za mało cennych orzechów i nasion, nadal za dużo zbóż i nabiału, ale to tylko moje osobiste zdanie. Lepsze są jednak małe zmiany, niż żadne, a konsumenci też potrzebują czasu, żeby zmienić nieco przyzwyczajenia, więc generalnie jest ok :-)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 20:47
Gosiu a jaki trening dzisiaj robiłaś? Przed tą pyszną kolacją? :))
Dodano:  25 styczeń 2016 - 20:50
Na nogi, uda i pośladki. W sumie 50 minut.
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 22:49
Ile razy w tygodniu ćwiczysz?
Ile razy w tygodniu ćwiczyłaś gdy byłaś a redukcji? Z jakich ćwiczeń korzystasz?
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:55
Jak byłam na redukcji ćwiczyłam codziennie 40 minut.Bieganie, zumba, dywanówki.Potem przez ostatnie 2 lata 3 razy w tygodniu. Teraz wróciłam do ćwiczeń codziennie bo idzie wiosna, ja pracuję siedząc za biurkiem i czuję że potrzebuję większej ilości ruchu. Lepiej się czuję jak więcej ćwiczę.
Wybieram ćwiczenia na nogi, uda, pośladki z różnych programów MelB, Jillian, Chodakowska.
Odpowiedz
OlgaDodano:  25 styczeń 2016 - 20:51
Małgosiu, troche z innej beczki... zanosze sie z zakupem szybkowaru, proszę napisz co w nim przygotowujesz?
Dodano:  25 styczeń 2016 - 21:29
Wołowinę, bigos, mięso na wędlinę.
OlgaDodano:  25 styczeń 2016 - 21:32
a rosół?
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:59
Rosół gotuje się wolno, jak najwolniej. Szybkowar się do tego nie nadaje.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:33
Pani Małgosiu, czy jedząc na śniadanie placuszki z banana i płatków owsianych, na obiad rybę+warzywa, to czy na kolację dwie kromki pieczywa razowego z twarożkiem będzie ok, czy za dużo węglowodanów?
Odpowiedz
Magdalena PółtorakDodano:  25 styczeń 2016 - 21:36
No w końcu ta piramida zaczyna wyglądać, tak jak powinna... nadal niedociągnięcia, ale już jest co raz bliżej ideału :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 21:58
Małgosiu, mam pytanie odnośnie nasion chia - czy nie tracą swoich właściwości jeśli dodaje się je do gorących dań, np. do gorącej owsianki albo zupy? Czy lepiej spożywać je "na zimno"?
Z góry dziękuję za odpowiedź. :)
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:59
Nie tracą.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 23:07
Malgosiu czy dostalas mojego maila? Zaraz wysle z jakiego adresu :)
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 9:04
kasza17@op.pl
Dodano:  28 styczeń 2016 - 10:05
Na diety@ nie
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 23:15
Malgosiu a kiedy dodasz przepis z uzyciem maki kokosowej? Juz kupilam i czeka grzecznie ;-)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  25 styczeń 2016 - 23:34
Pani Małgosiu,
kupiłam ostatnio olej z prażonych nasion sezamu. Czy moge nim polewac warzywa 1,5 rocznemu dziecku?? Zamiast oliwą z oliwek, czy topionym masłem? Z reguły jadał gotowane warzywa z dodatkiem, np ryżu, ale ostatnio coś przestał pałać entuzjazmem, a jak widzi coś zielonego to kręci głową, że nie che. Martwi mnie, żeby się całkowicie o tych warzyw nie zniechęcił, bo w miare nam szło nawet wprowadzanie nowych i szukam czegoś, co moge dodać, co swym smakiem go zachęci...
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:51
Oczywiście.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 7:08
Malgosiu, jak dlugo mozna przechowywac w lodowce czy tez na polce nierafinowany olej rzepakowy, mam pol litry ale dosc rzadko go uzywam a nie chce zeby sie zepsul, prosze o rade.
Dodano:  26 styczeń 2016 - 7:50
Ja otwarty nie przechowuję dłużej niż 4 tygodnie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 9:27
Gosiu nie mam pomysłu co do kurkumy. Wiadomo, że działa antynowotworowo ale jak używać jej w miarę regularnie... Z góry dziekuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam :)
Dodano:  26 styczeń 2016 - 14:36
Dosypuj do czego się da.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 10:01
