fbpx
Diagnostyka, dieta i postępowanie terapeutyczne w Hashimoto. Część 2.
Img

Dzisiejszy post jest kontynuacją pierwszej części cyklu o Hashimoto, dlatego jeśli ktoś pominął część pierwszą, proszę o nadrobienie tej zaległości – klik. W poprzednim poście wyjaśniliśmy sobie, że istotą choroby Hashimoto nie jest zła praca tarczycy.
Istotą jest zła praca układu odpornościowego, który zbroi się i wysyła „wojsko” przeciwko organowi własnego organizmu. Problemem nie jest tu tarczyca. Ona jest bezbronną, niczemu niewinną ofiarą. Problemem jest agresor. Dlatego, jak w każdej chorobie autoimmunologicznej, tak i w Hashimoto, trzeba skupić się na przywróceniu prawidłowej pracy systemu odpornościowego i wyłączeniu reakcji zapalnej.

Diagnoza Hashimoto a czas

Hashimoto diagnozowane jest zdecydowanie za późno. Dlaczego? Przepraszam, że to napiszę i jeśli ktoś poczuje się urażony, ale dlatego, że bardzo wielu lekarzy nie leczy pacjenta, a wyniki i do tego jeszcze nie te, co trzeba. Nie pisze tego, broń Boże, aby kogoś obrazić, nie mam takiej intencji, ale takie wnioski wyciągam pracując z moimi pacjentami.
Jeśli zgłaszasz się do gabinetu lekarskiego z ewidentnymi objawami niedoczynności tarczycy, a diagnoza stawiana jest wyłącznie na podstawie TSH, uciekaj i szukaj innego lekarza. TSH nie jest hormonem tarczycy.
W momencie kiedy układ immunologiczny wytwarza przeciwciała i zaczyna atakować tarczycę, ta dostaje po „kostkach” i zaczyna produkować mniej hormonów. Nie ujdzie Ci to płazem. Będziesz to odczuwała. Senność, rozdrażnienie, zmęczenie, depresja, przybieranie na wadze, zatrzymanie wody, sucha skóra etc. Lekarz zbada Ci TSH, powie że wszystko jest w porządku i odeśle do domu. Ale Ty dalej czujesz się źle. Momentami nawet jeszcze gorzej. Ponownie badasz TSH i ponownie idziesz do lekarza. Tam słyszysz że wymyślasz sobie problemy i na siłę szukasz chorób. Gdyby Pan doktor zlecił wykonanie FT3, FT4 i anty TPO wszystko byłoby jasne. Gdyby miał wątpliwości wykonałby USG tarczycy (o diagnostyce w Hashimoto pisałam TU). Wczesne rozpoznanie choroby dałoby czas na podjęcie kroków w celu zahamowania reakcji zapalnej. A tak czas biegnie. Ty czujesz się fatalnie. Lekarz dalej mówi, że TSH w normie więc nie ma powodów do zmartwień. Zaczyna sugerować Ci wizytę u gastrologa, psychiatry czy zmniejszenie ilości jedzenia.
Ale przyjdzie moment, w którym TSH w końcu skoczy, a USG tarczycy pokaże zmiany. Wówczas może być różnie. Bez leków już się nie obejdziesz. Mało tego. Nieustanna wcześniej nieleczona reakcja zapalna zniszczy Ci jelita, bo będziesz jadła to, czego Ci nie wolno. To spowoduje problemy z konwersją i nawet syntetyczne hormony nie pomogą bo będą trudności z przekształceniem tyroksyny w trójjodotyroninę (pisałam o tym TU).
W przypadku Hashimoto liczy się czas, dlatego jeśli masz objawy niedoczynności, zrób pełen pakiet badań. Nie daj się zbyć i nie czekaj. Hashimoto nie leczy się wtedy, kiedy już doprowadzi do niedoczynności chociaż taka jest obecnie tendencja. Prawidłowe postępowanie powinno polegać na zahamowaniu reakcji zapalnej i trzeba zrobić wszystko, aby tak się stało.

Dlaczego organizm atakuje sam siebie?

Wpływ na rozwój choroby autoimmunologicznej, czyli na sygnał do ataku, mają trzy występujące wspólnie czynniki:

  • choroba autoimmunologiczna w rodzinie czyli czynnik genetyczny,
  • rozszczelniona bariera jelitowa,
  • czynnik związany ze stylem życia  – stres, toksyny, infekcje.
Aby znaleźć początek i odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego spotkało to właśnie mnie, warto cofnąć się daleko do tyłu. Do dzieciństwa. Na stan mikroflory jelitowej duży wpływ ma sposób, w jaki przyszliśmy na świat (dzieci urodzone przez cesarskie cięcie mają gorszą florę jelitową – dlaczego tak się dzieje, napiszę niebawem), to, czy karmieni byliśmy piersią (jak długo?), czy mlekiem modyfikowanym, jak byliśmy żywieni jako dzieci, czy wychowywano nas w sterylnych warunkach, czy często chorowaliśmy, czy byliśmy leczeni antybiotykami (jak często), etc. Do tego dochodzi analiza stylu życia, jaki prowadzimy obecnie i jaki prowadziliśmy wcześniej.
Dziś wszyscy gonią, ścigają się z czasem, źle śpią i żyją w coraz większym stresie. Ten zajadają słodyczami, fast foodami i całą tą chemią która niszczy jelita (niebawem zacznę ciekawy cykl o mikroflorze jelitowej. Zobaczycie jak jest istotna i jak jej dysfunkcja wpływa na nasze zdrowie).
Na geny nie mamy wpływu i często nawet nie wiemy czy ktoś w rodzinie chorował na chorobę immunologiczną. Ba! Nawet chorujący na ogół nie wiedział że problemy skórne czy ze stawami, z którymi się borykał miały związek z układem immunologicznym. Taka analiza może nam dużo powiedzieć o nas samych i pomóc znaleźć przyczynę.
Niestety atakowany z każdej strony organizm w końcu zaczyna wariować. Czując się atakowany i przeciążony, w końcu sam poczuje potrzebę ataku.
Dziś mówimy o Hashimoto, ale układ immunologiczny potrafi atakować i inne ograny np. stawy ,co objawia się silnym bólem. Lekarze przepisują wówczas leki mające na celu stłumienie objawów. Pacjenci biorą sterydy, immunosupresanty czy leki przeciwzapalne.  Nikt nie szuka przyczyn. Nie usuwa stanu zapalnego. Tylko maskuje objawy.
Mam bardzo dużo pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów, którzy już po 6 tygodniach diety odstawiali brane miesiącami leki. Znikał ból, co bardzo dziwiło lekarzy, dlatego ja zawsze będę stawiała na dietę, bo już tyle razy przekonałam się o jej sile i niezwykłej mocy.

