fbpx
Pasta z łososiem w kremowym sosie serowym
Img

Jak zobaczyłam tego łososia w moim sklepie rybnym wręcz nie mogłam oderwać od niego oczu.
Nie przesadzam ani trochę. Krzyczał “kup mnie” 🙂
Połowę zjedliśmy stojąc w kuchni przy desce. Ja, mąż i syn. Córka łososia nie lubi. Drugą połowę przeznaczyliśmy na obiad.
Wiedzieliśmy jednak, że tak dobrej ryby, tak smacznej, nie można po prostu wmieszać do sosu i ukryć.
Nie mogliśmy mu tego zrobić. Musiał być wyeksponowany.
Co idealnie podkreśli smak wędzonego łososia?
Sos serowy, pieprz cytrynowy, świeży koperek i sok z limonki.
Jak to dla Was piszę, od razu robię się głodna. 

Kochani znajdźcie takiego łososia w swojej okolicy i zróbcie ten przepis. 
Polecam 😉

Kaloryczność:
Porcja dla jednej osoby ma ok. 500 kcal

Składniki na obiad dla 2 osób:

  • 100 gramów łososia wędzonego na zimno
  • płaska łyżeczka klarowanego masła
  • mały ząbek czosnku
  • 125 gramów serka typu Philadelphia
  • duża garść szpinaku
  • jedna młoda marchewka
  • 150 ml bulionu jarzynowego
  • 120 gramów suchego makaronu
  • pieprz cytrynowy
  • świeży koperek
  • sok z limonki

Sposób przygotowania:

  1. Marchew ścieramy na tagliatelle przy pomocy obieraczki do warzyw. Łososia kroimy w paski.
  2. Na maśle przesmażamy szpinak z czosnkiem aż straci objętość. Odkładamy na bok. Na tę samą patelnię wrzucamy tagliatelle z marchewki. Podlewamy bulionem. Przykrywamy pokrywką. Dusimy aż marchew zmięknie.
  3. Do marchewki dodajemy serek. Mieszamy do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji. Jeśli masa jest za gęsta, dolewamy bulionu. Dodajemy szpinak z czosnkiem, mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem cytrynowym. Na koniec posypujemy świeżym koperkiem.
  4. Makaron gotujemy al dente. Mieszamy z sosem. Wierzch obkładamy kawałkami łososia. Całe danie skrapiamy sokiem z limonki.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Krewetki po tajsku z kapustą pak choi i makaronem ryżowym

Znacie moje zamiłowanie do kuchni tajskiej. Mam za sobą dwa kursy tej kuchni, uwielbiam te składniki, te kombinacje, te smaki. Czytaj dalej

Śniadaniowy lunchbox do zabrania do pracy dla osób z cukrzycą, insulinoopornością i niedoczynnością tarczycy. Ile WW i WBT?

Śniadanie idealne dla osób z cukrzycą, insulinoopornością i niedoczynnością tarczycy. W sam raz do zabrania do pracy i na uczelnię. Czytaj dalej

Zielone tagliatelle z kurczaka w sosie szpinakowym w wersji fit

Zielone tagliatelle z kurczaka w sosie szpinakowym. Lekkie, letnie, szybkie, proste danie. Idealne zarówno podczas intensywnie pracującego tygodnia jak i Czytaj dalej

Spring rollsy z łososiem i mango – pycha

Spring rollsy. Genialne na imprezę, na kolację, do lunchboxa lub na piknik. Uwielbiam to danie ponieważ daje wiele możliwości. My Czytaj dalej

