fbpx
Charakterystyka i diagnostyka Hashimoto, czyli co bezwzględnie musisz wiedzieć o tej chorobie. Część 1.
Img

Hashimoto, autoimmunologiczna choroba tarczycy, której pod żadnym pozorem nie wolno bagatelizować. Swoją nazwę wzięła od nazwiska japońskiego chirurga i anatomopatologa dr Dakaru Hashimoto który jako pierwszy w 1912 roku zdiagnozował i opisał autoimmunologiczne zapalenie tarczycy. 

Hashimoto – choroba autoimmunologiczna

Aby w pełni zrozumieć, na czym polega Hashimoto, trzeba wiedzieć czym są choroby autoimmunologiczne i na czym polegają.
U zdrowego człowieka układ immunologiczny (odpornościowy) ma za zadanie chronić nas przed bakteriami, wirusami, toksynami i wszelkimi innymi czynnikami mogącymi wyrządzić nam szkodę. To takie nasze wewnętrzne wojsko które w momencie kryzysowym, czyli przedostania się intruza do krwi, rozpoznaje go, zbroi się i atakuje. Aby unicestwić wroga wytwarza przeciwko niemu całą armię przeciwciał i specyficznych komórek.
Zdarzają się jednak sytuacje, będące zaburzeniami układu immunologicznego w których zaczyna on atakować własne komórki traktując je jak intruzów, dlatego choroby autoimmunologiczne nazywane są także chorobami z autoagresji. W przypadku choroby Hashimoto, nasze wewnętrzne wojsko atakuje naszą własną tarczycę powodując stan zapalny, niszczenie miąższu, powstanie wola i powiększenie gruczołu. Zaatakowana i niszczona tarczyca produkuje coraz mniej hormonów (tyroksyny – T4 i trijodotyroniny – T3) doprowadzając do niedoczynności.
Niestety powstałych w ten sposób zmian degradacyjnych nie da się cofnąć dlatego jeśli lekarz zdiagnozuje hashimoto, ale twierdzi że tarczyca jeszcze pracuje prawidłowo i póki co obserwujemy i nie robimy nic, szukaj innego lekarza. Jeśli masz objawy niedoczynności, prawidłowe TSH, za niskie FT3 i FT4 i podwyższone anty TPO to znaczy że musisz działać. Nie możesz czekać na całkowitą degradację tarczycy.

Objawy Hashimoto są identyczne jak przy niedoczynności tarczycy:

  • ciągłe zmęczenie,
  • zniechęcenie do jakiejkolwiek aktywności,
  • bóle mięśni,
  • zwiększone odczuwanie zimna,
  • osłabienie,
  • zaburzenia koncentracji,
  • zmienność nastrojów, depresja, podenerwowanie,
  • obrzęki, zatrzymanie wody,
  • suchość i szorstkość skóry,
  • nagłe przybieranie na wadze,
  • otyłość,
  • problemy z utratą masy ciała mimo diety i ćwiczeń ,
  • zaparcia,
  • obfite miesiączki,
  • podwyższony poziom cholesterolu frakcji LDL,

Jeśli masz powyższe objawy, nie lekceważ tego mimo prawidłowego TSH. Koniecznie sprawdź FT3 i FT4. Jeśli są poniżej 50% (tu pokazałam jak się liczy) zbadaj anty TPO, anty TG i zrób USG tarczycy aby wykluczyć Hashimoto.
Apeluję, nie pozwólcie aby lekarze diagnozowali Was na podstawie samego TSH. To ogromny błąd.

Diagnostyka

Aby zdiagnozować chorobę Hashimoto potrzebny jest pełen pakiet badań.

  • USG tarczycy
  • TSH
  • FT3
  • FT4
  • anty TPO
  • anty TG
  • poziom cholesterolu
  • glukoza oraz insulina na czczo (najlepiej OGTT)

Przeciwciała przeciwtarczycowe nie zawsze powiedzą Ci prawdę

Normy przeciwciał są następujące:
P-ciała anty TPO – (podwyższone, powyżej 35 IU/ml)
P-ciała anty TG – (podwyższone, powyżej 115 IU/ml
Bardzo wiele osób na podstawie wyniku przeciwciał przeciwtarczycowych samodzielnie diagnozuje bądź wyklucza Hashimoto. To błąd i bez USG tarczycy w ogóle nie powinniśmy tego robić.
To że przeciwciała są niskie, jeśli mamy objawy niedoczynności i niskie FT4 i FT3 wcale nie oznacza że nie mamy Hashimoto.
Na obrazie USG widać wielkość tarczycy, ewentualne ogniska zapalne, niejednorodny miąższ czy występowanie guzków. Są osoby u których USG pokaże duże zmiany, a przeciwciała w badaniu wyjdą niskie. Dlaczego? Stanie się tak w sytuacji w której proces zapalny jest w końcowym stadium lub w ogóle ustąpił (tkanka tarczycowa uległa już zniszczeniu).

Hashimoto a tarczyca

Istotą choroby Hashimoto nie jest zła praca tarczycy. Istotą jest zła praca układu odpornościowego.
To nie tarczyca stanowi problem, ona jest tu ofiarą, bezbronną i niczemu nie winną. Problemem jest agresor dlatego jak w każdej chorobie autoimmunologicznej trzeba pracować nad przywróceniu prawidłowej pracy systemu odpornościowego.  Standardowe leczenie Hashimoto polega na leczeniu niedoczynności bądź nadczynności tarczycy czyli de facto leczymy objawy a nie przyczynę. Czekamy aż tarczyca zostanie „zjedzona”. Kluczowe w Hashimoto jest wsparcia układu immunologicznego,po to aby przestał atakować.

O tym jak wspomóc układ odpornościowy, jak nim potrząsnąć, jakie wykonać badania i jaką stosować dietę, już w następnym wpisie. 
Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Zalecenia dietetyczne w hashimoto
Zalecenia dietetyczne w hashimoto

Hashimoto zwane inaczej limfocytarnym zapaleniem tarczycy jest chorobą autoimmunologiczną. Choroby autoimmunologiczne polegają na autoagresji, czyli w skrócie organizm "sam sobie Czytaj dalej

Diagnostyka, dieta i postępowanie terapeutyczne w Hashimoto. Część 2.
diagnostyka, dieta i postępowanie terapeutyczne w hashimoto

Dzisiejszy post jest kontynuacją pierwszej części cyklu o Hashimoto, dlatego jeśli ktoś pominął część pierwszą, proszę o nadrobienie tej zaległości Czytaj dalej

Niedoczynność tarczycy i choroba Hashimoto – jak sobie nie zaszkodzić?
Niedoczynność tarczycy i choroba Hashimoto – jak sobie nie zaszkodzić?