Jak wspomóc układ immunologiczny?

Jelita to podstawa

80% naszej odporności znajduje się w jelitach. Jeśli chodzi o choroby autoimmunologiczne, w tym i Hashimoto, stan jelit ma znaczenie kluczowe. Problemem będą alergie pokarmowe, o których nie wiemy, nieszczelności, uszkodzenia czy stany zapalne. Ciosem wszelkie infekcje, antybiotykoterapie, przewlekle stosowane leki, cukrzyca, insulinooporność (metformina uszkadza florę jelitową), anemia (syntetyczne preparaty żelaza niszczą florę jelitową) czy infekcje Helicobacter Pylori lub Candida Albicans.
Chciałabym w tym miejscu poruszyć temat tak zalecanego wszędzie bezwzględnego odstawienia nabiału i glutenu. UWAGA! W Hashimoto odstawić trzeba to, na co nasz organizm wytwarza przeciwciała klasy IgE, czyli to, na co mamy alergię. I nie ma znaczenia czy jest to gluten, nabiał, marchewka, zielny groszek czy zwykłe jabłko. Profilaktyczne odstawianie glutenu i nabiału, bez sprawdzenia, czy nie mamy alergii na produkty, których kompletnie byśmy nie podejrzewali, mija się z celem. Pro zapalnie może działać zwykła poczciwa marchewka. A gluten nie wywoła żadnej reakcji.
Jeśli alergia pokarmowa na nabiał i gluten wychodzi w testach, wówczas należy je bezwzględnie wyeliminować z diety. Jeśli nie wychodzi, dla poprawy pracy tarczycy, należy je mocno ograniczyć. Dlaczego? Ponieważ Hashimoto i niedoczynność tarczycy rzadko występują solo, a patrzymy na organizm jako na całość. Na ogół nadszarpnięty jest cały układ hormonalny, dlatego ja nabiał ograniczam bardzo. Jeśli zaś chodzi o gluten (w przypadku osób, którym w testach nie wychodzi alergia) kluczowa jest ilość i to, co wybieramy. Biała kajzerka, drożdżówka czy pizza na pszennym spodzie jest absolutnie wykluczona. Dopuszczam chleb żytni na zakwasie, małe ilości kaszy jęczmiennej czy razowy makaron. Ilość, rodzaj glutenu, a także ilość błonnika ma tu znaczenie kluczowe.

Toksyny

W chorobach autoimmunologicznych toksyny, barwniki, konserwanty, chemiczne środki przedłużające trwałość żywności, niektóre składniki kosmetyków, skażenie powietrza i cała otaczająca nas chemia będą wzmagały proces zapalny. Na układ immunologiczny podziałają jak płachta na byka. Właściwa detoksykacja i ograniczenie napływu chemii z zewnątrz ma znaczenie kluczowe. Jeśli masz Hashimoto, natychmiast rzuć palenie!

Wahania poziomu cukru we krwi

Nieprawidłowy metabolizm glukozy zaburza funkcje leukocytów, doprowadzając do spadku odporności. Stale wysoki poziom cukru we krwi działa prozapalnei, a sam cukier degraduje mikroflorę jelitową.
Przy Hashimoto musisz bardzo mocno ograniczyć słodycze. Nie wolno jeść ich codziennie. Możesz małe ilości raz w tygodniu.

Stres

Stres osłabia układ immunologiczny, ponieważ kortyzol, adrenalina i noradrenalina generują powstanie cytokin prozapalnych. Chorując na Hashimoto należy badać poziom kortyzolu i robić wszystko, aby go obniżać. Jak obniżyć poziom kortyzolu – klik.

Witamina D

Osoby z niedoczynnością tarczycy i Hashimoto, z uwagi na polimorfizm receptora witaminy D, potrzebują jej więcej. O poziom tej witaminy należy dbać szczególnie. Optymalną ilością jest poziom 60 ng/ml.

Dieta w Hashimoto powinna:

  • zawierać składniki działające przeciwzapalnie i alkalizująco,
  • eliminować te działające prozapanie,
  • wspomagać pracę tarczycy,
  • uzupełniająca niedobory kluczowych w tym schorzeniu witamin i mikroelementów,
  • ustabilizować poziom cukru we krwi,
  • wzmacniać układ nerwowy,
  • uspokoić nadnercza,
 
Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Charakterystyka i diagnostyka Hashimoto, czyli co bezwzględnie musisz wiedzieć o tej chorobie. Część 1.
hashimoto qchenne inspiracje dieta zalecenia choroba autoimmunologiczna

Hashimoto, autoimmunologiczna choroba tarczycy, której pod żadnym pozorem nie wolno bagatelizować. Swoją nazwę wzięła od nazwiska japońskiego chirurga i anatomopatologa Czytaj dalej

Jaka jest różnica między niedoczynnością tarczycy a chorobą Hashimoto?
Jaka jest różnica między niedoczynnością tarczycy a chorobą Hashimoto?

Po publikacji poniedziałkowego posta na temat pierwszej wizyty u endokrynologa otrzymałam bardzo dużo pytań o różnicę między niedoczynnością tarczycy a Czytaj dalej

Wypadanie włosów – jak znaleźć przyczynę?