27 komentarzy

PaulinaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 8:36
Już wiem co będę robić ;-)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  17 Czerwiec 2020 - 8:46
Polecam ;)
Odpowiedz
MartynaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 8:57
Małgosiu, brzmi pysznie! Czy jest jakiś wpis (nie znalazłam) bądź może planujesz jakiś wpis dla osób, które już zakończyły dietę i chciałyby jeść po redukcji? Ciężko powtarzać w kółko te same dania, jest jakaś wskazówka dla osób, które chciałyby same pokombinować?
Odpowiedz
KasiaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 9:00
Czy można zastąpić łososiem wędzonym na gorąco?
Odpowiedz
Karolina Dodano:  17 Czerwiec 2020 - 9:02
Czyli nawet przy niedoczynności tarczycy można spożywać nabiał pszenicę itd ? Dużo źródeł mówi aby unikać tych produktów??
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  17 Czerwiec 2020 - 10:11
Dużo jakich źródeł Karolina? Internetowych? Badania naukowe mówią jasno i karownie. U osób nie mających celiakii, nietolerancji laktozy lub alergii na białka mleka krowiego eliminacja produktów zawierających gluten, laktozę, białka mleka krowiego nie spowodowała różnic w wynikach.
Odpowiedz
AniaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 9:17
Witaj Gosiu :* Pytanie z innej beczki. Ksylitol nie powoduje prochnicy, nawet jej zapobiega. A jak jest z cukrem z kwiatu palmy kokosowej? Czy powoduje on prochnice zebow? Pozdrawiam serdecznie. P.s. Cudowne danie :) moje smaki <3
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  17 Czerwiec 2020 - 10:10
Z każdym cukrem trzeba uważać jeśli chodzi o zęby choć wiadomo że nadmiar szkodzi. No i brak higieny.
Odpowiedz
PaulaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 9:36
A można dodać tam makaron? Jeśli tak to jaki jest najzdrowszy? PS: Wasze przepisy są cudowne! ;)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  17 Czerwiec 2020 - 10:09
W przepisie jest makaron. Świetnie pasuje ryżowy.
Odpowiedz
GosiaDodano:  17 Czerwiec 2020 - 10:20
Pyszne na bank. Od lat robię Twoje Trocolori Tagiatelle z wędzonym łososiem.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:42
Polecam ;)
Odpowiedz
DAGMARA Dodano:  17 Czerwiec 2020 - 11:33
Mozna przy IO?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:42
Tak.
Odpowiedz
NatDodano:  17 Czerwiec 2020 - 21:34
Gosiu, a co robić z warzywami z bulionu? Często widzę przepisy na potrawy bazujące na bulionie, ale co z tymi warzywami robić? Zawsze trzeba się \"męczyć\" aby zrobić sałatkę i je spożytkować, czy jest jakiś inny sposób o którym nie jestem świadoma?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:41
Można rozgnieść i zrobić burgery warzywne.
Odpowiedz
LiluDodano:  17 Czerwiec 2020 - 22:34
Ostatnio jadłam POKE,czyli surowy łosoś w różnych sosach na zimno, mówią na to danie \"polskie sushi\". Polecam Gosiu jeśli lubisz łososia.Pozdrawiam
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:40
Oooo z chęcią wypróbuję.
Odpowiedz
Paulina Dodano:  18 Czerwiec 2020 - 6:55
Małgosiu Kochana z niecierpliwością czekam na letni jadłospis. Przesyłam pozdrowienia
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:40
Paulinko już jutro.
Odpowiedz
GabiDodano:  18 Czerwiec 2020 - 9:55
Boże, coś Ty uczyniła Małgorzato z moimi śliniankami;)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:39
;))))) Zrób koniecznie.
Odpowiedz
IgaDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:15
Czesc, moje pytanie jest z innej beczki. Co sadzisz o mrozeniu smoothies? Chcialabym zabierac koktajl pietruszkowy do pracy ale czesto wychodze z domu o 4 rano, nie chce wiec wlaczac blendera o 3 :/ Przeczytalam gdzies ze mozna zrobic koktajl wieczorem I wrzucic go do zamrazarki. Zdaje sobie sprawe ze jego jakosc (witaminy etc) nie bedzie taka sama jak swiezego, ale chyba lepszy taki niz zaden? Dzieki,
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  18 Czerwiec 2020 - 15:43
Nie bardzo. Zarówno z uwagi na smak jak i wartości odżywcze.
Odpowiedz
MonikaDodano:  22 Czerwiec 2020 - 1:23
Czy moge to zjesc przy io jezeli makaron zamienie na pelnoziarnisty??
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  22 Czerwiec 2020 - 9:20
Tak.
Odpowiedz
KasiaDodano:  22 Grudzień 2020 - 15:53
Robiłam już kilka razy, przepyszne danie! Do tego łatwe i szybkie! Mąż i synek zachwyceni mimo iż nie jedzą \"fit\".
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