Osoby nie mające niedoczynności tarczycy i choroby Hashimoto pewnie będą niepocieszone że poruszam ten temat kolejny raz, ale otrzymuję tak Czytaj dalej

Jesień grecko-polska. Gotowe dobrze zbilansowane plany dietetyczne.

O tym, że powstanie dieta gotowa w wersji jesiennej, wiadomo było od dawna. Ilość osób jaka korzysta z diet gotowych Czytaj dalej

198 komentarzy

granatowa motywacjaDodano:  6 luty 2017 - 8:47
Dziękuję za ten wpis, będę podsyłam go teraz wszystkim, którzy mnie pytają na co choruję. Z niecierpliwością czekam na wpis o wspomaganiu układu odpornościowego, jestem 3 raz chora w ciągu 2 miesięcy, a w pracy zaczynają krzywo na mnie patrzeć :(
Cook YourselfDodano:  6 luty 2017 - 11:05
Witaj w klubie! też jestem już kolejny (3 czy 4) raz chora w tym roku! Szczerze ten rok jest jakiś straszny pod względem przeziębień :(
Aga KrystofDodano:  6 luty 2017 - 12:29
W pierwszej kolejności warto odstawić to co szkodzi. Rok temu, w ciągu 4 miesięcy bylam chora 6 razy, choć wcześniej rzadko chorowałam. Nie wdając się w szczegóły... okazalo się, że przyczyną był gluten na który mam nietolerancję. Osłabiłam układ odpornościowy, bo zaczęłam coraz częściej pozwalać sobie na zboża glutenowe.
Przestalam jeść gluten i przestalam chorować. Jak ręką odjął:)
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 21:54
Ciekawe cztery lata temu stwierdzono mi na podstawie usg tarczycy Hashimoto przez biorąc eutyrox z każdą wizytą coraz większą dawkę ale rok temu jak mi tsh się unormowało pani doktor stwierdziła że nie ma potrzeby żeby przychodzić a rok przywitałam kaszlem do dzisiejszego dnia biorę trzeci antybiotyk bo się dalej duszę płuca ok oskrzela ok wymaz z gardła ok gorączki zero czy to możliwe że tarczyca daje w swe znaki bo już nie wiem co robić do kogo się udać
AnonimowyDodano:  8 luty 2017 - 14:46
Mam ten sam problem,robilam juz prześwietlenie płuc i nic.Kaszel przychodzi i znika ale na parę dni i znów powraca,jest b.uciążliwy.
AgosDodano:  9 luty 2017 - 11:17
Choruje na Hashimoto, wszystkie objawy wymienione powyżej miałam. Z osłabieniem odporności radzę sobie nawet nawet. W ciągu ponad 2 lat od stwierdzenia choroby byłam przeziębiona 1 raz w te święta. Biorę 50 Letroxu od samego początku, wyniki w normie. Do tego po śniadaniu, ale nie później niż 4h aplikuję selen (ten na bazie drożdży) 200 mcg, to pomaga w transformacji ft4 w ft3. Selen biorę wraz z wit c 500. po 2,3 h aplikuję witD. ponad 90% społeczeństwa ma jej niedobór. Wieczorem przed snem cynk chelat 22mg, a przed snem bo wtedy najlepiej się wchłania. A gdy czuję, że zaczyna mnie coś brać to zwiększam porcje witC nawet do 3000 dziennie rozłożonej na 3,4 dawki, no i woda z miodem i cytryną. Czuję się o wiele lepiej niż na początku przygody z Hashimoto. No i oczywiście zdrowa dieta, wywalić śmieciowe żarcie (ja akurat nie jestem aż tak restrykcyjna i zdarza mi się zjeść jakieś badziewie, raz na msc). Jem dużo sałatek, warzyw, wołowiny... Można ograniczyć gluten i laktozę, ale to tylko dla wytrwałych, ja bez dobrego pieczywa i serów nie daje rady..
Pozdrawiam
Odpowiedz
Katarzyna BrzezińskaDodano:  6 luty 2017 - 8:56
W moim przypadku właśnie TSH, FT4 i FT3 w normie, natomiast lekko podwyższone antyTG(48 IU/ml) oraz bardziej antyTPO (350 IU/ml), USG tarczycy ok, lekarz zlecił kontrolę wyników za 2 miesiące,powiedział, że będziemy na razie obserwować,ale może ja już mogę jakoś zadziałać ...odczuwam wiele z dolegliwości opisanych wyżej, nie wszystkie -czy to możliwe mimo tych wyników, które pokazują, że na razie coś się zaczyna dziać i czy one mogą ustąpić, gdy ja zacznę działać (najbardziej dokuczają bóle mięśni, ospałość,brak koncentracji)
Dodano:  6 luty 2017 - 9:02
U Ciebie konieczne jest wsparcie układu odpornościowego bo przeciwciała bardzo wysoko.
Katarzyna BrzezińskaDodano:  6 luty 2017 - 12:09
Gosiu myślisz, że mimo takiego początkowego stanu, te dolegliwości są tak bardzo odczuwalne? Najbardziej bóle mięśni, ospałość i trudności z koncentracją.. :/
Dodano:  6 luty 2017 - 13:04
No pewnie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:05
Gosiu Kochana dzieki Tobie po raz kolejny moje dzieci uniknęła antybiotyku jestem Twoim małym żołnierzykiem:) uczę się od mistrza:))))
Ale mam do Ciebie Kochana pytanie:mój tato(ciężki przypadek wszystkich chorób po przejściu na emeryturę,głównie problemy z cisnieniem-ost.wiozlam go całego zakrwawione go do szpitala na rękę z miska pełną krwi taki miał krwotok z nosa,ciągły problem z ngami-zakrzepica....Postanowił się odchudzać dieta Kwaśniewskiego(bo kiedyś na niej schudł 10kg.teraz obecnie schudł na tej diecie 15kg.Czuję się lżej ale ma ciągle problemy teraz np.strasznie spuchała mu ręką w nadgarstku (dna mocz.) Czy to może być od tej diety?Staram się mu przebadać cokolwiek do niestosowanie tej diety,ale on widzi rezultaty schudnięcie a ja się boję żeby sobie nie zaszkodził.Ta dna może być od tej diety??Pozdrawiam Ela
Dodano:  6 luty 2017 - 9:31
Zróbcie wszystkie badania. Szczególnie poziom kwasu moczowego.
Dna oczywiście może być od diety.
Odpowiedz
JagodaDodano:  6 luty 2017 - 9:19
Gosiu mam usuniętą tarczyce. Chciałabym zamówić dietę. Czy można najpierw wysłać formularz ( żeby zająć kolejke) a później dosłac wyniki badań?
Dodano:  6 luty 2017 - 9:32
Tak. Wyniki doślesz jak już otrzymasz wycenę.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:29