Po publikacji sobotniego story na instagramie zasypałyście mnie pytaniami o włosy. O to jakie kosmetyki warto stosować, jakie szampony, odżywki, Czytaj dalej

Przedwczesna menopauza. Co ją powoduje? Jaki ma to związek z chorobami z autoagresji? Jakie badania należy wykonać?
przedwczesna menopauza

Menopauza dotyka kobiet między czterdziestym piątym, a pięćdziesiątym rokiem życia. To umowna nazwa ostatniej miesiączki po której przez kolejnych dwanaście Czytaj dalej

251 komentarzy

AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:02
Małgosiu mam nadczynność tarczycy. Czy planujesz także artykuły o nadczynności tarczycy. Twoje artykuły o niedoczynności bardzo dużo rozjaśniają w głowie.
Dodano:  13 luty 2017 - 9:38
Tak. Będę szeroko poruszała temat nadczynności także.
Annette ;-)Dodano:  13 luty 2017 - 16:35
A ja bym jeszcze prosiła o coś na temat hemochromatozy, na którą wskazują ostatnie wyniki moich badań poziomu żelaza i transferyny, bo z tego co do tej pory czytałam wynika, że dieta w hemochromatozie kłóci się z dietą w Hashimoto, ale oczywiście mogę się mylić, bo dopiero co zaczęłam się edukować w kwestii hemochromatozy.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:04
Gosiu pisalas kiedys o glutaminie na nieszczelne jelita. Jak najlepiej ja brac? Rano czy na noc?
Dodano:  13 luty 2017 - 9:39
Rano.
Katarzyna SinkiewiczDodano:  14 luty 2017 - 13:31
A jak długo stosować? do końca życia :)
Dodano:  14 luty 2017 - 14:45
Przez miesiąc, potem przerwa i znów.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:04
Czy o innych chorobach układu immunologicznego jak toczeń, twardzina będzie post?
Dodano:  13 luty 2017 - 9:39
Tak.
Odpowiedz
Katarzyna TokarskaDodano:  13 luty 2017 - 9:06
Super ciekawy artykuł. A ja mam pytanie odnośnie nietolerancji.Mieszkam w Wlk Brytanii i chciałabym zrobić sobie test na nietolerancje,gdyż podejrzewam u siebie nietolerancję laktozy.Znalazłam ofertę testu z włosa.Dodatkowo podobno sywierdza on też niedobory witamin w organizmie.Co Ty sądzisz o tym,kochana Gosiu?
Dodano:  13 luty 2017 - 9:40
Polecam testy z włosa w przypadku witamin i minerałów ale jeśli chodzi o testy na nietolerancje to zdecydowanie z krwi.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 12:34
Nie polecam , robiłam i są oszukane strasznie
Katarzyna TokarskaDodano:  13 luty 2017 - 12:58
Dziękuję
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:12
Małgosiu, od 8 rano odświeżam stronę, w nadziei, że dzis będzie druga część o hashimoto :)

Proszę o jeszcze jedno wyjaśnienie, mam hashimoto, w testach na nietolerancję wychodzi mi kilka produktów, między innymi mleko, gluten, jaja, czy odstawiam te produkty NA ZAWSZE, bo mam hashimoto, czy na kilka miesięcy, a potem próbuję je wprowadzać na nowo, tak jak się postępuje przy nietolerancjach. Bardzo proszę o rozwianie wątpliwości i zgóry dziękuję :)
Dodano:  13 luty 2017 - 9:42
A widzisz ;) i jest ;))

Tak. Odstawiasz je na zawsze, ale bywa że nietolerancja mija. Nie jest to częste ale zdarza się. Tak czy inaczej odstawiasz na rok i po tym czasie możesz zrobić prowokację na jeden alergen raz na 4 dni. I ponownie wykonać test.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:14
Gdyby mój lekarz endokrynolog była taki mądra , a przecież profesor :( Jak mój syn miał problemy skórne i poszłam do dermatologa-alergologa i cichutko zasugerowałam , że ma problemy z jelitami to została zrugana, że skóra nie ma nic wspólnego z jelitami i że bzdury opowiadam. To czego ich uczą na studiach, chyba tego jak współpracować z firmami farmaceutycznymi.
Dodano:  13 luty 2017 - 9:42
A skóra to przecież największy organ który manifestuje na sobie wszystko. Dieta jest tu absolutną podstawą.
Odpowiedz
Martyna KurowskaDodano:  13 luty 2017 - 9:16
Małgosiu czy przy Hashi trzeba zrezygnować z pomidorów i papryki? Nie mam żadnych nietolerancji dlatego nie rezygnuję z nabiału czy glutenu. Za 6 tyg mam kolejną wizytę i zobaczę jak zmieniły się wyniki. Niestety ale mam drastyczny niedobór wit D. Mój wynik to 6.5 :(

Pozdrawiam. Od kilku dni wiem, że choruję na Hashi + niedoczynność.
Dodano:  13 luty 2017 - 9:44
1 - nie
2- nie rezygnujesz ale minimalizujesz nabiał i gluten. Nie wolno Ci też jeść produktów z białej oczyszczonej mąki.
3- o matko, D3 musisz koniecznie podnieść.
Martyna KurowskaDodano:  13 luty 2017 - 11:04
Dziękuję za odpowiedź. Orientujesz się może jaką dawkę wit D powinnam przyjmować by podnieść w miarę szybko jej poziom? W środę idę do lekarza i chciałabym zweryfikować informację - jak znam życie zaleci mi zbyt małą dawkę.

Jeśli chodzi o eliminację glutenu - jaki chleb najlepiej jeść? Dodam, że nie mam możliwości pieczenia.
Dodano:  13 luty 2017 - 12:06
2000 jednostek minimum przez 6 tygodni. Potem ponowne badanie.
Martyna KurowskaDodano:  13 luty 2017 - 12:40
Dziękuję serdecznie ;)!

