fbpx
Omlet z porem i łososiem w stylu azjatyckim
Img

Osoby które pokochały krem z porów z mięsnymi kuleczkami będą zachwycone. Lubiący łososia i jajka oraz styl azjatycki jeszcze bardziej.
Kochani polecam Wam ten omlet. Pokochacie go. Ja w ostatnim tygodniu jadłam go cztery razy.
Idealny na diecie ketogenicznej (niebawem napiszę więcej), dla osób z insulinoopornością, cukrzycą, anemią, niedoczynnością tarczycy i hashimoto. Niski indeks glikemiczny, petarda żelaza, białka i kwasów Omega 3!
Można zjeść z pieczywem, można z sałatką.

Polecam 😉  

Kaloryczność:
Porcja ma ok. 300 kcal
24 gramy białka, 23 gramy tłuszczu, 1 gram węglowodanów i 3,2 mg żelaza!

Składniki na porcję dla jednej osoby:

  • 2 jajka
  • 5 cm kawałek białej części pora
  • 50 gramów wędzonego łososia
  • łyżeczka klarowanego masła
  • łyżka drobno posiekanego szczypiorku
  • sól, pieprz,
  • szczypta imbiru

Sposób przygotowania:

  1. Jajka roztrzepujemy z solą, imbirem i pieprzem. Pora i łososia kroimy w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy masło. Wrzucamy pora. Lekko solimy. Dusimy aż zmięknie. Wlewamy jajka. Po chwili posypujemy kawałkami łososia.
  2. Lekko ścięty omlet przewracamy na drugą stronę. Gotowy posypujemy szczypiorkiem. 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Moja dieta i styl życia – najczęściej zadawane pytania

Kochani, odkąd zaczęłam pokazywać moje posiłki w filmikach na Instastory, zalałyście mnie pytaniami ile kalorii aktualnie spożywam i jak rozkładają Czytaj dalej

Śniadaniowy, biszkoptowy omlet z jagodami

Biszkoptowy omlet z jagodami poleca się na szybkie weekendowe śniadanie do aromatycznej kawy. Pyszny, puszysty i bardzo delikatny. Porcja zawiera Czytaj dalej

Cukinia faszerowana we włoskim stylu – wegetariańska

To danie powstało w ubiegły piątek z tego co akurat było w domu. Niby z niczego, bo składniki nie są Czytaj dalej

Pieczone warzywa z aromatycznym zielonym sosem. Bez glutenu, nabiału, jaj.

Szybkie, pyszne, aromatyczne, w sam raz na ciepłą, rozgrzewającą kolację w chłodny jesienny wieczór. Pieczony batat z papryką, cebulką i Czytaj dalej