Gosiu czy mogłabyś napisać coś na temat fitohormonów? Wiem że planujesz wpis o menopauzie, ale mi chodzi o zażywanie ich w wieku ok 30 lat i ich wpływ na organizm, gdyż jest niewiele na ten temat wiarygodnych informacji w sieci. Interesuje mnie też co sądzisz o zażywaniu ich przy chorobie Hashimoto i NT.
Dodano:  6 luty 2017 - 9:33
Napiszę o fitohormonach ale przy NT i hashi nie możesz ich stosować.
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 15:00
Dziękuję za odpowiedź, moja siostra ma NT i dlatego mnie to interesowało. Natomiast ja będę czekać na post o firohormonach:)
Pozdrawiam
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:34
Ja mam np antyTPO ponad 1000, tsh, ft3 i ft4 w normie. Do tego żadnych objawów hashimoto, choroba wykryta przypadkowo, jak mogę obniżyć przeciwciała? Nietolerancji pokarmowych brak
Dodano:  6 luty 2017 - 9:49
To że TSH, ft3 i ft4 masz w normie to nic nie znaczy. Jaki masz wynik?
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:15
Jeśli nie masz nietolerancji pokarmowych to musisz zrobić rachunek sumienia co mogło wywołać chorobę. Objawy hashimoto to nie tylko te opisane powyżej, często występuje też astma, pokrzywka, egzema, częste przeziębienia, infekcje i inne nieswoiste objawy ze strony układu immunologicznego.
Zastanów się czy nie miałaś kontaktu z jodem albo halogenami (fluor, brom). Może jakaś przewlekła infekcja albo pasożyty wywołały u Ciebie stan zapalny w organizmie?
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 21:52
Choroba pojawiła się wraz z wyprowadzka do Norwegii, zamieszkałam nad samym morzem, więc chyba nadmiar jodu może tu być przyczyną, tylko co mogę teraz zrobić. :-(
AnonimowyDodano:  7 luty 2017 - 10:26
Pewnie przyczynił się też stres związany z wyjazdem. Poczytaj o nieszczelności jelit (podobno większość osób z chorobami autoimmulogicznymi ma ten problem), ewentualnie wypróbuj LDN (ja właśnie testuje, ciekawa jestem jakie będą wyniki). Generalnie polecam książkę Izabelli Wentz.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:37
Nie chce mi się wierzyć! Leczę się od 16 roku życia początkowo niedoczynność od 3 lat hashimoto jedyne badanie to tsh raz na 3 lata usg tarczycy żadnych innych badań ,, jedyne co mogę pani zaproponować to usuniecie tarczycy ale na to jest jeszcze pani za młoda" obecnie mam 37 lat na wszelkie zgłaszane bolączki ,,tak to już jest w tej chorobie musi się pani przyzwyczaić" nie mam już siły. Czekam na kolejne wpisy czuję że jeśli sama o siebie nie zadbam to niedługo zwariuje :-( Joanna
Dodano:  6 luty 2017 - 9:50
Znam takich historii setki. Za każdym razem jak słyszę to ok kolejnej pacjentki to mam ochotę krzyczeć gdzie przysięga Hipokratesa!!!
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:44
Tak, usunięcie tarczycy, żeby przeciwciała przerzuciły się na coś innego? Genialny pomysł...
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:40
Gosiu tak sie zastanawiam.. Zadko choruje..ale jesli juz to nigdy nie mam goraczki.. Ostatnio temperature to mialam chyba w podstawowce..nawet jak 2 lata temu mialam angine masakryczna to goraczki nie mialam.czy to normalne? Gdzies kiedys uslyszalam,ze to zle bo organizm sie nie broni. Pytalam kiedys mojej doktor w przychodni to powiedziala,ze niektorzy tak maja..
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:41
Gosiu odpowiesz? Bardzo to wazne dla mnie...
Dodano:  6 luty 2017 - 13:08
Są osoby które nie gorączkują i jest to całkowicie normalne. Nic nie da się z tym zrobić.
majkaDodano:  7 luty 2017 - 16:11
Gosiu a jak sprawy mają się w takim przypadku gdy przez całe życie (praktycznie od początku aż do chwili obecnej) w kółko się choruje, łapie infekcje można powiedzieć że non stop/Jest parę dni przerwy i następna. Ja już jestem u kresu sił. Przez ciągłe chorowanie nie dałam rady skończyć LO (zostałam wyrzucona z powodu licznych absencji mimo że miałam dobre oceny ) ani też podjąć pracy, bo co próbowałam się gdzieś zatrudnić to po paru dniach byłam tak chora że musiałam iść na zwolnienie (a widomo jak to wygląda dopiero co zaczynasz pracę i od razu L4? Od razu pokazywano mi potem drzwi.) Gdy podjęłam pracę na zmywaku to po 2 dniach miałam zapalenie płuc . No i tak całe życie, przez to jestem obecnie tzw bezrobotną na zasiłku (500 zł). Od ciągłych angin zrobiło mi się zapalenie wsierdzia, oraz nerek. Ogólnie z każdym rokiem przechodzę te infekcje coraz gorzej i ciężej, jestem wtedy tak osłabiona że nie mam sił wstać z łóżka, natomiast tak jak poprzednia osoba również nie miewam od wielu już lat gorączek. Immunolog do którego (w koncu po latach ) zostałam skierowana stwierdził że tak jest z powodu tego że układ odpornościowy całkiem mi się rozłożył i przestał działać-(ja też pamiętam że jeszcze za młodości bo obecnie mam 40 lat, gdy jeszcze gorączkowałam normalnie i porządnie często ok 40 st przy grypach, te infekcje mijaly szybciej, lżej, była gorączka ropna wydzielina człowiek wszystko wykaszlał, wycharkał za przeproszeniem i potem przynajmniej na jakiś tydzien czy nawet w porywach sukcesu dwa-był spokój. Obecnie gorączki nie ma, ale słabość tak straszna że gdy na siłę chcę chodzić to mdleję, ból,ropy mniej, charakterystyczne takie paskudne samopoczucie jakie się ma typowo podczas infekcji, no i nie wiem już co robić żeby się ten koszmar skonczył. ) Mam nadzieję że mogłabyś coś doradzić jak wzmóc odporność?
Dodano:  8 luty 2017 - 8:59
Niebawem o tym napiszę. Temat jest rozległy.
Odpowiedz
Matka EkspatkaDodano:  6 luty 2017 - 9:51