Ponawiam pytanie co do chleba.
TerizaDodano:  13 luty 2017 - 15:31
Małgosiu ja miałam podobny poziom vitaminy D jak Martyna Kurowska. Wyniki robiłam latem w pl (na codzień mieszkam w uk) parę miesięcy temu poszłam do swojego rodzinnego(pani polka) i pokazałam swoje wyniki. Dostałam dawkę witaminy D 20000 jednostek co dwa dni kuracja na 3 miesiące. Podpowiedź jakie powinno się stosować zasady przy braniu takiej dawki? I czy taka dawka mi nie szkodzi? Podrawiam i dziękuję za cenną (bezcenną) wiedzę.
Dodano:  13 luty 2017 - 18:06
Jeśli nie masz możliwości pieczenia chleba musisz szukać dobrej piekarni która oferuje chleby bez glutenu ale z mąk bezglutenowych. Bo są też te paczkowane badziewia.
Dodano:  13 luty 2017 - 18:23
Teriza strasznie dużą dawkę dostałaś.
Bierz na noc.
Martyna KurowskaDodano:  13 luty 2017 - 20:09
Znalazłam! Pieką chleb gryczany albo chleb z mąk: gryczana, jaglana i kukurydziana ;) Ufff!
Udanego tygodnia Małgosiu ;)!
AnonimowyDodano:  14 luty 2017 - 15:29
Gdzie najlepiej zrobić testy na nietolerancje pokarmowe, jest tego tyle na rynku i ceny też są tak różne ... Jakieś doświadczenia ? co polecacie ?
AnonimowyDodano:  17 luty 2017 - 12:44
W temacie podwyższenia poziomu wit d3 - w ciągu pół roku przy niedoczynności tarczycy podniosłam sobie poziom d3 z 30 do 62 biorąc Devikap w ilości 10 kropli dziennie, tj. 5000 jednostek. Endokrynolog zalecała mi 2000 - 3000, ale że czułam się kiepsko i z odpornością też było słabo, więc brałam 5000. I jest efekt nie tylko w postaci poprawy wyników, ale też odporności i energii :-) Krople Devikap są co prawda na receptę, ale lekarz rodzinny bez problemu przepisuje i kosztują ok. 5 zł.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:18
Gosiu,
1. Jakie produkty działają przeciwzapalnie i alkalizująco?
2. Jak można uspokoić nadnercza?
3. Jak można zweryfikować pracę nadnerczy?
Dziękuję za odpowiedź.
Dodano:  13 luty 2017 - 9:44
Uwierz napisałabym wszystko ale wiem że czyta mnie konkurencja która tylko czeka aż zdradzę szczegóły swojej pracy. A moje diety działają bardzo.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:14
Przy odrobinie chęci znajdziesz takie informacje w internecie. Nie jest problemem wyszukanie produktów przeciwzaplanych i działających alkalizująco, a nawet są informacje dot. nadnerczy.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:40
Gosiu popieram Cię, broń swego! Hania
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:41
Gosiu, popieram Cię , broń swego! Hania
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:59
Ok.Dziękuję za odpowiedź Gosiu.Rozumiem Cię i Twoje zachowanie.
Wiesz Haniu, zadając pytanie Gosiu nie miałam zamiaru jej wykorzystać i przekraczać jej granicę więc Twoje słowa są zbyteczne.Nie jestem konkurencją tylko osobą chorą, której lekarze zaleczają operacjami i chemią dlatego walczę na swój sposób jak mogę.Co nie zmienia faktu,że rozumiem Gosię i jej stawianie granic.
Angelika PawełczakDodano:  13 luty 2017 - 15:47
Poczytaj wiec książki o nadnerczach np Hypoadrenia, wyczerpanie nadnerczy.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:19
Małgosiu przepraszam że drążę ale nie wszystko jest od razu jasne dla mnie.
Jakie jest powiązanie z chorobą reumatoidalną stawów? Jak to mam rozumieć, czy też to objaw autoimmunologiczny??
Moja mama choruje na stawy i ma spory klopot z uzyskaniem informacji od lekarza co i jak teraz, na co zważać. Ostatnia wizyta trwała dokładnie 3 minuty, polegała na wypisaniu recepty a na wszelkie pytania nie otrzymała odpowiedzi.
Czy może już pisałaś o chorobach stawów?
Pozdrawiam i gorąco dziękuję za odpowiedź i za bloga którego śledzę od 3 lat.
Dodano:  13 luty 2017 - 9:45
RZS to choroba autoimmunologiczna.
Odsyłam do posta o diecie w artrozie.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:51
Witam,
Czy Twoja mama choruje na stawy czyli jak to potocznie mowia reumatyzm? Czy na reumatoidialne zapalenie stawow? Moja corka od 10 lat choruje na RZS i na wizycie samo USG trwa pol godziny, do tego pobieranie krwi i rozmowa. 3 minuty to naprawde lekcewazenie pacjenta. Tylko z dobrym reumatologiem to tak jak z endokrynologiem trzeba ze swieca szukac.
Malgosiu chetnie bym sie dowiedziala czegos na temat diety w RZS, a piszesz wlasnie ze masz pacjentow z tym schorzeniem. Nasz lekarz niestety ani slowa o diecie, na pytanie o gluten odpowiedzial ze nie ma absolutnie zwiazku z reakcja zapalna stawow. A czytalam wiele razy, ze gluten ma wplyw na zapalenie w chorobach autoimmunologicznych.
Moze jakas mala sugestia z Twojej strony, bede wdzieczna.
Jeszcze jedno pytanie, czy jestes zdania ze choroby autoimmunologiczne "chodza parami"? Mam w rodzinie przypadek RZS, AZS, SM, Hashimoto, cukrzyca, astma i nadcisnienie to tyle co wiem. Czy te choroby sie jakos lacza i moga wystepowac dwie lub wiecej naraz?
Pozdrawiam stala czytelniczka.
Urszula SiemionDodano:  13 luty 2017 - 16:28
Witam, choruje na rzs od 5 lat, lekarze ńic mi nie pomogli jedynie wciskali sterydy i inne świństwa , sama zrobiłam badania na nietolerancje pokarmowe i po obserwacji organizmu sama doszłam do wniosku, ze to wlasnie nabiał sprawia, ze mam ataki boli stawów, pozniej trafiłam na bloga Małgosi i juz od 3 lat nie biore żadnych leków, korzystam tez z diet ułożonych przez Małgosię, dieta działa cuda...lekarze to lekceważą..
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:22
1.Czy kobieta planująco dziecko powinna zrobić sobie poziom kw.foliowego?Warto?
2.Czy prolaktynę należy robić w konkretnym dniu na czczo?
Dodano:  13 luty 2017 - 9:46
1 - nie ma potrzeby
2 - nie, normy przewidują różnice w dniach cyklu
Odpowiedz
Jola_2758Dodano:  13 luty 2017 - 9:25
Gosiu,
mam niedoczynność tarczycy, jaki dokładnie pakiet badań powinnam zrobić, aby sprawdzić czy nie jest to choroba Hashimoto? (wiele objawów wskazuje na to, ze mogę ją mieć)
Dodano:  13 luty 2017 - 9:47
Pisałam w poprzednim poście. Link jest na górze. Odsyłam do lektury.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:34
Gosiu,
świetny wpis. Mam pytanie czy witamina D u dziecka przy niedoczynności tarczycy powinna być również na poziomie około 60 ng/ml? czy niżej.
dzięki za info
Dodano:  13 luty 2017 - 10:01
Również.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:40