Gosiu ja mam pytanie o posiłki około treningowe. Otóż mam problem kiedy pracuje na zmianie od 11 - 19. W takim dniu sniadanie jem ok 8, kolejny posiłek ok 11 - 12, obiad około 15 - 16. W domu jestem przed 20. Chciałabym coś zjesc lekkiego ale zarazem energetycznego, poczekać poł godz do godz i móc cwiczyć ok 21. Czasami udaje mi się znaleźć czas na taki szybki posiłek jeszcze w pracy około 18.30 wiec wtedy sytuacja jest najlepsza i moge szybciej zaczac trening. Gosiu co to by mogło być? I co zjeść po treningu który koncze ok 22.15? Spać ide w taki dzien ok 23 - 23.30.Ćwiczę z Ewką treningi interwałowe i te spokojniejsze, ale po kazdym jestem mega spocona. Dodam ze staram sie schudnać. Będę bardzo wdzieczna za pomoc :) pozdrawiam !!
Dodano:  26 styczeń 2016 - 14:40
Odsyłam do posta o posiłkach przed i po treningu.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 10:46
Małgosiu, czy można zjeść sałatkę owocową wieczorem w ramach kolacji?
Córka za nic nie chce jeść sałąty, pomidorów, cukini czy bakłażana...papryki...I już nie wiem co lepsze na kolację niż kanapka z serem czy salami...może taka sałatka?
Dodano:  26 styczeń 2016 - 14:37
Dziecko, o prawidłowej masie ciała może.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 10:51
Czy na diecie lekkostrawnej można delikatnie zapiekać np. z kaszę gryczaną lub jaglaną na którą przepis dałaś na swoim blogu? Oczywiście pod przykryciem- żeby potrawy się nie spiekły i nie były chrupiące? Albo piec mięso z kurczaka czy indyka – też delikatnie, pod folią albo pod warzywami żeby go nie wysuszyć?
Dodano:  26 styczeń 2016 - 14:36
Tak.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  26 styczeń 2016 - 11:21
Faktycznie, lepiej się przezntuje nowa piramida.
Wydaje mi się,że ogromne znaczenie ma to,że teraz jest bardzo dużo żywności przetworzonej. Pszenica orkisz jest z tego co pamiętam najbezpieczniejsza,ale kukurydza to chyba ciezko znaleźć nie GMO. Śmieszy mnie napis na płatkach kukurydzinachych dla dzieci,że nie zawierają glutenu- osobiście wolałabym informacje, że bez GMO.
Nasi dziadkowie właśnie byli na takiej nei modyfikowanej żywności wychowani, dlatego sa zdrowsi od nas.
To temat rzeka,a zdania sa podzielone.
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Miejsca i produkty, które szczególnie polecam z uwagi na jakość.
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze? 

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać” 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze?

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać”

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

467 50
Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych. 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych.

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

518 22
Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem. 
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie. 
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to? 
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO? 

#sibo #imo

Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem.
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie.
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to?
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO?

#sibo #imo
...

1388 114
Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK! 

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet

Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK!

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet
...

1998 3206

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej

MOJA KSIĄŻKA


"Smacznie i zdrowo na diecie ograniczającej mięso" to książka dla tych, którzy szukają inspiracji na zdrowe posiłki i preferują tradycyjną formą książkową.

Ponad 70 stron porad żywieniowych oraz 65 pysznych i prostych w przygotowaniu przepisów. Dzięki podanym przy każdej potrawie wymiennikom węglowodanowym i białkowo-tłuszczowym szczególnie polecam ją osobom cierpiącym na cukrzycę typu I, kiedy kluczowe jest określenie dawki insuliny.

Idealny prezent dla każdego, kto chce zacząć przygodę ze zdrowym odżywianiem, ale nie koniecznie jest gotowy na ścisłe trzymanie się diety. 

 

PRZEJDŹ DO SKLEPU

This will close in 20 seconds