wszędzie tyle oo hashi, a o chorobie Gravesa-Basedowa nic :( Zdiagnozowali mi to wraz z niedoczynnością tarczycy. Myślisz, że napiszesz kiedyś o tej chorobie? Czy moze już było,a ja nie potrafię znaleźć :(
Dodano:  6 luty 2017 - 11:22
Będę pisała o GB.
Matka EkspatkaDodano:  6 luty 2017 - 21:42
cudownie, czekam z niecierpliwością :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:51
Małgosiu mam takie pytanie
czy na podstawie swojego doświadczenia możesz powiedzieć
czy jeśli ktoś ma hashimoto z niedoczynnością myślę ze w początkowej fazie i wprowadza zalecenia dietetyczne tak jak piszesz jest w stanie dojść do sytuacji że nie będzie musiał brać hormonów ?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:22
Tak. Mam wielu takich pacjentów.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 9:52
Witaj Małgosiu.
Chciałabym zrobić testy na nietolerancję pokarmową synowi (6 lat). Jakie dokładnie badania wykonać,żeby mieć czytelny obraz? Dodam, że syn ciągle zakatarzony (gęsty, złóty), co kończy się zapaleniem uszu. Do tego sucha skóra. Czy to może mieć jakiś związek z nietolerancja?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:23
Takie objawy mogą mieć duży związek z nietolerancjami.
Możesz wykonać domowy test food detective, możesz pójść z synkiem do laboratorium. Pytanie gdzie będzie mniejszy stres.
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:06
Bardzo dziękuję, za odpowiedź. Czy ta suchość skóry, ciagłe infekcje i szybkie męczenie się, mimo, iż syn jest bardzo ruchliwy i aktywny może mieć też związek z tarczycą? Myslisz, że można by zrobić jemu też pakiet tarczycowy czy sam FD na razie wystarczy?
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:09
Dodam,że synek ma obniżone napięcie mięśniowe jeśli ma to znaczenie.
Dodano:  6 luty 2017 - 13:05
Nie ma to znaczenia.
Odpowiedz
NatiDodano:  6 luty 2017 - 10:10
Wszystko sie zgadza tylko gdzie znalezc lekarza ktory faktycznie dobrze poprowadzi leczenie....? Juz nie zlicze tych specjalistow w kraju i za granica ktorzy twierdza ze wszystko jest ok i potrzeba tylko obserwacji. Wyniki TSH w okolicach 2.0, ft3-4 w normie, podwyzszone TPO ok 500, guzki tarczycy jeden o niewielkich zmianach, wynik biopsji ok. Samopoczucie tragiczne, oslabienie i chroniczne zmeczenie. Do tego waga ciagle idzie w gore. Jakakolwiek aktywnosc fizyczna wykancza moj organizm doszczetnie. Zostaje jeszcze wykonanie testu nietolerancji pokarmowych ale tez sie zastanawiam czy ma to sens skoro tak wszyscy twierdza ze jest ok.. Gdzie szukac pomocy???
Dodano:  6 luty 2017 - 11:25
To jest niestety ogromny problem i nieustannie się zastanawiam gdzie leży przyczyna. Czy w tym że najłatwiej jest przepisać tabletki lub zbyć aby nie szukać przyczyny czy w braku wiedzy. Nie wiem :((
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:32
Jeśli chodzi o leczenie dzieci to polecam, jako mama 11-latka ze zdiagnozowanym Hashimoto, dr Korpysz z Warszawy. Genialna, konkretna, kompleksowo patrząca na dziecko - przede wszystkim zaproponowała nam zmiany w diecie syna plus suplementację D3 i cynku oraz euthurox ze względu na okres dojrzewania, w który syn wchodzi.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:19
A ja tak spojrzalam na wyniki moich badan na poczatku wizyt u endokrynologa pare lat temu i patrze ze mialam tsh 5,7 ale ft4 1,2 ft3 2,89 anty Tpo 19,98 anty Tg ponizej 10. Co taki wynik oznacza ? Ze organizm nie produkuje przeciwcial ? Tylko mial jakis przejsciowy problem i zniszczyl troche tarczyce ? Z usg tarczyca niepowiekszona, niejednorodna, perfuazja wzmozona plus zmiana ogniskowa . Z gory dziekuje za odpowiedź.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:30
Czy na Ft3 i Ft4 wpływa gospodarka węglowodanowa, tak samo jak na TSH? Nie wiem, czy po weekendzie, w którym zjadłam dużo słodyczy (rzadko mi się to zdarza) można robić te badania, czy lepiej poczekać aż unormuję dietę?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:26
Węglowodany, rodzaj i ilość wpływają na tarczycę.
Odpowiedz
basia&michalblogDodano:  6 luty 2017 - 10:31
Małgosiu, od świat BożegoNarodzenia do teraz ciagle choruje. Zaczęło sie od bólu gardła pózniej grypa(bóle wszystkiego, straszne, z łóżka nie mogłam wstać) pózniej zapalenie oskrzeli. Bylam na antybiotyku prawie 4 tygodnie z przerwa 3 dniowa. Dzisiaj skończyłam antybiotyk a ja nadal źle sie czuje. To jakiś horror. wybierma sie na badanie krwi. Mam zdjagnozowana niedoczynnosc z Hashimoto. Leczę sie w Niemczech. Prowadzę dietę na własna rękę ale mam odczucia ze to chyba tylko pogarsza mój stan zdrowia.
Rozpisałam sie a chciałam zadać 2 pytania. Czy choroba Hashimoto ma wpływ na moje ciagle chorowanie?
Jak mogę zamówić dietę u Ciebie?
Pozdrawiam !
Dodano:  6 luty 2017 - 11:28
Tak. Ponieważ przyczyną Hashimoto jest dysfunkcja układu odpornościowego tak, może mieć wpływ na częstą zapadalność na infekcje ale bez pełnej diagnostyki nic tu nie wyczarujemy.
Dietę zamawiasz klikając w zakładkę Zamów dietę.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:32
Czyli jeśli przeciwciała antyTPO są w normie to nie ma hashimoto?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:28
Opisałam taką sytuację w poście.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:34
Cieszę się bardzo, że ktoś uświadamia społeczeństwo na czym polega ta choroba. Niestety lekarze przepisują tylko hormony, moja koleżanka od 10 lat choruje na hashimoto i nawet nie wie co to przeciwciała ;-) nigdy ich nie badała...