Witaj Małgosiu, niestety w tym tygodniu poronilam swoją pierwszą ciążę. Cały czas się zastanawiam co mogło być jej przyczyną. Wszystkie hormony tarczycy miały bardzo dobry wynik, staram sie prowadzić dobra dietę, niestety jak sie okazało to jednak za mało. Przed ciążą robiłam testy na nietolerancje pokarmowe i wyszło, ze mam średnią nietolerancje na kukurydzę, produkty z mleka krowiego, produkty z pszenicy. Zastanawiam się czy przypadkiem nie wyeliminowalam za dużo nabiału co mogło spowodować obumarcie zarodka, wtedy, kiedy jest bardzo duże zapotrzebowanie na wapń, bo np. kształtuje się szkielet :( Co robić w sytuacji kolejnej ciąży? Jesc ten nabiał normalne, zmniejszona ilość, a może zastąpić jakimś innym pokarmem? Dziękuję Ci za całą wiedzę, która się z nami bezinteresownie dzielisz.
Dodano:  13 luty 2017 - 10:03
Ogromnie Ci współczuję :((((
Poronienie wcale nie musi mieć związku z tarczycą czy nietolerancjami. Czasem to kwestie hormonalne lub inne.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 12:48
Ja nie Małgosia, ale również mam za sobą poronienia i powiem Ci, że powinnaś za wszelką cenę szukać przyczyny. Wiem, że lekarze mówią, że jedno poronienie to norma, że mieścisz się w statystykach i inne bzdury. Też słyszałam takie rzeczy jak byłam na łyżeczkowaniu z pierwszym dzieckiem. Ja nie uwierzyłam w to gadanie, zaczełam robić badania na własną rękę (NFZ refunduje badania dopiero po trzecim poronieniu) i znalazłam szereg chorób i mutacji genetycznych które mogły być odpowiedzialne za poronienia. To są drogie badania i zrobienie ich zajmuje trochę czasu (ja w trakcie badań poroniłąm jeszcze dwie wczesne ciąże), ale warto. Teraz dzięki odpowiedniemu leczeniu, wprowadzeniu odpowiednich leków zaraz po pozytywnym teście leży koło mnie 2 kg szczęścia.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 15:07
Małgosiu napisałam komentarz w którym polecam Pani po poronieniu instagram, blog @mamaginekolog. Nie został opublikowany ubolewam ponieważv jest świetny pod względem merytorycznym, wiele Twoich czytelniczek skorzystałoby wiedząc o nim.Szkoda
Dodano:  13 luty 2017 - 18:14
Nie otrzymałam poprzedniego komentarza o mamaginekolog.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:44
Gosiu,
czy możesz napisać co działa przeciwzapalnie przy niedoczynności?
jakie warzywa, przyprawy etc.
dzięki
Dodano:  13 luty 2017 - 10:03
Napiszę.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:50
Malgosiu, mam wszystkie www objawy. W zeszlym tygodniu zrobilam wyniki: TSH,FT3,FT4,TPO.Lekarz powiedzial,ze wszystkie wyniki sa w normie. Jedynie wynik wskazujacy na zapalenie jest lekko podwyzszony. Co robic? Bardzo dziekuje za odpowiedz.
Dodano:  13 luty 2017 - 10:04
Wynik w normie nie oznacza że wszystko jest ok.
Skoro masz podwyższone anty TPO to znaczy że i hormony są nisko.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:54
Malgosiu idę jutro do lekarza rodzinnego po skierowania na badania (ile się da ;) ) i tu moje pytanie: jakie badania powinnam wykonać na początek? Chce sprawdzić swój ogólny stan zdrowia by rozpocząć zdrowe odżywianie i ćwiczenia, a po jakimś czasie je porównać. Jakie badania zalecasz? Pozdrawiam
Dodano:  13 luty 2017 - 10:06
Podstawowa morfologia. TSH, ft3, ft4, anty TPO, biochemia i lipidogram.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 9:55
Gosiu mam Hashimoto, czy powinnam zrobić test na nietolerancje jeśli nie obserwuje u siebie niepokojących objawów po żadnym że spożywanych produktów? Czy wystarczy zrobić food detective czy powinnam zrobić testy w laboratorium?
Dodano:  13 luty 2017 - 10:08
Powinnaś. Nietolerancja nie musi dawać objawów ze strony układu pokarmowego. Może Cie np. boleć głowa, stawy etc. Zerknij do posta o symptomatologii nietolerancji pokarmowych.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:04
Pani Gosiu, przepraszam, ale nie wiem czy dobrze zrozumialam. Bardzo proszę o odpowiedź :( Jeśli na USG tarczycy nic mi nie wyszło to znaczy, że na pewno nie mam Hashimoto? Mimo wysokiego TSH (4,2) i słabych wyników procentowych FT3 (21%) i FT4 (34,5%) ? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź
Dodano:  13 luty 2017 - 10:15
USG nie musi jeszcze nic pokazać ponieważ zmian w miąższu może jeszcze nie być. Zrób anty TPO.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:46
Czy niewłaściwy poziom anty TPO lub antyTG zawsze świadczy o Hashimoto? Jeden z lekarzy na podstawie wyników stwierdził tylko niedoczynność, podczas gdy inny 100% wskazał na hashimoto, który z nich ma trafną diagnozę?
Dodano:  13 luty 2017 - 12:05
Trzeba przeanalizować pozostałe wyniki.Szczególnie procentową wartość hormonów tarczycy.
Margo WizazDodano:  14 luty 2017 - 0:27
W jaki sposób wyliczyć hormony tarczycy? Mi niestety tsh odkąd zażywam syntetyczny hormon wzrasta a samopoczucie pogarsza się i to bardzo. Na początku leczenia moje tsh wynosiło 2,7 teraz po dwóch latach"leczenia" 6...
Dodano:  14 luty 2017 - 8:45
Paręnaście dni temu pisałam o tym post i na przykładzie pokazywałam jak się liczy.
Margo WizazDodano:  15 luty 2017 - 0:28
Dziękuję i przepraszam że zawracam głowę. Czy to możliwe że przy FT3 32% i FT4 39% chudne? Tsh prawie 6. Czuję się bardzo źle od ponad roku na syntetycznym hormonie. Na początku tsh spadło do 0,89 teraz znowu 6 ? nie wiem co robić czy możesz coś doradzić?
Dodano:  15 luty 2017 - 8:12
Na moje oko masz źle ustawione leki. Przy lekarz masz za wysokie TSH i za niskie hormony a zwłaszcza FT3 co świadczy o problemach z konwersją.
Margo WizazDodano:  15 luty 2017 - 9:54
Czy uważasz że dostaję ich za mało?anty tg i tpo mam bardzo wysokie czy to na pewno hashi? Czy ktoś może polecić dobrego endokrynologa w zachodniopomorskim?
Margo WizazDodano:  15 luty 2017 - 9:55
Do tego zwyczajnie tarczyca boli mnie tak jakby mi ktoś zaciskał szyję?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:11
Jakie testy na nietolerancję wykonać? Takie z krwi w laboratorium mogą być?
Dodano:  13 luty 2017 - 10:16
Mogą być z krwi w laboratorium.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:28
Można je wykonać w każdym laboratorium? Czym się kierować szukając laboratorium?
Dodano:  13 luty 2017 - 12:07
zrobisz np. w Alabie
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:28
Gosia patrzyłam na pakiety jakie mają. Który wybrać pakiet 'alergologiczny pokarmowy' czy ten 'glutenowy'? A i jeśli chce zrobić badania na pasożyty to też można u nich z krwi to wyjdzie?
Dodano:  13 luty 2017 - 18:04
pokarmowy
na pasożyty z krwi na przeciwciała tak
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:14
Witam gdzie można zrobić testy na nietolerancję pokarmową

