fbpx
Jak procentowo obliczyć poziom tyroksyny (T4) i trójjodotyroniny (T3) aby właściwie zinterpretować wynik badania i wreszcie zrozumieć, dlaczego wciąż źle się czujesz
Img

Dziś wrócimy do diagnostyki w niedoczynności tarczycy, ponieważ w dalszym ciągu otrzymuję pytania w tej sprawie, co oznacza, że nie wszystko jest jasne. 

Na blogu jest mnóstwo osób, które czytając moje artykuły i obserwując sygnały jakie wysyła im organizm, mają podstawy przypuszczać, że z ich tarczycą coś może być nie w porządku.

Najczęstsze obserwacje/objawy niedoczynności tarczycy to:
  • nagły przyrost masy ciała
  • problemy z redukcją masy ciała mino diet i ćwiczeń
  • sucha skóra
  • brak chęci do życia, zniechęcenie, depresja,
  • wypadanie włosów, 
  • zaparcia
  • wzdęcia
  • problemy z miesiączką
  • problemy z koncentracją

Zaniepokojona osoba na ogół na własną rękę, bądź ze skierowaniem od lekarza pierwszego kontaktu wykonuje w laboratorium badanie TSH.

Norma laboratoryjna to 0,550 – 4,780 μIU/ml. Szeroka jak ocean, więc nie interpretujcie wyników sami. Często słyszę od pacjentów mających powyższe objawy, że badali TSH i jest w normie. W normie, ale ile? No tyle. No tak……. 
Każdy dobry endokrynolog, z doświadczeniem, powie Wam, że tarczyca pracuje najlepiej jeśli TSH nie jest wyższe niż 2. Powie Wam także, że leczy się pacjenta, a nie wyniki, więc jeśli pacjentka ma objawy, o których pisałam wyżej i TSH powyżej 2, to absolutnie nie wolno jej zbyć i wmawiać, że wszystko jest w normie.

Nie wolno jej kierować do psychologa, ponieważ chodzi rozdrażniona. Nie wolno przepisywać tabletek na zaparcia, jeśli zgłasza, że z takim problemem się zmaga. Nie wolno też sugerować „zwalniania tempa” w sytuacji, kiedy ma problemy z koncentracją i za nic nie potrafi sobie przypomnieć, co jadła wczoraj na obiad. O takich sytuacjach niestety słyszę nagminnie. 
Jedna z moich pacjentek powiedziała mi ostatnio, że dopiero jak któregoś dnia zapomniała pojechać po dziecko do szkoły, zrozumiała, że nic nie jest w porządku. Że jej senność, brak koncentracji, zapominalsowo i TSH 3,5 to zespół naczyń połączonych. Że wcale nie jest zdrowa i że nie wyjdzie z gabinetu swojego lekarza dopóki nie dostanie skierowania na komplet badań.  
Ze swojego doświadczenia zawodowego mogę powiedzieć, że bardzo wiele osób jest leczonych nieprawidłowo i zbyt późno.  

Kluczowa kwestia to właściwa diagnostyka. Jeśli lekarz chce przepisać Ci hormony tarczycy wyłącznie na podstawie wyniku badania TSH, szukaj innego.

TSH nie jest hormonem tarczycy i nie pokazuje, jak pracuje tarczyca. Nie należy przepisywać syntetycznych hormonów tarczycy bez uprzedniego sprawdzenia poziomów tych, które organizm sam wytwarza. Można wyrządzić tym dużą krzywdę. Piszę to, abyście mieli wiedzę, konieczną w gabinecie lekarskim.

Dla sprawdzenia pracy tarczycy trzeba wykonać TSH, FT3 i FT4. To absolutne minimum i podstawa. 
Tylko pełen pakiet pokaże, jak pracuje tarczyca.

To musisz wiedzieć !

Tarczyca wytwarza dwa hormony, tyroksynę (T4) i trójjodotyroninę (T3). Kontrolę nad nimi sprawuje hormon tyreotropowy TSH wytwarzany przez przysadkę mózgową.

T4 jest formą nieaktywną. Aktywną postacią hormonu tarczycy jest T3, więc aby tarczyca działała prawidłowo musi dość do konwersji, czyli przekształcenia się T4 w T3. 

Do zaburzeń konwersji może doprowadzić wiele czynników o których pisałam TU – kto pominął ten wpis, aby być na bieżąco, proszę o przeczytanie. Warto też wiedzieć, że składnikiem leku Euthyrox i Letrox jest właśnie ta nieaktywna tyroksyna (T4), więc jeśli mamy zaburzenia konwersji, to choćbyśmy brały końską dawkę, wszystko na nic.

Na podstawie wyniku jednej z moich pacjentek pokażę Wam jak obliczyć procentowe wartości FT3 i FT4.

  • Wolna trijodotyronina (FT3) (O55) 3,46 pg/ml 2,30 — 4,20
  • Wolna tyroksyna (FT4) (O69) 1,39 ng/dl 0,89 — 1,76
Wzór:
(wynik badania minus dolna granica normy) : (górna granica normy minus dolna granica normy) x 100 = wartość procentowa