Wiem, że zalecasz testy pokarmowe IgG - jednak ostatnio spotkałam się z opinią, że są one nieswoiste - wychodzą fałszywie dodatnie i fałszywie ujemne. U osób z nieszczelnym jelitem wychodzą dodatnie testy dla produktów, które spożywamy najczęściej, bo i tak każdy produkt przechodzi przez barierę jelitową do krwi i wywołuje stan zapalny. A poziom przeciwciał zależny jest od tego jak często jemy ten produkt. Ponoć lepiej zrobić dietę eliminacyjną i rzutami wprowadzać podejrzane produkty oraz przeprowadzać obserwacje.
Taką informację przekazał mi lekarz specjalizacji immunolog-alergolog, u którego chciałam wykonać te testy (nie miał interesu w tym by mi je odradzać, bo przecież zarobiłby na nich). Przeczytałam też podobną teorię w książce Izabelli Wentz.

Ciekawa jestem czy ktoś ma podobne obserwacje?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:29
Dlatego eliminuje się czasowo te pokarmy i później włącza prowokacyjnie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:36
Gosiu jeżeli lekarz stwierdził na usg że tarczyca jest "MAŁA" TSH powyżej 2(2,33), ft powyżej 50% a ft4 niecałe 20%, pcos, brak miesiączki, nadwaga i złe samopoczucie powinnam brać leki? Nigdy nie robiłam badań w kierunku anty TPO i anty TG. Lekarz mówi że wyniki w normie tarczyca daje rade:/
Dodano:  6 luty 2017 - 11:30
Przy niskim FT4 tak.
Odpowiedz
UnknownDodano:  6 luty 2017 - 10:38
Witam, Mam zdiagnozowaną niedoczynność tarczycy i Hashimoto, obecnie po przebytej ciąży moje wyniki kształtują się następująco: przeciwciała anty_TPO 608,88 (a w ciąży <1000), TSH 1,13, FT4, 1,04, a więc w normie. Lekarz kazał odstawić eutyrox, ze wskazaniem, że nie na zawsze.Czy słusznie?
Dodano:  6 luty 2017 - 11:31
Potrzebna jest tu dieta aby wspomóc układ immunologiczny i funkcjonowanie tarczycy. Lekarz czeka chyba aż tarczyca ulegnie destrukcji i już trzeba będzie dać leki.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:41
Małgosiu, ja trochę nie ma temat...Co sądzisz o podawaniu 4,5-latce pyłku pszczelego na odporność? Czy warto i w jakich ilościach? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Dodano:  6 luty 2017 - 11:32
Odpowiedziałam na ten komentarz w poprzednim poście.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 10:48
Pani Małgosiu śledzę Pani cudowne wpisy ponad rok i w sumie pierwszy raz postanowiłam się poradzić. Mam 42 lata na 40-tkę postanowiłam zmianę i pod okiem dietetyka zrzuciłam 27 kilogramów i tak utrzymuję tę wagę ponad rok. ALE rok temu "zdiagnozowano" u mnie niedoczynność i wprowadziłam Euthyrox zaczynając od 25 przez 37,5 i od 01.01.2017 biorę 50 i tu jest problem od tego momentu zachowując nadal swoje zdrowe nawyki żywieniowe, przy których były raczej tendencje spadkowe wagi - teraz waga systematycznie powoli pnie się w górę! :( Jest już 3 kg więcej...... Czy jest możliwe, że to od tej dawki leku? Wiadomo jacy są endokrynolodzy....obawiam się, że przy wizycie kontrolnej pani doktor zbędzie mnie jakimiś hasłem żebym jednak zmieniła dietę. A ja na mojej diecie chudłam a nie tyłam :(
Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Magdalena
Dodano:  6 luty 2017 - 11:33
Bez diety tarczycowej, wspomagającej tarczycę i metabolizm, waga bedzie rosła. Aby coś więcej powiedzieć musiałbym przeanalizować wyniki badan.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:04
Witam Gosiu mam pytanie z innej beczki bo nie wiem co zrobić...jestem na redukcji 1270-1350kcal od dietetyka przez miesiąc schudłam 4kg a przez kolejny miesiąc waga stoi w miejscu...pracuję na gospodarstwie rolnym 6h dziennie siłowo do tego obowiązki domowe opieka nad dziećmi...czy powinnam zwiększyć kcal i zmienić dietetyka? kobieta 31lat, 169cm, 62kg. Cel utrata 4kg
Dodano:  6 luty 2017 - 11:34
Pomijam fakt iż nikomu nigdy nie napisałam diety z taką kalorycznością zapytam, a Twój dietetyk co na to?
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:58
że wszystko będzie dobrze ja nie wiem co zrobić...poradż czy zmienić dietetyka i zmienić kcal diety?
Dodano:  6 luty 2017 - 13:07
Tak niską kalorycznością obniżasz PPM i zwalniasz metabolizm. W efekcie masz bardzo wysokie ryzyko jojo. Ja takiej kaloryczności nikomu nigdy bym nie dała.
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 17:49
A mogłabyś napisać ile obecnie warzysz i przy jakim wzroście?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:15
Malgosiu, prosze napisz jakie badania powinien zlecic lekarz (wiem ze to pisalas ale nie moge doczytac) zeby ocenic czy z tarczyca jest ok. Dziecko 5lat, ma objawy niedoczynnosci tarczycy.
Dodano:  6 luty 2017 - 11:34
Napisałam przecież w tym poście.
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:04
TSH ,T3,T4 wystarcza te badania? Czekam w kolejce do lekarza, ciezko mi na telefonie przeczytac posta, a podstawowe badanie tarczycy robione pol roku temu mial w normie (podobno bo jie widzialam wynikow)
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:07
Przepraszam Malgosiu, nie czytalam tego posta. W drodze do lekarza szukalam tamtego posta o niedoczynnosci tarczycy, a jak pisalam na telefonie i z marudzacym dzieckiem ciezko doczytac wszystko ze zrozumieniem.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:16
Ja mam podobne pytanie: czy prawie stale obniżona temperatura do 35-35,6 to może być kolejny objaw niedoczynności i/lub "wymęczonego" przez Hashi układu immunologicznego???
Dodano:  6 luty 2017 - 11:35
Wcale nie musi.
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:03
Może być również borelioza... :-( U mojego męża taki był początek, obniżona temp. uczucie zimna i osłabienie :-(
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 11:49
Witam Gosiu. W listopadzie moje TSH 2,16, FT3 4.013(27,55%), FT4 18.56(65,60%).Anty TG10,3 ANtyTPO 9,4.Z USG tarczyca mała w sumie 11,57ml. Lekarz włącza euthyrox 25. Po 6 tyg FT3 4,07(25,90%), FT4 14,97(29,70%). Po tym lekarz podwyższa dawkę do 50. Dostałam także Dostinex na zbicie prolaktyny bo po obciążeniu wyniosła 4417 mUl, pierwsze pobranie 269. Dodam, że jest to 3 lekarz, którego odwiedziłam, poprzedni śmieli się i mówili co ja chcę od tej tarczycy..A ja już sama nie wiem czy dobrze robię....Była bym bardzo wdzięczna jak byś rzuciła na to okiem, bardzo liczę się z Twoim zdaniem:)Serdecznie pozdrawiam
Dodano:  6 luty 2017 - 13:01
ewidentnie widać że jest problem z konwersją i nad tym trzebaby popracować. Z uwagi na prolaktynę zbadałabym nietolerancje.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:07
Małgosiu napisz proszę coś więcej o osobach z usuniętą tarczycą! Jak my właściwie działamy? Jest tyle sprzecznych opinii, lekarze dają skierowanie tylko na tsh, bo inne "nie ma sensu". Mam kilka koleżanek po operacji i wszystkie borykamy się z waga i takimi czy innymi objawami niedoczynności. Wiem po swoich doświadczeniach, że dieta jak przy niedoczynności to podstawa, ale utrzymanie wagi jest i tak bardzo trudne. Jakie badania powinnyśmy robić? czy cały panel tarczycowy? Co z witaminą d, kortyzolem? Czy w naszym przypadku także liczyć procenty? Dziękuje i pozdrawiam serdecznie!
Dodano:  6 luty 2017 - 13:02
napiszę
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:15
Małgosiu mój mąż bierze euthyrox 125 ma takie wyniki tsh 0,962 normy 0,35-5,5
Ft3 5,89 normy 2,3-4,2 ft4 1,43 normy 0,89-1,76 czy to juz nadczynność czy ma obniżyć lek bo wizytę u lekarza ma dopiero pod koniec marca
Dodano:  6 luty 2017 - 13:03
FT3 za wysoko więc pewnie lekarz obniży dawkę leku.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:15
Witaj Małgosiu.
Mam pytanie odnośnie właściwego poziomu żelaza - mój wynik to 179 ug/dl, czy jest odpowiedni? Na wyniku norma wynosi od 60 do 180,jest zastanawiam się, czy "mój" poziom jest ok.
Pozdrawiam,
Marta
Dodano:  6 luty 2017 - 13:03
Nie ma poqodu do obaw.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:07
Witam Pani Malgorzato - wedlug obliczen % mam za niskie ft4 (nawet nie 30 %), ft3 ok i tsh czasem w badaniach ciut ponad 2 albo ponad 1 ...

Lekarz nie widzi problemu w leczeniu tarczycy. Czuje sie ciagle zmeczona, wypadaja wlosy, hirsutyzm :-( Trudno tak zyc z ciaglym zmeczeniem ..Mam Pcos i insulinoopornosc ponadto. Biore Metformine. Oprocz tego niska wit D ( 12 ) i ferrytyna ( 24 ) zelazo ok ...Poradzisz jak sobie pomoc z tym ft4 ? Czy to od tego mam prawo czuc zmeczenie i ospalosc ? Przygnebiona czytelniczka Karolina Pozdrawiam Cie
Dodano:  6 luty 2017 - 14:48
zrób anty TPO
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 15:11
Anty tpo sa w porzadku. Czy moge sobie w tej sytuacji jakos sama pomoc ? Nie chce byc non stop zmeczona. Dziekuje CI
Dodano:  7 luty 2017 - 8:56
Koniecznie suplementuj D3 bo leży masakrycznie. Przy tarczycy minimum 40 powinno być.
Bierz 2000jednostek dziennie i po 4 tygodniach ponownie zrób badania.
Odpowiedz
W Kolorze FuksjiDodano:  6 luty 2017 - 13:07
Małgosiu czy na Twojej diecie na Candide jest sens robić badanie na nietolerancje? Jakie testy najlepiej wykonać?
Dodano:  6 luty 2017 - 14:49
Napisz do mnie na skrzynkę kontaktową.
Odpowiedz
2 beauties blogDodano:  6 luty 2017 - 13:10
Mam wszystkie objawy Hashimoto. Ale TSH w normie, w usg tarczyca niejednorodna ale to na nic nie wskazuje, ATPO 28 czyli w normie. Nie wiem czy drążyć dalej czy szukać gdzieś indziej :( dodam że mam zdiagnozowane PCOS.
Dodano:  6 luty 2017 - 14:50
w normie czyli jakie TSH?
i jakie ft3 i ft4?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:26
Małgosiu, ostatnio robiłam morfologię i wyszedł ciut za wysoki poziom limfocytów. W poprzednich badaniach, robionych rok temu też był ponad normę. Myślałam, że nie ma się czym martwić, pielęgniarka powiedziała, że wszystko ok, ale po przeczytaniu artykułu zaczęłam gdybać. Czy to może oznaczać, że mam jakąś chorobę autoimmunologiczną, w tym hashimoto? TSH 2,3.
Paulina
Dodano:  6 luty 2017 - 14:50
zrób badania
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 13:36
Witaj Małgosiu , moja córka ma zdiagnozowane hashimoto,niestety przy tym wypadanie włosów i cera trądzikową z która cały czas walczy, zaczęła dietę bezcukrowa i bezglutenowa, co bys doradziła ? Ma 28 lat
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:22
Czy śledzie można jest przy NT i Hashimoto ?
Odpowiedz
AgnieszkaDodano:  6 luty 2017 - 14:23
Małgosiu, eendokrynolog mówi, że mimo mojego niskiego ciśnienia i braku sił, badania wskazują , że wszystko jest ok.
TO prawda? Jest ok? czy mam szukać lepszego lekarza? ;))
% FT3 jest niższe niż FT4

TSH 1,57 (0,35-4,94)
FT3 2,33 -> 31%
FT4 1,13 -> 55,1 %
anty-TPO 97,25 (0-5,61)
wit D3 17
Żelazo 36 ( 50-170) -od zawsze niskie
USG tarczycy na jednym płacie 2 torbielki 3mm
obecnosc Helicobakter pylori
niskie ciśnienie
cholesterol 83
glukoza na czczo 80

Proszę poradź, czy według Ciebie powinnam iść do lekarza jeszcze raz i leczyć się, czy jest ok?
Dodano:  6 luty 2017 - 14:52
Ft3 za niskie i ma to związek z konwersją. Anty TPO za wysokie i torbiele na tarczycy. I lekarz mówi że w porządku? masakra.
AgnieszkaDodano:  6 luty 2017 - 20:47
aj, przepraszam, wynik anty-TPO spisałam z innej pozycji, właściwa wartość anty-TPO to 1,78 (0- 5,61).

No właśnie ten stosunek FT3 do FT4 mnie zastanawia, a lekarz mnie zbył. Na coś to może wskazywać? Powinien jakieś tabletki zapisać w tym przypadku?
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 22:59
Gosiu spójrz na Wit D strasznie nisko, mysle ze to też może być problem?
Dodano:  7 luty 2017 - 8:53
D3 leży to fakt. Dla zdrowej tarczycy musi być minimum 40.
Ja mam 65 i nigdy nie pozwalam aby mi spadło poniżej 60.
Ja mam NT bez leków, ustawione tylko dietą.
AgnieszkaDodano:  7 luty 2017 - 19:22
Po zbadaniu poziomu D3, skomplementuję codziennie D3+K2Mk7 (240 mikrogram D3+ 220 mikrogram K2).
NT - czyli wyglądałoby to na niedoczynność tarczycy?
Dodano:  8 luty 2017 - 8:58
Przyczyną może być za niska witamina D3. Sprawdź wyniki po 6 tygodniach suplementacji.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:28
Witam! Czy przebyta infekcja oraz antybiotykoterapia trwająca 16 dni (Amoksiklav) może mieć wpływ na obniżenie Ft3 i Ft4? Dodam, że choruję na Hashimoto.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:30
Gosiu dziekuje za ten wpis dlugo czekalam,i z niecierpliwoscia czekam na kolejny co jesc
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:33
Witam. A jak to jest z kobietami w ciąży, które cierpią na Hashimoto? Czy normy dla wyników laboratoryjnych są inne niż dla pozostałych osób dla Ft3 i Ft4? I czy przy obniżonym Ft3 i Ft4 konieczne jest wtedy zażywanie leków? Bardzo proszę o informację. Z góry dziękuję :)
Dodano:  6 luty 2017 - 14:53
o NT i Hashi w ciązy już niebawem
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:34
Małgosiu czy przed testem na nietolerancje pokarmową powinnam zrobić jakieś badania?
Dodano:  6 luty 2017 - 14:53
nie
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 14:56
Pani Gosiu, wyslalam formularz 2 stycznia (dostalam od razu potwierdzenie, ze doszedl), kiedy moge spodziewac sie odpowiedzi? W miedzy czasie zrobilam badania hormonalne i obawiam sie czytajac twoje posty ze mam Hashimoto ( po odebraniu wynikow nie zdzaylam juz zobaczyc sie z endokrynologiem, a w kraju ktorym mieszkam, dalsze badania mam za dwa tygodnie i wtedy zdecyduja co dalej). Chce zaczac dzialac jak najszybciej, a wiem, ze rzucisz jedno spojrzenie na moje wyniki i juz bedziesz wiedziala co ze mna zrobic.
Dodano:  7 luty 2017 - 8:32
1- w najbliższy czwartek
2- dołącz badania jak otrzymasz wycenę. Dostaniesz nowy adres skrzynki kontaktowej i tam mi prześlesz.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 15:41
A jesli oba przeciwciala sa wysokie ale ft3 i ft4 w normie? jedynie tsh bez euthyroxu za wysokie.swiadczy to.o.hashimoto?
Dodano:  7 luty 2017 - 8:33
ft3 i ft4 w normie nic mi nie mówi. Jakie wyniki?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 16:35
Malgosiu, jak to jest z przyjamowaniem Euthyroxu w dniu badania krwi? Jedni lekarze twierdza, ze nie robi to zadnej róznicy, drudzy, ze zawsze na czczo i bez leku a jeszcze inni, ze wlasnie trzeba w dniu badania przyjac normalna dawke leku. Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.
Dodano:  7 luty 2017 - 8:34
Nie powinno się brać leku w dniu badania.
AnonimowyDodano:  7 luty 2017 - 10:38
Mi lekarka mówiła, że mam wziąć dopiero po pobraniu krwi.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 16:54
Małgosiu, bardzo Ci dziękuję za artykuły związane z hormonami. Sama borykam się z tymi hormonami już długi czas, pojawiło mi się dosyć duże owłosienie na brodzie, a mam zaledwie 23 lata. Zrobiłam sobie kompleksowe badania, czy mogłabyś zerknąć na wyniki i powiedzieć czy mam Hashimoto i czego powinnam odstawić z diety (gluten, nabiał, kasza jaglana i inne?) a co jest zalecane? Bardzo proszę Cię o pomoc.