Szybkie śniadanie 🍽
Niski indeks (20) i ładunek (2) glikemiczny.
Porcja - 300 kcal.
Jajka na bakłażanie:
✅2 jajka
✅łyżeczka klarowanego masła (10g)
✅cały bakłażan
✅100 ml wody
✅sól, pieprz, płatki chili,
✅rukola

Przygotowanie:
1. Na patelni rozgrzej masło. Wrzuć pokrojonego w kosteczkę bakłażana. Przesmaż. Podlej wodą. Przykryj pokrywką. Uduś do miękkości.
2. Wbij jajka. Przykryj pokrywką. Usmaż tak aby żółtko pozostało miękkie.
Dopraw do smaku. Posyp rukolą.

Dodaj 2 tosty z pieczywa razowego z pesto.
Wówczas kaloryczność wyniesie ok. 550 kcal a indeks i ładunek glikemiczny pozostaną niskie.

Zdradźcie co dziś jecie na leniwe sobotnie śniadanko?
... Zobacz więcejZobacz mniej

Szybkie śniadanie 🍽
Niski indeks (20) i ładunek (2) glikemiczny. 
Porcja - 300 kcal. 
Jajka na bakłażanie: 
✅2 jajka 
✅łyżeczka klarowanego masła (10g)
✅cały bakłażan 
✅100 ml wody 
✅sól, pieprz, płatki chili, 
✅rukola 

Przygotowanie: 
1. Na patelni rozgrzej masło. Wrzuć pokrojonego w kosteczkę bakłażana. Przesmaż. Podlej wodą. Przykryj pokrywką. Uduś do miękkości. 
2. Wbij jajka. Przykryj pokrywką. Usmaż tak aby żółtko pozostało miękkie. 
Dopraw do smaku. Posyp rukolą. 

Dodaj 2 tosty z pieczywa razowego z pesto. 
Wówczas kaloryczność wyniesie ok. 550 kcal a indeks i ładunek glikemiczny pozostaną niskie.

Zdradźcie co dziś jecie na leniwe sobotnie śniadanko?

Skomentuj na Facebooku

Uwielbiamy to śniadanie😍czasem robię mix warzyw i kroję cukinię,paprykę,pomidorki koktajlowe i cebulkę ze szczypiorkiem🤤

Uwielbiam śniadanka z Twoich diet. U mnie dziś nad ranem w pracy były płatki z jogurtem wegańskim,chia granatem i orzechami :)

Omlet ze szpinakiem i pomidorami. A na obiadek porowa z klopsikami. Pierwszy raz! Pyszna

galette bretonne z pieczarkami i różowym\czerwonym pieprzem plus pomidorki koktajlowe :)

Moje ulubione sniadanie

Dla mnie to super pomysł na lunch 👌🏻🙂

Tosty z cambertem i żurawiną 😋

Zalane gorącą wodą 2 łyżki wytłoczek z złotego siemienia lnianego i 1 łyżkę płatków owsianych, do tego pestki słonecznika, dyni, 1/2 banana, kilka borówek, 1/2 gruszki, 1 truskawka, żurawina suszona, kilka orzechów laskowych,berberyna suszona, morwa biała suszona, to wszystko zalane mlekiem migdałowym własnej roboty i posypane cynamonem 👌😋

Uwielbiam to śniadanko dzięki Tobie Małgosiu🤓🙂 dodaje tylko jeszcze ząbek czosnku😅Dziś był omlet ze szpinakiem i suszonym pomidorkiem i grzanka żytnia z pesto 😃

A więc jutro na śniadanko 🤗

Koktajl na bazie pietruszki na podniesienie ferrytyny, jajka gotowane na miękko, makrela plus chlebek żytni 😊

Jajecznica ze szczypiorkiem, chlebek orkiszowy z pesto😍

Ja zawsze zmieniam baklazan na cukinie😊no I bez rukoli tylko ze szpinakiem...mniam

Domowy chleb orkiszowy z pesto i jajecznica.