Dodano:  13 luty 2017 - 11:56
Gdziekolwiek. Możesz zamówić np. u mnie Food detective wraz z interpretacją ale możesz go też kupić gdzie indziej. Możesz też wykonać test w laboratorium np. w sieci Alab.
Margo WizazDodano:  15 luty 2017 - 0:29
Chciałabym zamówić taki test
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:20
Mam pytanie dotyczące mikroskopowego badania żywej kropli krwi, znalazłam takie w laboratorium za 120 zł, wynik w tym samym dniu.Czy takie badanie będzie wiarygodne jeżeli chodzi o pasożyty i nietolerancję?Wszystko w tej cenie.
Dodano:  13 luty 2017 - 11:58
Wszystko w takiej cenie? Nie sądzę.
Z doświadczenia moich pacjentów z ostatniego roku nie polecam badania żywej kropli krwi w badaniu Candidy i pasożytów.
Margo WizazDodano:  14 luty 2017 - 0:29
Dlaczego nie?
Dodano:  14 luty 2017 - 8:44
Bo robaki we krwi nie pływają. We krwi są przeciwciała.
Każdemu z moich pacjentów po tym badaniu wychodziły cuda i od razu panaceum - super zioła za 700 -800 zł.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:23
A ja się zastanawiam co polecasz na poprawienie odporności? Nie mam Hashimoto tylko niedoczynność tarczycy połączona z anemia(niedobór żelaza) i choruje bardzo często
.. właściwie co miesiąc. Mój lekarz stwierdził że wystarczy jeść wiecej owoców i warzyw. Wow co za odkrycie prawda? Jem ich faktycznie więcej ale popRawy niewidac..
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:24
Małgosiu a ja z pytaniem z innej beczki.Robie trening rano i chciałabym zjeść coś drobnego żeby nie obciążać żołądka ale jednak nie robić treningu na czczo.Co będzie najlepsze,podpowiedz proszę
Dodano:  13 luty 2017 - 11:59
Najlepszy w tej sytuacji będzie banan.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 15:09
czy tego banana wliczamy w dzienna kaloryczność?jako 6 posiłek jest traktowany?
Dodano:  13 luty 2017 - 18:21
tak
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:26
Gosiu czy jeśli zrobiłam badania z krwi na nietolerancje (oznaczany był poziom przeciwciał IgE) to powinnam jeszcze zbadac poziomy IgG?
Wiem że te testy są bardzo kosztowne
(kilkadziesiąt zł za jeden produkt) czy jeśli zamówię u Ciebie food detective i zrobię to wynik będzie można uznać za wiarygodny?
Dodano:  13 luty 2017 - 12:02
Nie musisz.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:44
Pytanie z innej beczki. Czy na wrodzony przerost nadnerczy można jakoś wpłynąć dietą? Jeśli tak to co jeść lub wyeliminować? Pozdrawiam Monika
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 14:20
A może planujesz post na temat wpn? Pozdrawiam Monika
Odpowiedz
SzmiszmaszDodano:  13 luty 2017 - 10:45
Bardzo fajny artykuł, chociaż mnie Hashimoto nie dotyczy, ale jest podejrzenie rzs, zespół Sjogrena. Lekarz prowadzący na to jeszcze nie wpadł, zasugerował stomatolog (suchość w ustach i oczach), nie wyklucza ortopeda i lekarz, który podczas USG wykrył powiększony węzeł chłonny w brzuchu. Sporo czytam na temat chorób autoimmunologicznych, a zwłaszcza o żywieniu, nie chcę brać leków do końca życia, cokolwiek tam u mnie znajdą. Martwi mnie tylko podejście lekarzy. Jutro idę do ogólnego z wynikami (oczywiście zleca tylko TSH) i chciałabym z nią porozmawiać, np. o nieszczelności jelit, ale boję się, że spojrzy na mnie jak na UFO... O ile wiem, że tarczycę z krwi mogę sobie sama "zlecić" odpłatnie w mojej przychodni, o tyle nie mam pojęcia co z całą resztą i o czym rozmawiać z lekarzem. Chorób wmawiać sobie nie chcę, ale zdecydowanie dzieje się ze mną coś złego. Czytam o dietach, protokole autoimmunologicznym opartym głównie na mięsie, a ja jestem wege. W innych miejscach piszą, że przy rzs najlepiej z mięsa zrezygnować. Gdzieś indziej żeby zrezygnować z glutenu, a w innym miejscu, że to bez sensu bez potwierdzających badań... Pokręcone to wszystko, a w środku tego zdezorientowana ja...
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:46
Czy warto zrobić badanie genetyczne na mutacje genu MTHFR?pytam odnośnie suplementacji kwasu foliowego przed i w trakcie ciąży.
Dodano:  13 luty 2017 - 12:03
Nie ma potrzeby moim zdaniem.
Odpowiedz
aagniiesiaaaDodano:  13 luty 2017 - 10:54
Pytanie za 100 pkt :) mam małe combo w sensie Hashi plus w gratisie insulinoopornosc ( zbyt późno wykryte Hashi zasialo spustoszenie w postaci IO i + 30 kg). Lada dzień będę rodzic i zaczynać walkę z kilogramami od nowa ( do tej pory nawet przed ciążą szlo mozolnie) Czy jest jakiś magiczny sposób albo rada na takie combo? Bo sposób prowadzenia tych dwóch chorób bardzo się od siebie różni (IO-dieta niskie IG, Hashi eliminacja nietolerancji). Nie umiem sama znaleźć złotego środka a niestety ale dietetykom juz nie wierze.
Dodano:  13 luty 2017 - 12:03
Dieta łącząca wszystkie schorzenia.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 10:58
czy glutamine można stosować podczas karmienia piersią?
Dodano:  13 luty 2017 - 12:03
Nie.
Odpowiedz
KasiaDodano:  13 luty 2017 - 10:59
Witaj Malgosiu. Jakie testy pokarmowe radzisz zrobic i czy wystarczy panel pokarmowy metoda polycheck? Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:10
Gosiu czy kupowane soki 100% naturalne bez dziwnych dodatkowych skladnikow wliczaja sie w bilans wypitej wody? Jestem w ciazy i niewiele moge przelknac, a na mysl o wodzie mnie wzdryga. Jedyne co wypije to sok
Dodano:  13 luty 2017 - 12:04
Soki tak.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:12
Gosiu czy soki wliczaja sie w bilans wypitej wody? Jestem w ciazy i sok to jedyny plyn ktory moge przelknac...
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:16
Małgosiu jeżeli mam za małą tarczycę, z tego powodu wychodzi mi za wysokie TSH,biorę jod, czuję się dobrze nie mam żadnych objawów, anty tpo w normie ,usg tarczycy ok, to czy powinnam wykluczyć coś z diety?
Dodano:  13 luty 2017 - 12:04
Nie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:31
Witam i pozdrawiam. Proszę o odpowiedź,czy również powinny mieć zastosowanie porady dla 70-latki z Hashi, wg endokr. z ustabilizowanymi poziomami TSH,FT3 i FT4, lecz ciągle tyjącą- specjaliści każą ograniczać jedzenie, lecz ile można? Przy chorych stawach i po operacji nogi nie mogę już fikać, biegać, długo chodzić. Proszę choć o słówko.
Dodano:  13 luty 2017 - 12:04
Tak.
Odpowiedz
EvDodano:  13 luty 2017 - 11:39
Małgosiu gdzie najlepiej zrobić i jakie testy na nietolerancje pokarmowe?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 11:48
Gosiu, a czy bedziesz szerzej omawiac PCOS? To tez choroba, z ktora zmaga sie wiele kobiet, do tego czesto dochodzi IO i wlasnie NT
Dodano:  13 luty 2017 - 12:05
Tak.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 14:10
Chciałabym poprosić również o zwrócenie uwagi na endometriozę. Zgadzam się,że PCOS, IO I NT idą w parze ale do tego wszystkiego może dojść endometrioza, która w porównaniu do wspomnianych chorób jest bardzo trudna do diagnozy bo wychodzi na jaw kiedy staramy się o dziecko i jesteśmy operowane...i wtedy diagnoza przychodzi za późno a choroba mogła gościć u nas od lat...W sumie wszystkie choroby dla osoby chorującej są ważne...będę cierpliwie czekać i dziękuję za dotychczasową pracę..
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 12:09
Czy możliwe jest ,abym.po letrox 50 codziennie miała zgage? Przed braniem leku nie miałam zgagi
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 12:51
A co sądzisz o diecie uszczelniającej jelita? Podobno zaleca się picie rosołu z kości, spożywanie żelatyny, glutaminy przy lekkostrawnej diecie z małą ilością błonnika?

Przy nieszczelnym jelicie każdy pokarm przedostaje się do krwi, więc nie wiem czy jest sens robić testy? Wyjdą przeciwciała przeciwko pokarmom, które jemy najczęściej.. Nawet na food detective wspominają, że przy nieszczelnym jelicie wychodzą nietolerancje na wiele pokarmów.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:02
Witaj Gosiu ;) po ostatnim artykule zajrzałam do badań które robiłam w lipcu a ich wyniki były "w normie". Policzylam jak było we wzorze, wyszło ft3 24%, ft4 35% a tsh 2.3. Zgodnie z tym co napisałaś to nie jest kolorowo. Czy jak powtórzę badania na własną rękę plus te pozostałe o których pisałaś, to czy można się zgłosić najpierw po diagnozę do Ciebie ? Boję się że lekarz patrząc na wyniki powie, ze jest ok a w najlepszym wypadku przepisze coś, co jeszcze może pogorszyc mój stan. Czy może takie wyniki są już tak znaczące ze mnie nie zignoruje ?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:08
Witam! Bardzo ciekawe artykuly-szkoda, ze nie trafilam na Twoja strone wczesnie. Mialam/mam(?) hashimoto i niedoczynnosc tarczycy. tarczyca zostala calkowicie usunieta 2 lata temu (wole i powiekszajace sie guzki). teraz przyjmuje hormony sztuczne. po usunieciu tarczycy nadal mam takie same objawy jak przy hasimoto: sennosc, zmeczenie, szybkie przybieranie na wadze... czy mimo usuniecia tarczycy, nadal moge miec hasimoto??? dzieki i pozdrawiam!
Dodano:  13 luty 2017 - 17:49
Przy usuniętej tarczycy nie, ale możesz mieć kłopoty z konwersją lub inne zaburzenia których efektem są objawy niedoczynności.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:16
Gosiu, wiem, że pytanie bardzo ogólne, ale czy moze o czymś świadczyć straszne swędzenie całego ciała? Dosłownie całego... mam AZS, ale nie zjadłam nic nowego, zadnych nowych kosmetyków, zreszta przy AZS swędzą mnie wybrane miejsca , a od trzech dni dosłownie kazda czesc ciała...
Dodano:  13 luty 2017 - 17:52
Ciężko mi powiedzieć gdzie leży przyczyna.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:20
Małgosiu,MAM HASHIMOTO z TSH 5,00 SPADŁAM NA 0,40 Lekarz powiedział ze jest ok. Biorę letrox 100. Bolą mnie rece rano szczegolnie i nogi jakby były z waty... nie wiem juz co mi jest... mam nadzieję ze to nie RZS ...
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:29
Co jesli tsh wynosi5,tarcźyca jest bardzo mala a hormony w normie.czy powinnam brac leki
Dodano:  13 luty 2017 - 17:53
Co to znaczy hormony w normie? Jaki wynik procentowy?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:31
Gosiu, zrobiłam sobie badania całej tarczycy,sama od siebie, mimo iż lekarz stwierdził, że mam zdrową ( zobaczył tylko TSH) TSH mam 1,370 FT3- 2,94 norma ( 2,57-4,43) FT4 1,47 norma (0,932-1,71) Anty TPO 13,72 norma (0-34) Anty TG 10,47 norma (0-115) Obliczyłam procętowo FT3- 19,89 % a FT4 69,15% . Z tego co pisalaś, powinnam się udać do dobrego endokrynologa, bo mogę mieć niedoczynność tarczycy? Pozdrawiam
Dodano:  13 luty 2017 - 17:54
Jest kłopot z konwersją. Powinnaś zadbać o stan jelit i dietę.
Odpowiedz
IlonaDodano:  13 luty 2017 - 13:45
Gosiu kochana powiedz proszę jakie przy nt można spożywać otręby? Czy pszenne należy wykluczyć?
Dodano:  13 luty 2017 - 17:55
Pszenne mogą być.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:54
Witam pani Malgosiu. Uwielbiam pic kawe z mlekiem i kupuje mleko bez laktozy. Mam hashimoto i moje pytanie jest: czy rezygnacja z nabialu oznacza takze odstawienie mleka bez laktozy? Czy mam rowniez odstawic kawe? Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie i ogromnie dziekuje za wszystkie artykuly, ktore pani pisze. Beata
Dodano:  13 luty 2017 - 17:56
Ja odstawiam mleko krowie czyste. Do kawy może zostać.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 13:57
Witam Małgosiu! czytam Twojego bloga regularnie i z zapartym tchem 3 razy w tygodniu czekam na nowe posty. Chciałabym zapytać o tematy dotąd nie poruszane ba blogu (przynajmniej tak mi się wydaje):
1. Jak pomóc swoim oskrzelom i w ogóle układowi oddechowemu? Mam astmę i alergie wziewne na pyłki (trawy, drzewa, chwasty), od 2 lat ciągle choruję, często z antybiotykiem (nawet 2 infekcje na 3 miesiące). Czarnuszkę próbowałam, czystek piję.