Policzmy zatem jak przedstawia się procentowa wartość trójjodotyroniny.
3,46 – 2,3 = 1,16
4,2 – 2,3 = 1,9
Podstawiamy do wzoru: 1,16:1,9 x 100 =  61,05 %
Procentowa wartość FT3 to 61,05 %
Teraz policzymy jak przedstawia się procentowa wartość tyroksyny.
1,39 – 0,89= 0,5
1,76-0,89 = 0,87
Podstawiamy do wzoru: 0,5:0,87 x 100 = 57,47%
Procentowa wartość FT4 to 57,47%
Procentowa wartość FT3 i FT4 powinna być zbliżona i w tym przypadku jest. Dobrze, aby nie byla niższa niż 50%. Jeśli procentowe wartości będą się znacznie różniły, wówczas wystąpią objawy niedoczynności. Jeśli we krwi będzie więcej FT4 niż FT3 będziesz tyła.
Wyobraź sobie sytuację w której masz wysokie TSH. Dostajesz Euthyrox. Po miesiącu masz jeszcze wyższe TSH i jeszcze gorzej się czujesz. W badaniu wychodzi Ci znaczna przewaga FT4 nad FT3. I jeśli w tej sytuacji lekarz zechce Ci jeszcze zwiększyć TSH to znaczy że pora szukać innego. Wynik oznacza że nie dochodzi do konwersji. A za wysokie FT4 to ostre hamowanie przemiany materii i tycie.
To dlatego Panie tyją przyjmując leki jeśli są problemy z konwersją. To błędne koło. Za mało FT3 więc zwiększamy dawkę Euthyroxu. Nie ma konwersji więc tyjesz dalej. Znacie to?
Jeśli FT3 i FT4 wyjdą poniżej normy to z dużym prawdopodobieństwem możemy podejrzewać Hashimoto.Chcąc kompleksowo podejść do pacjenta interpretując wyniki badań zawsze trzeba je ze sobą zestawić biorąc pod uwagę także samopoczucie (objawy) oraz poziom żelaza, ferrytyny, D3, B12 a w wielu przypadkach także prolaktyny (wysoka blokuje TSH), progesteronu (obniża poziom T4 i T3) i stan jelit.


UWAGA!
Ponieważ mimo mojej prośby, cały czas w komentarzach pojawiają się wyniki badań, informuję raz jeszcze, że nie będę ich interpretowała.  
Proszę mnie zrozumieć. 
Badania interpretuje się posiadając cały komplet/pakiet (TSH, FT3, FT4, anty TPO i USG tarczycy). Wymaga to czasu i pochylenia się nad każdym przypadkiem, biorą pod uwagę także objawy i samopoczucie pacjenta.   
 

Polecam do poczytania:
* C.Brook, N.Marschall – Podstawy endokrynologii 
* F.S. Greenspan, D.G.Gardner – Endokrynologia ogólna i kliniczna
* S. Sporny – Diagnostyka Chorób Tarczycy 
* E.Wetherell – Tarczyca, jak rozpoznać objawy choroby 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Kawa o poranku + lewotyroksyna? UWAŻAJ! Ten duet nie gra do jednej bramki!
tarczyca hormony

Jednym z głównych, zauważalnych objawów niedoczynności tarczycy jest uczucie zmęczenia, senności, apatii czy permanentnego braku energii. Zamiast wstać rano wypoczęta Czytaj dalej

Niedoczynność tarczycy i choroba Hashimoto – jak sobie nie zaszkodzić?
Niedoczynność tarczycy i choroba Hashimoto – jak sobie nie zaszkodzić?

Osoby nie mające niedoczynności tarczycy i choroby Hashimoto pewnie będą niepocieszone że poruszam ten temat kolejny raz, ale otrzymuję tak Czytaj dalej

W jaki sposób nadmiar kawy szkodzi w niedoczynności tarczycy i Hashimoto? Jak funkcjonować bez dwóch czy trzech kubków kawy dziennie?
W jaki sposób nadmiar kawy szkodzi w niedoczynności tarczycy i Hashimoto? Jak funkcjonować bez dwóch czy trzech kubków kawy dziennie?

Ponad 70% moich pacjentów w momencie zgłoszenia się do mnie nie wyobrażało sobie dnia bez wypicia kawy. Dużej ilości kawy. Czytaj dalej

Wypadające włosy. Badania od których absolutnie należy zacząć, aby znaleźć przyczynę?
Wypadające włosy. Badania od których absolutnie należy zacząć, aby znaleźć przyczynę?

Bardzo wiele moich pacjentek ma problem z wypadającymi włosami. Bardzo wiele z nich nie pisze o tym w ankiecie, a Czytaj dalej

429 komentarzy

AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:29
Jak liczyć jeśli FT4 podane jest w pmol/l? Tak samo? I czy liczyć wg norm, który tu tutaj podajesz, czy tych z laboratorium, w którym robiłam? Bo u mnie norma na Ft3 = 3,11-7,5 pmol/l. Wtedy procentowy udział wychodzi mi bardzo niski...
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:46
Ok, już wiem, jak przeliczyć ng na pmol, przepraszam ;) Ale nie wiem jak zastosować się co do norm.
Dodano:  3 luty 2017 - 8:47
Tak samo liczysz, wg wzoru i norm podanych na wyniku.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:53
Oczywistym jest, że liczy się z norm podanych przez laboratorium, w ktorym robilas wyniki badan. Wazny jest tutaj stosunek. I jezeli jednostka na gorze i dole rownania jest ta sama to rowniez nie robi roznicy, bo sie "skraca", tzn ze mozesz wyliczac w pmol/l. W podanym przykładzie tez sa rozne jednostki dla fT3 i fT4.
AnonimowyDodano:  4 luty 2017 - 14:07
Witaj Gosiu. Dzięki Tobie wiem czemu ostatnio przybralam kilka kg i ciężko je zgubić. Na podst wyników z września 2016 wyszło mi FT3 67.49% a FT4 77.7% TSH mam 0.325 mlU/l. Miałam objawy zmęczenia rozdrażnienia,sucha skóra,wypadające włosy, zapatcia itd. Lekarz powiedział że hormony ok, że to wiek już robi swoje, że metabolizm zwalnia. Co w tej sytuacji proponujesz? Co robić? Teraz lepiej sie czuję bo biore wit D 1000, biotyne, bodymax, witc 1000. Będę wdzięczna za podpowiedź co dalej...
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:38
Dzień dobry,według informacji na stronie powinnam wczoraj dostać wycenę diety,ale niestety nic nie doszło.Pisałam już wcześniej na maila ale nie dostałam żadnej odpowiedzi.Pozdrawiam
Ola
Dodano:  3 luty 2017 - 8:49
Ola napisz mi tu w odpowiedzi na ten komentarz z jakiego maila wysyłałaś. Ja komentarza nie opublikuję a sprawdzę i napiszę do Ciebie.
Odpowiedz
Aga KrystofDodano:  3 luty 2017 - 8:41
Pani Małgosiu, a jaki powinien byc poziom ferrytyny i żelaza? Czy wystarczy, ze będą w normie czy też ma znaczenie, że ferrytyna jest w dolnej granicy a żelazo w gornej granicy normy? Pozdrawiam
Dodano:  3 luty 2017 - 8:50
Przy niedoczynności tarczycy co najmniej w połowie normy. Magnez wysoko.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:39
A co jeżeli oba wyniki ℅ są poniżej 50℅ ale zbliżone?
AnonimowyDodano:  4 luty 2017 - 8:00
Witam chciałam tylko jedno pytanie zadać.
Po zazywaniu letrox 50 moje TSH spadło z 3.5 do 1.5 mniej więcej ale anty TPO wciąż się powieksza co w tej sytuacji się dzieje? ?
AnonimowyDodano:  7 luty 2017 - 10:35
mnie pomoglo odtsawienie glutenu i nabialu, antyciala spadly do normalnego poziomu
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:42
Małgosiu poradź proszę jak poradzić sobie z mgłą mózgową przy nt? Pomimo dobrych wyników dalej jestem ciemna jak tabaka w rogu. Czy można się tego pozbyć? Myślę ostatnio o preparacie z ashwagandhą, co Ty uważasz na ten temat? To chwilami staje się niebezpieczne...
Dodano:  3 luty 2017 - 8:50
Jakie masz wyniki badań?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:13
Ostatnio miałam TSH 1,24 pmol/l, FT3 5,32 IIU/l, niestety nie zrobiłam FT4. "Głupota" jest raz większa, raz mniejsza, ale cały czas jest. W lepszym czasie nadal nie rozumiem co czytam, ale przynajmniej nie zapominam o garnku na gazie tak jak to ma miejsce w gorszym czasie.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 13:26
Bardzo Cię proszę o odpowiedź ponieważ ten problem utrudnia mi życie. Co zbadać, czego może być za dużo czy może za mało? Czy to jest odwracalne? Czytałam, że przy hasimoto oprócz tarczycy atakowany jest też czasami móżdżek. To mnie przeraża, że będzie coraz gorzej jeśli nie zareaguję.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:45
Z góry przepraszam,że nie na temat.Po pierwsze chcem Ci podziękować,bo dzięki Twoim poradom odzyskałam okres;-)
Po drugie mam duzy problem przed okresem z napadami głodu,dziń przed okresem wręcz rzucam się na jedzenie-nie panuje nad tym.jem przeważnie słodkie aż do bulu brzucha:-(.kiedy próbuje zastąpić słodycze owocami to wychodzi tak ,ze zjem owoce i dopcham się czekolada.co mi doradzisz jak sobie radzic przed okresem?jak Ty sobie radzisz?Dodam ze poza tymi dniami przed okresem jestem bardzo zdyscyplinowana kalorycznie
Dodano:  3 luty 2017 - 8:53
Cudownie. Bardzo się cieszę.
W dniach przed okresem zwiększ ilość owoców ale zbilansuj to otrębami i orzechami aby zmniejszyć wchłanianie glukozy. To pomoże zaspokoić ciąg na cukier. Jedz też w tych dniach więcej ciepłych posiłków.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:43
dziekuje Gosiu.zastsuję się do Twoich rad teraz przed okresem i napisze Ci jak mi poszło
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:53
Witaj Małgosiu, a co jeśli FT 4 wynosi 37 % a Ft 3 62% przy TSH 4,4?
Dodano:  3 luty 2017 - 9:06
To znaczy że masz za mało tyroksyny i powinnaś dostać leki.
Przyjmujesz?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:12
Serdecznie dziękuje za odpowiedź. Tak Euthyrox 50.
Pozdrawiam
MartaDodano:  22 październik 2017 - 19:31
Witaj Małgosiu, piszę pod tym komentarzem, ponieważ mam podobną sytuację co \"Anonimowy\" -TF3 62%, -TF4 44,87% - TSH 6,998uUl/ml - TRAK <0,300, Anty TPO 19,5, anty TG 101,8). Pani ginekolog zapisała mi Euthyrox 50 i skierowanie do endokrynologa. Jutro mam wizytę i chciałabym się poradzić jak z nim rozmawiać, aby mnie nie spławił jakąś wymigującą odpowiedzią. Bardzo proszę o radę. Anonimowy, Twoje wyniki się poprawiły??
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:57
Małgosiu to teraz podpowiedz jak można sobie pomoc i naturalnie podnieść poziom ft3 i czy jeśli ft3 wynosi 42 a ft4 51 to jest bardzo zle?przyjmuje letrox 25mg
Dodano:  3 luty 2017 - 9:06
Trzeba popracować nad konwersją.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 8:59
Właśnie odebrałam badania. I konwersja siadla, czy powinno się zamienić Letrox 125 na Novothyral?
Pozdrawiam Anna
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:00
Wiem że nie komentuje Pani wyników ale proszę jedynie o informacje co w sytuacji kiedy ths jest ponizej 2. Ft3 poniżej normy i ft4 niska granic. Ferrytyna ok kortyzol górna granica. Wszedzie wszyscy pisza o wysokim tsh a ja mam niskie. Przeciwciala ok. Ma m wizytę 18.02 u endo i boje się ze mnie splawi z prawidlowym tsh. A ja tyje kiepsko sie czuje i wlosy lecą. Będę wdzięczna.
Dodano:  3 luty 2017 - 9:07
A przeciwciała jakie?
AnonimowyDodano:  7 luty 2017 - 9:45
Pp peroksydazie tarczycowej 9.3 norma <34, pp tyreoglobulinie <10 norma <115.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:03
Małgosiu, jeżeli przy braniu TR Thyroidu mam ft4-23% a ft3-124% to co może być nie tak
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:05
Witam, wiem ze napisałaś że nie interpretujesz badań Ale jednego noe rozumiem, w moim przypadku to FT3 58,50% a FT4 15,38% więc dlaczego mimo wszystko tyje? czy to są złe badania? TAJ wynosi 0,865 Ale lekarz mówi że że tarcZyca wszystko ok...
Dodano:  3 luty 2017 - 9:10
Masz za mało FT4 a tarczyca produkuje ten hormon w 80%. Będziesz tyła jeśli brakuje Ci tyroksyny.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:09
Podlaczam się do pytania. Tez mam normy podane w pmol/l i wyszlo mi FT4 22,2% FT3 35, 26
Dodano:  3 luty 2017 - 9:41
Za nisko :(
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:14
Czyli konwersja nie działa? Czy za mało ft4? Przepraszam, ale to dla mnie nowy temat. TSH u mnie 1.25
AnonimowyDodano:  6 luty 2017 - 12:53
Byłam dziś zrobić dodatkowe badania: antyTPO i antyTG, oraz cynk, selen, ferrytyna, profil lipidowy, wit D, kwas foliowy. B12 mam trochę ponad normę, żelazo ciut ponad połowę normy Usg tarczycy za dwa tygodnie. Endo za niecały miesiąc. Zobaczymy co będzie.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:13
Hej, dopiero co odkryłam Twojego bloga i zaczynam się wkręcać;) choruje na nadczynność tarczy z G-B stąd pytania:
1. kiedy badać żelazo, ferrytynę, wit. D3, B12 - rano na czczo?
2. kiedy prolaktynę i progesteron - tutaj chyba musi być jakiś konkretny dzień cyklu prawda??? czy możne nie ma to znaczenia?
3. Czy te same badania mam sobie zrobić przy nadczynności?
4. jak zbadać jelita?