Czy można zamienic bakłażana na cukinię?

Owsianka z bananem 🍌

kasza jaglana na mleku migdałowym

View more comments

Pokaż poprzedni wpis
Instagram
WYDRUKUJ I POWIEŚ NA LODÓWCE‼️ Czytaj codz WYDRUKUJ I POWIEŚ NA LODÓWCE‼️
Czytaj codziennie rano♥️

Pamiętaj że dieta to nie układanka, ani nie zabawa. To trwała zmiana nawyków żywieniowych i jak każda zmiana, wymaga czasu. Nasz mózg to nie aplikacja w telefonie ☝️
Jeden nawyk musi zostać zastąpiony innym, a na to potrzeba czasu🤷‍♀️
Daj go sobie♥️ 🙏
Nie wywieraj niepotrzebnej presji.

Pamiętaj że jeśli któregoś dnia zjesz jedzenie spoza diety lub nie zrobisz treningu bo miałaś ciężki dzień w pracy to nie znaczy że coś z Tobą jest nie tak i masz robić sobie wyrzuty bo znów nie dałaś rady. 
Tak się czasem zdarza bo takie jest życie i to jest OK. Następnego dania idziesz dalej 💪💪💪

To jak kochani? Odpalamy tę rakietę 1 stycznia ? 
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨 

Kto nie skorzystał jeszcze z rabatu -40% na diety gotowe zima wersja 1 i 2 ma jeszcze czas do północy. 

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #wegetarianizm #wegetariańskie #białko #kuchniaroslinna #wegeprzepisy #wege #wegeobiad #dietaredukcyjna #odchudzanie #odchudzaniebezwymówek

WYDRUKUJ I POWIEŚ NA LODÓWCE‼️
Czytaj codziennie rano♥️

Pamiętaj że dieta to nie układanka, ani nie zabawa. To trwała zmiana nawyków żywieniowych i jak każda zmiana, wymaga czasu. Nasz mózg to nie aplikacja w telefonie ☝️
Jeden nawyk musi zostać zastąpiony innym, a na to potrzeba czasu🤷‍♀️
Daj go sobie♥️ 🙏
Nie wywieraj niepotrzebnej presji.

Pamiętaj że jeśli któregoś dnia zjesz jedzenie spoza diety lub nie zrobisz treningu bo miałaś ciężki dzień w pracy to nie znaczy że coś z Tobą jest nie tak i masz robić sobie wyrzuty bo znów nie dałaś rady.
Tak się czasem zdarza bo takie jest życie i to jest OK. Następnego dania idziesz dalej 💪💪💪

To jak kochani? Odpalamy tę rakietę 1 stycznia ?
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨

Kto nie skorzystał jeszcze z rabatu -40% na diety gotowe zima wersja 1 i 2 ma jeszcze czas do północy.

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #wegetarianizm #wegetariańskie #białko #kuchniaroslinna #wegeprzepisy #wege #wegeobiad #dietaredukcyjna #odchudzanie #odchudzaniebezwymówek
...

584 37
Kochani NOWOROCZNA TURBO PROMOCJA jakiej jeszcze n Kochani NOWOROCZNA TURBO PROMOCJA jakiej jeszcze nie było! 
Tylko do północy 30.12.2020 wszystkie diety gotowe ZIMA wersja 1 i 2 z 40% rabatem !!!

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #wegetarianizm #wegetariańskie #białko #kuchniaroslinna #wegeprzepisy #wege #wegeobiad #dietabezmleczna #trądzik

Kochani NOWOROCZNA TURBO PROMOCJA jakiej jeszcze nie było!
Tylko do północy 30.12.2020 wszystkie diety gotowe ZIMA wersja 1 i 2 z 40% rabatem !!!

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy #wegetarianizm #wegetariańskie #białko #kuchniaroslinna #wegeprzepisy #wege #wegeobiad #dietabezmleczna #trądzik
...

475 115
Kochani moi, w tym wyjątkowym dniu Wigilii Boż Kochani moi, w tym wyjątkowym dniu Wigilii Bożego Narodzenia życzę Wam spokoju, zdrowia i nieustającego optymizmu. 
Jak śpiewał Marek Grechuta „ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy”. 
Być może dla kogoś te święta są inne, ten rok był trudny i nieprzewidywalny, ale jeszcze będzie normalnie, jeszcze będzie pięknie 🎄🎄🎄

#dietoterapia #dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #christmas

Kochani moi, w tym wyjątkowym dniu Wigilii Bożego Narodzenia życzę Wam spokoju, zdrowia i nieustającego optymizmu.
Jak śpiewał Marek Grechuta „ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy”.
Być może dla kogoś te święta są inne, ten rok był trudny i nieprzewidywalny, ale jeszcze będzie normalnie, jeszcze będzie pięknie 🎄🎄🎄

#dietoterapia #dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #christmas
...

1207 35
🎄Jeśli stosowana przez Ciebie dieta nie wynik 🎄Jeśli stosowana przez Ciebie dieta nie wynika z problemów zdrowotnych, w święta nie musisz stosować jej rygorystycznie. 
Żeby przytyć kilogram podczas 3 dni świąt trzeba by było zjeść dodatkowe 7000 kcal czyli ok. 2300 dodatkowych kcal dziennie. Zakładając że jesteś na diecie redukcyjnej 1600-1800 kcal musiałabyś naprawdę ostro pofolgować. 
Wystarczy że podczas świąt będziesz jeść do uczucia sytości, a nie po kokardę. 
Jest spora różnica między kawałkiem sernika, a trzema kawałkami sernika na Wigilii. 

🎄Ciesz się świątecznymi smakołykami. Jedzone są raz w roku. Nie miej wyrzutów sumienia. Delektuj się smakiem. 

🎄Jeśli czujesz zmęczenie, wykorzystaj świąteczny czas na odpoczynek, wyspanie się, słodkie lenistwo. Nie musisz się z tego nikomu tłumaczyć. 

🎄Nie ma idealnego świątecznego scenariusza, a Ty nie musisz realizować cudzego. 

Z którym punktem macie największy problem? 

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy
#dietetycznie

🎄Jeśli stosowana przez Ciebie dieta nie wynika z problemów zdrowotnych, w święta nie musisz stosować jej rygorystycznie.
Żeby przytyć kilogram podczas 3 dni świąt trzeba by było zjeść dodatkowe 7000 kcal czyli ok. 2300 dodatkowych kcal dziennie. Zakładając że jesteś na diecie redukcyjnej 1600-1800 kcal musiałabyś naprawdę ostro pofolgować.
Wystarczy że podczas świąt będziesz jeść do uczucia sytości, a nie po kokardę.
Jest spora różnica między kawałkiem sernika, a trzema kawałkami sernika na Wigilii.

🎄Ciesz się świątecznymi smakołykami. Jedzone są raz w roku. Nie miej wyrzutów sumienia. Delektuj się smakiem.

🎄Jeśli czujesz zmęczenie, wykorzystaj świąteczny czas na odpoczynek, wyspanie się, słodkie lenistwo. Nie musisz się z tego nikomu tłumaczyć.

🎄Nie ma idealnego świątecznego scenariusza, a Ty nie musisz realizować cudzego.

Z którym punktem macie największy problem?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychodietetyka #psychodietetyk #dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetykonline #insulinooporność #insulinoopornosc #hashimoto #hashimotodiet #dietetyczneprzepisy
#dietetycznie
...

685 44
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.


Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej