fbpx
Szybki jesienny lunchbox do zabrania do pracy
Img

Błyskawiczny posiłek do przygotowania w 15 minut i zabrania do pracy. Lekki, sycący, zawierający aż 18 gramów białka. 
Sprawdzi się jako drugie śniadanie zarówno w pracy, jak i w szkole dla nastolatków.
Polecam 😉

Kaloryczność:
Porcja ma ok. 466 kcal

Składniki na porcję dla 1 osoby:

  • 50 gramów suchej kaszy kuskus
  • 40 gramów sera z niebieską pleśnią
  • łyżka nasiona słonecznika
  • połówka granata (ok. 50 gramów)
  • garść rukoli
  • sól
  • czarny pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Przesmażamy na suchej patelni aby odparowała z niej wilgoć. 
  2. W naczyniu układamy kaszę, dodajemy poszarpane liście rukoli, nasiona granata i lekko podprażone na suchej patelni pestki słonecznika. Mieszamy.
  3. Ser kroimy w drobną kosteczkę. Łączymy z resztą składników. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Lunchbox do zabrania do pracy! Lekko, sycąco, zdrowo, kolorowo!

Błyskawiczne danie do zabrania do pracy. Przygotujesz je rano w maksymalnie 7 minut. Bardziej na przekąskę czy drugie śniadanie niż Czytaj dalej

Lunchbox – penne z brokułami w korzennym sosie serowym z dynią

Pyszny, aromatyczny, szybki, wegetariański obiad do zapakowania do pojemnika i zabrania do pracy, szkoły lub na wyjazd.  Penne z brokułami Czytaj dalej

Jesienna wegetariańska lazania

Kochani, pogoda dziś nie zachwyca, więc przygotowałam dla Was coś ciepłego, rozgrzewającego, aromatycznego i bardzo pysznego. Jesienną wegetariańską lazanię. Jeśli Czytaj dalej

Lunchbox do zabrania do pracy. We włoskim stylu!

Kochani, dziś coś dla tych, którzy gustują we włoskich klimatach, a do tego poszukują pomysłu na posiłek do zabrania do Czytaj dalej

36 komentarzy

karolinaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 9:53
A czym mogę zastąpić ser bo mam silne uczulenie na nabiał?Dziękuję i pozdrawiam 😃
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 9:59
Ciecierzycą z puszki.
Odpowiedz
goscDodano:  15 Wrzesień 2020 - 10:04
Żadnej oliwy do połączenia składników?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 10:30
Nie ma potrzeby. Granat puszcza sok.
Odpowiedz
BiankaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 10:08
A czy Twoje dzieci zjedza taki posilek Malgosiu? Ile ja bym dala, żeby moje tak jadły...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 10:30
Moja córka zje. Syn nie ;)
Odpowiedz
AneladgamDodano:  15 Wrzesień 2020 - 10:32
Malgosiu dziekuje :) czy jest to przepis o niskim indeksie glikemicznym?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:12
Potrawa ma średni indeks glikemiczny.
Odpowiedz
Ange76Dodano:  15 Wrzesień 2020 - 11:09
Patrzyłam wczoraj na kuskus, a wybrałam kaszę jaglaną :D Ale i tak spróbuję tej sałatki.
Odpowiedz
EwaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 11:24
Czy moge zastapic kuskus kasza np bulgur
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:12
Tak.
Odpowiedz
BeataDodano:  15 Wrzesień 2020 - 11:27
Małgosiu, jaki inny ser byłby odpowiedni?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:13
Każdy twardy np. parmezan choć lazur smakowo pasuje tu idealnie.
Odpowiedz
ELŻBIETADodano:  15 Wrzesień 2020 - 12:01
Czy IO mogą?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:11
Danie ma średni indeks glikemiczny więc tak. Mogą IO.
Odpowiedz
MagdaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 12:31
Czym można zastąpić granat bo nie zawsze można kupić?
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:11
W Biedronce i Lidlu są okrągły rok. Możesz oczywiście zastąpić innym owocem ale danie straci na smaku.
Odpowiedz
AgnieszkaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 12:32
A czym można zastąpić granata ?
Odpowiedz
KatarzynaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 13:07
Mniam ser plesniowy, granat.Skradla moje serce.Po nicach mi się śni ser pleśniowy, ale wszędzie piszą, ze to bomba kaloryczna. A tu proszę jaka sałatka. Dziękuję 🤗😍
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  15 Wrzesień 2020 - 15:13
Życzę smacznego.
Odpowiedz
EwaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 19:08
Dziękuję, chętnie spróbuję
Odpowiedz
AnnaDodano:  15 Wrzesień 2020 - 22:02
Granat jest fajny w smaku, ale obieranie wydobywanie owocow totalnie zniechęca...
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  16 Wrzesień 2020 - 17:06
Aniu coś Ty. Na youtube są fi8lmiki jak to fajnie i szybko zrobić.
Odpowiedz
HaniaDodano:  16 Wrzesień 2020 - 9:07
Małgosiu! Na instagramie napisalaś o D3. Czy mogłabyś polecić jakąś, która jest dobrze przyswajalna? Pisałaś nieraz, ze Twoje pacjentki potwierdzają swoimi wynikami ich dzialanie. Ja mam bardzo niski poziom, ponizej 20, nie chcę ryzykować brania czegoś nieskutecznego. Kiedyś brałam Solgar, sle jest trochę drogi dla mnie. I przy okazji magnez. Przepraszam, ze w takiej sprawie, wierzę, ze poradzisz.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  16 Wrzesień 2020 - 17:07
Napisz na PRV.
Odpowiedz
DorotaDodano:  16 Wrzesień 2020 - 21:37
Małgosiu, czym zalewasz kaszę? Samą wodą, czy coś dodajesz do smaku? Lubię kuskus, ale jak jest zalana np. kostką rosła rosołową, bo wtedy ma smak. Wiem jednak, że to nie jest zdrowe i chciałabym użyć jakiegoś zdrowego zmiennika.
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  17 Wrzesień 2020 - 7:47
Do tego dania które zawiera składnik słodki (granat) samą wodę. Ja kostek rosołowych nie używam. Gotuję bulion na cały tydzień i używam do zup, sosów, kasz. Wówczas dania mają smak a nie jemy chemii.
Odpowiedz
dziewczyna z KujawDodano:  23 Wrzesień 2020 - 11:38
Zrobiłam sobie i mężowi do pracy i danie to można określić jednym słowem - Rewelacja! To kolejne z \"przetestowanych\" posiłków Pani autorstwa wpisuje na stałe do naszego menu :) Pozdrawiam serdecznie :)
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  23 Wrzesień 2020 - 12:21
Ogromnie mi miło :)
Odpowiedz
SylwiaDodano:  23 Wrzesień 2020 - 14:32
Wspanialy przepis. Kasze kuskus zastapilam kasza jaglana i bylo rowniez bardzo smaczne. Dziekuje za przepis
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  24 Wrzesień 2020 - 8:58
Życzę smacznego :)
Odpowiedz
MagdaDodano:  24 Wrzesień 2020 - 21:38
A ja pierwszy raz kupilam gorgonzole i ledwo potrafie ja przełknąć 😅 następnym razem użyje camembert :)
Odpowiedz
Gosia Dodano:  27 Wrzesień 2020 - 13:04
Jutro zabieram to danie że sobą do pracy. Będą kolejne wpisy dotyczące budowania odporności??
Odpowiedz
DorotaDodano:  28 Wrzesień 2020 - 20:32
Przepis super! Idealnie dobrane smaki i ten granat, który robi furorę. Pierwszy raz dałam się skusić na ser z niebieską pleśnią i było warto. Przyznam, że z braku w lodówce rukoli dodałam baby szpinak. Bardzo dziękuję za inspirację!
Małgosia, Qchenne - InspiracjeDodano:  29 Wrzesień 2020 - 18:02
Cieszę się że smakowało :)
Odpowiedz
Kachna Dodano:  24 Listopad 2020 - 14:10
Rewelacja 🤩🤩🤩🤩
Odpowiedz
Oferty
img1
DIETA INDYWIDUALNA
redukcja, Hashimoto, NT, IO, PCOS, WZJG, cukrzyca, fodmap i in.
ZAMÓW DIETĘ
img1
Gotowe diety
7-dniowe jadłospisy o niskim indeksie glikemicznym
SKLEP
img1
MOJE KSIĄŻKI
porady żywieniowe i przepisy bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne
SKLEP
img1
Fit PLANER
Planer, który pomoże Ci zmienić złe nawyki żywieniowe i
zaplanować czas
SKLEP
img1
GOTOWE JADŁOSPISY NA CAŁY ROK
dla osób zdrowych
CZYTAJ WIĘCEJ
img1
ZRÓB ZAKUPY
Sklepy oferujące rabaty dla moich czytelników
CZYTAJ WIĘCEJ
Facebook
Used for the like, share, comment, and reaction icons

This message is only visible to admins:
Unable to display Facebook posts

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Click here to Troubleshoot.
Instagram
Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym ś Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę), 
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu), 
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia. 

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe. 

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu? 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia

Szkoda Ci czasu na sen w dzisiejszym zabieganym świecie?
To błąd ‼️
Badania wykazały że sen jest bardzo ważnym elementem utrzymania homeostazy metabolicznej w tym hormonalnej, związanej z układem sercowo – naczyniowym, oraz immunologicznym. Wykazano że zaburzenia snu:
📍zmniejszają tolerancję glukozy nawet o 40% (sen 4 godzinny) oraz mogą dwukrotne zwiększać ryzyko cukrzycy typu II (sen krótszy niż 6 godzinna na dobę),
📍pogarszają insulinowrażliwość oraz powodują wzrost poziomu TSH (dwukrotnie przy całkowitej deprawacji snu),
📍powodują spadek poziomu leptyny (hormonu hamującego apatyt) oraz wzrost poziomu greliny (hormonu odpowiedzialnego za odczuwanie głodu) oraz zwiększają apetyt następnego dnia.

⏩Uczestnikom badania ograniczono sen do 4 godzin w ciągu nocy. Odnotowano obniżenie poziomu leptyny o 18% przy jednoczesnym wzroście poziomu greliny o 28%. Odnotowano również 24% wzrost oceny głodu oraz 23% wzrost oceny apetytu. Ocena apetytu wykazała, że badani częściej preferowali pokarmy wysokowęglowodanowe z naciskiem na słone (głód słony wzrósł o 45%). Sugeruje to, że deprywacja snu może wpływać na zachowania żywieniowe.

📍< 5 godzin, wiążą się z wyższym ryzykiem otyłości (3,7 krotnie większym wśród mężczyzn oraz 2,3 krotnie wśród kobiet) w porównaniu do osób śpiących 7-8 godzin na dobę.

Dowiedziałaś_łeś się nowych rzeczy?
Doceń moją pracę na Instagramie.
Udostępnij na swoim instastory. Daj ♥️

Jak jest u Was z ilością snu?

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność #zdrowystylzycia
...

1129 71
NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o n NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję! 

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu. 

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie  #zdroweodzywianie  #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność

NOWY PRZEPIS NA BLOGU👌Wysokobiałkowy obiad o niskim indeksie glikemicznym gotowy w 15 minut! W sam raz na obiad lub kolację.
33 gramy białka na porcję!

Zielona pasta z kurczakiem ;)
Zapraszam na bloga ⏩ aby przejść na bloga, kliknij w BIO znajdujące się w opisie profilu.

#dietetyk #dietetyka #dietoterapia #dietaonline #dietaon #hashimoto #niedoczynnośćtarczycy #niedoczynnosctarczycy #zdrowakuchnia #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowewybory #pysznieizdrowo #zdrowegotowanie #zdrowadieta #zdroweodżywianie #zdroweodzywianie #qchenneinspiracje #dietoterapialenartowicz #insulinooporność
...

885 34
Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). 
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam. 

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA) 

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji, 
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację, 
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia, 
✅obniżają poziom cholesterolu, 
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów, 
✅działają przeciwmiażdżycowo, 
✅działają przeciwzakrzepowo, 
✅stabilizują ciśnienie tętnicze, 
✅pozytywnie wpływają na stan skóry, 
✅spowalniają starzenie się komórek, 
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze

Minimalna ilość tłuszczu w diecie to 12 % dla kobiet i 7 % dla mężczyzn.
Optimum to 25-30 % ✅

Ogromnie ważne dla sprawnego funkcjonowania całego organizmu są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).
Są to kwasy egzogenne czyli takie, które musimy dostarczyć z dietą. Organizm nie wytwarza ich sam.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny Omega 3 do których zaliczamy:
📍kwas alfa – linolenowy (ALA)
📍kwas eikozapentaenowy (EPA)
📍kwas dokozaheksaenowy (DHA)

są ogromnie ważnym składnikiem diety ponieważ:

✅zmniejszają stężenie pochodnych pozapalnych,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy układu immunologicznego ⏭ hamują nadmierną odpowiedź immunologiczną co ma znaczenie w przebiegu chorób z autoagresji,
✅są niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu i centralnego układu nerwowego ⏭ wchodzą w skład błon komórkowych neuronów czyli komórek układu nerwowego ⏭ poprawiają pamięć i koncentrację,
✅są niezbędne do prawidłowej pracy serca i układu krążenia,
✅obniżają poziom cholesterolu,
✅poprzez regulację syntezy triacylogliceroli w wątrobie i jelitach obniżają poziom triglicerydów,
✅działają przeciwmiażdżycowo,
✅działają przeciwzakrzepowo,
✅stabilizują ciśnienie tętnicze,
✅pozytywnie wpływają na stan skóry,
✅spowalniają starzenie się komórek,
✅wykazują działanie regeneracyjne,

Które z moich propozycji bogatych w Omega 3 lubicie najbardziej?

#dietoterapialenartowicz #qchenneinspiracje #psychologia #psychodietetyka #odchudzanie #redukcja #insulinooporność #niedoczynnośćtarczycy #hashimoto #dietetyk #omega3 #zdrowetłuszcze #pcos #zdrowetłuszcze
...

825 50
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.


Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych ?
Mam coś, co Ci pomoże !
Czytaj więcej