Bardzo zależy mi na odp. Z góry dziękuję:)
Dodano:  3 luty 2017 - 9:41
1 - tak
2- nie ma znaczenia bo normy zawierają podział na fazę cyklu
3- tak
4- testy na nietolerancje i obserwacja
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:14
Dostałam skierowanie na TSH3 i FT4. W pierszym wypadku wynik jaki otrzymałam to 0,855 mlU/l (norma 0,340-5,600), przy FT4 10,17 pmol/l (norma 7,86-14,41). Wynik procentowy dla FT4 wynosi 35,27. Czy powinnam powtórzyć badanie FT4 i dodać również FT3 żeby prawidłowo odczytać zależności?
Dodano:  3 luty 2017 - 9:45
tak, ale juz teraz widać że Ft4 jest za niskie
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:23
Małgosiu,
Wybieram się do kolejnego, nowego endokrynologa, bo poprzedni nie za bardzo interesował się chorobą, poza zleceniem standardowych badań TSH. Nawet mi ich nie komentował - wypisywał tylko kolejne recepty. Do nowego chcę wejść już bardziej uświadomiona Twoimi wpisami. A że czeka się nawet ok. 6 m-cy, chciałabym być przygotowana kompleksowo :).
Ponieważ jest to rozrzucone na różne artykuły, proszę - czy mogłabyś wymienić wszystkie niezbędne badania, których zlecenia mogę się domagać aby mieć ładny ogląd na swoje Hashimoto i późniejszą prośbą do Ciebie o ustawienie diety? Łącznie z ew. badaniem poziomu wit. D, żelaza, itp - jeśli byłoby to istotne.
Dziękuję.
Dodano:  3 luty 2017 - 9:46
TSH, FT3, FT4, anty TPO, żelazo, D3, ferrytyna, usg tarczycy.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:26
Małgosiu napisałaś iż ft3 i ft4 powinny być powyżej 50% i zbliżone a co jesli ft4 mam wyższe (73%) od ft3 (56%) to już niedoczynność?
Dodano:  3 luty 2017 - 9:59
a TSH jakie przy tym?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:44
2 - TSH
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:17
2 - TSH
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 16:21
U mnie dokładnie taki sam przypadek przy TSH 4,620(0,270-4,200). Tez jestem ciekawa co to może znaczyć? Pozdrawiam
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:27
Witam. A jeżeli chodzi o nadczynność to diagnostyka wygląda podobnie? Pozdrawiam
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:42
Wiem,nie interpretujesz?Rozumiem ale prosze o jedno zdanie ft3 42,00% ft4 36,00%
Dodano:  3 luty 2017 - 10:46
za nisko
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 21:36
i wtedy euthyrox?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:43
Co robić kiedy ℅ ft3 35℅ a Ft 4 40℅ jak podnieść te normy
Dodano:  3 luty 2017 - 10:47
Potrzebna jest pełna diagnostyka.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:16
Czyli co mam zrobić TSH mam na poziomie 2.1 biorę euthyrox 88 mam też Hashimoto bardzo proszę o radę
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:45
Gosiu robiłam kilka miesięcy temu TSH wynik 1,1. Doktor powiedziała że jest ok więc zadowolona stwierdziłam że z moją tarczyca jest wszystko w porządku. Niestety podczas USG z powodu innej choroby lekarz "zerknal" na moją tarczyce i stwierdził że po lewej stronie mam guzy wapniejace czy coś takiego i żebym zrobila dokładne USG. Gosiu co o tym myślisz ? Jakie badania powinnam zrobić i skąd te guzy ?
Dodano:  3 luty 2017 - 10:48
Koniecznie anty TPO, Ft3 i Ft4.Jeśli anty wyjdą wysoko a hormony nisko to diagnoza będzie jednoznaczna.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:55
Dziękuję Gosiu za odpowiedź:-) Jednoznaczna czyli co to może być ? Dodam, że kilka dni temu badalam poziom witaminy D3 i wyszło tylko 16,92 mg/ml.Ponadto moja Mama ma 2 torbiele na tarczycy czy to tez może mieć wpływ na to że ja też mam guzy?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 17:25
jednoznaczna czyli jaka.?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:53
ja bym podejrzewała Hashimoto
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:48
Małgosiu, moje wyniki, to FT3 - 26%, FT4- 23%, TSH 1,679 (norma 0,39-3,55).
Endokrynolog powiedziała, że "wymyślam" bo wszystko jest w porządku i na USG wg niej ok.
Dodam, że mam celiakię...dlatego miałam obawy o Hashimoto.
Co wg Ciebie takie wyniki oznaczają?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 9:56
Pani Małgosiu mam pytanie nie związane z tematem: od kilku dni mam metaliczny posmak w ustach i nie wiem o czym to może świadczyć. Dodam także, że nie zmieniłam ostatnio swojej diety i nie biorę żadnych leków. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dodano:  3 luty 2017 - 10:48
zbadaj poziom żelaza
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:39
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Odpowiedz
KasiaDodano:  3 luty 2017 - 9:56
Małgosiu każdego dnia czekam na Twoje wpisy już chyba się uzależniłam hihi. U mnie Ft4 21.06% a Ft3 32% czyli wszystko poniżej norm. Problemy bo ciagle tyje i trudno mi utrzymać wagę.
Dodano:  3 luty 2017 - 10:49
Hormony są za niskie, stąd objawy niedoczynności. A TSH jakie?
KasiaDodano:  3 luty 2017 - 11:03
A TSH 2,050
KasiaDodano:  3 luty 2017 - 11:10
przy tych wynikach lekarz kazal mi brac Euthyrox 50
KasiaDodano:  3 luty 2017 - 14:55
TSH 2,050
anty TG 4,52
anty TPO 10,00
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:05
Musi był zbliżone do 50% mi FT3 wyszło 14% a FT4 27% przy TSH 2,196, i jak byłam teraz u lekarza to powiedział że wszystko dobrze. Mam się czego bać?? Szukać pomocy u innego lekarza??
Dodano:  3 luty 2017 - 10:50
Zrób USG tarczycy i anty TPO.
Odpowiedz
MadziabDodano:  3 luty 2017 - 10:08
Gosiu, napisałaś, że wyniki TSH, FT3 i FT4 należy zestawić z wynikami poziomu żelaza, ferrytyny i D3. Co te poziomy nam mówią, czy one coś zmieniają? Jeśli przy podwyższonym TSH (3,01) i dość dobrym samopoczuciu, mam niskie żelazo (poniżej normy), niską ferrytynę (w dolnej granicy) oraz D3 na poziomie 32 a lekarz przepisuje mi Euthyrox (bez badania FT4 i FT3) to czy podniesienie tych poziomów (nad którym pracuję) jest w stanie obniżyć TSH?

Dziękuję za super artykuł, bardzo mnie uświadomił.
Dodano:  3 luty 2017 - 10:51
Oczywiście. Mam wielu takich pacjentów u których zwiekszenie D3 do poziomu 50 i poprawa wyników żelaza obniżyło TSH.
UnknownDodano:  3 luty 2017 - 11:04
To wspaniale!
Dziękuję Gosiu, że jesteś!
MadziabDodano:  3 luty 2017 - 11:05
To wspaniale! Dziękuję Gosiu, że jesteś! :)
Odpowiedz
IlonaDodano:  3 luty 2017 - 10:19
Wczoraj odebrałam wyniki. Wszystko w granicach normy, ale procentowy udział poniżej 50%.
Tsh 1,806; ft3 2,81; ft4 1,23; atpo: <28;
Wychodzi mi: ft3 27% i ft4 39%.
Kurcze mam się leczyć? nad czym pracować?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:22
A jeśli ft3 i ft4 są zbliżone 38% ale jest to poniżej 50% przy tsh ok 2,5 to coś już działać?
Dzięki z góry za odp.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:35
Witam,
wiem, że napisałaś że nie komentujesz wyników :( ale może wskażesz chociaż drogę w jakim kierunku powinnam iść. FT3 84 %, FT4 39,74 TSH 1,52 anty TPO 6, anty TG 12,17. Lekarz oczywiście twierdzi że jest ok. Dodatkowo DHEA-SO4 powyżej normy i tutaj są wahania w zależności od miesiąca raz mniejsze raz większe. Problem z trądzikiem + wahania wagi ale nie jakieś drastyczne. Bardzo liczę na jakąś podpowiedź jak to ugryźć dalej :)
Dodano:  3 luty 2017 - 10:52
To wyniki po lekach?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:05
Nie, żadnych leków nie przyjmuje, bo lekarz twierdzi, że tarczyca ok. A na wysokie DHEA -SO4 mam dalszą diagnostykę (Tomograf w kierunku nadnerczy, badania krwi: DHEA-SO4, progesteron plus test z dexamethasonem)
Odpowiedz
Aleksandra ForysiakDodano:  3 luty 2017 - 10:35
Pani Malgosiu. Umiem czytac ze zrozumieniem. Nie komentuje Pani wynikow. Jednak musze sie zachowac jak Polak bo poprostu jestem pod sciana :( i zapytac.