2. Mam łysienie androgenowe, dermatolog faszeruje mnie lekami doustnymi. Czy spotkałaś się w swojej pracy z tym problemem? Coś konkretnie przetestowanego byś poleciła? Wiem, że olej z wiesiołka i dyni regulują hormony ale boję się sama eksperymentować i nie wiem jakie badania zrobić (co kontrolować).
Pozdrawiam i dziękuję za ogrom pracy, który wkładasz aby ciągle nas edukować.
Dodano:  13 luty 2017 - 17:56
Poruszę te tematy.
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 22:50
dołączam się do prośby!!!
AnonimowyDodano:  14 luty 2017 - 7:06
Nie jestem Malgosia, ale ja również mam problem z wypadaniem włosów z powodu wysokich androgenow i mogę polecić saw palmetto czyli palmę sabalowa,wierzbownice, olej z wiesiołka. Są to naturalne produkty. Jeśli natomiast androgeny są podwyzszone z powodu wysokiej insuliny to trzeba wprowadzić dietę oraz np mio inozytol
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 14:04
Witam Pani Małgosiu. Po cyklu Pani artykułów dotyczących tarczycy i ja postanowiłam się przebadać.(U mnie na wsi lekarz zlecał tylko TSH) Dzisiaj odebrałam wyniki. FT3 3,53 pmol/l i FT4 12,3. Bardzo Panią proszę o ocenę oraz o radę co mam dalej robić-zrobić jeszcze jakieś badania?zmienić dietę?. Bo wydaje mi się, że FT4 za niskie? A do lekarza nie ma co iść, bo wyniki mieszczą się w normie, więc lekarz powie że wszystko dobrze. Jeszcze raz bardzo proszę o radę.
Z pozdrowieniami Agata
Dodano:  13 luty 2017 - 18:02
a procentowo ile wychodzi?
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 19:36
No właśnie dziwnie jakoś. FT3 11,62% a FT4 3%. To możliwe??
Dodano:  14 luty 2017 - 8:46
źle coś policzyłaś
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  13 luty 2017 - 14:22
Małgosiu, moje TSH 0,784, FT4 16,9, FT3 4,7.
Lekarz powiedział, że wyniki są OK, ale chciałabym zasięgnąć Twojej opinii. W wielu dziedzinach jesteś ponad lekarzem. Ściskam cieplutko.
Odpowiedz
make me feel good ;)Dodano:  13 luty 2017 - 14:36
Witam,
A jak wygląda tutaj kwestia mąki orkiszowej? Piłkę chleb na zakwasów, ale orkiszowo-żytni. Jem też kaszę orkiszową i bulgur. Generalnie nigdy nie robiłam sobie testów na nietolerancje pokarmowe. Oczyszczone mąki pszennej nie spożywam, ale nie wiem jak to się ma z orkisz em. Jem nabiał w niewielkich ilościach. Generalnie nie odczuwam dyskomfortu że strony jelit a leczę Hashimoto.
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Miejsca i produkty, które szczególnie polecam z uwagi na jakość.
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze? 

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać” 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze?

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać”

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

467 50
Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych. 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych.

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

518 22
Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem. 
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie. 
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to? 
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO? 

#sibo #imo

Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem.
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie.
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to?
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO?

#sibo #imo
...

1388 114
Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK! 

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet

Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK!

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet
...

1998 3206

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej

MOJA KSIĄŻKA


"Smacznie i zdrowo na diecie ograniczającej mięso" to książka dla tych, którzy szukają inspiracji na zdrowe posiłki i preferują tradycyjną formą książkową.

Ponad 70 stron porad żywieniowych oraz 65 pysznych i prostych w przygotowaniu przepisów. Dzięki podanym przy każdej potrawie wymiennikom węglowodanowym i białkowo-tłuszczowym szczególnie polecam ją osobom cierpiącym na cukrzycę typu I, kiedy kluczowe jest określenie dawki insuliny.

Idealny prezent dla każdego, kto chce zacząć przygodę ze zdrowym odżywianiem, ale nie koniecznie jest gotowy na ścisłe trzymanie się diety. 

 

PRZEJDŹ DO SKLEPU

This will close in 20 seconds