36 komentarzy

KatarzynaDodano:  1 luty 2021 - 9:11
Wygląda smakowicie..Często takie jadam i jestem w szoku że to aż taka dawka żelaza!!super:) to teraz jeszcze częściej będę sobie robić :) pozdrawiam Gosiu :*
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 9:18
Jajka to produkt wręcz idealny ;)
Odpowiedz
HaniaDodano:  1 luty 2021 - 9:25
U mnie na telefonie nie ma nic w sekcji Sposób przygotowania... są tylko składniki...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 12:40
Już poprawiłam. Wkradł się chochlik ;)
Odpowiedz
MichałDodano:  1 luty 2021 - 10:12
Uwielbiam tego typu omlety, ten zdecydowanie trafia w moje gusta i z pewnością wkrótce wyląduje na moim talerzu :) Zastanawiam się tylko, czy przypadkiem między 3 i 2 nie powinno być przecinka ;]
Odpowiedz
MonikaDodano:  1 luty 2021 - 10:55
Kocham jajka i tak mnie cieszy, ze w diecie wersji zimowej 3 bezmlecznej s style razy w tyg. Kocham omlety ❤️❤️
Odpowiedz
AgnieszkaDodano:  1 luty 2021 - 11:06
Gosiu czy taki omlet można przygotować wieczorem a rano zabrać do pracy?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 12:39
Oczywiście.
Odpowiedz
AggaDodano:  1 luty 2021 - 11:38
Małgosiu, nie wkleił się sposób przygotowania.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 12:39
O kurczę, już dodaję ;)
Odpowiedz
PaulaDodano:  1 luty 2021 - 12:04
A skąd tu tyle żelaza Gosiu ? :)
Odpowiedz
martaDodano:  1 luty 2021 - 12:42
32 mg żelaza?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 18:52
3,2 - zjadłam przecinek ;)
Odpowiedz
KarolinaDodano:  1 luty 2021 - 12:55
Gosiu,a ja z innym pytaniem :) Czy posypanie omletu szczypiorkiem czy jakakolwiek inna zielenina(mloda cebulką,rukolą)ma jakiś związek z wchłanianiem witamin,minerałów czy to \"ładniej\" wygląda... Wybacz,że takie głupie pytanie ale mnie to zaciekawiło...Obserwuje Twojego bloga i bardzo często korzystam z Twoich przepisów i zauważyłam ze do potraw dodajesz duzo zielonego,oczywiście to super bo ja uwielbiam zieleninę;) Bardzo dziękuję,ze dzielisz się swoją fachową wiedzą w sposób przystępny i Twoje przepisy na różne dania są przepyszne:)Małgosiu,trzymaj tak dalej.Pozdrawiam!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  2 luty 2021 - 13:37
Nie chodzi o wygląd. Zawarty w zieleninach chlorofil zwiększa przyswajalność krzemu, manganu i cynku. To składniki kluczowe dla włosów, paznokci, skóry.
Odpowiedz
EmkaaDodano:  1 luty 2021 - 14:19
A nie 3,2 mg żelaza na porcję???
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  1 luty 2021 - 18:51
Tak. Zjadłam przecinek ;)
Odpowiedz
EwelinaDodano:  1 luty 2021 - 19:21
Małgosiu, czy osoby z łuszczyca powinny przyjąć jakiś limit tygodniowy na jajka? Czy są bezpieczne dla skóry? Pozdrawiam.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  2 luty 2021 - 13:36
Wszystko ustawia się indywidualnie. Osoby z łuszczycą nie muszą redukować/ograniczać ilości jajek.
Odpowiedz
MonrooeDodano:  2 luty 2021 - 8:57
Hej Gosiu :) ja mam takie pytanie dotyczące nietolerancji - po jakim mniej więcej czasie od spożycia produktu we krwi pojawiają się przeciwciała? A omlety uwielbiam, dziś zjem na słodko ale ten Twój też będę musiała wypróbować :)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  2 luty 2021 - 13:35
To zależy jakie przeciwciała i jaka reakcja.
Odpowiedz
BeataDodano:  2 luty 2021 - 17:47
Jadam taki omlet:)Był już kiedyś podobny na stronie tylko bez pora, pycha. A jajka sadzone na bakłażanach z czosnkiem niedźwiedzim to mój ulubiony przepis.
Odpowiedz
AgataDodano:  2 luty 2021 - 18:59
Gosiu, zaczęłam stosować twoją dietę, mam pytanie czy jak mam w przepisie pestki dyni, moge dać zmielone? Pierwszy dzień za mną, ból głowy straszny, dzisiaj drugi dzień i też boli, ale trochę lepiej, mam nadzieję, że efekty będą, zrobię zdjęcie mojej łuszczycy przed i po, pozdrawiam Cię serdecznie
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  2 luty 2021 - 19:55
Pyt 1- tak
Odpowiedz
MadziaDodano:  4 luty 2021 - 8:04
Omlet pierwsza klasa.dziekuję za twoje pomysły
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  5 luty 2021 - 10:01
Cieszę się że smakowało ;
Odpowiedz
MarekDodano:  5 luty 2021 - 18:25
Zastanawiam się czemu w stylu azjatyckim. 🤔Ja tu nic azjatyckiego nie widzę w tym przepisie
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  8 luty 2021 - 8:31
A ja widzę ;)
Odpowiedz
Karina.Dodano:  8 luty 2021 - 10:00
Dziękuję za inspiracje ,omlet zrobiony u mnie zamiast pora był szpinak :)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  8 luty 2021 - 14:14
Ze szpinakiem też pysznie ;)
Odpowiedz
ObserwatorkaDodano:  16 luty 2021 - 18:17
FANTASTYCZNY, pyszny,te Twoje POROWE ;-) przepisy są mega.Ja dodałam dużą ilość natki pietruszki, 3 oliwki czarne i kromkę chleba żytniego. Mniam .Dzieki Gosia :-)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  16 luty 2021 - 18:23
Cieszę się że smakowało ;)
Odpowiedz
BerenikaDodano:  23 luty 2021 - 12:01
Absolutnie fantastyczny smak i tyle żelaza! Dziękuje za podzielenie się z nami przepisem :-)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  23 luty 2021 - 12:19
Ciesze się że smakowało ;)
Odpowiedz
TomekDodano:  20 maj 2021 - 10:13
Świetny przepis, tylko ta sól niepotrzebna. Według przepisu sypiemy ją aż dwa razy, podczas gdy łosoś sam w sobie jest tak słony, że danie jest wystarczająco słone.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  22 maj 2021 - 20:41
Tomku nie syp zatem ;)
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Instagram
Interwencje żywieniowe i te dotyczące stylu życia (interakcje genom – środowisko), mające wpływ na długość życia to nie zasady konkursu „jak dożyć setki”. Organizm starzeje się, bo starzeją się jego komórki, osiągając limit swoich podziałów. Obserwujemy wówczas obniżenie wydajności systemów zapobiegania i naprawy uszkodzeń DNA. Komórka gromadzi uszkodzenia co większa ryzyko wielu chorób przewlekłych w tym sercowo – naczyniowych i neurodegeneracyjnych. 

W interwencjach anti – aging (w odniesieniu do całego organizmu) chodzi o to, aby w wieku lat powiedzmy 60+ nie grzać ławki u lekarza, nie drenować portfela na prywatne wizyty lekarskie oraz leki, ale korzystać z życia, bez bólu i dyskomfortu. Sprawna głowa i ciało! Tego sobie i Wam wszystkim życzę! 
Mamy na to wpływ, czego dowodem są mieszkańcy tzw. niebieskich stref. To 5 miejsc na mapie świata w których odsetek stulatków jest najwyższy. 
📍Loma Linda w Kalifornii, 
📍Nicoya w Kostaryce, 
📍Sardynia we Włoszech, 
📍Ikaria w Grecji, 
📍Okinawa w Japonii, 

Co jest sekretem długowieczności i dobrego zdrowia tych ludzi? 
Po pierwsze głowa czyli zwolnienie tempa, redukcja stresu, balans w życiu, poczucie celu i poczucie wspólnoty. To kim się otaczasz i jak postrzegasz rzeczywistość ma znaczenie. 
Po drugie dieta: restrykcje energetyczne, oraz dużo roślin o wysokim potencjale antyoksydacyjnym.
Po trzecie – umiarkowana aktywność fizyczna. Ludzie w niebieskich strefach nie biegają maratonów, nie ćwiczą na siłowni, ale dużo chodzą, uprawiają ogródek, czyli mają wysoki poziom tzw.spontanicznej aktywności fizycznej. 
Podsumuję ich życie jednym zdaniem:  holistyczne slow life doprawione zdrową, przeciwzapalną dietą i regularnym ruchem. 

Samych sprawnych komórek Wam wszystkim życzę, z jak najmniejszą liczbą skumulowanych uszkodzeń 🔥

#dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetyczneprzepisy #zdrowiepsychiczne #zdrowie #zdrowia #zdroweodżywianie #zdrowystylzycia #slowlife 
#cukrzyca #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #antyoksydanty #polifenoles.

Interwencje żywieniowe i te dotyczące stylu życia (interakcje genom – środowisko), mające wpływ na długość życia to nie zasady konkursu „jak dożyć setki”. Organizm starzeje się, bo starzeją się jego komórki, osiągając limit swoich podziałów. Obserwujemy wówczas obniżenie wydajności systemów zapobiegania i naprawy uszkodzeń DNA. Komórka gromadzi uszkodzenia co większa ryzyko wielu chorób przewlekłych w tym sercowo – naczyniowych i neurodegeneracyjnych.