Wiek 32
TSH 2.918 (0.270 - 4.200) / FT3 3.73 (2.00 - 4.40) / FT4 1.16 (0.93 - 1.70)
Anty TPO 13 IU/ml
Anty TG <10.00 IU/ml (0 - 115)

Z roku na rok te wyniki sie pogarszaja... a endokrynolog zlewa temat...

Mam insulinoopornosc i nie moge schudnac, czy moze Pani doradzic czy powinnam zaczac brac leki na tarczyce?

Pozdrawiam,
Aleksandra
Aleksandra ForysiakDodano:  3 luty 2017 - 10:47
Ft3 wyszlo 72,08% a Ft4 29.87%
Dodano:  3 luty 2017 - 10:53
U Ciebie przede wszystkim dieta. Praca nad gospodarką węglowodanową.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:37
Małgosiu dziękuję pewnie w imieniu wszystkich za ten artykuł :-)
mnie po obliczeniach wyszło procentowo Ft3 124%, a Ft4 85%
wyniki nie są zbliżone, więc muszę zażywać euthytrox (a ostatnio o nim zapomniałam), ale Ft3 jest wysokie, więc czy mam się martwić czy nie?
Dodano:  3 luty 2017 - 10:56
nie jesteś rozdrażniona? nie meczysz się szybko?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:53
oj jestem rozdrażniona, i najchętniej spałabym cały dzień, jak temu zaradzić - jestem na twojej diecie, i jest trochę lepiej.
Waga spada, po troszku ale wreszcie coś leci w dół.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 10:38
A ja mam FT3 12%, FT4 16%... To strasznie nisko, mimo, że endokrynolog u mnie nic nie zdiagnozował. :( TSH mam 1,2.
Jest bardzo źle? Powinnam szukać innego endokrynologa?
Dodam, że nie miesiączkuję (torbiele na jajnikach) i mam problem z utrzymaniem prawidłowej wagi mimo ćwiczeń.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:22
Zrób USG tarczycy. Nie będę diagnozować tak jak pisałam w poscie bo na wyniki trzeba spojrzeć całościowo.
AnonimowyDodano:  8 luty 2017 - 18:38
Hej, mam dokładnie taki sam problem FT3 10,7%, FT4 23,38% TSH 1,79. Również nie miesiączkuję, mam torbiele na jajnikach, łatwo tyję mimo diety i ćwiczeń a endokrynolog który spojrzał na wyniki powiedział że z tarczycą wszystko jest dobrze. Szczerze mówiąc już zaczynam wątpić czy ktoś się naprawdę na tym zna i jest w stanie mi doradzić co dalej.
Odpowiedz
We mgleDodano:  3 luty 2017 - 10:41
Małgosiu, a co sądzisz o Pau d'arco? Czy to prawda, że może pomóc w walce z trądzikiem?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:05
Gosiu czy czystek w tabletkach ma takie samo działanie jak herbata?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:22
Tak. Pod warunkiem dobrej jakości tabletek.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:08
Małgosiu od dłuższego już czasu czuję się kiepsko psychicznie. Od kilku lat żyję w dość dużym stresie ale "trzymałam się" całkiem dobrze. Ostatnio jednak zaczynam się sypać. Oprócz częstych infekcji, przeziębień zaczynam łapać ciągłe doły. Mam problemy ze spaniem. Do tego tyję, skóra nigdy nie była doskonała ale w tej chwili nie dość, że jest gruba i przesuszona to jeszcze ciągle jakies niespodzianki mi wyskakują.
Lekarka POZ dała mi skierowanie na TSH - wynik 2,359. Sprawę załatwiła wypisując antydepresant. A ja nie wiem czy brać, czy szukać pomocy dalej. Tylko gdzie mam tej pomocy szukać. A może jeszcze jakieś badania po drodze?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:25
Oj nie. Nie bierz antydepresantów!!!
Co to za lekarz. Po najmniejszej linii oporu, wrrrrr aż mnie nerwy biorą.
Zrób pełną diagnostykę tarczycy. Nie samo TSH, cały pakiet ale poproś o skierowanie. Po to płacimy te składki ubezpieczeniowe że mamy prawo korzystać.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:09
witam! a czy mogłaby Pani mi powiedzieć czy jesT możliwe aby wyszło mi FT3 - 41,67% A FT4- 7,79%. ft4 - obliczyłam jak Pani w jednostce ng/dl.
Dziękuje za odpowiedź.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:25
Tak. takie rozbieżności są możliwe.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:09
Czy te obliczenia również dotyczą nadczynności?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:26
Tak.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:11
U mnie FT3 wynosi 53,42%, natomiast FT4 27,07%. TSH 2,7. Lekarz powiedział, że wyniki są w porządku, ale z tego co piszesz, FT4 mam za niskie. Jak w takim razie podnieść poziom tyroksyny, bo bez tego jak rozumiem prosta droga do dalszego tycia. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:27
Bierzesz leki?
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 20:06
Nie biorę. Bylam w poradni metabolicznej i nikt nie przepisał mi leków, nie powiedziano mi nawet ze cos jest nie tak w wynikach.Mam tylko zdrowo sie odżywiać.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 11:38
Małgosiu mam nadczynność, u mnie na wynikach normy są całkiem inne, ft3 3,8-6,6 a ft4 7,86-14,4 jak możliwe takie rozbieżności a przy obliczeniach wyszło mi ft3 28% a ft4 72%
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:01
Dzień dobry,
mam pytanie w sprawie zakupionego u Pani testu Food Detective. Pokarmy z jakiego okresu i spożyte w jakiej ilości test będzie w stanie wykryć? Nie chciałabym zmarnować wydanych pieniędzy, chcę przygotować się do testu jak najlepiej. Dziękuję za odpowiedź.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:27
Wystarczy 3 dni przed wykonaniem testu.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:01
Małgosiu, mam do Ciebie ogromną prośbę.
Zrobiłam ostatnio badanie krzywej cukrowej i insulinowej. Wyniki przedstawiają się następująco:

glukoza:
- na czczo 91 mg/dl
- po 1 h 83 mg/dl
- po 2 h 91 mg/dl

insulina:
- na czczo 5,69 uIU/ml
- po 1 h 31,86 uIU/ml
- po 2 h 29,94 uIU/mL

Lekarz rodzinny stwierdził, że wszystko jest OK, natomiast mnie martwi spadek glukozy po 1 h (glukoza po 1 h powinna być wyższa od glukozy na czczo, a u mnie jest odwrotnie).

Bardzo Ciebie proszę o poradę.

Czy powinnam udać się do jakiegoś specjalisty - diabetologa, endokrynologa...?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:29
Glukoza jest dobrze. Nie ma powodów do niepokoju.Cukier po godzinie masz niski bo insulinę wysoką.
Insulina po 2 godzinach ciut za wysoka ale na tym etapie tylko i wyłącznie dieta. Poprawi wyniki bez problemu.
Lekarz niepotrzebny. Wprowadź zmiany w diecie i za 4 tygodnie powtórz badanie.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 18:45
Baaaaardzo dziękuję za odpowiedź:)
Miłego weekendu!!!
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:05
Małgosiu, ciągle śledzę wszystkie posty i ten dał mi szansę na kolejną analizę swoich wyników. Od 2 lat źle się czuje. Wypadanie włosów, suchy skalp, zmęczenie, senność, bóle głowy powodowane stresem. Dietę zmieniła - nie schudłam. A endokrynolog już drugi nie wie po co do niego przyszłam i nie chce popatrzyć na cały organizm. Czeka mnie kolejna wizyta i nie wiem jak się bronić. Nie mam już pieniędzy na kolejne badania oraz inne wizyty. Czy mogłabyś mi podpowiedzieć co mi jest? Już jestem tak pogubiona i oczywiście już mi wmawiają depresję, którą mogę mieć ale przez to, że nikt nie chce mi pomóc.Mam 23 lata. TSH od kilku lat miałam 1,7 teraz 2.91. Obliczając procenty ft3 64% a ft4 43% a-TPO 10,64 a-TG <10 Insulina w teście 5,4-31,7-20,8 (2.6-24.9) Glukoza 86-86-80 DHEA-SO4 130,1 Testosteron 0,42 (0,08-0,48) ACTH 42,51 Kortyzol rano 24,06 (6,2-19) Kortyzol po tabletce 19,3 nmol/l Androstendion 3,36(0,3 - 3,3) SHBG 178,9 (32,4-128) 17-hydrksyprogesteron 1,97 (Badania hormonalne wykonywane były w 2 dzień miesiączki)
Wszystkie badania takie jak prolaktyna, morfologia, ferrytyny, wit d W normie.
USG tarczycy prawidłowe ale zaznaczenie, że jest mała.

Za każdym razem robię badania a lekarze rozkladają ręce. Nie wiem jak teraz zinterpretują mój kortyzol i hormony. Nie wiem jak rozmawiać z lekarzem. On nie rozumie, że nie umiem wstać rano. Organizm nie regeneruje się wcale. Pojawil się trądzik i jest coraz gorzej:( Pomóż Małgosiu na co mam zwrócić uwagę u lekarza? o co zapytać
Dodano:  3 luty 2017 - 17:35
FT4 masz za niskie i powinnaś dostać leki. Tak ja uważam.
Tarczyca jest mała stąd podwyższone TSH, ale procentowe FT4 zdradza że tarczyca produkuje za mało hormonów. Poza tym kortyzol działa na niekorzyść tarczycy.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 17:43
Dziękuję Małgosiu, przynajmniej wiem aby nie poddawać się i szukać kolejnego endo. Już powoli zaczęłam myśleć, że sobie wmawiam złe samopoczucie:(
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:11
Dzień Dobry, Małgosiu formularz zgłoszenia odnośnie diety wysłałam 1 stycznia. Kiedy mogę spodziewać się wyceny?
Pozdrawiam
Klaudia
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 17:15
Wejdź w zakładkę "Zamów dietę". Małgosia tam co tydzień podaje wszystkie szczegóły.
Dodano:  3 luty 2017 - 17:37
W przyszły czwartek ;)
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 18:22
dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Swoją drogą nie mogę się już doczekać!
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:14
Małgosiu, ja jak większość-wiem, że nie komentujesz, ale 2 endo mnie olało i nie wiem co dalej...
TSH: 1,6 (norma lab : 0,27-4,2)
FT3: 50.8%
FT4: 1,1%
Tarczyca mniej niż 5ml
Z góry dziękuję-Joanna
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:15
Ja chyba dalej nie ogarniam - czy może wyjść wynik ujemny z przeliczenia? Mi wyszło FT3 12.71% a FT4 -1,28%. Może tak być?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:38
Aby wykluczyć Hashimoto trzeba zrobić USG tarczycy.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:17
A jeśli przeciwciała anty-TPO wyszły w porządku, a FT-4 jest poniżej normy, to też jest szansa, że mam Hashimoto? Czy mam to dalej obserwować?
Dodano:  3 luty 2017 - 17:38
Tak. Trzeba zrobić USG tarczycy. O diagnostyce w Hashi będę pisała w poniedziałek.
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 17:48
Mój brat ma Hashimoto właśnie, siostra niedoczynność, siostra cioteczna także Hashimoto... a usg nigdy nie miałam robionego. Czekam na wpis :)
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:18
Czy wyniki mogą wychodzić ujemne?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:24
Małgosia przejrzałam wszystkie komentarze i interpretacje, ale nie znalazłam podobnego wyniku dlatego proszę podpowiedz coś. Karmię piersią od 8 miesięcy, wczoraj odebrałam kolejne wyniki i tsh mam 1,37 (3 miesiące temu miałam tsh 0,1), obliczyłam procentowo ft3 i wynik 42,6 % , a ft4 2,29% . Żadnych leków nie przyjmuję. Endokrynolog zaleciła na razie obserwacje na ostatniej wizycie. Dziękuję Monika
Dodano:  3 luty 2017 - 17:40
Ja bym się wstrzymała jak karmisz i zbadała po skończeniu karmienia.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:41
Gosiu pomóż...pliss bo nie rozumiem co mam robić:
FT3 mam 72,97%, FT4 11,9% a TSH przy tym 1,530 ulU/ml,
jak mam to interpretować?Zgłosić się do lekarza?Bo lekarz ogólny powiedział mi że wszystko w porządku.Dodaję, że mam problemy z wagą, nie zażywam żadnych tabletek od endokrynologa bo nie było potrzeby iść wg.lekarza ogólnego.
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:43
Małgosiu a coś jeśli procentowo wyszło ft3 137% a ft4 144%?
Odpowiedz
AnonimowyDodano:  3 luty 2017 - 12:44
Super artykuł. Natomiast co jeśli jest za mało FT4, a FT3 powyżej 60%. Jakie przyczyny tego, jak to można interpretować i poprawić ? Jakieś wskazówki ? Pozdrawiam ;)
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Miejsca i produkty, które szczególnie polecam z uwagi na jakość.
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze? 