TSH 0,584 (0,270-4,200)
FT3 2,92 (2,00-4,40)
FT4 1,05 (0,93-1,71)
antyTPO 191,30 (poniżej 34,00)
antyTG 34,26 (poniżej 115,00)
HDL 43 (od 45)
Triglicerydy 76 (poniżej 150)
LDL 102
prolaktyna 3,42 (4,79-23,30)
testosteron 2,020 (0,290-1,670)
progesteron III 0,441 (w zależności od fazy cyklu 0,057-23,9)
glukoza 81 (70-99)
wit. D 23,60 (niewystarczający 20-29)
wt. B12 291 (197-771)
żelazo 64 (37-170)
RF <9 (poniżej 12)
Dodano:  7 luty 2017 - 8:35
Wygląda na hashimoto ale usg tarczycy potwierdzi w 100%. I D3 masakrycznie leżące. Koniecznie suplementacja.
Margo WizazDodano:  16 luty 2017 - 23:15
w jaki sposób najlepiej przyjmować wit D? podczas jedzenia?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 17:08
Malgosiu, jesli pomimo wykluczenia nietolerowanych produktów zmagam sie z okropnymi gazami (czeste, choc nieregularne), to co moze byc jeszcze przyczyna?
Dodano:  7 luty 2017 - 8:36
Przyczyn może być bardzo dużo.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 17:11
Dzień dobry, mam usuniętą całą tarczycę. Jakie badania powinnam zrobić oprócz tsh żeby zamówić dietę?
Dodano:  7 luty 2017 - 8:36
jeszcze ft3 i ft4 aby zobaczyła czy hormony są dobrze ustawione i czy zachodzi konwersja.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 17:27
A czy ma Pani doświadczenie z sarkoidozą,a konkretnie z dietą w sarkoidozie. Nigdzie nic na ten temat nie mogę znaleźć
Dodano:  7 luty 2017 - 8:37
Nie piszę diet w tym schorzeniu.
Odpowiedz
Kinga SDodano:  6 luty 2017 - 17:30
Chciałabym zamówić u Pani dietę, jednak oczekuje na wyniki badań na nietolerancje pokarmową, które będą za ok 14 dni czy mogę już teraz wysłać formularz, a wyniki dosłać później?
Ze względu na to, że od kilku miesięcy obserwuje u siebie większość objawów niedoczynności zrobiłam badania. Jednak mój lekarz twierdzi że wszystko jest w porządku i nie ma sensu robić usg tarczycy. Czy taka rozbieżność procentowa miedzy FT3- 65,83%, a FT4- 23,08% jest normalna? i mam szukać przyczyn ciągłego zmęczenia i rozdrażnienia gdzie indziej
(ATPO) (O09) 15,5 IU/ml < 34,0
TSH (L69) 1,960 mIU/L ( 0,27 — 4,2)
FT3 (O55) 3,58 pg/ml (2,00 — 4,40 )- 65,83%
FT4 (O69) 1,11 ng/dl ( 0,93 — 1,71)- 23,08%
Dziękuje i pozdrawiam :)
Dodano:  7 luty 2017 - 8:44
Tak, tak. Teraz wyślij formularz. W polu nietolerancje wpisz że czekasz na wynik badania i ja sama o to zapytam w momencie jak będę czytała formularz i wówczas mi doślesz.
Ft4 jest za niskie ale ja bym póki co też obserwowała. Zrób ponownie badania za 6 tygodni.
Odpowiedz
IwonaDodano:  6 luty 2017 - 17:50
Długo szukałam rzetelnych informacji na temat tej choroby. Moja córka choruje na hashimoto ale nie odrazu postawiono prawidłową diagnozę. Często ciężko trafić na odpowiedniego lekarza
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 17:55
Gosiu właśnie przeczytałam twojego posta i od razu wzięłam się za obliczanie procentowe ft3 i ft4, wyszło9 mi ft3 -33;33% a ft4 - 30,53% przy TSH - 3,083 I VIT D3 -19? i TAK WYWNIOSKOWAŁAM,ŻE JEDNAK TE WYNIKI NIE SĄ ZA DOBRE? Będę wdzięczna za jakiś krótki komentarz..Dzięki
Dodano:  7 luty 2017 - 8:48
Witamina D3 na strasznie niskim poziomie i suplementacja obowiązkowa. Zrób anty TPO. Problemem może być to D3 i u wielu moich pacjentów wyniki wyły złe bo d3 było za niskie. Po 6 tygodniach suplementacji ponownie zrób badania.
AnonimowyDodano:  7 luty 2017 - 10:31
mam wit d3 firmy solgar 1000, czy 2 tabletki dziennie wystarczą?
Dodano:  7 luty 2017 - 13:09
tak
Odpowiedz
bubaDodano:  6 luty 2017 - 20:39
Gosiu, a co jeśli tsh, ft3 i ft4 oraz usg tarczycy są ok, a ja ewidentnie widzę u siebie wszystkie objawy..? gdzie szukac pomocy i co robic?
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Miejsca i produkty, które szczególnie polecam z uwagi na jakość.
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze? 

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać” 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze?

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać”

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

467 50
Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych. 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych.

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

518 22
Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem. 
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie. 
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to? 
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO? 

#sibo #imo

Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem.
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie.
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to?
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO?

#sibo #imo
...

1388 114
Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK! 

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet

Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK!

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet
...

1998 3206

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej

MOJA KSIĄŻKA


"Smacznie i zdrowo na diecie ograniczającej mięso" to książka dla tych, którzy szukają inspiracji na zdrowe posiłki i preferują tradycyjną formą książkową.

Ponad 70 stron porad żywieniowych oraz 65 pysznych i prostych w przygotowaniu przepisów. Dzięki podanym przy każdej potrawie wymiennikom węglowodanowym i białkowo-tłuszczowym szczególnie polecam ją osobom cierpiącym na cukrzycę typu I, kiedy kluczowe jest określenie dawki insuliny.

Idealny prezent dla każdego, kto chce zacząć przygodę ze zdrowym odżywianiem, ale nie koniecznie jest gotowy na ścisłe trzymanie się diety. 

 

PRZEJDŹ DO SKLEPU

This will close in 20 seconds