W interwencjach anti – aging (w odniesieniu do całego organizmu) chodzi o to, aby w wieku lat powiedzmy 60+ nie grzać ławki u lekarza, nie drenować portfela na prywatne wizyty lekarskie oraz leki, ale korzystać z życia, bez bólu i dyskomfortu. Sprawna głowa i ciało! Tego sobie i Wam wszystkim życzę!
Mamy na to wpływ, czego dowodem są mieszkańcy tzw. niebieskich stref. To 5 miejsc na mapie świata w których odsetek stulatków jest najwyższy.
📍Loma Linda w Kalifornii,
📍Nicoya w Kostaryce,
📍Sardynia we Włoszech,
📍Ikaria w Grecji,
📍Okinawa w Japonii,

Co jest sekretem długowieczności i dobrego zdrowia tych ludzi?
Po pierwsze głowa czyli zwolnienie tempa, redukcja stresu, balans w życiu, poczucie celu i poczucie wspólnoty. To kim się otaczasz i jak postrzegasz rzeczywistość ma znaczenie.
Po drugie dieta: restrykcje energetyczne, oraz dużo roślin o wysokim potencjale antyoksydacyjnym.
Po trzecie – umiarkowana aktywność fizyczna. Ludzie w niebieskich strefach nie biegają maratonów, nie ćwiczą na siłowni, ale dużo chodzą, uprawiają ogródek, czyli mają wysoki poziom tzw.spontanicznej aktywności fizycznej.
Podsumuję ich życie jednym zdaniem: holistyczne slow life doprawione zdrową, przeciwzapalną dietą i regularnym ruchem.

Samych sprawnych komórek Wam wszystkim życzę, z jak najmniejszą liczbą skumulowanych uszkodzeń 🔥

#dietetyk #dietetyka #dietetycznie #dietetyczneprzepisy #zdrowiepsychiczne #zdrowie #zdrowia #zdroweodżywianie #zdrowystylzycia #slowlife
#cukrzyca #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #antyoksydanty #polifenoles.
...

492 18
Laktoferyna jest glikoproteiną wiążącą żelazo znajdującą się w mleku większości ssaków. Działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie. Zwiększa integralność bariery jelitowej, poprawia profil mikrobioty i jest silnym antyoksydantem. 
Wykazuje działanie łagodzące w terapii dermatoz w tym trądziku pospolitego, łuszczycy plackowatej, grzybicy, czy AZS. 

W badaniu obserwacyjnym, zaobserwowano poprawę nawilżenia i tekstury skóry podczas 12 tygodniowej suplementacji laktoferyną. Uważa się, że laktoferyna hamuje przeznaskórkową utratę wody, zmniejsza poziom prozapalnej cytokiny IL-1β wzmocnionej promieniowaniem UV oraz wywołaną promieniowaniem UV apoptozę komórek (Murata, 2014). 

Warte rozważenia jako uzupełnienie suplementacji kolagenem👌

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #trądzik #trądzikpospolity #azs #łuszczyca #suchaskóra #dietetykkliniczny #dietetykradzi #skóra #skóratrądzikowa #skórawrażliwa #skorawrazliwa

Laktoferyna jest glikoproteiną wiążącą żelazo znajdującą się w mleku większości ssaków. Działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie. Zwiększa integralność bariery jelitowej, poprawia profil mikrobioty i jest silnym antyoksydantem.
Wykazuje działanie łagodzące w terapii dermatoz w tym trądziku pospolitego, łuszczycy plackowatej, grzybicy, czy AZS.

W badaniu obserwacyjnym, zaobserwowano poprawę nawilżenia i tekstury skóry podczas 12 tygodniowej suplementacji laktoferyną. Uważa się, że laktoferyna hamuje przeznaskórkową utratę wody, zmniejsza poziom prozapalnej cytokiny IL-1β wzmocnionej promieniowaniem UV oraz wywołaną promieniowaniem UV apoptozę komórek (Murata, 2014).