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać” 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Brzuch jak balon, a do tego więcej na wadze?

Archeony mają taką moc! Komunikują 📞 się z Twoimi adipocytami i po pierwsze robią z Twoimi preferencjami żywieniowymi co chcą, po drugie powodują, że odkładasz więcej 😫

Z ebooka 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 dowiesz się oczywiście czym jest SIBO i IMO, jakie są przyczyny przerostów, jak wyleczyć je skutecznie, oraz jaki bałagan mogą spowodować „po drodze” i jak go „posprzątać”

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

467 50
Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych. 

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego. 

#sibo #imo

Test wodorowo – metanowy to podstawa diagnostyki SIBO/IMO, ale jeśli patrzysz wyłącznie na cyferki, lub co gorsza, opierasz swoje działanie wyłącznie na suchym stwierdzeniu osoby wykonującej test określającym, że przerost jest to możesz odbić się od ściany.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię jak prawidłowo wykonać, oraz zinterpretować test wodorowo – metanowy w oparciu o objawy, historię choroby oraz historię popełnianych błędów żywieniowych i behawioralnych.

Premiera ebooka już w drugiej połowie lutego.

#sibo #imo
...

518 22
Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem. 
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫. 

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie. 
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to? 
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO? 

#sibo #imo

Skuteczna terapia SIBO/IMO to nie bułka z masłem.
Jeżeli wydaje Ci się, że wystarczy wziąć antybiotyk i temat załatwiony to grubo się mylisz o czym świadczy ogromna rzesza ludzi z nawrotami, kręcącymi się w kółko i dalej nie potrafiącymi poradzić sobie z dokuczliwymi objawami😫.

W ebooku 𝐒𝐈𝐁𝐎/𝐈𝐌𝐎 - 𝐬𝐤𝐮𝐭𝐞𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐳 𝐧𝐚𝐰𝐫𝐨𝐭ó𝐰 krok po kroku wyjaśnię Ci jak wyleczyć SIBO/IMO skutecznie.
Dowiesz się dlaczego ten problem dotyczy właśnie Ciebie, jak przeprowadzić leczenie, jaką wdrożyć suplementację, dietę oraz jakich błędów nie popełniać ‼️

Wchodzicie w to?
Wiecie co u Was jest lub było przyczyną SIBO/IMO?

#sibo #imo
...

1388 114
Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK! 

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet

Dieta to nie ograniczenia! Dieta to styl życia!

Czy danie z rolki jest ograniczające? NIE!
Czy jest ekstremalnie pyszne? TAK!
Czy zaspokoi zapotrzebowanie na słodkie jednocześnie dostarczając białka, wapnia, magnezu, potasu, potasu i witamin z grupy B? TAK!

Pochodzi z diety zima wersja 5 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐥𝐬𝐤𝐢𝐞 👌
Tę i inne diety znajdziesz na stronie:

𝐰𝐰𝐰.𝐝𝐢𝐞𝐭𝐨𝐭𝐞𝐫𝐚𝐩𝐢𝐚-𝐥𝐞𝐧𝐚𝐫𝐭𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳.𝐩𝐥

Link również w BIO profilu ♥️

#insulinooporność #cukrzyca #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #pcosdiet
...

1998 3206

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej

MOJA KSIĄŻKA


"Smacznie i zdrowo na diecie ograniczającej mięso" to książka dla tych, którzy szukają inspiracji na zdrowe posiłki i preferują tradycyjną formą książkową.

Ponad 70 stron porad żywieniowych oraz 65 pysznych i prostych w przygotowaniu przepisów. Dzięki podanym przy każdej potrawie wymiennikom węglowodanowym i białkowo-tłuszczowym szczególnie polecam ją osobom cierpiącym na cukrzycę typu I, kiedy kluczowe jest określenie dawki insuliny.

Idealny prezent dla każdego, kto chce zacząć przygodę ze zdrowym odżywianiem, ale nie koniecznie jest gotowy na ścisłe trzymanie się diety. 

 

PRZEJDŹ DO SKLEPU

This will close in 20 seconds