Warte rozważenia jako uzupełnienie suplementacji kolagenem👌

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #trądzik #trądzikpospolity #azs #łuszczyca #suchaskóra #dietetykkliniczny #dietetykradzi #skóra #skóratrądzikowa #skórawrażliwa #skorawrazliwa
...

681 30
Witamina E (tokoferol) jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, syntetyzowaną wyłącznie przez rośliny 🌱. 
Nazywana witaminą młodości jest najsilniejszym przeciwutleniaczem znajdującym się w błonach komórkowych i krążących lipoproteinach. 
W kontekście anti-aging chroni naskórek oraz skórę właściwą przed uszkodzeniami oksydacyjnymi, działając bezpośrednio z różnymi rodnikami tlenowymi. 
Wzmacnia barierę hydrolipidową zapobiegając utracie oraz zwiększając zdolność wiązania wody 💧. 
To działanie znacząco wpływa na poprawę nawilżenia oraz elastyczność skóry. 
Witamina E wykazuje także  działanie fotoochronne 🌤 oraz łagodzi uszkodzenia związane z promieniowaniem UV. 
Wykazano, że suplementacja alfa-tokoferolem:
📍zmniejsza przebarwienia (hamuje aktywność hydroksylazy tyrozynowej i hamuje melanogenezę)
📍łagodzi stany zapalne związane z wiekiem lub wynikające z ekspozycji na słońce,
📍poprawia elastyczność, strukturę i miękkość naskórka oraz skóry właściwej,
📍przyspiesza gojenie się ran (rekomendowana w łuszczycy, AZS, trądziku). 

Funkcja antyoksydacyjna witaminy E jest silnie wspierana przez regenerację wspomaganą witaminą C - pamiętajcie o tym!

Dbajcie o źródła witaminy E w codziennej diecie. Jej najlepszym źródłem jest pływa z oliwek oraz olej słonecznikowy (wyłącznie na zimno). 

#dietetyk #dietaśródziemnomorska #dietetykkliniczny #dietoterapia #dietaantiaging #tradzik #trądzik #tradzikrozowaty #łuszczyca #azs

Witamina E (tokoferol) jest witaminą rozpuszczalną w tłuszczach, syntetyzowaną wyłącznie przez rośliny 🌱.
Nazywana witaminą młodości jest najsilniejszym przeciwutleniaczem znajdującym się w błonach komórkowych i krążących lipoproteinach.
W kontekście anti-aging chroni naskórek oraz skórę właściwą przed uszkodzeniami oksydacyjnymi, działając bezpośrednio z różnymi rodnikami tlenowymi.
Wzmacnia barierę hydrolipidową zapobiegając utracie oraz zwiększając zdolność wiązania wody 💧.
To działanie znacząco wpływa na poprawę nawilżenia oraz elastyczność skóry.
Witamina E wykazuje także działanie fotoochronne 🌤 oraz łagodzi uszkodzenia związane z promieniowaniem UV.
Wykazano, że suplementacja alfa-tokoferolem:
📍zmniejsza przebarwienia (hamuje aktywność hydroksylazy tyrozynowej i hamuje melanogenezę)
📍łagodzi stany zapalne związane z wiekiem lub wynikające z ekspozycji na słońce,
📍poprawia elastyczność, strukturę i miękkość naskórka oraz skóry właściwej,
📍przyspiesza gojenie się ran (rekomendowana w łuszczycy, AZS, trądziku).

Funkcja antyoksydacyjna witaminy E jest silnie wspierana przez regenerację wspomaganą witaminą C - pamiętajcie o tym!

Dbajcie o źródła witaminy E w codziennej diecie. Jej najlepszym źródłem jest pływa z oliwek oraz olej słonecznikowy (wyłącznie na zimno).

#dietetyk #dietaśródziemnomorska #dietetykkliniczny #dietoterapia #dietaantiaging #tradzik #trądzik #tradzikrozowaty #łuszczyca #azs
...

840 20

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej